Recenze Objektivy Pancake Sony

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS) | Kapitola 4

Milan Šurkala

Milan Šurkala

21

Seznam kapitol

1. Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS) 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh, stabilizace 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi
5. Protisvětlo a optický zoom 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Součástí setu fotoaparátu Sony NEX-6 se stal nový powerzoom objektiv Sony E 16-50mm 3.5-5.6 OSS. Nabídne malé rozměry ve stylu pancake objektivů, elektronické zoomování a širokoúhlejší záběr daný 24mm přepočtenou ohniskovou vzdáleností.

Reklama

Vyzkoušíme úroveň kresby při různých ohniskových vzdálenostech a clonách. Tentokrát jde o snímky z JPEGu, tedy už s korekcí zkreslení.

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

16mm ohnisko, clona F3,5


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

16mm ohnisko, clona F4


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

16mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

16mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

16mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

16mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


16mm ohnisko, clona F22

 


Středová ostrost je přijatelná, rohy jsou bohužel velmi neostré, trpí na extrémní vinětaci, naštěstí aberace je prakticky nulová (nízká je i v RAWu).

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

24mm ohnisko, clona F4,5


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

24mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

24mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

24mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

24mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

24mm ohnisko, clona F22


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


24mm ohnisko, clona F25

 


U 24mm ohniskové vzdálenosti je to obdobné. Střed je v pořádku, rohy trpí na silnou vinětaci a výraznou neostrost (byť ne až tolik).

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


35mm ohnisko, clona F22

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


35mm ohnisko, clona F32


35mm ohnisková vzdálenost je na tom mnohem lépe. Rohy jsou podstatně ostřejší, a to už i na plně otevřené cloně. Vinětace je znatelně slabší a není zde ani chromatická aberace.

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


50mm ohnisko, clona F22

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


50mm ohnisko, clona F36


Při největším zoomu se to lehce zhoršuje, rohy trochu ztratily na ostrosti. Podíváme se i na snímky při ostření na větší vzdálenosti. Nyní budou prezentovány nejen JPEGy, ale i RAWy (bez korekce zkreslení).

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F3,5


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F3,5


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F4


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F4


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


JPEG, 16mm ohnisko, clona F22

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


RAW, 16mm ohnisko, clona F22


Středová ostrost je dobrá, rohy jsou v JPEGu trochu neostré, přicloňování pomáhá jen trochu. Pokud náhodou v RAWu nezapnete korekci zkreslení (což např. Camera Raw alespoň ve verzi 6 ani Image Data Converter automaticky nedělá), pak uvidíte doslova šílenou vinětaci.

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F4,5


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F4,5


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

JPEG, 16mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

RAW, 16mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


JPEG, 16mm ohnisko, clona F22

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


RAW, 16mm ohnisko, clona F22



Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


JPEG, 16mm ohnisko, clona F25

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


RAW, 16mm ohnisko, clona F25


Při ostření na větší vzdálenosti jsou výsledky mnohem lepší. Ani vinětace není velkým problémem, středová ostrost je v pořádku a rohy jsou vcelku přijatelné i na nižších clonách. Difrakce se začíná projevovat kolem clony F11 a výše. Na dalších ohniskových vzdálenostech se už podíváme pouze na RAWy (rozdíly proti JPEGu nejsou významné).

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

35mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


35mm ohnisko, clona F22

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


35mm ohnisko, clona F32


Ani u 35mm ohniskové vzdálenosti nejsou problémy, střed je dostatečný, rohy jsou u nejnižší clony trochu slabší, po přiclonění se zlepšují.

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F5,6


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F8


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F11


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)

50mm ohnisko, clona F16


Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


50mm ohnisko, clona F22

Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS)


50mm ohnisko, clona F36


Při nejdelší ohniskové vzdálenosti se setkáte se slušnou středovou ostrostí, rohy jsou jen o trochu slabší, přiclonění opět trochu pomůže.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama