Komentáře

hives
hives
Level Level
1. 9. 2025 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hives R8 je FF.
A jasně, R10 je APS-C, ale když začátečníka začne focení bavit, chce další objektivy a zjistí, že jich Canon moc pro APS-C nemá, třeba pořídí nějaké FF sklo a pak už je jen krůček k přezbrojení na FF tělo od Canonu. Nebo jak jsem psal, třeba je jen spokojený s ergonomií, a tak se dívá při cestě výš zase po Canonu.

Ekvivalent A7C Canon asi nemá, s tím souhlasím. Otázkou je, jak velké procento prodejů tvoří u Sony zrovna A7C? Možná by se ale něco podobného Canonu také hodilo.

Malé tělo sice znamená dobrou skladnost a hmotnost, ale ještě přece nemusí znamenat dobrou ergonomii ovládání, ne?
Zrovna A7C bylo kritizované za absenci předního ovládacího kolečka respektive za to, že je vše otočné možné ovládat jen palcem. Navíc to schytalo za příliš malý hledáček na svou cenu a příliš složité menu a to je také součást dobré ergonomie. A z mé zkušenosti s nižšími Sony mi moc nesedla tuhost a na omak ostrost jejich koleček. Ale tím samozřejmě nechci říci, že jde o špatný stroj, jen má podle mě v ergonomii rezervy, které částečně "opravilo" až A7CII ;-)

hives
hives
Level Level
1. 9. 2025 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Neznám na tohle téma průzkumy, tak se možná pletu, ale říkám si, jestli dnes někdo začíná od nuly hned s FF s výjimkou třeba R8?
Nemůže tam být kromě vlivu EF objektivů také to, že má dobré začátečnické modely R10 nebo R8 a že si drží stále dobrou ergonomii ještě z DSLR, takže spokojení zákazníci pak nemají důvod při cestě výš měnit značku?
Možná ale také hraje roli dlouhá léta budovaná síla značky nebo zpracování barev. Taková R5 je pro mě nyní víceméně etalon přirozených barev v JPG přímo z kamery.

hives
hives
Level Level
1. 9. 2025 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hives R8 je FF.
A jasně, R10 je APS-C, ale když začátečníka začne focení bavit, chce další objektivy a zjistí, že jich Canon moc pro APS-C nemá, třeba pořídí nějaké FF sklo a pak už je jen krůček k přezbrojení na FF tělo od Canonu. Nebo jak jsem psal, třeba je jen spokojený s ergonomií, a tak se dívá při cestě výš zase po Canonu.

Ekvivalent A7C Canon asi nemá, s tím souhlasím. Otázkou je, jak velké procento prodejů tvoří u Sony zrovna A7C? Možná by se ale něco podobného Canonu také hodilo.

Malé tělo sice znamená dobrou skladnost a hmotnost, ale ještě přece nemusí znamenat dobrou ergonomii ovládání, ne?
Zrovna A7C bylo kritizované za absenci předního ovládacího kolečka respektive za to, že je vše otočné možné ovládat jen palcem. Navíc to schytalo za příliš malý hledáček na svou cenu a příliš složité menu a to je také součást dobré ergonomie. A z mé zkušenosti s nižšími Sony mi moc nesedla tuhost a na omak ostrost jejich koleček. Ale tím samozřejmě nechci říci, že jde o špatný stroj, jen má podle mě v ergonomii rezervy, které částečně "opravilo" až A7CII ;-)

hives
hives
Level Level
1. 9. 2025 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Už takhle Z50II nabral mezigeneračně 100g a se stabilizací by to bylo ještě horší, nemluvě o ceně. Dokud budou bez stabilizace i konkurenční Canon R10 nebo Sony a6000-6400, potom v její absenci nevidím problém. Spíš by měl Nikon podle mě udělat i nějaké dražší APS-C se stabilizací, které by šlo třeba proti Canonu R7, Sony a6700 nebo něčemu od Fuji. A udělat něco s hmotnostmi svých přístrojů...

hives
hives
Level Level
22. 8. 2013 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fajn, že konfigurovatelné tlačítko přesunuli doprava. Pomůže to ovladatelnosti jednou rukou. Ještě by mohl umět panorama fotky sám skládat a mít hledáček jako Fuji X20 a bude skoro dokonalej, pomunu-li tendenci k přepalům a náladovou automatiku.

hives
hives
Level Level
26. 2. 2013 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně bych do výběru zahrnul i Fuji XE-1. Má sice vyšší základní cenu a trochu měkčí podání obrazu, na druhou stranu má podle mého oka mnohem přirozenější podání barev a hlavně kvalitní základní zoom, se kterým bych se klidně spokojil i s jako jediným objektivem. Tím je vyřešena vyšší cena. To např. u NEX-6 lze používat základní 16-50 jenom je-li člověk relativně nenáročný. U NEXu se bez dalších investic člověk neobejde. Problém také je, že vlastně ani NEX hodně kvalitní zoom nemá, jen některá pevná skla. OMD je na tom v tomhle směru mnohem líp. U něho bych se nebál ani levnějšího a menšího objektivu 14-42. Přesto Fuji je až na ostrost podle mě ve všech směrech obrazově lepší než tebou vybraní, tak bych ho vzal minimálně do úvahy. Btw. na něj bych tady viděl mnohem radši recenzi než na NEX-6 nebo OMD, na které už existují hromady recenzí jinde a hlavně šestka vzhledem k použitému čipu asi nebude žádné velké překvapení oproti recenzovanému 5R.

hives
hives
Level Level
31. 1. 2013 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Také bych se přimlouval za XZ-2. Poprvé jsem ho zaregistroval a překvapil mě, když celkově vyhrál souboj profikompaktů na dpreview, podruhé když jsem z něho viděl několik fotek. A jestli je pravda i ta ergonomičnost či nastavitelnost...

hives
hives
Level Level
26. 1. 2013 23:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že se už vyrovná čip v GH3 nebo OMD některým APS-C, o tom se nehádám. Já píšu jen to, že spousta zákazníků může rovnou systém zavrhnout papírově kvůli menšímu čipu a trochu bych se jim ani nedivil. Výrobci mohli narvat do stejného těla snímač, který mohl teoreticky atakovat kvality FF, místo toho teď po letech začíná atakovat APS-C. A souhlas, že druhou půlkou jsou objektivy. Ty mi ale u Nexe nepřijdou výrazně větší než u 4/3, stále jsou ale výrazně menší než u APS-C. Prostě pocitově mám problém, že jsem při stejné velikosti a ceně mohl dostat od Oly a Panasonicu víc...

hives
hives
Level Level
25. 1. 2013 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Osobně celkem připomínky k velikosti GH3 chápu. Vidím to ale spíše jako psychologický problém kvůli velikosti čipu, než technický a to se špatně překonává rozumem. Pokud bych to převedl na automobilový průmysl, je to jako bych měl na výběr mezi trojkovým BMW (DSLR) a céčkovým Mercedesem (GH3), oba za stejnou cenu, ale BMW by mělo třílitrový šestiválec a Mercedes oturbenou čtyřválcovou jedna šestku a o fous lepší výbavu. Prakticky můžou mít obě auta i přes rozdílné motory podobnou dynamiku (s přimhouřením oka), kdo by ale neměl divný pocit, že když šlo do stejně velkého auta a za stejnou cenu narvat "plnokrevný" šestiválec, že u Mercedesu o cosi přichází? :-) Nemluvě o tom, že existuje za stejnou cenu také něco jako jedničkové BMW s šestiválcem (Sony NEX):-)
Takže podle mě udělali Oly a Pan na začátku chybu, že se nepokusili zastavět APS-C do malého těla. Těžko teď přesvědčovat zákazníky, že něco s menším čipem a stejnou cenou a velikostí se dokáže vyrovnat zrcadlovce. A výbava je podle mě většinou až za "motorem":-)

hives
hives
Level Level
5. 1. 2013 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Jo, šestka je pěkný stroj, ale jak píšeš, zase ten objektiv... Na netu je myslím už dost snímků z něj a rozhodně není lepší než starší poprůměrný 18-55. Takhle mi za slušných světelných podmínek přijdou celkově lepší fotky i z levnější RX100. Jasně, člověk si může koupit třeba skvělý nový pevný 35mm objektiv, pokud ale touží po špičkovém univerzálním zoomu, tak u Sony smůla. A na co je skvělé tělo bez dobrých objektivů?

hives
hives
Level Level
17. 11. 2012 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, je to trochu zkreslený, první videoodkaz se ale občas celkem nastaveníma přibližuje...

hives
hives
Level Level
16. 11. 2012 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Že nedostalo Trefu mi je celkem fuk, když jde víceméně o facelift, víc mi vadí ten ohromný důraz v závěru recenze na cenu ve srovnání s 5N. Když si představím, že vybírám foťák a čtu si recenzi za půl roku, kdy už na trhu 5N asi nebude, tak mi to přijde úsměvné. Smysluplnější by mi přišlo srovnání s konkurení, když už do recenze cenu tahat. Jinak co se týče wi-fi, nějaké aplikace mi jsou celkem ukradené, spíš jsem čekal v recenzi informaci, jak je to s bezdrátovým kopírováním fotek do jiných zařízení. Celkem by se mi líbilo, moci si na dovolené průběžně přes wifi zálohovat fotky do mobilu. A co se týče důležitosti změn oproti 5N, tak asi mimojiné záleží, jak často chce člověk někde vyfotit sám sebe s něčím zajímavým na pozadí. Pak teprve dokáže ocenit velký přínos o 180st. otočného displeje...

hives
hives
Level Level
16. 11. 2012 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když to porovnám se zaostřováním na 5N s různými firmwary, tak to skoro vypadá, jako by žádné fázové ostření čip neměl, jen byl uměle v kontrastním režimu zpomalený:-DDD http://www.youtube.com/watch?v=s9On0P0Gn_I

hives
hives
Level Level
10. 8. 2012 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mě teď napadla otázka, proč si vlastně Nikon 1 J1 nezasloužil místo mezi doporučenými CSC foťáky v každoměsíčním přehledu? Cenově je na téměř na úrovni profikompaktů (G12, X10...), přitom je v mnoha ohledech překonává (čip, objektivy, rychlost...)

hives
hives
Level Level
9. 7. 2012 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Recenzi na Panasonic GX1 bych také uvítal, přestože mám představu o jeho kvalitách už z dpreview. Foťák, který má podle nich nejlepší dotykové ovládaní ve třídě, s Powerzoomem zajímavé rozměry a do příchodu Olympusu M5 údajně nejlepší obraz mezi 3/4 systémy, by si v rodném jazyce určitě recenzi zasloužil ;-)

hives
hives
Level Level
11. 6. 2012 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hives Podle fotek v galerii odhaduju pro moje oči hranici tak na ISO1600 a to mi přijde v pohodě. U Sony bych čekal problémy jinde než v čipu, i když samozřejmě mít míň MPx, bylo by to jen ku prospěchu...

hives
hives
Level Level
6. 6. 2012 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Taky se těch 20mega bojím, ale bát se už ISO400? ISO2500 bych se bál víc:-D http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/photos/2007992/dsc01011?inalbum=sony-rx100-preview-samples

hives
hives
Level Level
11. 6. 2012 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hives Podle fotek v galerii odhaduju pro moje oči hranici tak na ISO1600 a to mi přijde v pohodě. U Sony bych čekal problémy jinde než v čipu, i když samozřejmě mít míň MPx, bylo by to jen ku prospěchu...

hives
hives
Level Level
21. 5. 2012 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas. Na tělech je sice pořád co vylepšovat, na jejich nedokonalosti se ale zvyká lépe než na "měkké" fotky ze základních setových objektivů. Sony mám obecně rád, tak doufám, že se probudí. Potenciál a odvahu jít svou cestou mají, jenom trochu přidat plyn a dostat se konečně ze stádia prototypů:-)

hives
hives
Level Level
20. 5. 2012 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže vzali NEX-5N, sebrali mu dotykový displej a progresivní video, ale příjemně ho zaoblili, integrovali blesk, který může být tentokrát i s EVF a zlevnili ho? Takže NEX-5N má teď jen dva malé benefity navíc? Zvláštní. Spíš by měli vylepšovat skla... PS: V textu máte chybu. Automat fotí maximálně do ISO3200 ne 200.

