Recenze Objektivy Pevné ohnisko Sony

Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18) | Kapitola 3

Milan Šurkala

Milan Šurkala

8

Seznam kapitol

1. Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18) 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh, stabilizace 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi
5. Protisvětlo a optický zoom 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Předmětem dnešní recenze bude velmi zajímavý pevný objektiv pro fotoaparáty Sony NEX a a3000. Jde o pevnou padesátku se světelnost F1,8. Objektiv překvapí i tím, že je vybaven optickou stabilizací.

Reklama

Sférické zkreslení


V JPEGu se objektiv chová hezky, zkreslení je velmi neznatelné s hodnotou +0,1 %. V RAWech se ale ukáže, že objektiv není až tak dokonalý a má poněkud znatelné poduškovité zkreslení s hodnotou -1,0 %.

Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18)


JPEG,

Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18)


RAW

Vinětace


Vinětace je viditelná zejména ne nejnižších clonách F1,8 a F2. Tam dosahuje zhruba 1,0 EV, což není až tak málo (ostatně míru vinětace vidíte na snímcích výše v testu zkreslení). Už při cloně F2,8 klesá na 0,6 EV a při F4 s cca 0,4 EV je tato chyba téměř neznatelná.

Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18)

Chromatická aberace


Vyzkoušíme také míru chromatické aberace.

Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18)


clona F1,8


Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18)


clona F4


Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18)


clona F5,6


Sony E 1.8/50mm OSS (SEL-50F18)


clona F22



Aberace se sice na některých fotkách občas ukáže, není to ale časté a je velmi snadno odstranitelná. Zde je vidět, že hrany získávají do F4 jen velmi jemný fialový nádech, od F5,6 už je aberace takřka neviditelná.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama