Seznam kapitol
Otestovali jsme po vás také oblíbený světelný základní objektiv Tamron 17-50mm F2,8 VC. Ten je oblíbenou alternativou setových objektivů díky své konstantní světelnosti F2,8. Jaký tedy bude v praxi?
Nyní se můžete podívat na několik ilustračních snímků pořízených testovaným objektivem a zrcadlovkou Nikon D7200.
expoziční čas 1/200 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 17 (25) mm, klikněte pro zvětšení
Kresba je slušná, dostatečně detailní. K dispozici je i snímek ve formátu RAW. Tam je patrná mírná chromatická aberace.
expoziční čas 1/1600 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (75) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Objektiv překvapil velmi solidním kontrastem a při plně otevřené cloně solidní kresbou v zaostřené části. Bylo možné dosáhnout malé hloubky ostrosti, a tak se už zadní část auta trochu maže. Pozadí je máznuté ještě trochu více, bokeh ale není zrovna jemný. I zde je k dispozici RAW snímek.
expoziční čas 1/1250 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 17 (25) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Zde vidíte minimální hloubku ostrosti na nejširší ohniskové vzdálenosti. Pozadí se opravdu maže docela dost i při reálných 17 milimetrech ohniskové vzdálenosti a cloně F2,8. Můžete si všimnout docela silné vinětace, bokeh je průměrný.
expoziční čas 1/1000 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 22 (33) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Dobrá světelnost dovolí lehce máznout pozadí i u takového snímku, samotný bokeh je ale poněkud nervózní a nepříliš jemný (není moc pravidelný). Znovu je vidět docela výraznou vinětaci.
expoziční čas 1/40 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 40 (60) mm, klikněte pro zvětšení
Po stránce objektivu slušný výsledek, u testovaného kusu byla pravá strana trošku slabší. K dispozici je snímek ve formátu RAW.
expoziční čas 1/250 s, clona F2,8, citlivost ISO 125, ohnisko 40 (60) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Pro portréty je objektiv rozhodně vhodnější než běžné setové nebo ultrazoomové objektivy. Na pevné světelné objektivy to sice nemá, ale s pozadím si už můžete docela pěkně vyhrát. Škoda nepříliš jemného bokehu. Můžete si stáhnout RAW snímek.
expoziční čas 1/640 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (75) mm, klikněte pro zvětšení
Makro není silnou disciplínou objektivu, zvládne spíše trochu větší objekty. Při plně otevřené cloně se mi líbí, jak objekt vystupuje z obrazu.
expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 17 (25) mm, klikněte pro zvětšení
Objektivu nelze upřít výhodu v počáteční 17mm ohniskové vzdálenosti. Díky tomu nabídne o něco širokoúhlejší záběr než 18mm objektivy. Kresba je zejména uprostřed velmi dobrá, směrem k rohům ztrácí trochu ostrosti. Stále je ale i tam dost slušná. Můžete se podívat na RAW, kde uvidíte chromatickou aberaci. Ta je naštěstí v takové míře, že se dá docela snadno odstranit.
expoziční čas 1/200 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 38 (57) mm, klikněte pro zvětšení
Zde je vše v pořádku, autobus je krásně ostrý a detailní. Pozadí za ním se lehce maže.
expoziční čas 1/1000 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (75) mm, klikněte pro zvětšení
I tento snímek ukazuje, že Tamron 17-50mm F2,8 dokáže při plně otevřené cloně kreslit docela pěkně. Kresba je jen trochu mléčná a zachovává si dostatečné detaily pro další práci.
expoziční čas 1/320 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 28 (42) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Slušná kresba plná detailů, ostrost po stranách (především té pravé) je ale o něco slabší. K dispozici je RAW.
expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 40 (60) mm, klikněte pro zvětšení
Kvalita obrazu je dostatečná. Detaily jsou dobré, takový slušný průměr. Zatímco rohy jsou dobré, hrany (pravá a levá) mají ostrost o něco slabší.
expoziční čas 1/200 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 26 (39) mm, klikněte pro zvětšení
Prostřední část má výbornou ostrost a detaily, směrem k rohům se to ale trochu zhoršuje (u testovaného kusu zejména vpravo). Nicméně většina snímku je opravdu prokreslena hodně dobře.