hives
hives
Level Level
16. 5. 2012 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vychází podle testů výborně. Ale trochu mi vadí, že jeho velikost se už začíná nebezpečně blížit zrcadlovkám. Zvlášť se setovým 12-50:-(

hives
hives
Level Level
8. 5. 2012 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hives Měl jsem na mysli Nex-5N, ale nechci se tady za něj nějak extra rvát. Jeho nevýhody jsou mi známé a hodně u něj záleží na nárocích uživatele. Kdybych ale musel na vyšší ISO pro slušnou fotku přepínat do rawu jako u NX200 nebo nemohl ani dokoupit EVF, tak jsem si NEXe nedávno ani nepůjčoval. To spíš překousnu jeho nedodělané menu. Ale souhlasím, že nabídka skel pro NEXy je tragédie (přitom by mi stačlila dvě slušná...). Ale říct jednoduše, že Samsung je lepší, se podle mě nedá. Možná ve sklech-neměl jsem první příspěvek možná hned vztahovat na foťáky.
Ale taky pravda, že frustrace z dlouhého ukládání rawu a vysedávání při úpravách na PC na výsledných fotkách vidět moc není :-) Jenže pro mě byla rychlost focení přímo do JPG u Nexu hodně návyková vlastnost...

hives
hives
Level Level
7. 5. 2012 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XL Samsung NX200 má zase horší tělo. Z focení jen do RAWu jsem už vyrostl... Tak a teď kdo je horší? :-)

hives
hives
Level Level
8. 5. 2012 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hives Měl jsem na mysli Nex-5N, ale nechci se tady za něj nějak extra rvát. Jeho nevýhody jsou mi známé a hodně u něj záleží na nárocích uživatele. Kdybych ale musel na vyšší ISO pro slušnou fotku přepínat do rawu jako u NX200 nebo nemohl ani dokoupit EVF, tak jsem si NEXe nedávno ani nepůjčoval. To spíš překousnu jeho nedodělané menu. Ale souhlasím, že nabídka skel pro NEXy je tragédie (přitom by mi stačlila dvě slušná...). Ale říct jednoduše, že Samsung je lepší, se podle mě nedá. Možná ve sklech-neměl jsem první příspěvek možná hned vztahovat na foťáky.
Ale taky pravda, že frustrace z dlouhého ukládání rawu a vysedávání při úpravách na PC na výsledných fotkách vidět moc není :-) Jenže pro mě byla rychlost focení přímo do JPG u Nexu hodně návyková vlastnost...

hives
hives
Level Level
6. 5. 2012 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Souhlas s ovladatelností. Bál jsem se jí, ale s přimhouřením oka bych si na ni myslím zvyknul. Nepotřebuju nastavovat milion parametrů před každou fotkou. Způsob ovládání nexu není holt pro každého. Víc mi vadila "beta verze" SW foťáku. Jakoby plno nastavení a možností přizpůsobení nebylo dodělaných, které jsou přitom běžné u mnohem levnějších přístrojů. Také by se ale dalo zvyknout si. A jeden slot pro EVF i blesk, to také moc nevychytali...
Jak píšu níže, víc mě překvapivě zklamal tento objektiv. Přesto nad nexem úplně hůl nelámu. Nějak se mi nedaří najít alternativu.

hives
hives
Level Level
6. 5. 2012 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Netuším, jaký kvalitativní standart u konkurence, ale po dvoudenní zkušenosti se zapůjčeným Nex-5N z Megapixelu se bohužel musím zastat pana Šurkaly. Na první pohled mě sice ohromilo rozlišení fotek, barvy a výkony na vysoké ISO, ale na druhý jsem začal mít pocit, že vidím mírně rozmazaně. Ostrost objektivu a chromatická aberace jsou podle mě opravdu poměrně špatné a kdejaký kompakt je na tom v tomto směru lépe.

Reklama
Reklama