Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Sony

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou | Kapitola 5

Milan Šurkala

Milan Šurkala

61

Seznam kapitol

1. Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou 2. Ostření, expozice, fotografické režimy 3. Videosekvence, stabilizace, portréty, blesk, Wi-Fi 4. Výbava, výdrž a displej 5. Digitální šum
6. Rychlost, zoom, barvy 7. Protisvětlo 8. Noční, standardní scéna 9. Galerie ilustračních snímků 10. Závěr

Dnes sáhneme do velmi drahých vod a podíváme se na 42MPx fotoaparát Sony A7R II. Tento full frame CSC fotoaparát nabídne neuvěřitelné rozlišení, mechanickou stabilizaci, podporu 4K videosekvencí a mnoho dalšího. Jak to vše půjde dohromady?

Reklama

Sony A7R II má full frame snímač, jehož rozlišení je na poměry FF senzorů opravdu hodně vysoké, činí 42 megapixelů. Nicméně v řeči pixelové hustoty odpovídá zhruba nějakým 18 až 19 megapixelům na APS-C senzoru, což se už zdaleka nezdá tak mnoho. Navíc je tu BSI technologie, která snižuje šum. Nyní se tedy podíváme, jaké je to v praxi při per pixel zobrazení (pixel na monitoru = pixel na fotografii).

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 100 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 100 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 100 (multiexpozice)



Protože má senzor tak obrovské rozlišení, není divu, že 1:1 výřez zabírá jen maličkou plochu ze snímku (obvykle jdou vidět tři auta). Nápisy jsou krásně čitelné, tohle jen tak nějaký fotoaparát nevykreslí. Šum v podstatě neexistuje.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 200 (multiexpozice)



ISO 200 je pochopitelně také naprosto čisté, zde šum rozhodně nebude problémem.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 400 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 400 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 400 (multiexpozice)



Ani citlivost ISO 400 netrpí na šum, ten je minimální.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 800 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 800 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 800 (multiexpozice)



ISO 800 začíná trochu jasově šumět v RAWu, JPEG a multiexpozice jsou nadále krásně čisté.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 1600 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 1600 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 1600 přidává trochu barevného šumu, kvalita snímku je ale stále hodně dobrá.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 3200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 3200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 3200 (multiexpozice)



Dostáváme se k citlivosti ISO 3200, která už přeci jen vykazuje viditelný šum v RAWu. Stále jsou ale velmi dobře patrné detaily. JPEG ukazuje nadále hodně slušnou kvalitu obrazu a multiexpozice dále zlepšuje linie a snižuje šum.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 6400 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 6400 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 6400 navyšuje barevný šum v RAW formátu. Pořád s tím lze ještě pracovat, ani JPEGy nevypadají špatně. Multiexpozice snižuje šum a pořád nabízí hodně dobrou kvalitu obrazu.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 12800 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 12800 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 12800 má už šumu v RAWu dost, tady už to na moc kvalitní výsledky nevypadá. JPEGy se třepí a ztrácí trochu saturaci. Multiexpozice je trošku neostrá, ale stále docela dobrá. Saturace barev je o něco slabší, nicméně při 42MPx rozlišení z toho pořád vytřískáte vcelku použitelné snímky.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 25600 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 25600 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 25600 (multiexpozice)



Citlivost ISO 25600 nicméně už dělá snímači problémy. Barevného šumu je hodně, JPEGy se třepí, saturace barev je slabší. Ani multiexpozice už nevypadá ideálně, barvy se slévají.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 51200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 51200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 51200 (multiexpozice)



ISO 51200 už v RAWu chytá hodně azurových fleků a ani JPEGy nevypadají vůbec dobře. Nepomáhá ani multiexpozice.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost ISO 102400 je v praxi hodně problematická. Tady už nemůžete počítat s barvami ani detaily. Podívejme se nyní na snímky konvertované na 12MPx rozlišení, díky kterému můžete porovnat praktické výsledky s jinými fotoaparáty na stejném výstupním rozlišení.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou



výřezy z JPEGů konvertovaných na 12 MPx



Detaily jsou naprosto fantastické. Do ISO 1600 včetně si v podstatě nevšimnete žádné ztráty kvality. ISO 3200 je první citlivostí, kde je vidět trochu úbytek kvality, stále je to ale vynikající. ISO 6400 se začíná trochu kazit a lehce třepit, nicméně i ISO 12800 je použitelné. Citlivost ISO 25600 je už vyloženě nouzovka a výše bych nechodil.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou



výřezy z RAWů konvertovaných na 12 MPx



I zde vidíte výborné výsledky do ISO 1600, solidní detaily nabídne i ISO 3200 a 6400. U citlivosti ISO 12800 to už chce hodně citlivou práci s odšumováním. Z citlivosti ISO 25600 už moc kloudného nedostanete.Dále se podíváme na výřezy snímků vousů plyšového zajíce.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 100 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 100 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 100 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 200 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 400 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 400 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 400 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 800 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 800 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 800 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 1600 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 1600 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 1600 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 3200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 3200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 3200 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 6400 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 6400 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 6400 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 12800 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 12800 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 12800 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 25600 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 25600 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 25600 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 51200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 51200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 51200 (multiexpozice)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (JPEG)

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (konverze z RAWu)

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (multiexpozice)


Při citlivosti ISO 1600 dochází k jemnému slévání málo výrazných detailů. ISO 3200 je ještě snesitelné, ale u ISO 6400 je už vidět, že odšumování hodně rozmývá jemné detaily jako vlasy a ani ani v RAWu z toho moc nevykouzlíte. Multiexpozice se sice méně třepí, ale rozmývání je podobné. Znovu se mrkneme na výřezy snímků konvertovaných do rozlišení 12 megapixelů.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou



výřezy z JPEGů konvertovaných na 12 MPx



Při zmenšení snímků na 12 megapixelů se výsledky jeví mnohem lepší. Rozmývání jemných detailů je vidět spíše až u ISO 3200, nicméně i při ISO 12800 jsou výsledky určitě použitelné. ISO 25600 je nouzové.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou



výřezy z RAWů konvertovaných na 12 MPx



U RAWů je to podobné. Do ISO 3200 včetně nenajdete žádný vážnější problém. ISO 6400 a ISO 12800 jsou při rozumném odšumování použitelné.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou



výřezy z JPEGů (při multiexpozici) konvertovaných na 12 MPx



Multiexpozice v podstatě nikde nemá šum, i ISO 6400 vypadá dost pěkně bez třepení. ISO 12800 je dost pěkné s lehce sníženou ostrostí a překvapivě se dá koukat i na ISO 25600. Výborná práce. Na závěr této kapitoly se ještě podíváme na snímky bílé plochy.

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 50 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 50 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 100 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 100 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 400 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 400 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 800 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 800 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 1600 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 1600 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 3200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 3200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 6400 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 6400 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 12800 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 12800 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 25600 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 25600 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 51200 (JPEG)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou

ISO 51200 (konverze z RAWu)


Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (JPEG)

Sony A7R II (ILCE-7RM2): detaily na druhou


ISO 102400 (konverze z RAWu)


Lehký barevný šum se začíná v RAWu objevovat někde kolem ISO 800, ale i při ISO 3200 je pořád dobře zvládnutelný. U vyšších citlivostí je ho už docela dost. Odšumování JPEGů dokáže odstranit barevný šum i při citlivosti ISO 102400, daní za to je ale pochopitelně výrazně snížená saturace barev.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama