Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix GH3: král Micro Four Thirds systému

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

aragonn
aragonn
Level Level
20. 10. 2014 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý večer,p.Šurkala chtěl bych prodat tělo G6 a koupit tělo GH3.Chci se zeptat jestli to má smysl.G6 výstupem vyhovuje,ale stále vzpomínám na starou G2 ,která měla vynikající ovládání přesně jak jste psal ve Vaší recenzi.To je to co se mi líbí na GH3 to ovládání,ale nevím jestli ty peníze za to stojí.Za tělo G6 dostanu 9t a GH3 stojí 25t.Doporučíte přechod na lepší tělo ?
Děkuji Bečvář

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 10. 2014 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aragonn Co přesně vadí na ovládání G6? Chápal bych přechod z G3 na GH3, ale z G6 na GH3? G6 má ergonomii podle mého názoru dost slušnou (na rozdíl od G3).

aragonn
aragonn
Level Level
20. 10. 2014 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Nejvíce mi vadí ten roller je malý,málo vystouplý a často si ho při používání přepínám a pak to honím sem tam.Zkoušel jsem si ten na GH3 je větší,má lepší chod a má dva.I když ten přední nahradím kolébkou na G6.Větší tělo GH3,které se lépe drží.Potom nastavení co má GH3 na levé straně singl,série,samospoušť připadá mi to lepší a přehlednější.Možná lepší snímač ohledně DR.To je asi vše.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 10. 2014 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jj, rozumím. Jsou o detaily, ale mohou být důležité. Osobně bych na GH3 z G6 za takový cenový rozdíl nepřecházel, ale pro fotografa je důležité to, aby se mu s fotoaparátem dobře pracovalo, takže chápu, že o tom může člověk uvažovat. No, když víš, jaký je tam rozdíl, tak si sám budeš moci odpovědět, zda ti to za to stojí nebo ne. Tohle já nerozhodnu, každý má jiné priority. Osobně bych z G6 na GH3 nepřecházel, alespoň pro mě ta ergonomie nebyla o tolik lepší... ale jak říkám, každý má jiné priority a vadí mu něco jiného a nějak jinak. Tohle je ale čistě jen tvé rozhodnutí, zda ti to za to stojí.

lt
lt
Level Level
6. 2. 2013 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nerobi to vzdy a vsade .. len za urcitej situacie. Zvycajne v protisvetle, resp. ked svieti slnko zboku. Presny dovod nepoznam, na nete sa toho vala tony, aj zdovodnenia preco, hladat sa mi to nechce... kompenzacie som videl velkrat tak, ze sa na zadnu cast objektivu nalepila vystrihnuta diera v tvare obdlznika APS-C. Pre stare MF skla vraj este treba robit kompenzacie podla clony, to som nejak nezaznamenal, ale zas ak robim expoziciu podla clony, tak nie je dovod. Ale mozno som to trochu poplietol, co je problem .. v kazdom pripade zmeteny je expozimeter /ta cast mimo senzoru/. Moc sa v tom nevyznam .. ale napr. tu je o tom nieco http://www.flickr.com/groups/m42/discuss/72157623840922084/ ..

RiMr
RiMr
Level Level
5. 2. 2013 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Panasonic v rozhovoru pro dpreview uvedl, že Focus peaking (zvýraznění zaostřených obrysů při MF) ani zebra nebude, protože to prý nezvládne jejich "Venus engine". Asi nás mají za blbce... FP umí kdejaký levný čínský externí monitor, skoro každý "Soňák", EOS600D s MagicLatern a jejich 4jádrový procák v GH3 to nezvládne?
To zas bude nějaký markeťákový důvod (čti podraz...).

pavel_p
pavel_p
Level Level
29. 1. 2013 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V GH2 a G5 jsou trochu jiné, i když možná stejná technologie - GH2 umožňuje fotit s poměrem stran jiným než 4:3 bez ořezu ... tohle by mohlo být u všech :( A pak se trochu liší barvy, nevím jestli je to JPEG enginem nebo barevným filtrem na senzoru.

kikapu
kikapu
Level Level
29. 1. 2013 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

trošku se pleteš, Milan to sice tvrdí, ale nic nedokázal, účelové porovnání s ultrazastaralým snímačem Canonu dokazuje maximálně to, že m4/3 právě překonaly ultrazastaralý APS-C snímač a vůbec se nejedná o střed zrcadlovek. Nebo se spletli s měřením na dxo marks?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 1. 2013 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu No, když se podíváme na DxO, tak GH3 tam sice není, ale je tam OM-D E-M5 s tímtéž čipem. Tento čip překonává všechny Canon 18 MPx (zhruba o 0,5 až 1 EV v DR, ISO mají zhruba vyrovnané až lepší). Od Nikonu překonává D3100 v DR (o 1 EV), ISO je trochu slabší, na D3200 i D5100 se už nechytá. Pentax K-r, K-x, zhruba srovnatelné, znatelně lepší než K7 a Samsung NX11, naopak horší než K5. Horší než Sony NEX-5 řady, srovnatelný s Sony NEX-3 řadou. Horší než 24MPx snímač v Sony NEX-6 a NEX-7, ale téměř srovnatelné s tímtéž čipem v SLT-A65 a A77 (kde je problém se ztrcátkem). Já bych řekl, že na takový standard APS-C třídy to stačí (znatelně lepší jsou jen fotoaparáty s 16MPx a 24MPx snímačem od Sony, a to nesmí jít o SLT fotoaparáty). Je jasné, že kvůli malým rozměrům to na špičku v APS-C ani zdaleka nebude mít, ale na to, že jde o 4/3" čip, toho zvládá dost.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
29. 1. 2013 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Milane, proč věčné to srovnávání s 18mpix Canonem coby průšvihem snad dekády? Držme se srovnání s technologií stejného data... Že na m4/3 dobrý souhlasím, udivuje mně ovšem to věčné ohýbání podle přání a zapomínání na fyziku, ve zdejším koloritu stačí abys napsal A a někteří aktivisti si už domyslí B,C,D (viz recenze RX100 a srovnávání s Nikonem D7000).

pavel_p
pavel_p
Level Level
29. 1. 2013 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No podle diskuzí na dpreview ten čip stejný spíš není a jestli jo, tak "citation needed". Pak jsou dost rozporuplné reakce na to, jestli je OMD brutálně lepší než G5 a nenašel sem pomalu nic relavantního na téma GH3 vs. OMD. Našel sem kdesi RAWy z GX1 a OMD a tam má nesporně OMD mnohem větší dynamický rozsah - zachování barev v přepalech a nižší šum ve stínech).
Mimochodem co se týká srovnání šumu, nešlo by do recenzí doplnit při nějakém referenčním osvětlení a čase závěrky? Narážím na to, že podle DXO je rozdíl v měření ISO mezi GF1 a OMD tak velký, že ISO1000 u GF1 odpovídá asi ISO3200 u OMD (odchylka od normálu na druhou stranu) a pokud by OMD mělo na fotku při stejném ISO asi 2,5x delší čas tak je celé srovnání k ničemu.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
29. 1. 2013 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 rozdíl ve prospěch Olyho bude v tom, že začal používat snímače od Sony a to je asi to nej, co existuje - viz i rozdíl mezi APS-C snímači. Těžko předpokládat, že si novým snímačem nějak výrazně pomohli, paradoxně některé starší kousky mají parametry lepší, než ty novější, myslím že GH1 je třeba podle dxo nejlepší Panasonic snímač. Ono na zlepšení by mohl pomoci i nový obrazový procesor, když si vezmu rozdíl třeba mezi Nikonem D300 a Fuji X100, tak se nechce věřit, že oba mají stejný 12mpix snímač Sony...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 1. 2013 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Kde máš pořád jen a pouze Canon? To jsi skončil číst v první větě? :-) Ten 4/3" snímač překonává nebo je zhruba srovnatelný s APS-C čipy v polovině Pentaxů (K-7, K-x, K-r), starších Samsungů (NX11/NX100) a dokonce se blíží i moderním SLT fotoaparátům Sony s 16MPx a 24MPx čipy (tam sice nestačí dynamickým rozsahem, ale s šumem je to už více srovnatelné) a je srovnatelný s čipy Sony v NEXech řady 3. To je jen a pouze Canon?? Jestli je 4/3" snímač svými vlastnostmi srovnatelný nebo dokonce překonává APS-C senzory, které byly běžné tak rok zpátky, tak je to dle mého názoru úspěch. Dnes už těch APS-C fotoaparátů se staršími čipy tolik není, protože všichni pomalu přesedlávají na 16MPx a 24MPx Sony. Prostě ten čip má o 0,5 až 2,5 EV vyšší DR než předchozí 4/3" čipy, s šumem je na tom rovněž výrazně lépe. Znovu si uvědom, že neříkám, že ten čip je stejně tak dobrý jako nejlepší APS-C čip dneška.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
29. 1. 2013 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Milane, víříme tady vodu kolem srovnání se stejnou cenovou kategorií, tudíž minimálně střední třída zrcadlovek. SLT zrcadlovky nejsou a Pentax K-r není střední třída, zbývá K-5, K-30, Samsung měl v této třídě akorát před 5-ti lety GX20, čili přeznačkovaný Pentax K20. A ano, m4/3 ho právě dohonily :-) Když se bavíme o srovnání s poloprofi DSLR, tak fakt jediný outsider s APS-C snímačem je Canon. Ovšem, nabízí jaksi přidanou hodnotu systému a podpory která ten slabší snímač dorovná - ale jářku, opět trochu háček - 7D je 3 a 1/2 roku starý, letos zřejmě přijde nástupce a divil bych se, kdyby to nebyl pokrok. Už nemám chuť odepisovat zvlášť, tak jen ještě mimo tvoji reakci - ano, jsem hnidopich a 100% rozdíl v ISO a 200% v DR považuji minimálně za rozdíl třídy a kdo to v praxi nepozná, šťastný to člověk a budiž mu přáno.

lt
lt
Level Level
30. 1. 2013 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Cize najnovsi spickovy cip v m4/3 tak-tak dotiahol APS-C , ktory je asi 3 alebo 4 roky stary ? A aj to len preto, ze je to Sonacky cip. Ale ono sa to asi za chvilu viac-menej vyrovna, uz nie je velmi kam ist, ci APS-C alebo m4/3.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
30. 1. 2013 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 no, vždy tady bude platit jednoduché pravidlo - diametrálně odlišná plocha snímače, při stejném stupni technologie nemůže dojít k dohnání nikdy

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
30. 1. 2013 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, 4/3 ma len o tretinku mensiu plochu ako APS-C, to by som pojmom "diametralne odlisna plocha" urcite nenazyval ...

lt
lt
Level Level
30. 1. 2013 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To ano, ale skor som mal namysli to, ze snimac sa neda donekonecna tlacit .. ten rozdiel sa tam bude neustale zmensovat IMHO. Podobne ako procesory a disky .. ten narast frekvencii a kapacity sa proste zastavil. Vykon sa tlaci trochu inak.

RiMr
RiMr
Level Level
30. 1. 2013 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "Podobne ako procesory a disky .. ten narast frekvencii a kapacity sa proste zastavil"

Myslíš ty 7TB HDD co mají tento rok vylézt? :)

lt
lt
Level Level
30. 1. 2013 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ak si porovnast krivku narastu kapacity kazdy rok, tak sa to neustale spomaluje...4TB disk je v predaji uz dlho

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
30. 1. 2013 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Kiezby sa zastavila, alebo aspon spomalila krivka narastu pixelovej hustoty...

lt
lt
Level Level
30. 1. 2013 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To sa sice tiez asi neda donekonecna, ale toto zrejme to suvisi s vyrobnym procesom , ktorym leptaju kremik /alebo ako sa spravne nazyva/. Postupne sa to zmensuje .. menia linky, cize sa da cakat ze bude zilion pixelov co nevidiet. Domnievam sa, ze 36mpix v APSC bude co nevidiet. Davam im max. 2 roky, ale necudoval by som sa ani kebyze za rok. 24mpix v m4/3 bude max. do roka.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
30. 1. 2013 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No v kazdom pripade, uz temer tri roky tu mame 120 megapixelov na APS-H (29.2 x 20.2 mm)
http://www.dpreview.com/news/2010/8/24/canon120mpsensor
takze nejakych "ubohych" 36 MPix na APS-C je slabota :))

lt
lt
Level Level
31. 1. 2013 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, v tomto asi vedie Nokia Pureview, ked som to prepocital, tak by mali 250mpix na APS-H :D .. ale ked pozeram, aky velky ten cip je, tak by ho mohli viac-menej implantovat do Nikon 1. Hm, to by bolo makro zvacsenie :D

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 1. 2013 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 PureView zas tak vysokou pixelovou hustotu nemá, zkus 1/2,3" 20MPx čipy ;-)

lt
lt
Level Level
31. 1. 2013 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No tak to ano .. akosi uz asi neuvazejm take extremy :x .. podla toho by ten Canon mal mat asi tak 370mpix...maju co dohanat :D

RiMr
RiMr
Level Level
29. 1. 2013 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tamron uvedl ultrazoom pro m4/3 (14-150mm, F/3.5-5.8, 17 elements in 13 groups, 280g) a Sigma uvedla pro m4/3 (a pro E-Mount) hned tři DN "kousky" - 19mm, 30mm a 60mm, všechny s F2,8.

Jen houšť... :)

RiMr
RiMr
Level Level
29. 1. 2013 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, ještě jedna ne nepodstatná záležitost... Přestože jsem GH-3 zakoupil už loni z první dodávky, ještě pořád jsem nikde nenašel český návod (ve škatuli nebyl a ani na CD) :(

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
29. 1. 2013 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr tak to je celkem renonc, urgoval bych prodejce - je to jeho povinnost ze zákona opatřit zboží českým návodem

RiMr
RiMr
Level Level
29. 1. 2013 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 ...budu je (Megapixel) muset trochu pohónit :)
Ono se to dá i anglicky, ale jak jsou dneska všechny návody jak pro bl*ce, tak autoři manuálu někdy ve snaze vysvětlit nějakou věc maximálně po lopatě danou záležitost akorát zamotají tak, že pak nevím či jsem... :)

kikapu
kikapu
Level Level
29. 1. 2013 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

video- minimálně ve dvou příspěvcích píšu to samé, totiž že na video super a to je jediná kvalita opravňující k tak vysoké ceně
funkčnost- nenapadám to, co píšeš ty, ale to, že z hlediska fotografování při srovnání s cenově odpovídající DSLR nestačí provedení těla, ale i obrazový výstup. Jako kdybys tvrdil, že dnes v pohodě stačí Pentax K-20, protože ho můžeš strčit pod sprchu.
Prostě mám pocit, že si nečetl můj příspěvek, ale mezi řádky.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
28. 1. 2013 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

add srovnání: co je primární funkcí foťáku? Není to pořizování kvalitních fotografií? Proč mám přistoupit na tvrzení, že funkčností je myšleno hlavně ovládání? Obrazově je to už totiž horší, že jo (v odkazu je G5, mám za to, že má stejný snímač, jako GH3)
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil1%29/829|0/%28brand%29/Pentax/%28appareil2%29/816|0/%28brand2%29/Panasonic/%28appareil3%29/680|0/%28brand3%29/Nikon
zjednodušeně - rozdíl ISO 100%, DR více jak 200%

a velikostně se dá taky polemizovat a samozřejmě hledat větší APS-C skla, ale jde to třeba i takto
http://camerasize.com/compact/#381.347,327.70,ha,t

ale to jen tak, pro zajímavost

lt
lt
Level Level
28. 1. 2013 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slabinu ma .. prisernu cenu neodpovedajucu schopnostiam a moznostiam :)

RiMr
RiMr
Level Level
28. 1. 2013 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za test!
Dovolil bych si připojit svoje skromné zkušenosti a postřehy a podotýkám, že jsem jako amatérský videista kupoval GH3 na video a jako takový jsem velmi spokojen. Co se týká kvality videa nadšen a v této (zde kritizované) cenové hladině nemám vlastně (mimo GH2) jinou volbu. Kdybych videista nebyl, tak bych já osobně z micro 4/3 volil Olympus "emdéčko".

"Displej neukazuje jasový náhled scény ani po namáčknutí, pod(pře)expozici uvidíte jen na malém grafu dole."
Tak pokud pane Šurkala myslíte to co myslím, tak ukazuje, pokud je zapnutý náhled (většinou Fn4) nebo pokud je zapnutý trvale v menu (kde to ale pak platí nepochopitelně pouze pro M a ne pro S a A). Zobrazený náhled expozice je velmi "trhaný", což nechápu proč to fotoaparátu se 4jádrovým procesorem (ano... :) ) dělá takové problémy, když například na mém předešlém A65 to "chodilo jak víno a furt"...

Wi-Fi používám - vzdálené ovládání z mobilu (Android/iPhone) funguje bez problémů a v kombinaci s elektronickou uzávěrkou je to pak opravdu "utajené" focení, třeba ptactva u krmítka pěkně z tepla "za bukem" v místnosti, kdy krmítko i se zcela tichým foťákem na stativu mrzne venku :)

Buď jsem to tu přehlédnul, nebo to tu není :) A sice zmínka o elektronické uzávěrce, kdy si hlavně při (vestavěném) časosběrném snímání nehuntujeme závěrku. Nejde to použít na všechno, ale na hodně věcí ano. A nějaké klasické "krajinářské" časosběry jsou s el. závěrkou bezproblémové. Tady mám malé videjko ohledně toho - je to točené mizerným malým Nikonem, protože jsem doma zrovna nic jiného neměl, tak je to takové bídné, ale pro představu myslím postačí:
http://www.youtube.com/watch?v=bESFL1qYx_Q

Štve mě, že nemůžu vytáhnout kompenzaci blesku na Fn tlačítko... Prostě jsem to tam nenašel... :(

Hledáček není špatný, ale ve srovnání s tím co byl v A65 je prostě horší. Ale to je každý jiný EVF... To manuální ostření je pak skutečně při horším světle opruz, myslím že i proto pořád otálejí s focus peakingem (zvýraznění zaostřených hran), protože to je v podstatě funkce displeje (resp. vyhodnocení obrazu na displeji, tedy i s případným šumem) a třeba na A65 se toto nezobrazovalo na ext. displeji přes HDMI. Jo - HDMI u GH3 má "plný" výstup i v průběhu natáčení (jako měla GH2) a v případě potřeby není problém použít externí panel se zabudovaným focus peakingem. Případně HDMI signál "rozdvojit" a jednu větec posílat na ext. displej a druhou na ext. zapisovač do 10bit Apple ProRes kodeku (Atomos Ninja např.).

Displej nezobrazuje kolik videa se na kartu ještě vleze, pouze čas do zaplnění trapné a otravné "evropské půlhodinky". Tedy čekáme na hack pro (mimojiné) nepřetržitý záznam videa a pro přepnutí foťáku do režimu 30/60fps.

Co mě sejří hrozně a věřím, že je to jen moje blbost, je že nemůžu sladit poměr stran pořizovaných fotek (4:3) se zobrazovaným náhledem na hledáčku/displeji. Náhled je v 16:9 a fotka 4:3 má pak nahoře a dole maso navíc. Je to lepší než kdyby to ořezávalo po bocích, ale je to nepříjemné... Kdybyste mi někdo poradili, kde to nastavení náhledu je skryto, tak budu velmi vděčný.

K tomu velké bufferu - moc se mi líbí, že když napálím plnou sérii při sekvenčním snímá a zaplním buffer, tak hned jak je "kousek" bufferu volný tak už můžu udělat jednu dvě fotky a ne až je celý vysypaný na kartě. Znáte to, nejlepší záběry přicházejí, když se vyprazdňuje buffer :)

To HDR je opravdu bídné, když to srovnám s A65... Doufám v novou verzi FW...

Kdyby byla stabilizace i na čipu (vypínatelná), nezlobil bych se. Takto je to s těmi mými starými M42 (zase oproti stabilizované A65) někdy těžší pořízení...

To ostření Panasonic objektivů při videu je takové... Lenivé až opatrné... Má "strach" aby nepřeskočil dřív než zdrávo atak raději "počká" :) Ale pokud při natáčení namáčknu spoušť, tak dám GH3 výrazně najevo že chci TEĎ přeostřit a ta tak i učiní. Nebo můžu při natáčení přeostřovat dotykem na displej. Ani tak není přeostření nepříjemně skokové. Ale chvíli to trvalo než jsem se naučil s ostřením GH3 pracovat. Prostě když neví, tak nic nedělá. Taky ještě musí chlapci zapracovat na plynulosti přicloňování. Musím ještě zjistit, kdy to "skáče", ale buď to dělá v případě autoISO (kdy poskočí jas), nebo přicloňování. Nejjistější se při (předpokládaných a předem neznámých) velkých rozdílech v jasu jeví pevně nastavené ISO a clona v režimu A (tedy se mění čas závěrky). Při známých parametrech scény toto nehrozí a mohu využívat plně manuálního režimu s dodržením pravidla 180st. závěrky.

Při natáčení videa se dají parametry expozice i zvuku ovládat lehkými dotyky na dotykovém displeji, aby nedocházelo k roztřesení obrazu.

Na displej se dají vytáhnout ještě další dvě Fn tlačíta, já tam mám elektronickou uzávěrku a (nevím jak se to přesně jmenuje) rychlé nastavení expozice v M režimu. Tedy jedním stiskem tlačítka mi foťák nastaví čas i clonu (jako v P) a já si je pak oběma kolečky "rozhodím" jak potřebuju. Taky se dá dotykem přímo exponovat.

V průběhu natáčení videa mohu páčkou přepínat AF a MF. Bylo by fajn, kdyby to šlo pověsit na tlačítko AF/AE lock...

Bezvadná věc pro opatrné hračičky je, že pokud použiju "kurvítka" na obrázky (prostě ty různé filtry) a mám nastaveno RAW+JPG, tak se mi poondí pouze JPG a RAW se uloží nezměněný. To A65 neuměla.

Tady mám pár fotek, ale jsou to jen takové testíky (a předpokládám, že tiu zase nebude fungovat link na Picasa...):
https://picasaweb.google.com/105355230469930559124/PanasonicGH3TestPicturesPhotos?authuser=0&feat=directlink

Tak to jen tak co mě zatím napadlo.

pavel_p
pavel_p
Level Level
28. 1. 2013 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Díky!

RE: Zobrazený náhled expozice je velmi "trhaný", což nechápu proč to fotoaparátu se 4jádrovým procesorem (ano... :) ) dělá takové problémy...

Mimochodem ty režimy náhledu sou dva, ze začátku mi to nebylo zřejmé:
1. stisk - náhled clony - nastaví reálnou clonu a zobrazí reálnou hloubku ostrosti, nicméně se snaží dostat použitelně světlý obraz a zobrazovat ho plynule
2. stisk - náhled času/expozice - k cloně přidá reálný čas -> při dlouhých časech jako 1/4s to zobrazuje asi 4 snímky za sekundu, při jedné sekundě jeden, ale dost trhané je to tak jako tak (asi 10snímků/s). Na druhou stanu, každý snímek vypadá přesně jak výsledný náhled fotky včetně šumu.
3. stisk - výchozí stav, snaží se o malou clonu, nízký šum a malou HO

S náhledem neporadím, nevím jak to myslíš. G5 má display 3:2 a černo po stranách (jedno z drobných ergonomických kurvítek) a hledáček 4:3. Snad k tomu taky napíšu minirecenzi, ale zatím mám pěkně omezené spektrum fotek, foťák zatím sotva viděl denní světlo a slunko vůbec, takže třeba barvy nemůžu hodnotit a navíc to nemám moc s čím srovnat (doma GF1, Canon G6, krátce sem v ruce držel EOS400 a velmi krátce OMD, NEX6)

RiMr
RiMr
Level Level
28. 1. 2013 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pavel_p Díky, je to s těmi náhledy jak říkáš!

S těmi poměry stran to myslím tak, že v hledáčku/displeji prostě vidím něco jiného než fotím - jiný výřez obrazu. Když vyberu formát snímku 47:3, tak vyfotím to co vidím na hledáčku (16:9) + pruh nahoře a dole (obraz navíc). Chtěl bych aby se v hledáčku/displeji zobrazoval záběr 4:3 (na displeji který je 16:9 tedy s černými pruhy po stranách).

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
29. 1. 2013 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pavel_p Už vím, v čem je problém:

Hlavní menu, záložka "Vlastní", položka "Místo zázn.", nastavit obrázek foťáku. Asi máte nastavený náhle pro video.

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
28. 1. 2013 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Při kompenzaci expozice mám na zadním točítku ji a na předím kompenzaci blesku.

RiMr
RiMr
Level Level
28. 1. 2013 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaro-us Díky - a máš to někde aktivované? a v jakém PASM režimu ti to takto funguje? Při vyklopeném blesku, nebo i při zavřeném?
Já když když zmáčknu tlačítko kompenzace expozice, tak zadním kolečkem měním EV a přední nedělá nic, ani když mám vyklopený blesk...

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
29. 1. 2013 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaro-us Bez ohledu na vyklopenost blesku se mi při jakémkoliv režimu z PASM po zmáčknutí tl?cítka kompenzace expozice ukáže ba displeji stupnice expozice snímku pro zadní roller a stupnice expozice blesku pro přední roller. Nikde jsem nic nenastavoval, akorát v menu v záložce Zázn. > Blesk > > Režim fotogr. mám TTL, ale ani to by nemělo mít vliv.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
27. 1. 2013 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mimochodem, ten Samyang je naprosto famźní sklo, mít foťák s EVF hledáčkem, tak AF oželím a jdu do něj, na to se jen tak něco nechytá

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
27. 1. 2013 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.photozone.de/samsungnx/731_samsung85f14?start=2

hodnocení je na f:1,4, eq. k tomu Oly by bylo 2,8...

