Zpět na článek

Diskuze: Zrcadla minulosti: historie Olympus DSLR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Marwell
Marwell
Level Level
8. 7. 2011 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekný článok.
Viem že to niesu DSLR (len SLR), ale patrilo by sa ich spomenúť aspoň zo slušnosti.
Svojho času patrili medzi to najlepšie na trhu...

Ganec
Ganec
Level Level
1. 11. 2010 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mensi snimac je vyhoda, lebo potom ti stacia mensie objektivy

Nevyhoda pre Olympus je ze si to malokto uvedomi lebo objektivy sa predavaju s realnymmi vzdialenostami:
ked niekto vidi 70-300 od CaNikonu a Olympusu, mysli si, ze je to to iste, no s Olympusom ma o polovicku vacsi dosah!

A sum nema horsi preto lebo ma mensi snimac (dnesne Oly maju taku istu velkost pixlov ako Canony .. a velkost jedneho pixla je podstatna), ale koli "Shadow adjustment technology" ktora vyrovanva tiene aj v defaultnom mode je sum viac zosilneny a vidno ho viac

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
6. 10. 2010 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Modely si jsou výbavou opravdu blízko, to máte pravdu, nicméně kvůli rozdělení jsem se rozhodl je takto rozřadit, jelikož E-500 se většinou prodával za vyšší cenu než E-300/330.

nephilim
nephilim
Level Level
24. 9. 2010 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Srovnávat E30 s Canon 50D a Nikon D300 je opravdu přehnané a patří spíš do oblasti zbožných přání. Pokud se autor odvolává na renomovaný server dPreview.com, měl by se tam také občas podívat, aby věděl s čím tento renomovaný server porovnává zmíněný Canon 50D nebo Nikon D300. Podobně třeba server DxOMark.com.

Jinak se mi článek líbí. Rád si čtu o historii DSLR. Je to velice poučné. Dle tohoto článku to ale vypadá, že hlavním inovátorem nebyli Canon a Nikon, ale Olympus (první stabilizovaný čip, první čip se střásáním prachu, první digitál s výklopným LCD atd. atd.). Je to možné, neověřoval jsem si to, spíš mi připadá paradoxní, že pokud by tomu tak bylo a Olympus by byly tak pokrokové fotoaparáty, tak proč se Oly drží na chvostu prodejnosti DSLR? Že bychom všichni byli hlupáci a vyhazovali peníze za Canony a Nikony zbytečně? Navštivte nějaký hrad či zámek, projděte se po Karlově mostě, Starým městem nebo Malou stranou, prostě někde, kde se očekává vysoká koncentrace focení chtivých lidí a podívejte se co za foťáky tito lidé drží rukou. Mýdlové krabičky všech značek a provedení, a DSLR Canon či Nikon. Olympus DLSR uvidíte stěží. Myslím, že to je škoda, ale určitě to o něčem svědčí a tím něčím asi nebude pouze marketingová úspěšnost Canonu a Nikonu.
Nechci, aby závěr mého příspěvku vyzněl tak, že v článku uvedené údaje jsou nepravdivé, ale pokud je opravdu to o inovativnosti této značky pravda, pak je někde chyba, že se to neprojevuje na prodejnosti.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
24. 9. 2010 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim E30 nesrovnávám přímo s 50D a D300, to že spadá do poloprofesionálního segmentu Olympusu pravda je a s nižší cenou je pouze "konkurenceschopný" k modelům 50D a D300, jak je psáno v článku.

V článku nepíši, že Olympus přišel jako první se stabilizací obrazu (toto prvenství patří Sony, přesněji Konice Minoltě). Píši "jako první DSLR Olympusu odstartoval éru digitálních zrcadlovek s integrovanou obrazovou stabilizací", tím je myšleno, že model byl první v rámci Olympusu, ne všech DSLR...

