Seznam kapitol
Dnešní recenzi budeme věnovat základnímu setovému objektivu pro systém Sony NEX. Jde o 18-55mm verzi se standardní světelností F3,5-5,6 s optickou stabilizací. Pyšní se lesklým kovovým povrchem a slibuje dobré výkony u videa.
Sférické zkreslení
 V otázce zkreslení na tom není objektiv právě nejlépe. Nejširší ohnisko vykazuje dost silné sférické zkreslení s hodnotou +3,4 %. Na nejdelším ohnisku přechází zkreslení do poduškovitého (-0,8 %).
 
	
  | 
 
	
  | 
Vinětace
 S vinětací má objektiv problém zejména na širších ohniscích a je téměř jedno na jaké cloně. S každým přizoomováním vinětace lehce klesá, výjimkou je jen plně otevřená clona, kde se drží i u středních ohnisek.
	Chromatická aberace
 Další studovanou vlastností bude míra chromatické aberace.
	
 18mm ohnisko, clona F3,5
	
 18mm ohnisko, clona F8
	
 18mm ohnisko, clona F22
 Na nejširším ohnisku se chromatická aberace vyskytuje v podstatě na všech clonách.
	
 26mm ohnisko, clona F4
	
 26mm ohnisko, clona F8
	
 26mm ohnisko, clona F25
 Ohniska kolem 25 milimetrů vykazuji modré linie na hranách u nižších clon. Aberace mizí až při clonách kolem F16.
	
 37mm ohnisko, clona F4,5
	
 37mm ohnisko, clona F8
	
 37mm ohnisko, clona F29
 Ohniska přes 35 milimetrů také nejsou o mnoho lepší. Modré kontury jsou prakticky všude.
	
 55mm ohnisko, clona F5,6
	
 55mm ohnisko, clona F11
	
 55mm ohnisko, clona F32
 Pouze nejdelší ohnisko 55 milimetrů je v podstatě bez chromatické aberace.