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
27. 1. 2013 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mně se m4/3 líbí, ale když tasíte ty krajinky, tak si prosím uvědomte mizernou nabídku širokých zoomů, navíc to co je k dispozici se standartní světelností, je stejně drahé jako široký zoom na APS-C se světelností 2,8. Je to jednoduché jak facka - konstrukce skel s tak malou fyzickou ohniskovou vzdáleností je souhrn protichůdných požadavků, viz šílené soudkovité zkreslení seťáků m4/3, tudíž cenově a kvalitou nemůžou konkurovat APS-C, natož FF sklům.

hives
hives
Level Level
26. 1. 2013 23:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že se už vyrovná čip v GH3 nebo OMD některým APS-C, o tom se nehádám. Já píšu jen to, že spousta zákazníků může rovnou systém zavrhnout papírově kvůli menšímu čipu a trochu bych se jim ani nedivil. Výrobci mohli narvat do stejného těla snímač, který mohl teoreticky atakovat kvality FF, místo toho teď po letech začíná atakovat APS-C. A souhlas, že druhou půlkou jsou objektivy. Ty mi ale u Nexe nepřijdou výrazně větší než u 4/3, stále jsou ale výrazně menší než u APS-C. Prostě pocitově mám problém, že jsem při stejné velikosti a ceně mohl dostat od Oly a Panasonicu víc...

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pravdepodobne sa dockame teleobjektivov od Sigmy. Zacinaju uz s m4/3 .. potom to zacne byt zaujimave. Ale Panasonic a Olympus uz nevedia co sa tie skla pytat ..

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ja tam vidim Canon->Sony za 600$ ... co sa tyka starych objektivov .. plati stara poucka. Dostanes taku presne taku kvalitu , za aku si zaplatis. Co stoji za to pouzit sa pouziva uz dnes .. ale tak uvidime. Ja sa tomu nebranim, ale radsej nez kupovat adapter za 400$ a k tomu nejaky stary srot za 100$, to radsej kupim novy objektiv s AFkom priamo na svoj aparat. Maloktory objektiv zo starych kinofilmov je dost kvalitny na dnesne aparaty s bilionmy mpix.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 1. 2013 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ja bych nebyl az tak kriticky k tem starym objektivum, pochopitelne jak sam rikas, maloktery to splnuje. Pouzivam ted dva Heliosy (pred par dny mi prisel 135mm F2,8) a na mnozstvi detailu si nemohu stezovat, ty megapixely to nakrmi. O neco horsi je to s kontrastem, tam se odrazy docela projevuji, zejmena u 58mm F2,0 verze. Naproti tomu Orestegon 29mm F2,8 je naprosto k nicemu, to (s trochou nadsazky) i VGA mobil snad udela lepsi fotku.

lt
lt
Level Level
27. 1. 2013 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ja mam Helios 58/f2, Pentax M28/f2.8, M50/f1.7, Tair 300/f4.5, Soligor 200/f2.8, nejaky zoom 70-200/f4 ktory som omylom vydrazil za 1e :), zrkadlovy rusky 500/f6.3 /velmi dobry!/, Tamron 400/f4 Adaptall2.

Helios 135/f2.8 je myslim celkom fajn .. ovsem v patrani po starych objektivoch /a stravil som tym dost casu/ som zistil tieto zakladne veci:
- ak je nejaky stary objektiv dobry, moze byt lacny, pokial ide o bezne ohniska 28,50mm (rozne pentaxy,heliosy,cosiny a dalsie)
- ak je nejaky objektiv dobry (tym myslim ale ze aj v dnesnom svete digi sa hodnoti velmi dobre) a ma velku svetelnost alebo trochu inak zaujimave (24mm a pod) uz vobec nie je lacny. Samozrejm, jeho moderny ekvivalent s AF je o dost drahsi.
- vela starych objektivov je uz fyzicky problemovych .. napr. Jupiter /inak 135tka a 85ka je dost cenena/ a nejake dalsie ruske skla casto trpia problemom, ze sa lepene skla rozliepaju, alebo boli od vyroby nie dobre zlepene, ci poskladane. Kupit take sklo bez otestovania (teda napr. cez aukciu) je riziko. Dalsie objektivy mozu byt malinko sahnute, rozhasene alebo minimalne proste vo vnutri dost zaprasene, ci tam uz rastu huby :D Ale tie stare objektivy sa daju vcelku dobre a lahko servisovat.
- stare objektivy nemavaju , alebo maju slabe vrstvy proti odrazu (okrem napr. Pentaxu), ale nemaju vobec antireflex vzadu, a trpia odrazom od cipu. Dalej vsetko je to na FF policko a pripadna poloaumatika merania expozicie zlyhava, ale da sa to riesit napr. vyrezanim policka a nasadenim na zadnu stranu objektivu. No .. ale to su uz vsetko detaily, ktore cloveka cakaju ak sa pusti do sveta manualnych objektivov leziacich a cakajucich v roznych skrinkach :)

Ovsem v kazdom pripade je to zaujimave a to az tak, ze je to tom cely web s diskusnym forom pre priaznivcov M42. V spojeni napr. s focus peaking a taky Olympus E-PL1 a pod. .. na to sa chystam uz dlhyyy cas ...

Inak tento je pekny http://www.photozone.de/pentax/143-pentax-smc-k-135mm-f25-review--lab-test-report

No, ale asi nic moc nove som Ti nepovedal :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
27. 1. 2013 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Akym sposobom zlyhava poloautomatika merania expozicie ked je objektiv je na FF ?

lt
lt
Level Level
27. 1. 2013 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Prenika na cip viac svetla nez by malo, a to zmiatne expozimeter /mozno sa to tyka len zrkadloviek, nie pristrojov, ktore meraju expoziciu cez cip, to neviem/. Prejavi sa to napr. tak, ze namiesto povedzme 1/400 ti nahodi cas 1/2000 a viac. Plus pre taketo objektivy treba casto kompenzovat automaticke meranie v zavislosti od nastavenej clony.

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pozri si test .. jasne vidno, ako dopadli rohy :) .. neostre, aberacia.

robert+
robert+
Level Level
26. 1. 2013 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za link! TO je presne co miluju na m4/3 jedna sada malych skladnych objektivov a tela podle potreby, male peny do kapsy nebo profi macek s sudllikama ked je potreba ala GH3. Ten obrazek s 600mm sklem je myslim dost vymluvny.. :)

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@robert+ Heh, no porovnavat Canon 600/f4, ktory je asi jeden z 3 najostrejsich a najlepsich objektivov ake kedy kto vobec vyrobil a k tomu FF a f4, s objektivom 100-300/f5.6 od Panasonica, ktory je kvalitativne opticky podpriemerny az priemerny setak /samozrejme za 2x tolko penazi ako bezne take su/, to chce skutocne odvahu. To sa mozem k nim postavit aj ja s mojim FZ18 a telekonvertorom s prepocitanim ohniskom 850mm a budem king :) .. to ako na margo tej fotky. Btw, moj fotak je prakticky rovnako velky /vratanw objektivu/ ako ten lumik, aj ked je zrkadlovka :)

Ale inak ... na safari, v Afrike kde je svetlo hodne ostre, sa s tymto urcite daju spravit krasne fotky. O tom nepochybujem. A bezny clovek nemusi zo sebou mat nosica a postaci mu to. Ale tych12tisic fotiek za 2 tyzdne, uff. .. v kazdom pripade by som siel hned, mam tejto zimy,sedivej oblohy /a vsade je len hnusny sedo-cierny sneh/ plne zuby.

robert+
robert+
Level Level
26. 1. 2013 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Samozrejme, mne odvaha nikdy nechybala.. :) Jasne, ze papierovo i kvalitativne su to uplne ine dimenzie. Ale potom je realny zivot: Clovek da dohromady nejake prachy, niekam sa vyberie, musi sa zbalit, vliest sa do limitu na letisku, potom zo sebou furt vsade vlacit pretoze sa presuva stale na nove miesta, nechce sa bat ze ked to spadne na zem, do prachu, do vody, atd .. a pritom chce fotit, a chce aby tie fotky nejak vyzerali.. a zrazu ten m4/3 format vypada zaujimavo.. Snad som to napisal zrozumitelne..

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Jasne .. mam rovnaky nazor. Ale su tu este 2 veci .. co sa tyka tychto teleobjektivov, prva vec, nie je to nijak vyrazne mensie,natoz lahsie .. ked to porovnam so svojim. Druha .. prakticky neexistuju ziadne teleobjektivy pre m4/3. Su len dva ak dobre vidim, jeden tento panak, tazky a slaby a vcelku drahy na to co dokaze a olympus, biedna svetelnost a priserna cena. Skoda, ze sa do m4/3 nezacali zapajat alternativni vyrobcovia /tamron to ale nebude .. ten je nejak spriahnuty so Sony/. Myslim, ze je to dost skoda, ale pravdepodobne sa to coskoro zmeni, aspon si teda myslim, kedze vlak s menom m4/3 uz nabral rychlost.

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Este doplnok .. s tym, ze sa nechce bat, ze to padne do prachu .. no neviem. Utesneny panak stoji 1400e, utesneny Pentax K-30 stoji 650e. Objektiv 100-300 stoji 500e, porovnatelny (aj ked dajme tomu, ze o nieco kratsi po prepocte, ono to az taky rozdiel nebude/ Pentax 55-300 stoji 300e. Pentax s tymto objektivom je lahsi! o 50g, vydrz baterii na asi 2x tolko fotiek (ak nie viac). Velkostne prakticky to iste.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 1. 2013 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt To už si to docela přiohýbáš, aby ti Pentax vyšel jako ten lepší (450mm a 600mm je trochu rozdíl - 33%). Konkurencí 55-300mm objektivu je u Panasonicu spíše 45-200mm (než 100-300mm) a ten je za cca 300e (rozdíl 400 a 450 mm je 12,5%). Nemluvě pak o té hmotnosti. To však nic nemění na tom, že tento Panasonic by vzhledem k ohniskovým vzdálenostem mohl být trochu levnější.

Iudex
Iudex
Level Level
26. 1. 2013 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Keď už teda bojuješ za moju zostavu (k-30 - 55-300), potvrdzujem, že táto kombinácia je naozaj ľahká, cenovo veľmi dostupná. Teraz poobede som s touto zostavou vybehol do polí a teoreticky je to ideálne kombo na srnky a pod. Ale kvalita toho zoomu aj zodpovedá jeho nízkej cene, vždy som pri prehliadaní "úlovkov" v kompe sklamaný, aké sú fotky mdlé, neostré, no skrátka to zďaleka nie je ono. Možno je aj mojimi trasľavými rukami, možno tým, že stabilizácia v tele foťáku je na dlhých ohniskách menej účinná, ale aj tak väčší diel pripisujem kvalite skla a javí sa mi, že zabíja (dosť vysoký) potenciál tela.
P.S. K-30 sa dá kúpiť aj za 500 €. ;-)

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt 45-200 vs 55-300 je rozdiel asi 40g v neprospech Pentaxu. Zanedbatelne. Co sa tyka priohybania 450mm efektivne vs. 600mm efektivne .. tak dost silne pochybujem, ze ten Panasonic bude mat taky zorny uhol. Tipujem, ze to bude ako napriklad z mojim FZ18. Napisane ma 502mm, realne nema ani 450mm. Ten rozdiel tam sice bude v prospech Lumika, ale nestaval by som na tom ziadne vzdusne zamky. Podstata mojho porovnania tkvie totiz inde .. chcel som len poukazat na to, ze ak niekto potrebuje lahky maly teleobjektiv s takymito dosahmi, a k tomu lahky malu utesneny fotak, tak m4/3 nie je ani zdaleka jedine riesenie. Pokial ide o 400tku, skladnu, tak v zasade sa vyrabala asi len jedna .. Tokina 80-400, ta vazi 1kg, cenovo o nieco viac ako 500e, myslim. Myslim, ze nikto nikdy nerobil ohromne halo okolo toho, ze siel s lahkou DSLR a malym lacnym tele na vylet do Afriky na safari /a pritom takych ludi su stovky/. Az zrazu sa robi ohromny povyk okolo tohto m4/3, pricom ten rozdiel je tam skutocne minimalny.

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Moj 55-300 dobojoval .. rozhasila sa mu optika .. nieco sa uvolnilo zrejme po pade, roku to nevadilo, potom vnutri vypadlo tesnenie, alebo co a po navsteve servisu to zacalo... ale objektiv bol super. Na krajinky hlavne, braval som to na bike. Zo stabilizaciou v tele problem nemam dokonca ani na 800mm. Ono tie fotky ak su zle tak bud je zle zaostrene, alebo proste na to nie je svetlo. Musis ist blizsie. /ps .. bojim sa, ze som mal dobry kus a uz druhy taky nie je :)/ Inak na K30 radsej 60-250tku :)

Iudex
Iudex
Level Level
26. 1. 2013 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt V tom svetle bude určite časť pravdy: ak fotím na 300mm, teoreticky bezpečný čas je 1/450 a pri maximálne otvorenej clone f5,8 to už je kombinácia vyžadujúca dosť svetla. Ale možno bude problém v tom, že očakávam od 280 eurového objektívu priveľa. Na druhej strane 1200 eur za 60-250 nedám (a ani by som vyše kilový telezoom na biku vláčiť nechcel).
Inak máš môj obdiv, že udržíš 800mm z ruky, ja mám problém aj na tých 300mm (450 ekv.) a ak je možnosť, objektív si opriem napr. o strom alebo si kľaknem a opriem lakeť o koleno/zem. Ak fotím v stoji z ruky na plný zoom, odpadu mám viac, ako použiteľných fotiek. :-(

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
27. 1. 2013 00:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Malicka poznamka k tomu ze FZ18 nema ani 450mm. Objektivy Lumixov FZxx zvyknu mat velmi silny "focus breathing", t.j. pri zaostrovani sa dost vyrazne meni uhol zaberu. Napriklad FZ28 pri maximalnom zoome a pri zaostreni na nekonecno ma zhruba tych svojich maximalnych 486 mm, avsak pri zaostreni na nablizsiu moznu vzdialenost (nieco pod meter) to zrazu klesne na ani nie 350 mm.

lt
lt
Level Level
27. 1. 2013 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Fotil som na asi 20m :)

lt
lt
Level Level
27. 1. 2013 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ono stabilizacia nema principialne problem udrzat ten cip ani pri dlhych ohniskach, problem je v rychlosti odozvy tych gyroskopov, ci magnetov. K-x uvadza , ze zvlada 4EV, to vobec nie .. mozno na nejakom sirokaci na dialku .. realne som vyzistil 2EV, potvrdil to test Neffa .. uvadza 2.5EV. Co sa tyka poucky o prevratenom ohnisku .. niekde som sa docital, ze to platilo pre kinofilm, dnesne DSLR a hlavne zilonpixelove su narocnejsie. Ja som si stanovil, ze pri zapnutej stabilizacii nejdem nizsie ako prevratena hodnota a 2EV dole a ked chcem ostru fotku, stabilizacia a prevratena hodnota. Ono s tou stabilizaciu je to aj tak divne, pretoze som to testoval a vychadzalo mi to kadejako. Hlavne prilis pevna ruka zmatie ten system :D
Na tej 300tke 1/250 so stabilizaciou v pohode. Problem je inde .. ak nie je dobre svetlo, straca sa kontrast. Druhy problem, ktory je mnohonasobne horsi je zaostrenie. Na prvy pohlad to vyzera ako zle sklo .. ale je to len zle zaostrenie. 800mm z ruky udrzim /ked je svetlo/, teda nie vzdy, dokonca udrzim z ruky aj 400x2x1.5mm co je prepocitanych 1200mm a to s 2.3kg teleobjektivom a nasadenym 200g telekonvertorom /ale po 5 minutach mi odpadne ruka :D/ .. lenze je to k nicomu, kedze pri tychto hodnotach je DoF tak mala, ze staci mimimeter-dva sa pohnut dozadu alebo dopredu a je to nanic. A na to nepomoze ani stablizacia ani kratky cas. Len stativ, alebo cokolvek, na co clovek polozi celu tu kravu. Pri foteni v prirode staci zalahnut a polozit to na batoh. Vypnut stabilizaciu a cihat .. 2EV pod prevratenu hodnota bez problemov.
Inak posli nejake fotky, co sa Ti nezdaju, porovname to s mojim odpadom :) .. ak si BA, tak sa mozme niekedy aj stretnut, posli mi sukromnu spravu, vymenime si kontakt a informacie :)

lt
lt
Level Level
28. 1. 2013 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Vcera som sa hral 600mm v prepocte, drzane v ruke, cas 1/50sec vzdialenost asi 4m, iso3200, stabilizacia vypnuta!. http://uloz.to/xqF3jHv/sss-jpg Dva pokusy, oba rovnake /stativ by bol ostrejsie zrejme. Neviem .. nieco mi tu nehra, vobec ten moj fotak nechapem :) 1/25 uz ale boli maznute trochu. Mozno je to vahou objektivu .. netusim.

lt
lt
Level Level
26. 1. 2013 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napr. preto, ze ten adapter stoji polovicu toho co FF telo a zhorsi k tomu obraz. Ak by stal tolko co stoji bezne TK .. teda tych 150e, tak budiz...

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
26. 1. 2013 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dohnat? Aneb jak z hovna uplést bič? Jistě, upleteš, ale nezapráskáš! A když zapráskáš, tak jedině sám sebe.... :) Pokud mi půjde o co nejmenší HO, půjdu do FF těla a příslušných světelných objektivů. Rozhodně si nebudu kupovat tělo s menších snímačem, k tomu FF světelné skla a nějakou pochybnou redukci, která akorát zhorší ostrost a zmrší AF.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 1. 2013 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cejpatka Samozrejme mas pravdu. Ale povodna tema bola ako z m4/3 (ktore uz napriklad mam) vydolovat taku istu HO ako sa da na FF.

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
26. 1. 2013 00:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Ale to je nepochopení smyslu m4/3. Pokud už máš tělo m4/3, tak sis ho kupoval za účelem DOHNAT nebo DOLOVAT tímto malou hloubku ostrosti FF těl? Budeš si k tomu tvému m4/3 tělíčku kupovat těžká a rozměrná světelná FF skla a nějaký adaptér? Silně pochybuji. :) Pokud by tomu bylo naopak a měl si kupu světelných FF objektivů, FF tělo a k tomu jako doplněk koupil nějaký NEX nebo m4/3 + ten adaptér, tak proč ne třeba jako záložní foťák nebo na video,

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 1. 2013 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Alebo napriklad uz mam m4/3 alebo APS-C (ktore som si povodne nekupoval s cielom dohanat HO na FF) a podari sa mi ziskat nejake starsie FF objektivy (s kinofilmovym telom ktore nevyuzijem). V takom pripade sa ten adapter zide :)

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
26. 1. 2013 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Sorry, ale mně to připadne jako drbat se levou rukou za pravým uchem... :)

lt
lt
Level Level
27. 1. 2013 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Toto by sa dalo, lebo sa daju zohnat vcelku lacne a pouzitelne skla s vysokou svetelnostou, len cena toho adaptera to zabija :( .. dufajme, ze alternativni vyrobcovia sa toho chytia :) /nemyslim tym cinske sklo :D/

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
25. 1. 2013 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samej odborník-teoretik-mudrc. Nikoho fakt nenapadlo, že jsou lidé, kreří chtějí mít velikostně a hmotnostně rozumné objektivy, zvláště ty světelné a telátka, a součásně fortelné do ruky skvěle padnoucí tělo s velkým množstvím velkých ovladačů? Vážně nikoho?

