Zpět na článek

Diskuze: Zrcadlovka a já: Kompakty v ohrožení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Ganec
Ganec
Level Level
14. 8. 2011 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kompakty zostanu: ludia predsa len chcu aj zoom, co im mobily neposkytuju. Teda:
=> mobily kompakty nevytlacia (mozno len tie s malym zoomom)

Mega ultraoomy zostanu: predsa len v dobrych podmienkach dokazu spravit dostatocny zaber a maju tolko moznosti kolko maju zrkadlovky len s celym rubsakom objektivov.
=> megaultrazoomy zatial nic nedokaze nahradit .. a zrkadlovky to rozhodne nie su

Zrkadlovky budu nahradene bezzrkadlovkami: uz sa nemaju v com zlepsovat, kdezto bezzrkadlovky ano. Takisto koli mechanickym navyse veciam maju viacero problemov, obmedzeni a navysuje to cenu.
=> zrkadlovky zaniknu ked sa u bezzrkadloviek vyriesi rychlost kontinualneho zaostrovania (obycajne zaostrenie je uz dostatocne rychle) a ked spotreba nebude nikoho trapit
(dalo by sa aj hned keby sa zaostrovacie senzory dali rovno na chip, no CaNikon to oddaluje pokial sa da)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
14. 8. 2011 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Presne tak, v podstate suhlasim.
Uz davnejsie existuju mobily so zoomom, zpredu je to klasicky mobil (klavesnia, displej, popr. velky dotykovy displej) a zozadu je to klasicka "mydlova krabicka" - klasicky vysuvny 3x zoom objektiv a xenonovy blesk. Akurat (zatial) v EU sa nepredavaju. Preto myslim ze tie najmensie kompakty budu casom nahradene tymito mobilmi, resp. pribudne im dalsia funkcia - telefonovanie a tym padom uz budu zaradene medzi mobily.

Urcite zostanu tzv. "profikompakty" - tie su predsa len (zatial) o kusok vecsie ako mobily a nie je asi vela ludi co by chceli neustale so sebou vrecku nosit mobil velkosti profikompaktu.

Tak isto aj ultrazoomy - tu plne suhlasim. Obrazovy vystup tych lepsich (S200EXR, FZ28, FZ38..) je dostatocne kvalitny pre potreby drvivej vecsiny ludi.

Bezzrkadlovkami budu nahradene len lowend zrkadlovky, predsa len si myslim ze v profesionalnej oblasti sa klasicke zrkadlovky este udrzia. Ledazeby niekto dal na trh nejaku profesionalnu bezzrkadlovku s fullframe cipom :)

Fazove ostriace senzory priamo na cipe je vyborny napad, ale technologie zatial nie su natolko vpredu, aby mohli byt plnodnotnou nahradou za specializovane senzory zrkadloviek. F300EXR je sice prvy pokus, ale zatial znacne nedokonaly (fazove ostrenie funguje v podstate len za idealnych svetelnych podmienok). Takze aj "bezzrkadlovky so zrkadlom" typu Sony SLT urcite len tak nezmiznu.

Rico
Rico
Level Level
11. 8. 2011 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taaaak...
Mám velice cyhtrý mobil si myslím.... HTC Desire Z a co se stalo když jsem si ho pořídil?
Nic, mám ho kvůli pohodlnosti využítí multimédií a zachycení momentek, pro geocaching ale na FOTOGRAFOVÁNÍ mám Nikon D80 a ne nějaké mobilní HTC.
PS:
kompakty jsou podle mě jen "dělači" obrázků ale to může být dáno tím, že když člověk chytne zrcadlovku, tak těžko může posoudit kompakt, alespoň z mého pohledu.

tesla15
tesla15
Level Level
10. 8. 2011 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Běžné TRINITRON obrazovky mají malou rozlišovací schopnost v hor. směru,,zřetelně to bylo vidět v normě D ( 6 Mhz ). Barevně nic moc, luminifory nepřerušovaně - pouze svisle, tudíž nešel nastavit ČB obraz, ten mírně do červena. Tudíž, neměl jsem správně nastaven ČB obraz, v důsledku nebyly ani věrné barvy ( červená se jevila slabší ). Neznám profesionální TRINITRON obrazovky, není to spotřební kategorie. Obrazovka in line má barvy svisle prostřídané. Ještě se vrátím na svůj původní dotaz: kolik lidí zde zůčastněných používá statisícové monitory? Stejně jako statisícové foto. ( mám CANON 450D který považuji za vyšší střední třídu ). K němu ve stejné třídě Plazmu, kterou lze barevně doseřizovat v ČB ,barvách a gamma. V porovnání vedle sebe ŽÁDNÉ LCD ve stejné cenové kategorii na Plazmu barevně ( krom jiného ) nemá.

Ganec
Ganec
Level Level
10. 8. 2011 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tesla15 > mám CANON 450D který považuji za vyšší střední třídu
haha, vo svojej dobe to bola najlowendovejsia zrkadlovka Canonu (az neskor spravili 1000D)
(rozdiel medzi prof, strednou triedoui a lowendom je v inom ako v nazve firmy...)

> ŽÁDNÉ LCD .. na Plazmu barevně nemá
Zeby? Lebo okrem najlacnejsich TN shitov sa dnes daju kupit aj LCD s MVA/PVA a dokonca aj IPS technologiami. A uz za celkom rozumnu cenu. Moj MVA monitor volakedy stal 14000 SK, no brat si asi v najblizsej dobe kupi IPS s LED podsvietenim za 180 euro...

tesla15
tesla15
Level Level
10. 8. 2011 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Dopručuji...článek v testovacím časopise dTest nadpis LED technologie - zázrak se nekoná. Umíte číst mezi řádky? VÝSTIŽNĚJI to napsat bez rizika soudních procesů nelze.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
10. 8. 2011 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Ohladom porovnania LCD a PDP vysli uz miliony clankov, napriklad na tvfreak.cz je spusta. TN panely nemaju az tak zle farebne podanie, ale clovek musi byt presne kolmo k obrazovke, lebo uz pri malej odchylke od presne kolmeho pohladu na obrazovku (hlavne smerom hore a dole) idu farby do haja. PVA/MVA a IPS su na tom s uhlami ovela lepsie. Ale stale plati, ze LCD z principu nedokaze spravit uplne ciernu farbu (dynamicke podsvietenie to ciastocne riesi ale nie vzdy). Sice ani PDP nedokaze uplne ciernu farbu (t.j. uplne zastavit emisiu svetla), ale tam je ten kontrasny pomer medzi jeho ciernou a maximalnym jasom o niekolko radov lepsi ako u LCD. A hlavne pozorovacie uhly u PDP a CRT su uz z principu (teoreticky) neobmedzene.

Ja osobne som si pred styrmi rokmi, po zlych skusenostiach s roznymi TN panelmi, kupil S-IPS monitor (20" za 16500 Sk) a som s nim spokojny. Ale cierna je proste taka aka je (ked v noci zhasnem tak je sediva). Az si budem najblizsie kupovat monitor alebo telku, tak budem jednoznacne preferovat OLED.

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kolorimetrický trojůhelník pochází z roku 1931 a pokud vím, stále platí. Když u LCD tolik firmami vychvalované najednou zjištěno přidat žlutou??? Jak to může přesně fungovat, žlutá není zvlášť vysílána... Ještě, chci nejen krásnou, ale i VĚRNOU pleťovou barvu. Bych nezapoměl Hezký večer.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
9. 8. 2011 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezmylil si si CRT a LCD ? Pokial viem, tak prave LCD uz z principu nedokaze dosiahnut kvalitnu ciernu farbu.
Inak, pokial ta bolia oci z CRT, tak ho mas pravdepodobne zle nastavene (jas/kontrast neprimerany okolitemu osvetleniu alebo prilis nizka snimkova frekvencia). Ja som 23 rokov aktivne pracoval s CRT monitormi k pocitacom, a naucil som sa si ich vzdy spravne nastavit aby mi vyhovovali a nikdy ma z nich oci neboleli.
Alebo si myslel to ze na CRT nie je mozne spravne nastavit farebny profil ?

