Zpět na článek

Diskuze: Sony WPA vyhrál snímek vytvořený AI, "fotograf" cenu odmítl

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jirka-77
jirka-77
Level Level
22. 4. 2023 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Záleží na pravidlech konkrétní soutěže. Nevím jestli maj pravidla třeba pro úpravu na PC. Tohle by se mohlo řešit podobně.

Choakinek
Choakinek
Level Level
23. 4. 2023 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Nemohlo, zásadní rozdíl už je na samém začátku.

V prvním případě někdo "běhá" s foťákem, ve druhém případě někdo "fotí" tak, že v pohodlí své židle píše nějaký příkaz pro AI.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
24. 4. 2023 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ono principialne vzate, aj v tom druhom pripade niekto behal s fotakom. Akurat tych fotografov bolo viac, nafotili viac fotiek a potom nejaky clovek pouzil nejaky software a to mnozstvo fotiek "skompiloval" do jednej vyslednej ;) :D

jirka-77
jirka-77
Level Level
24. 4. 2023 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Asi jsem to nepopsal srozumitelně. Já rozdíl chápu, jen nevím jaká různá pravidla různé soutěže mají a jestli někde dovolují nebo zakazují úpravu vyfocené fotky na PC, tak podobně můžou dovolit, nebo zakázat používání AI nástrojů, které upraví fotku, nebo vytvoří obraz.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2023 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, to sice ano, ale tito lidé nemají se soutěží nic společného, soutěžící píše příkaz pro AI.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2023 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To já také nevím, jen píšu jak to musí být nastavené. Prostě jasný zákaz s případným dovětkem "soutěž AI fotografií probíhá zde..."

Na úpravy fotoaparátem pořízené fotky nemám jasný názor, protože tam není situace tak jednoznačná. Tam už je možné definovat pravidla různě. Nabízí se ovšem zákaz všech úprav, které mění obsah sdělení fotografie, zatímco drobné korekce jasu, kontrastu atd. anebo úprav AI (např. kosmeticky zvýšit rozlišení) asi nemá smysl zakazovat.

jirka-77
jirka-77
Level Level
24. 4. 2023 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To ale vypadá jako přání pro vlastní soutěž. Přeci každá soutěž má pravidla jaký chce organizátor soutěže. Dnes se o schopnostech AI ví, tak se k tomu organizátor v pravidlech může vyjádřit a může cokoliv povolit nebo zakázat. Podle toho jeho soutěž bude oblíbená a budou se tam hlásit nějaký lidi.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2023 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jasně, ale střet fotografií pořízených foťákem a generovaných AI v jedné soutěži je paskvil. Já bych se tedy rozhodně do takové soutěže nehlásil.

Přitom nemám nic proti AI. Soutěž AI fotografií může být zcela regulérní, člověk tam zapojuje svou fantazii, kreativitu a ještě musí pilovat příkaz. V tom pochopitelně soutěžit lze.

Představ si třeba cyklistický závod "Tour de France", kde část závodníků vyjede na klasickém kole a část v nějakém počítačovém simulátoru někde v hale, ale výsledková listina bude jen jedna pro oba typy závodníků stejná. Blbost, co?

jirka-77
jirka-77
Level Level
24. 4. 2023 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Super příklad :-)
Jasně, ať je to cyklistika, nebo focení, tak asi můžou být pravidla jakákoliv a když většina lidí to bude považovat za blbost, tak se tam nebudou hlásit a stejně tak většina diváků to nebude sledovat a tím nejspíš budou i malé vítězné ceny. Tomu budou konkurencí jiné soutěže, o které bude velký zájem soutěžících i diváků. Takže ať si každý určí pravidla své soutěže jaký chce a pokud nám dá možnost hlasovat, tak ji využiju, nebo jen bude sledovat o co je zájem a tomu pravidla přizpůsobí aby měl jako organizátor úspěch.

Choakinek
Choakinek
Level Level
22. 4. 2023 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bude nutné foto soutěže jasně rozdělit (či jejich části jasně kategorizovat). Na ty, kde se fotí foťákem a na ty, kde se fotka generuje pomocí AI.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
23. 4. 2023 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Suhlasim, mohli by sa tieto dve kategorie oddelit a jasne vymedzit.

Takto to uz dlhe roky funguje na roznych demoparty (Assembly, Revision, Forever...) kde je (okrem inych) jedna kategoria pre fotky normalne vyfotene a druha pre fotky generovane cisto softwerovo pod nazvom "proceduralna grafika".

Pre lepsiu predstavu, tu je vitazna proceduralna grafika z tohtorocneho Revision:
https://www.pouet.net/prod.php?which=94153
Samotny obrazok a aj program ktory ho generuje sa da stiahnut tu:
https://files.scene.org/view/parties/2023/revision23/4k_executable_graphics/storm.zip

Choakinek
Choakinek
Level Level
23. 4. 2023 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Vypadá skvěle na OLED displeji ;-).

Oblast s blesky krásně září, zatímco díry v mracích jsou úplně temné. Ukázkový příklad, proč jsou OLED displeje skvělé, na LCD by to bylo úplně "ploché".

laren
laren
Level Level
25. 4. 2023 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Skvělé, že demoscéna ještě pořád funguje. Možná ještě i ta 8bit? Stále máme ještě atárko, ale už jsem dlouho nic nepouštěl...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 4. 2023 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Ano, stale funguje vyborne, a 8bitom sa dari ako nikdy predtym :) Nielenze na vsetkych vecsich demoparty maju svoje zastupenie aj osembity (obvykle v kategorii "oldschool") ale existuju aj demoparty specialne zamerane iba na osembity, napr. len pred cca mesiacom bol Forever:
http://forever.zeroteam.sk/
https://www.pouet.net/party.php?which=181&when=2023
A aj ja sam sa tychto demoparty zucastnujem a aktivne prispievam roznymi demami/intrami.

jardadoma
jardadoma
Level Level
22. 4. 2023 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebyl jsem tam, tak nechci soudit. Když jsem ten obrázek viděl poprvé, tak mi přišly jejich oči hodně divné.
V diskuzi pak někdo upozornil na ruce a ty jsou snad ještě horší. Obrázků od AI jsem zatím moc neviděl, ale tenhle
vyloženě křičí, že je tam něco špatně. Takže ta komise to asi ani pořádně neviděla.

hoch
hoch
Level Level
22. 4. 2023 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma No vzhledem k tomu, ze je to v kategorii otevrene kreativni fotografie, tak divnost asi neni moc divna ;-). A neprekvapi, ze porotce neprekvapila.

Reklama
Reklama