Zpět na článek

Diskuze: Fotíme s Koalou: Vyvážení bílé

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

coulomb
coulomb
Level Level
7. 1. 2012 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co takhle přečíst si návod k přístroji? Nebo znovu článek Koaly? Je to tam docela podrobně popsáno, i když pro úplného začátečníka je to hodně informací najednou. Taky bych si to na svém aparátu vyzkoušel, vždyť se žádný film nezkazí a obrázky se nemusí vyvolávat. Metoda pokusu a omylu se osvědčuje i ve fotografování. Jinak přeji dobré světlo a hodně radosti z focení.

dusanmsk
dusanmsk
Level Level
8. 6. 2011 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvelo napisane, Koalu zacinam mat strasne rad. Za "zpribehovanie" lekcii fotografovania davam 100 virtualnych bodov. Len tak dalej.

nephilim
nephilim
Level Level
5. 6. 2011 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je radost vidět, že se v návodech o focení občas objeví i něco podnětného, užitečného, něco, co lidem může pomoct pochopit co že se to v těch jejich zázračných krabičkách děje. Pravda, zde popisované je zapotřebí brát spíš jako popis principů. Každý si pak musí odzkoušet jak zvládá vyvážení bílé jeho fotoaparát. V této oblasti totiž mnozí výrobci pokročili tak daleko, že automatika často zvládne WB lépe než ruční nastavení. Samozřejmě s výjimkou limitních situací, jako např. v zimě fotit zasněžený prostor osvětlený pouličními světly.
Jen tak dál.

tesla15
tesla15
Level Level
3. 6. 2011 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek ve mne vyvolal diskusi. Pro TV se uznávají normy ASIE ( tuším 5 500°K ), EVROPA 6 504°K, AMERIKA ( asi 8 000°K ). Jak tomu u fotoaparátu kdy chci foto presentovat přes obrazovku? Nutno zvlášť barevně upravovat, a podle čeho? TVP jsem schopen a upravuji pro evropskou barevnou teplotu. Na jakou normu fotoaparáty z Dálného východu jsou na bílou seřízeny ? I zde se spoléhá na snížený barvocit u velkého procenta mužů? ( hlavně mezi R a G, proto jezdíme na ČERVENOU?....?).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
3. 6. 2011 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Suhlasim s ostatnymi, aj mne sa velmi lubi tento serial o foteni s koalou.

V dalsom dieli by mohla Koala nieco fotit pocas jazdy v hrkotajucom a natriasajucom sa autobuse s vyuzitim optickeho stabilizatora :) Alebo by sa mohla odfotit v autobuse (kde je pritmie) pricom cez okno by bola vidno pekna slnkom osvetlena krajinka a koala by pouzila fill-in blesk, aby aj ju bolo na pozadi krajinky dobre vidno :)

Hmlovina
Hmlovina
Level Level
3. 6. 2011 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Působivé. Nikdy by mně nenapadlo, že i Koala může být tak inteligentní. Těším se, že si brzo oddychne a zase dostane kousek dál mé fyzikální znalosti o fotografování. Dalšího pokračování se už nemůžu dočkat. Přeji pěkný den

Ganec
Ganec
Level Level
3. 6. 2011 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako riesit WB problem, ked mi scenu osvetluju 2 rozne svetla (napriklad svetlo zo ziarovky a ine spoza okien)? Da sa to nejako jednoducho skorigovat?
(viem ze Ricoh kompakty taketo cosi umoznuju, no neviem nakolko to funguje)

Podobne je to aj s bleskom:
to co je osvetlene bleskom ma normalne farby, no presvetlene pozadie by chcelo ziarovkovu WB .. hmm

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
3. 6. 2011 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Rozne casti fotky osvetlene zdrojmi svetla s roznou farebnou teplotou - to je filozoficky taky isty problem ako chciet vyfotit fotku, na ktorej nie nieco blizko fotaku a nieco daleko, pricom chceme aby obidve veci boli ostre (a hlbka ostrosti na to nestaci). Bud budeme mat ostre to vpredu, alebo to vzadu.

Alebo je to ten isty problem ako vyfotit fotku s prilis velkymi jasovymi rozdielmi. Bud budu prepalene svetle miesta, alebo podpalene tmave miesta.

Rozdiely jasov sa daju vyriesit pomocou HDR (viacnasobna expozicia a poskladanie vysledov dokopy), podobne sa riesi aj nedostocna hlbka ostrosti (dve fotky, kazda zaostrena na iny ciel). Takze aj riesenie problemu s roznym vyvazenim bielej sa da riesit takto - napr. bracketingom s meniacim sa vyvazenim bielej, alebo proste s dvomi expoziciami kde v kazdej bude vyvazena biela na inu oblast.

Samozrejme HDR sa da urobit aj z jednej expozicie, najlepsie z rawu, ktory byva viac ako 8-bitovy a preto je mozne z neho vytiahnut vecsi dynamicky rozsah. Podobne vyvazenie bielej by sa dalo dodatocne (tiez najlepsie z rawu) upravit samostatne pre jednotlive oblasti fotky v nejakom grafickom editore.

coulomb
coulomb
Level Level
3. 6. 2011 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zbytečně bych se opakoval psaním, že se mu tyto články líbí. Tentokrát si ale myslím, že úplným začátečníkům Koala trochu zamotá šišku. Pokud se mi nechce měnit nastavení vyvážení bílé podle daného světla, při nastavení na aut., pomohu si archem bílého papíru.

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
3. 6. 2011 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chválím, články s koalou jsou úplně suprově napsaný a moc rád je čtu :-)

Reklama
Reklama