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Porovnávám ostatní s MONITOREM Plazma, profesionální, která se používá ve studiích, konkrétně Pioneer PDP 5000EX. dále k dispozici MONITOR Panasonic TH -85VX200W, ( první výrobek který téměř nebylo nutno barevně doseřizovat ). Samo, s možnosti porovnávat LCD + LED, od 40" výše. ( malé uhl. považuji pouze za pracovní a orientační ). Kolorimetrický trojůhelník ro cca 1934 pokud vím zůstává nadále v platnosti. Stejně tak oko PRŮMĚRNÉHO POZOROVATELE. Ještě odešlu odkazy na články TV FREAK kde můžete vidět jak LCD neumí G, navíc je vypálené. Dále, jistá prof. firma PRVNĚ upouští od CRT obrazovky a přechází na OLED. Některé zajímavosti jenom na @. Žel,zde nejde obrázky vkládat. Prosím o časovou shovívanost. M.Dvořák

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tesla15 P.S. zadejte tv freak, recenze z 26.2.2011, kapitola 4 srovnání technologii. Zjistíte propadák LCD oproti OLED v zelené, navíc LCD v bílé vypálené. ( vyhledávám další ).

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tesla15 tv freak 19.7.2011 Profi OLED monitory bodují / prvně profes. nahrazují C R T obrazovky. Zajímavé čtení, pravdivé. ( hledám další články ).

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tesla15 tv freak dnes. Doporučuji číst.
Současně se omlouvám za " barevné příspěvky ", byl jsem do nich vyzván. Víceméně, každý fotograf dle mého názoru měl znát pohled i z obrazovky.

Doyl2kX
Doyl2kX
Level Level
10. 8. 2011 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tesla15 Prosim vás kdo ty blbosti tu má číst, mě zajímá téma kompakty v ohrožení a né barvy, snad děláte reklamu na monitory pro nějakou firmu :-( Děkuji za pochopení, když tak si napište fejeton na toto tema a neotravujte tu....

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
10. 8. 2011 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Doyl2kX My tu neotravujeme, ale diskutujeme na temu ktora nas zaujima. A kazdy, koho to nezaujima, ma predsa slobodnu volu sa rohodnut ze toto vlakno diskusie citat nebude ked ho to otravuje ... :)

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dodatek: Graf pochází z kolorimetrie ing VIK. Na něm dokázán barevný rozdíl mezi CRT a LCD. Vaše, mírně řečeno " neslušné vyjadřování " jenom dokazuje technickou slabost. ROZUMNÝ nikdá neodmítá technickou diskusí. NIKDO z nás není dokonalý.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
9. 8. 2011 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tesla15 Suhlasim, rozne emotivne osocovania a urazky su znakom nizkeho IQ :) Ale k veci. Mna osobne by ten graf celkom zaujimal, ale taky kde by boli porovnane vsetky styri dnes pouzivane technologie zobrazovania - CRT, LCD, PDP, OLED. Hlavne na posledne menovanu OLED som najviac zvedavy.

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Promiňte mi můj původní dotaz, kdy jsem se jenom optal na čem se fotky sledují. Věřím, že nedosahují Vaší úrovně, ale že LED je v podstatě LCD opravdu, ale opravdu vím. Mimochodem, jako TV opravář jsem pracoval od r. 1955 a rukama mi prošly statisíce televizoru. Letos jsem jako 77letý se servisem skončil. A na BTV jsem v r. 1974 jako jeden z prvních 40 ti z bývalé ČSSR absoloval 10 ti měsíční barevný kurs. Nevěřím, ač jsem přestárlý, že jsem ze společnosti v tomto směru vyloučený.

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žádný film nemohu prohlásit za " barevně věrný" viz rozdíl AGFA, KODAK atd. Naproti tomu TV studia je o něčem jiném.. Pozorně se zadívejte na barvu pleti žen, jak vypadá jejich krk, zda má hloubku, správné barevné podání. Nutno poznamenat, až 40% mužů má snížen barvocit. Hlavně mezi červenou a modrou. Než budete odpovídat zeptám se: máte barevně změřen zrak ???? LCD a LED umí srovnatelně s CRT pouze modrou. Pleťová barva naopak má malý obsah modré . Graf mohu zaslat majlem M.Dv.

tesla15
tesla15
Level Level
10. 8. 2011 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tesla15 Správně je: u mužů se sníženým barvocitem bývá chyba mezi R a G...- Mrzí mne, že nikdo neupozornil... Mezi G a B jsou to výjimky.

tesla15
tesla15
Level Level
9. 8. 2011 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové, můžete mi sdělit na čem posuzujete barevné podání? Ono totiz žádné LCD ( většinou v počítači a pod. ), žádné LED neumí věrné barvy.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 8. 2011 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vdaka :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 8. 2011 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozrejme nikdy som netvrdil, ze z kompaktu vytrieskam rovnaku kvalitu ako zo zrkadlovky s kvalitnym objektivom. To je predsa jasne.
Pre mna osobne je prave ta velkost a hmotnost velmi dolezita, pretoze UZ je pre mna taky univerzalny zapisnik. Pekne sa mi vojde do vrecka na bunde, alebo do tasky ktoru nosim denne (do prace).
Nie som profesionalny fotograf, fotim si len tak pre seba, popr. nejake akcie pre beznych ludi pre web takze perfektna kresba a kvalita na pixelovej urovni pre mna nie su najvyssia priorita.
Je uplne jasne ze keby som bol profi fotograf fotiaci svadby tak by som urcite na to nesiel s kompaktom.
Rozhodne ale nesuhlasim s tym ze si musim vybrat ci chcem ist fotit alebo na prechadzku. Ja si takto vyberat nechcem. Ja chcem proste ist na prechadzku a zaroven fotit ak uvidim nieco pekne a zaujimave :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 8. 2011 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak potom zrkadlovka proste nie je pre mna pretoze pre svoje fotenie potrebujem (chcem) pokryt ohniska od 0 po 1000mm ... :)))

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 8. 2011 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

F6.3 sa mi zdala dost podpriemerna hodnota lebo ultrazoomy maju aj na 2x dlhsich ohniskach lepsie hodnoty (SX30IS ma F5.8 na 840mm). Ale zase ked si uvedomim ze ten objektiv 18-270 musi osvetlit mnohonasobne vecsiu plochu APS-C cipu, pri danych rozmeroch a hmotnosti je F6.3 dobra hodnota.

Ak by som si ja kupoval nejake zrkadlo (vyhladovo uvazujem o Sony A55 alebo niecom takom) tiez by som uvazoval o tomto "ultrazoomovom" objektive. Velmi dobre si uvedomujem ze optickou kvalitou sa ani zdaleka nevyrovna pevnym svetelnym sklam (kolega foti na 50mm F1.4 a je to naozaj parada), ale ani ja nie som atelierovy profesionalny fotograf, ale len skor taky rodinny a pre mna osobne je univerzalnost prioritnejsia ako perfektna kresba na pixelovej urovni spojena s nutnostou nosit a menit objektivy (ved preto mam zatial ultrazoom).

Germoe
Germoe
Level Level
7. 8. 2011 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A vy si nenamlouvejte, že lepší být nemůže... záleží pouze na zvolené metrice pomocí které se definuje 'lepší'... ovšem bude se téměř jistě jednat o metriky, kde kvalita není členem s největší vahou...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
8. 8. 2011 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Germoe Presne tak. Vela ludi co obhajuju zrkadlovky vidi hlavne technicku kvalitu fotky a vsetko ostatne ide bokom. Ale pre inych ludi mozu byt velmi dolezite aj ine kriteria (univerzalnost, skladnost, hmotnost, pohotovost, cena...)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
7. 8. 2011 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za to ze zrovna vy ste nikdy nepouzili ohnisko 400+ mm predsa neznamena ze to nikto iny nikdy nevyuzije.
Dalej, vazne mate pocit, zeby napriklad taky objektiv pouzity v FZ45 zobrazoval na dlhych odniskach uplne blato ?!?!?! (Ak ano, radsej chodte k ocnemu.) A na koniec, fotiek na dlhych ohniskach (ktore podla vas su uplne zbytocne) mam zopar v tunajsej fotogalerii. Napriklad:
https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=1188
https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=1287
https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=2782 (486mm)
https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=3484 (466mm)
https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=9623 (416mm)
https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=11151 (428mm)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
7. 8. 2011 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to bol za kompakt a na kolko mm mal tych F3.6 ?

Je pravda ze 18-270 je velmi dobry rozsah a 900 gramov nie je az tak zlych, ale zase svetelnenost toho Tamronu na dlhom konci F6.3 je hlboko podpriemerna, a tak kde mne na ultrazoome staci pouzit ISO 800 (co je pre web este velmi dobre pouzitelne), na A33 musim pouzit ISO 3200 ktore voci mojmu ISO 800 nie je az tak diametralny rozdiel. To by uz potom chcelo A55 ktore je (paradoxne aj napriek vecsej pixelovej hustote) na tom so sumom o kusok lepsie.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
7. 8. 2011 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rec je o kilach, ktore by vazila zrkadlovka, ktora by dokazala plnohodnotne nahradit moj ultrazoom. T.j. nejake telo + sada objektivov pokryvajucich ohniskovy rozsah od 27mm do cca 400mm, pri svetelnosti nie horsej ako F3.7.