I přes prvenství v jiných oblastech je jasné, že Olympus nemá zdaleka takový úspěch jako Canon a Nikon, portfolio modelů je téměž poloviční oproti "matadorům" Nikon a Canon. Vím, že byste mohl namítat, že stejně na tom je Pentax a Sony, kteří mají větší odbyt... Osobně si myslím, že menší prodejnost Olympusu je zapříčiněna tím, že se Olympusu snaží poslední dobou zaměřovat na oblast mezi DSLR a kompakty...

Jinak jsem rád, že se článek líbí :-)

nephilim
nephilim
Level Level
25. 9. 2010 00:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Srna Možná jsem četl trochu víc mezi řádky. Každopádně, můj názor na Olympusí DSLR je velice rozpačitý. Když jsem zvažoval přechod ze Sony F828, měl jsem Olympusy také v seznamu. Obrazovou kvalitou mi nezapadaly do třídy DSLR. Kompakty to ale také nejsou, před těmi jsou kvalitou obrazu značně vpředu. Souhlasím proto, že Olympusí DLSR jsou někde na pomezí kompaktů a "dospělých" DSLR. Je to trochu škoda. Kdyby kvůli šumu zůstali u rozumného rozlišení, např. do 10MPix, zapracovali na zvýšení citlivosti snímače při zachování kvality obrazu a současně zapracovali na vyšší užitné hodnotě (nové fce typu umělý horizont v hledáčku, rychlejší snímání, lepší display apod.), mohli by nejspíš Canonu a Nikonu konkurovat. Rozměry, váha a nakonec i cena základních setů Olympusu jsou pro mnohé zájemce o tuto třídu fotoaparátů určitě výhodou.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
26. 12. 2010 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Máte pravdu v tom, že Oly se drží někde na chvostě, asi to bude reklamou a vžitými představami. Oly byl dycky taková jekási vyjímka, stačí kouknout na OM-ko, dokonalá malá zrdcadlovka, ale pro babské ručičky. Přitom její schopnosti mnohokrát predčily i FM-ko, či A-1ko.
Prostě /podle mne/ jde o to, že nikon se dží furt stejného bajonetu, což je pro redakce výhoda. A co maj v rukou profíci, to chce mít i veřejnost. Canon tu univerzálnost nahradil zas masivní reklamou.
4/3 tak to je taky zajímavý počin, prostě je to Olympus. Mnoho lidí na to nadává, přitom jde jenom o to zvyknout si na komponování na 4/3, ostatně všecky papíry jsou standartně v tomto formátu, většina novin i časopisů taky a tak já nevidím důvod na něj nedělat.
Oly forewr - FotoZemek ASČF

libich
libich
Level Level
24. 9. 2010 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přijde mi, že moc inovací není, přechod na CMOS byl vysloveně nutný, CCD postupně mizí. CMOS dneska už dokáží CCD poměrně spolehlivě nahradit a výhody většinou převažují. Dříve tomu ale tak nebylo. Za nejzajímavější počin považuji právě E-1 a pak E-330 byla zajímavá, pak přišla celá řada nástupců. Nyní se Olympus hodně soustředí i na Micro 4/3, takže to má s inovacemi těžší. E5 bude určitě dobrá, jen je otázka, zda čip už není příliš malý, přeci jen FullFramu se nevyrovná. Ovšem zase klesají nároky na kvalitu skel, takže kresba je u Olympusu a ostrost velmi dobrá a objektivy slušné.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
24. 9. 2010 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@libich U velkych zrkadlovkovych cipov je vyhodnejsie pouzivat technologiu CMOS pretoze takyto cip je lacnejsi, rychlejsi a zerie ovela menej energie (mensie zohrievanie a tym lepsi predpoklad nizsieho sumu). A pri pixelovej hustote nie vecsej ako 4 Mpix/cm^2 je ta kvalita obrazoveho vystupu u CMOS plne zrovnatelna s klasickymi CCD takze u zrkadloviek nie je dovod dalej zotrvavat u technologie CCD.

Reklama
Reklama