V 90 tých letech jsem natočil několik svateb na video SVHS. Rychle jsem zjistil, že dotyčné nezajímá ani tolik kvalita obrazu, ale HLAVNĚ jaký záběr je jeho samotného. Díky digitalizaci je nyní vše jinak. Stovky záběrů, snad některý je lepší a mám se čím chlubit. Dříve na kinofilm 36 foto, barevný negativ cca 120 Kčs ( v přepočtu nyní by stál téměř tisíc korun ), to jsem si musil sakra rozmýšlet kdy zmáčknu spoušť. Na dovolené v cizině o koupi negativu ani nápad. Jsem názoru - méně je více. Nyní se snažím z počítače co nejvíce foto odstranit...
Téměř denně se bavím pohledem na televizi ( slušně barevně doseřízenou ) kdy vystupují naši politici, a a a když začnou lhát změna pleti ( obvykle do červena ), začnou se potit a u jistého pravidelné předklánění. Směr očí - levičák - pravičák / NÉ POLITICKÝ / . Ještě se soustředím jak zde psáno na prst do nosu.. Mnohdy foto napoví víc než dlouhé řečnění...
Stále více obdivuji stare ČB svatební i jiné fotografie. Nějaké kouzlo z nich čiší. Je možné mluvit o barevné věrnosti když dost velké procento mužů má snížen barvocit? Hlavně mezi R a G. / důvod proč " chlapi jezdí na ČERVENOU "?????
Také jsem fotil na Flexaret a jiné kinofilmy. Také jsem vlastnil Felicii. Vzpomínka, tehdy jízda přes Karlův most,a dále Nerudovkou. Do vrchu na dvojku, z výfuku krásnný zvuk ( dvoukarburátová ). Jedny pro mne z nej ČB snímky pražský hrad v nočním podání. Fotky na tehdejší dobu poměrně drahé, muselo se víc přemýšlet. ČB jsem vyvolával a zpracovával sám.
Běžné TRINITRON obrazovky mají malou rozlišovací schopnost v hor. směru,,zřetelně to bylo vidět v normě D ( 6 Mhz ). Barevně nic moc, luminifory nepřerušovaně - pouze svisle, tudíž nešel nastavit ČB obraz, ten mírně do červena. Tudíž, neměl jsem správně nastaven ČB obraz, v důsledku nebyly ani věrné barvy ( červená se jevila slabší ). Neznám profesionální TRINITRON obrazovky, není to spotřební kategorie. Obrazovka in line má barvy svisle prostřídané. Ještě se vrátím na svůj původní dotaz: kolik lidí zde zůčastněných používá statisícové monitory? Stejně jako statisícové foto. ( mám CANON 450D který považuji za vyšší střední třídu ). K němu ve stejné třídě Plazmu, kterou lze barevně doseřizovat v ČB ,barvách a gamma. V porovnání vedle sebe ŽÁDNÉ LCD ve stejné cenové kategorii na Plazmu barevně ( krom jiného ) nemá.
Kolorimetrický trojůhelník pochází z roku 1931 a pokud vím, stále platí. Když u LCD tolik firmami vychvalované najednou zjištěno přidat žlutou??? Jak to může přesně fungovat, žlutá není zvlášť vysílána... Ještě, chci nejen krásnou, ale i VĚRNOU pleťovou barvu. Bych nezapoměl Hezký večer.