Jabraz
Jabraz
Level Level
6. 8. 2011 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím všechny.Tohle je neustále se opakující se téma.Jsou tu zastánci toho a zastánci onoho.Já jsem začínal na kompaktu a i když to byla pro mne dobrá škola a dost jsem se s ním vyřádil,stejnak mi nedával to,co jsem potřeboval.Proto jsem za pár let stejnak šel po zrcadle.O rozdílech v kvalitě a fotografování se tady nebudu rozšiřovat,páč toho bylo už zděleno o tomto dost a kdo to nezkusil,těžko o tom něco ví.Nechápu ovšem některý názory,že se na zrcadlo vykašlaly,že šli raději do kompaktu,páč se jim s tím nechtělo furt tahat a přehazovat objektivy a já nevím co ještě.K tomuto jen řeknu,že za mne je to prostě nesmysl a tyhle lidi jsou pro mne jen rádoby fotografové,spíš jen tací mačkálci a ke všemu líný.Kdysi jsme tohle probírali na fóru a líbil se mi tam jeden názor,který tohle přirovnával k rybalce.Když jdeš na pěknou rybu a chceš ulovit pěknou rybu,nevezmeš si sebou k vodě jenom nějakou pytlačku,jen klubo s vlascem a háček se žížalou.Vezmeš si pořádnej prut,se vším,co k tomu potřebuješ a o dalším náčiní,bez kterýho tu rybu nevytáhneš,nemusím ani mluvit.No a taky se s tím táhneš a děláš to všecko proto,abys přece mohl v pohodě a bez nějakých velkých problémů tu velkou a pěknou rybu chytit.Myslím,že je to moc perfektní přirovnání.Mě osobně zrcadlo nepřekáží,nevadí při toulkách a ba naopak rád využiju každých jeho možností.Tahat se s ním na krku mi vůbec nevadí,zase tak těžký to není a kdykoli chci něco vyfotit,tak není problém.Většinou jdu do terénu s nějakým konkrétním záměrem,tak si sebou netahám všecky objektivy,nasadím si jen ten,o kterým vím,že ho upotřebím pro danou scénu.Jediný,co mě na tomhle docela štve,je stativ.Když si ho vezmu,tak ho vlastně nepotřebuju a někdy se s ním tahám na zádech zbytečně.No a když si ho teda příště nevezmu,tak se pak tluču do hlavy,páč bych ho zrovna nejvíc potřeboval.Nelíbí se mi ani názory,že kdo má zrcadlo na krku,tak s tím akorád machruje a tak.Osobně nemám potřebu s něčím takovým dělat machra a ukazovat se s tím na věřejnosti,jako nějakej machr fotograf.Fotografuji proto,že je to můj obrovský koníček,proto,že bych strašně moc rád uměl malovat krajiny,ale neumím malovat,proto je tedy fotografuji,proto,že je to pro mne jedním z náplní mého života a podotýkám,že za to nepotřebuju prát žádnej bakšiš.Fotím pro sebe,pro svoje oko a nepotřebuju se s tím nějak chlubit a vytahovat to.Když potkám někoho,kdo má na krku profi věci-tak ať si je tam má!Neodsoudím ho,jako nějakýho machra.Viděl jsem snad jeho fotografie,abych mohl soudit?Všem těmhle rypákům vzkážu,že závist je moc špatná vlastnost.Ať si každý fotografuje tím,čím chce.Co mu nejvíc samotnýmu vyhovuje a nikoho nehanim za to,že fotí mobilem,kompaktem,nebo nosí na krku zrcadlo s elkem.Všechna tahle technika ze světa nezmizí,ba naopak,bude toho čím dál tím víc a bude to stejně tak čím dál tím víc dostupný.Technika se bude neustále zdokonalovat a vylepšovat a bude alespoň o čem debatovat.Všem přeju dobrý světlo,ať si fotí čím si fotí a ať se fotky daří.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
6. 8. 2011 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jabraz Priznavam sa dobrovolne ze aj ja som jeden z tych co im je zatazko neustale so sebou nosit na krku nejake dvoj-trojkilove hebedo obsahujuce zrkadlo :))) Dovolil by som si preto toto (podla mna vyborne) prirovnanie s rybackou este trosku dotiahnut dalej. Jasne ze ked sa chystam na rybacku kde ocakavam nejake velke ryby, tak vezmem poriadne profi nacinie (a nie iba spagatik s hacikom uviazany na palicke). S tym samozrejme plne suhlasim a stotoznujem sa s tym.
Rozsirenie prirovnania spociva v tom, ze clovek moze zbadat krasnu rybu plavat okolo seba aj vtedy, ked zrovna nesiel na rybacku a profinacinie nechal preto doma. A kedze zrovna kvalitne rybarske nacinie so sebou vtedy nemam, je dobre mat v taske alebo vo vrecku vzdy nachystanu nejaku pohotovu palicku so spagatikom a hacikom. Napriklad ja nosim svoj 440 gramovy kompakt v taske alebo vo vrecku na bunde so sebou neustale, aj kazdy den cestou z/do prace, aj ked idem len nieco nakupit do obchodu, aj len tak na prechadzky okolo domu. A priznavam sa uprimne, ze niekolkokilovu zrkadlovku by sa mi takto neustale pri sebe mat veru nechcelo :)

