Zpět na článek

Diskuze: Středoformát Hasselblad H6D-400c MS umí 400MPx fotky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
19. 1. 2018 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, středoformát a takovýmto rozlišením, pokud k němu budou k mání i patřičně kvalitní skla, bude umět dělat superobrázky, ale... cvaknu, z foťáku vypadne datový soubor a co dál? Paměťové medium bude za pár minut plné, editace bude, pokud HW nebude mít odpovídající výkonové parametry, tortura na dlouhé lokte a co s hotovým výstupem? Pokud to budete ctít někam poslat, budete to muset zkriplit na úroveň fotky z mobilu, běžná tiskárna si s takto velkým souborem také neporadí, (není dostatečná kapacita RAM)... Takže jediné smysluplné využití bych viděl na transport paměťového media na speciální pracoviště a tisk billboardů.

RiMr
RiMr
Level Level
19. 1. 2018 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér ...jenže bilboardy a obvzláště megaboardy se chystají v naprosté většině případů 1:10 na 300 dpi.... tam je tohle fakt zbytečné.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
20. 1. 2018 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Takže: Položme si otázku: K čemu to bude dobré? Superparametry jsou jedna věc, praktická využitelnost druhá. Nejspíš jen pro pár snobů, co budou honit vodu s foťákem, který si nikdo, kdo chce opravdu fotit, nepořídí.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
20. 1. 2018 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Takže: Položme si otázku: K čemu to bude dobré?
Tu otázku jsem si nepoložil ani když sem přecházel z 2Mb kodaku na 7Mb canon - prostě, měl sem na něj ))))))))

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 1. 2018 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Tohle ale není Leica pro snoby, tohle jsou vysoce profesionální přístroje např. pro focení reklamních snímků. Toto ve vitríně rozhodně nebude.

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 1. 2018 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Neomezovaly tě 2 megapixely?

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
21. 1. 2018 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr S 2 Mb se dalo něco vyfotit? Těch 7 Mb stačí tak na pohlednice. I kdybych na tohle měl, což nehrozí, raději koupím dva kousky něčeho levnějšího a budu mít dárek pro vnučku.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
21. 1. 2018 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Tak tomu věřím. Je otázka, zda se to vůbec vyplatí vyrábět Protože jestli se prodá stovka kousků, tak to bude moc.

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 1. 2018 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Samozřejmě že se to vyplatí vyrábět, protože v konečném důsledku je při sériové výrobě podstatná jen spotřeba materiálu. Když si vezmete, že to stojí jak luxusní vůz a objemově je to mnohonásobně menší než ten luxusní vůz, vyjde vám, že na tom mají nastavenou dost výhodnou marži.

Zvláštním bonusem je pak ten pronájem. 400 EUR denně rozhodně není málo a při něm výrobce nepřichází vůbec o nic. Dokonce to je lepší jak pronájem nemovitosti, neboť u té se s nějakým opotřebením počítá, tady předpokládám, že se nájemce s pronajímatelem musí předem dohodnout, že to vrátí zpět v super stavu, takže se k tomu bude chovat jak k hedvábnému kapesníčku :-).

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 1. 2018 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr To je dost relativní. Není nutné vše tisknout rozlišením 300 dpi, záleží na předpokladu, z jaké vzdálenosti se na ten tisk bude uživatel/divák/zákazník atd. dívat.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
20. 1. 2018 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér pokud si pamatuju na začátky, tak sem dvě giga stahoval Pent.3kou asi tak půl guláše
tzn. nakrájet cibuli, osmahnout maso, zaprášit orestovat a nechat vařit, než sem vybral dvacet fotek, byl guláš hotový.......
Samotné zpracování, to už byl ten guláš i strávený ;-)
a přežili sme to, jedem, digi neumřelo ))))))))
-
Nehledě na to, že s takovou mašinou nebude dělat nýmand, nebude zpracovávat výcvaky, a nebude jej ten čas štvát
Samo, že ne na amatérské úrovni nebo sekání fotek do fotobank pro jedno €uro