Porovnávám ostatní s MONITOREM Plazma, profesionální, která se používá ve studiích, konkrétně Pioneer PDP 5000EX. dále k dispozici MONITOR Panasonic TH -85VX200W, ( první výrobek který téměř nebylo nutno barevně doseřizovat ). Samo, s možnosti porovnávat LCD + LED, od 40" výše. ( malé uhl. považuji pouze za pracovní a orientační ). Kolorimetrický trojůhelník ro cca 1934 pokud vím zůstává nadále v platnosti. Stejně tak oko PRŮMĚRNÉHO POZOROVATELE. Ještě odešlu odkazy na články TV FREAK kde můžete vidět jak LCD neumí G, navíc je vypálené. Dále, jistá prof. firma PRVNĚ upouští od CRT obrazovky a přechází na OLED. Některé zajímavosti jenom na @. Žel,zde nejde obrázky vkládat. Prosím o časovou shovívanost. M.Dvořák
@tesla15
P.S. zadejte tv freak, recenze z 26.2.2011, kapitola 4 srovnání technologii. Zjistíte propadák LCD oproti OLED v zelené, navíc LCD v bílé vypálené. ( vyhledávám další ).
@tesla15
tv freak dnes. Doporučuji číst. Současně se omlouvám za " barevné příspěvky ", byl jsem do nich vyzván. Víceméně, každý fotograf dle mého názoru měl znát pohled i z obrazovky.
Dodatek: Graf pochází z kolorimetrie ing VIK. Na něm dokázán barevný rozdíl mezi CRT a LCD. Vaše, mírně řečeno " neslušné vyjadřování " jenom dokazuje technickou slabost. ROZUMNÝ nikdá neodmítá technickou diskusí. NIKDO z nás není dokonalý.
Promiňte mi můj původní dotaz, kdy jsem se jenom optal na čem se fotky sledují. Věřím, že nedosahují Vaší úrovně, ale že LED je v podstatě LCD opravdu, ale opravdu vím. Mimochodem, jako TV opravář jsem pracoval od r. 1955 a rukama mi prošly statisíce televizoru. Letos jsem jako 77letý se servisem skončil. A na BTV jsem v r. 1974 jako jeden z prvních 40 ti z bývalé ČSSR absoloval 10 ti měsíční barevný kurs. Nevěřím, ač jsem přestárlý, že jsem ze společnosti v tomto směru vyloučený.
Žádný film nemohu prohlásit za " barevně věrný" viz rozdíl AGFA, KODAK atd. Naproti tomu TV studia je o něčem jiném.. Pozorně se zadívejte na barvu pleti žen, jak vypadá jejich krk, zda má hloubku, správné barevné podání. Nutno poznamenat, až 40% mužů má snížen barvocit. Hlavně mezi červenou a modrou. Než budete odpovídat zeptám se: máte barevně změřen zrak ???? LCD a LED umí srovnatelně s CRT pouze modrou. Pleťová barva naopak má malý obsah modré . Graf mohu zaslat majlem M.Dv.
Článek ve mne vyvolal diskusi. Pro TV se uznávají normy ASIE ( tuším 5 500°K ), EVROPA 6 504°K, AMERIKA ( asi 8 000°K ). Jak tomu u fotoaparátu kdy chci foto presentovat přes obrazovku? Nutno zvlášť barevně upravovat, a podle čeho? TVP jsem schopen a upravuji pro evropskou barevnou teplotu. Na jakou normu fotoaparáty z Dálného východu jsou na bílou seřízeny ? I zde se spoléhá na snížený barvocit u velkého procenta mužů? ( hlavně mezi R a G, proto jezdíme na ČERVENOU?....?).
Před nástupem slušné digi foto na kvalitní kinofilm se muselo dost počítat bych co nejméně fotek zkazit. O to víc jsem se musil věnovat záběrům. ( 36 snímků za 130 Kč. + vyvolání ).Nyní bych mohl mačkat bezhlavě spoušť stím, že ono to nějak dopadne. Tak takové focení mne nebaví. Kouzlem je nejen stativ ( 700 Kč ) rozbalit, najít si správný záběr ( by mi potom leccos v něm nevadilo. Zrcadlovka. Nemusím a ani v počítači nedělám další úpravy. Bohužel mi pravá ruka neslouží 100% a se stativem tento problém obcházím. Zde uvedené fotky mne ještě více o jeho kladech přesvědčily. Jsem rozhodnut ještě pro koupi malého stolního stativu.