Germoe
Germoe
Level Level
7. 8. 2011 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jabraz Na druhou stranu, většina těch rybářů pojede jen někam k rybníku, tam si sednou chvíli budou lovit a večer zase pojedou domu... jen málo z nich si vezme kompletní výbavu pojede na několik týdnů někam do Amazonie, do přírody, kde by si všechno museli neustále tahat... většina z nich tam pojede jen se kochat, s plnou výbavou jich pojede málo...
Stejně s focením vymlouvat se při jednodenním výletu, že s sebou nebudu výbavu tahat, taky považuji za blbost... ale při výletu několik týdnu mimo civilizaci to naopak nepřipadá jako nesmysl, to člověk řeší i každých pár gramů vody a jídla...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
5. 8. 2011 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tak, v podstate suhlasim :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
5. 8. 2011 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mozno nevyfotil nic, lebo mal zrovna nasadeny iny objektiv, a pokym ho vymenil, scena bola fuc ... :)

kubusf
kubusf
Level Level
5. 8. 2011 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám za to, že nás článek, nebo fejetonek dostal právě tam, kam autorka chtěla. Někdo se zamyslel více nad rozdíly a používáním mobilu a fotoaparátu, jiným bylo bližší téma, co vlastně kdo od fotografie očekává a proč používá a v které situaci jakou techniku. Dokonce někdo se zamyslel i nad tím jestli se jedná o fejeton. Což vlastně není vůbec špatný výsledek ;-) je to dokonce víc než asi chtěla...

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
5. 8. 2011 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobrá poznámka píšu jedna !!!

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
5. 8. 2011 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jednu radu ti přidám - hoď sa rybám

pepacermak
pepacermak
Level Level
5. 8. 2011 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také jsem zjistil, že po koupi zrcadlovky jsou fotky hezčí a lepší a zrcadlovka umožňuje daleko volnější ruku při expozici a člověk si může více pohrát, proto ji radši tahám pořád s sebou (jelikož Murphyho zákon říká: nevezměš foťák s sebou a najednou uvidíš něco co bys rád vyfotil, jenže nemáš čím, když máš foťák doma).

Co se týče té zvláštní kategorie lidí, také znám jednoho, který si koupil Canon EOS 450D a asi po půlroce mi řekl: "clonu zatím neřeším". Nikdy jsem ho nevytáhl na fotografickou výpravu, vždy neměl čas. On je to spíše člověk, který se chlubí, že na to má (finančně). Také mě jednou pobavil člověk kterého jsem pozoroval: v jedné ruce držel Canon (nevím jaký typ, ale spíše bych tipoval dvoucifernou řadu), držel ho jen levou rukou a objektiv nasměroval na sebe a vyfotil se. Někdy mi to přijde, že někteří lidé to berou ve stylu: čím víc Canon (nebo Nikon), tím víc fotograf

Reklama
Reklama