"4:3 snímky tedy mají rozlišení 4112×3088 pixelů... Pouze formát 1:1 se už řeší částečným ořezem na 3088×3088 pixelů"
Mně to připadá spíše jako úplný než jako částečný ořez. Btw. jakou má logiku to uspořádání poměrů 3:2 16:9 1:1 4:3, že nepoužili přirozené (orientace diagonály/ výška/ šířka) 1:1 4:3 3:2 16:9?
Revoluční by bylo, kdyby po vzoru počítačí bylo jedno tělo v prodeji s více různými snímači, aby si každý mohl zvolit, zda chce maximální rozlišení, něco akorát na jeho rozměry tisku, nějaké experimentální uspořádání atd. :-/
Konečně zase nějaký kompakt s výraznějším gripem... s Olympem C-4000 jsem se mohl hrabat ve všem nastavení i když jsem se druhou rukou musel držet někde na skále nebo jistit ve větru na útesu... a i když jsem před dvěma lety vybíral nový kompakt, to se nedá pořádně držet (včetně většiny bezzrcadlovek)... proč musí být všechno takové krabičky cigaret, to nestačí aby jich takových byla jen většina a pár jich bylo za co držet?
Mě přijde zvláštní, že objektivy Samsung jsou osamoceny až pod těmi univerzálními... případně ještě z názvu odebrat "Objektivy". A možná přidat Fujifilm X10.
No, mě tenhle podzim také zklamal... ale ne kvůli mlhám (smogu)... spíš barevně, list jako by šly ze zelené rovnou do hnědé, maximálně kratičké zastavení ve žluté... oranžová a červená téměř žádná :-( ... Předchozí dva roky to bylo mnohem lepší.
Mezi těmi dvěma fotkami s mraky, 'a vy jste doslova na vrcholku světla' nebylo to zamýšleno spíš se 'světa'? Jinak mě posledně v Mamores pohltily místo mlhy červánky, to byl zážitek. :-)
No ale já to mám z experimentálních zkušeností a právě těmito argumenty si to pouze vysvětluji... (A stabilizace u Olympu C4000 není.) Ale jak jsem psal, rozhodně to nepaušalizuji pro všechny váhové kategorie - pro těžší systémy se pravděpodobně bude optimální úhel zmenšovat až pro dostatečně těžké systémy bude natolik malý, že bude lepší přiložit hledáček k oku, než ho oddálit, aby bylo vidět na displej - natož pro všechny konstituce... další věc, jak připomněl (tuším) busy, může záležet na ohnisku, kdy větší přiblížení zvýrazní frekvence třesu, které se u běžných ohnisek neprojeví a u nichž může být zastoupení opačné. Také může hrát roli vítr, resp. jeho poryvy, v kterých na těch irských a skotských útesech bývám často, které s tělem poněkud cloumají... Taky záleží na tom, zda má člověk obě ruce 'stejně', nebo zda má např. jednu předsunutou na objektiv, s čímž pak souvisí další věc, že loket většinou bývá vystrčen do strany, což mi vychází méně stabilní, než když je ve svislé rovině procházející zápěstím a ramenem příslušné ruky. Pak taky bude průběh té funkce záviset na konkrétní konstituci, já s necelými 60kg budu mít stěží průběh té fukce stejný jako někdo mohutný...
Ano, bylo to myšleno, tak že zdůvodnit se dá vše. ;-) Co z toho je lepší ve většině případů si tvrdit netrufnou, určitě záleží na kombinaci konkrétní jedinec, konkrétní výbava, konktétní situace... ovšem klidně to může být tak, že ve většině případů je hledáček jen relikt z dob kinofilmu... kdo ví, zrcadlovkáři provádět nějaké důkladnější testování nebudou, protože se budou držet tradic, a ostatní to testovat nebudou, protože jim je to jedno...
A já bych naopak prostou fyzikou a lidskou fyziologií zdůvodnil, proč je stabilnější fotit při těch napůl pokrčených rukou. Stačí si vyzkoušet, jaký čas udržíte s fotákem u oka a jaký výše popsaným držením s napnutým řemenem kolem krku. ;-) Minimální úhel v lokti se (alespoň mně) klepe výrazně více, než těch cca. 90°, neboť (téměř) maximální pokrčení není přirozený stav tohoto kloubu a okolních svalů. Dále hlava má díky obratlům větší volnost, takže hrozí přidání dalších pohybů. A zvláště za větrnějších podmínek mi připadá, že situaci spíše zhoršuje, než zlepšuje. Díky většímu poloměru se také absolutní velikost posunu projeví méně oproti focení u oka, kdy reálná změna úhlu bude výrazně větší.