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 1. 2018 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Stahuje se to přes USB 3.0 (5 Gbit/s = 625 MB/s). V praxi se přes USB 3.0 procpe zhruba kolem 500 MB/s, takže za nějakých 5 sekund je ten snímek v počítači. Takže jak říkáš, nebudou to jen výcvaky, během aranžování snímku se to samo poměrně rychle dostahuje.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
21. 1. 2018 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Jenže samotné USB 3 nestačí. O. S. musí být minimálně Professional, editační SW také nebude za hubičky a grafika bude muset mít velmi výkonný vlastní procesor a dostatečně objemnou paměť. Takže k foťáku se bude muset pořídit dostatečně výkonný počítač a pokud si budu chtít fotky tisknout sám, tak i patřičně výkonná a rozměrná tiskárna. Čili pro někoho, kdo toto vybavení z dřívějška nevlastní to znamená, že celkové náklady se mu vyšplhají na dvojnásobek ceny foťáku, tedy pokud bude ctít parametry přístroje využít na maximum. Nebo si může nechat, co má a foky ukládat na kartu v JPG s max 2 Mb.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 1. 2018 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Jestli je někdo takový profík, že si ho k práci najímají velké společnosti, má ten skoro milion na nákup tohoto Hasselbladu, tak věř tomu, že rozdíl ceny OS Home a Professional je něco, co si ani nevšimne a totéž bude platit pro počítač a SW, který si dá do nákladů a opět, proti ceně fotoaparátu je to relativně nepodstatná položka. Mně pořád přijde, že se na to díváš optikou fotografa o několik úrovní níže, než pro koho je ten fotoaparát skutečně určen. Fotograf, který bude na tohle fotit, většinou moc tiskárnu potřebovat nebude, protože pokud se ten výsledek bude tisknout, bude si to už dělat klient přes jinou společnost specializovanou na tisk. Tohle opravdu není fotoaparát pro lidi, kteří chtějí fotit rodinnou dovolenou. Tohle je pro marketing (focení aut, látek, nejrůznějších předmětů,...), focení v profesionálním studiu (ostatně 400MPx režim funguje jen při připojení k PC), přefocení uměleckých prací,... Tohle je fotoaparát, který si nepořizuje ani tak jednotlivec, jako nějaké fotografické studio,... Takže řešit Home vs Professional tady opravdu nikdo nebude.

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 1. 2018 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Existují skla, která "ukreslí" 100 Mpx, na DPreview mají v testech i 100 Mpx fotografii z nějakého středoformátu. Cvakli to s objektivem zn. Schneider-Kreuznach (detail neskutečný). Těch 400 Mpx je složenina, čili 4x 100 Mpx, takže stačí sklo "jen" pro 100 Mpx.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
21. 1. 2018 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, existují, ale: jak jsou velká a těžká a kolik stojí? A jaký je výběr?

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 1. 2018 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak to už je celkem fuk, když přístroj, na který se připojují je taky velký, těžký a drahý :-). A i ten výběr není zrovna zázračný - moc typů 50 - 100 Mpx středoformátů není. Takže jediné zásadní omezení asi spočívá v tom, že na to nikdy nebudou zoom objektivy, resp. ty na základní cloně těch 100 Mpx zřejmě neukreslí. Nicméně Fuji zoom objektivy s malým rozsahem zoomu pro středoformáty vyrábí, no a někdy asi svůj 100 Mpx středoformát vydá, takže se možná počítá s tím, že i toto rozlišení budou muset zvládnout.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
21. 1. 2018 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "Těch 400 Mpx je složenina, čili 4x 100 Mpx, takže stačí sklo ­"jen­" pro 100 Mpx."

=> Nestaci. V tomto pripade je jedno ci je to zlozenina alebo nie, pretoze delenie tych 400 MPix na 4x 100 MPix nastava az na urovni snimaca a aby to vobec malo zmysel, objektiv tych 400 MPix musi byt schopny ukreslit, aby vobec bolo co delit a aby sme nedostali len styri v podstate identicke 100 MPix fotky.

Z ineho uhla pohladu, posun snimaca o pol pixela ocakava, ze o tohto pol pixela bude snimany obraz uz iny (inak by nemalo zmysel snimac posuvat) a tym padom objektiv musi mat schopnost vykreslit tak detailny obraz, aby sme pri posune o pol pixela videli potencialne uz iny detail zo sceny, a nie iba stale ten isty (rozmazany) pixel.

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 1. 2018 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Čili chcete říci, že tento "trik" je pro objektiv úplně to samé, jakoby ten snímač byl rozmnožen 4x a poskládán do čtverce vedle sebe (pochopitelně pak zmenšen na úroveň středoformátu)?

To se mi nějak nezdá ;-).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
22. 1. 2018 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, presne tak, to som tym chcel napisat. Pokial to najprv objektiv neukresli, tak ta informacia tam nebude a snimac sa moze aj rozkrajat (a nasledne trebars zase poskladat do stvorca a zmensit :) ), ale nepomoze mu to.

Kabe
Kabe
Level Level
19. 1. 2018 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

poridim asi dva a tak budu mit diky slozene multiexpozici snimky v rozliseni 80mpx, s takovymi selfie budu nejspise kralem facebooku

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
19. 1. 2018 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kabe A ked taku fotku uploadnes, zistis ze aj tak nebude lepsia ako z mobilu pretoze FB si vsetky fotky prekomprimuje do svojej jpg kompresie (s nie zrovna vysokou kvalitou) :) :D

RiMr
RiMr
Level Level
18. 1. 2018 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Výrobce chce za tělo 40.00 EUR bez daně"

...ale tak já myslím, že za čtyricet éček se ten krám hodí, třeba dětem nebo ták... :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 1. 2018 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Opravoval jsem špatný počet nul a jak vidím, stejně jsem to opravil špatně. Teď by to mělo být OK.

Reklama
Reklama