Zpět na článek

Diskuze: Sony A7S III se blíží, konečně 10bitové barvy a možná i 4K 120p

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

třebaň
třebaň
Level Level
26. 1. 2020 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V profi segmentu SONY umí 120fps/4k nebo 90fps/6K full frame, výstupy raw, ProRes 4444 a nevím co ještě. 420 8bit už je málo, byť s optimalizovaným SLOG profilem a rozumným datovým tokem 100Mb/s. Dnes nelze přijít s ničím nižším než 422, 10 bit, 4k...6k/30...60fps, datový tok videa na úrovni stovek Mb/s s integrovaným větráčkem by měl eliminovat přehřívání. Osobně bych přivítal i nějakou formu komprimovaného raw videa ideálně s interním nahráváním (Proresraw...BRAW...?) nekomprimovaný raw Canonu 1Dx3 je šílený pokud uvážíme cenu CFexpress karet. SigmaFp nahrává 8bit DNG raw video do interní SSD paměti. Nový quad bayer senzor vypadá mnohoslibně ale co z toho všeho SONY namíchá? Potěšil mě anamorfní objektiv Sirui 50/1,8 který na apsc/super35 senzoru renderuje skutečně oku lahodící videa což by ve spojení s avizovanou "uber" Fuji TX4 (údajně 10 bit 6k/60fp) mohlo představovat pro Sony a spol. "menší" výzvu. Inu letos se máme na co těšit!

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 1. 2020 03:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

8K video tam být ani nemohlo, protože lze silně pochybovat, že by novou verzi A7S vybavili cca 32 Mpx snímačem.

Ze stejného důvodu to tedy pravděpodobně nebude příliš konkurovat v článku zmíněné DSLR od Canonu, neboť rozlišení snímače neposkytne ani dostatečné rozlišení pro 5,5K video. Pokud ovšem zůstanou u snímače s 12 Mpx. Také ovšem může rozlišení trochu povyskočit (podle tradice, čas od času :-D) řekněme na 16 Mpx, což by zhruba dalo to 5,5K video.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
26. 1. 2020 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek quadbayer by dal 12/48 Mpix, co ten?

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
27. 1. 2020 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot Jaj, nestraste, ja som rad ze aspon niekto nechava tak pekne nizke rozlisenie a nenecha sa strhavat tym nestastnym trendom megapixelovej vojny. Navysovanie megapixelov by v pripade A7S bolo uplne proti jej filozofii. Komu je 12 MPix malo, ma kopec inych moznosti - je tu predsa A7 a A7R.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
27. 1. 2020 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot ale on může mít reálně 12Mpix, čtyři sousedící buňky se umějí sloučit i pro RAW. Tyhle snímače (s jiným rozlišením) už jsou nějakou dobu venku a podle všeho to funguje...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
28. 1. 2020 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot Ano, sice to funguje, ale obecne plati, ze jeden velky pixel ma nizsi sum a vyssi dynamicky rozsah, nez styri male pixely, ktore sa spriemeruju. Preto nevidim moc zmysel v takomto (zbytocnom) sekani pixelov na mensie v ramci tej istej farby. To zdanlive navysenie rozlisenia za to fakt nestoji.

Jediny zmysel to ma len v tom aby sa marketaci mohli pochvalit - aha, ako vela megapixelov to ma a laicka verejnost po tom pojde ako slepica po flusu.

Este by sa mozno dalo uvazovat o HDR fotkach kde by polovica pixelov exponovala na svetla a druha polovica na tiene, ale v tomto pripade mi pride lepsie vyuzit bud dve po sebe iduce expozcie (pre nie prilis dynamicke sceny) alebo potom techologia ktoru kedysi pouzivalo Fuji, kde boli vecsie a citlivejsie S-pixely a mensie a menej citlive R-pixely a HDR expozicia vznikla s tym istym expozicnym casom pre tiene aj svetla, co umoznilo fotit aj dynamicke sceny bez akychkolvek HDR pohybovych artefaktov.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 1. 2020 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot Dvě po sobě jdoucí expozice jsou spíše horší (musíš řešit časový rozdíl a pohyb, což u jediné expozice nemusíš). Není mi jasné, v čem se tak zásadně liší řešení Fuji a Sony ohledně HDR. Vždyť i tam jeden pixel řeší přeexpozici a druhý podexpozici díky jiné citlivosti.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
28. 1. 2020 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot Pisem ze dve po sebe iduce expozicie pre nie prilis dynamicke sceny.

Riesenie Fuji sa lisi v tom, ze tam su citlivejsie S pixely fyzicky vecsie, a tym padom daju pri vyssom ISO rovnako kvality obraz ako mensie R pixely pri nizsom ISO a celkova kvalita vsetkych dat je lepsie vyvazena. Kdezto pri dvoch rovnakych pixeloch bud bude cast pixelov pracovat na vyssom ISO (menej kvalitne data) alebo musi exponovat dlhsi cas (riziko artefaktov pri dynamickej scene).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 1. 2020 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot Ale vždyť u Sony máš těch pixelů zase více, tedy můžeš sloučit jejich obraz a tím pádem šum potlačit. Můžeš si tam dělat, co chceš. Fuji má 2 pixely, jeden velký, jeden malý, u Sony máš 4 malé. Ale vždyť ti přeci nikdo nebrání vzít třeba tři ty malé pixely a simulovat tím ten jeden velký s velkou citlivostí, plochu budou mít podobnou jako velký u Fuji a ztráta kvůli tomu, že jde o tři malé sloučené a zprůměrované pixely (proti jednomu velkému víceméně téže plochy), nebude až tak velká. Může slučovat 3+1, 2+2, podle toho, jak si ten čip navrhneš. Sloučením pixelů potlačíš ten šum daný malou plochou jednotlivých malých pixelů. Jasně, nebude to totéž, ale řešíš tu možná tak procenta, ale tváříš se, jako by ten čip měl kvůli tomu šumět snad stokrát více.

Reklama
Reklama