No, třeba mě přijde focení přes displaj o něco stabilnější, než přes hledáček... ale nedržím ho v natažených rukou, v lokti mám úhel cca. 90° a v rameni cca. 60°. Ale můj Olympus C-4000 má jen cca. 550g, tak nevím, jak je to s těžšími sestavami.
Mně se osvědčil tenhle projekt http://www.cs.bath.ac.uk/brown/autostitch/autostitch.html#autostitch Nevadí mu ani posun fotek, různé ohnisko, ani různá expozice (samozřejmě v rozumných mezí - ale stačí fotit normálně z ruky, exponovat různé části s odlišným nastavením, aby nebyly přepaly/ černá místa). Jen je občas potřeba vypnout to automatické vyrovnávání výsledků.
Tak jsem ho dostal k Vánocům a zatím teda moc nadšený nejsem... - Držení oproti starému Olympusu C-4000 příšerné... - Formát času zřejmě jen dvanáctihodinový... - Z nějakého důvodu se mi při prvních několika zapnutích zobrazovala ořezaná nabídka zobrazení displeje - chybělo mi tam např. jeho vypnutí, když jsem ho zapnul teď, tak se mi tam ze záhadného důvodu tam objevují dva další režimy (např. konečně to předtím marně hledané vypnutí displeje)... - Nastavení blesku je prapodivné - v manuálním režimu a v prioritě času nelze nastavit nic, režim redukce červených očí se aktivuje jen v přednastavených režimech focení osob (a to je ho ještě potřeba aktivovat v menu schovaný na třetí stránce)... Oprava: redukce červených očí se v ostatních režimech aktivuje po aktivaci funkce Zaostři obličej. (Ale nabídka režimů u MS režimů se nezvětši.) - Tlačítko Fň je příliš malé na to aby se dobře mačkalo, vzhledem k tomu, kde je umístěno... - V EXR režimech není kontrola nad clonou a časem (A to nezmiňuji další věci, na které jsem již narazil v ostatních recenzích...) No uvidím, snad se s ním do nejbližšího putování sžiju... zatím doufám, že jen neumím hledat...
Také se recenze nemůžu dočkat. :-) A pokud by to šlo, rozšířit ji i o nějaké noční focení..., tedy prozkoumat, jak závažný je SWD/HOE (syndrom bílých teček/ efekt obřích koulí). 0:-)
Hm, už jsem myslel, že si mezi kompakty nevyberu a půjdu do CSC Samsungu s 16-80mm... a teď tohle, to bude dilema... jen jsem zatím nenašel, zda má závit pro připojení předsádek a závit pro stativ.
No, teď sleduji spíš zvěsti o NX200, který má vyjít 5. září. A o něm se cca. poslední měsíc šíří, že místo 18Mpx bude mít 20Mpx a že proto se posunolo jeho oznámení z července na září... Předpokládám, že NX20 bude mít stejný čip. http://www.mirrorlessrumors.com/samsung-nx200-to-be-announced-on-september-5th/
"Veřejnost rovněž netrpělivě čeká na nástupce s novým snímacím čipem" ... no, také čekám, ačkoliv spíš kvůli tomu, jak se povede 16-80mm objektiv... ale 20Mpx... nezešíleli?
Pár dalších návrhů k Diskuzím: - U Nových komentářů, v případě, že je diskuze k článku na více stránkách, odkaz směřuje na první stránku a nikoliv na tu, na které komentář skutečně je. - Dát do titulku stránky i o jaký článek se jedná, aby nebylo nutné se přesovat nahoru pro zjištění, k čemu se komentáře váží (tato informace by byla užitečná už v odkazech "Nové komentáře").
Většinou přijde inspirace sama... http://honza.gliondar.cz/images/photoalbum/album_8/06-teapot.jpg ... ačkoliv většinou se kvůli tomu dost nachodím (což není tento případ :-)