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
27. 1. 2013 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaro-us ty světelné objektivy - kromě pevňáků - jsou které? A za kolik? Ale jo, každý má jiné potřeby, jen poslední dobou se tady dějí divné věci - profi kompakt se srovná se zrcadlovkou, u CSC se tvrdí jak mají už vymakaný AF-C a momentálně nový hit na téma HO m4/3= HO FF... Owner syndrom.

pavel_p
pavel_p
Level Level
28. 1. 2013 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Sorry, ale toto v původním příspěvku nebylo.
Pokud máš světelné objektivy jako 12-35/2.8,35-100/2.8 a telátka jako 45-něco, 100-300, 14-140 tak jsou výrazně lehčí a menší než ekvivalentní objektivy pro zrcadlovky. A jestli máš tyto objektivy dva nebo tři, tak už je celkem jedno, jestli máš v brašně GF5, OMD nebo GH3 (ten první je v kombinaci s nima dost nesmysl a druhý chce grip). Pořád budou rozměry i váha jinde než se zrcadlovkou. Na druhou stranu, když budeš vědět, že ti stačí jeden nebo dva menší a lehčí objektivy, tak bude rozdíl třeba mezi OMD a GH3 podstatný a pak je GH3 zbytečná obluda a že má lepší ergonomii než základní zrcadlovka asi neoceníš a upřednostníš rozměry.
Já tenhle systém beru hlavně jako cestovní, takže AFC, brutálně malá hloubka ostrosti a nakonec ani ISO nejsou primárně až tak důležité, ale focení za horšího (ne vyloženě katastrofálního) světla zvládá a hloubka ostrosti je pro mě např. u 45/1.8, který sem si jednou půjčil, tak akorát a 20mm/f1.7 taky není špatný. Toto je ale subjektivní a srovnávat hloubku ostrosti mezi systémy s různě velkým čipem nemá smysl, aspoň pokud mají v nabídce rozumný výběr objektivů.

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
28. 1. 2013 04:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Vy jste se nám nějak rozblábolil...

Například ekvivalent 70-200/2.8:
http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p2022625-cz-panasonic-3510028-cerny-power-ois-lumix-g-x-vario-pro-micro-43
Nebo pevná "padesátka":
http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p2022301-cz-panasonic-2514-asph-leica
Telezoom 100-300:
http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p2021964-cz-panasonic-100300456-asph-mega-ois-lumix-g-vario-hd-pro-micro-43 - nemá nic moc světelnost, ale je příjemně kompaktní a velmi účinně stabilizovaný.

O HO jsem necekl ani slovo, ale vzhledem k tomu množství sranců v této diskuzi se nedivím Vašemu zmatení.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
28. 1. 2013 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 proč ta silná slova? Hádat se lze donekonečna, mně jen na vašem původním příspěvku zarazily ty klasické postoje "co mám já je nej" ... Nějak vám v těch sklech chybí náhrada levného standartního zoomu typu Tamron 17-50/2,8, chybí světelný širokáč, ekvivalent 25/1,4 je na APS-C třeba Nikkor 50/1,8 AF-S za méně než poloviční cenu... Tím nechci říct, že m4/3 jsou k ničemu, jen mi vadí to všeobecné srovnávání. Sám mám foťák s velkými omezeními, o kterých jsem ovšem věděl předem a počítal jsem s nimi. Opakuji, co jsem psal jinde - GH3 má smysl pouze na video, co se fotografování týká, je ve výstupu, odolnosti i skladnosti na tom podstatně lépe OM-D, o celkem revoluční stabilizaci nemluvě. Abych lépe vysvětlil své výhrady - pro mně je filosofie CSC v možnosti volby - jdu na vážno, nabalím, ale mám i druhou možnost - jít na lehko, tzn nasadím univerzální pancake (vy třeba parádní 20/1,7) a foťák strčím do kapsy. Ouha, GH3 nikoliv. Pokud teda fakt nejde o video ale primárně o fotografování, mám dvě možnosti, obě o třídu lepší - OM-D v případě preferencí menších rozměrů - nebo APS-C zrcadlovku střední třídy s lepším zpracováním, ergonomií, o možnostech AF nemluvě. U všech CSC, nejenom m4/3 jsou ceny těl i objektivů vyšší jakožto příplatek za minirozměry, GH3 tu výhodu stírá. A co se videa týká, když už je to takový high end, nebylo by od věci přidělit mu odpovídající video objektiv. Než nastartujete další disputace, porovnejte si hodnocení a cenovky objektivů pro APS-C zrcadlovky a pro m4/3.
Někde tady - už nevím od koho - tady padl i argument výhody menší HO u m4/3 na krajinky - má to ovšem háček, v porovnání se stejnou třídou APS-C snímače (typicky variace 16mpix Sony v různých tělech různých značek) mají poloviční snímače logicky nevýhodu v horší citlivosti na světlo, projeví se to i na základní ISO v problematických plochách bez výrazné kresby - typicky čitá obloha...

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
28. 1. 2013 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 "co mám já je nej?" nikde nezaznělo a prot tvdím: Lžete, obviňujete a silná slova používáte sám.

Napsal jsem, proč mi vyhovuje velké tělo i přes absenci APS-C/FX senzoru. Nic víc. Vyšší cena objektivů je daň za jejich kompaktnost, navíc ale kdykoliv můžu použít reduktor a nasadit (LEVNÝ, jak je pro Vás asi důležité) objektiv jiného systému a výrobce - ale pokud mi bude záležet na NEvelikosti skel, proč bych si kupoval právě Micro4/3 a na to cpal velká "skla"? Chci mít robustní skvěle ovladatelné tělo (OM-D je ergonomicky mizerný a revoluční stabilizace čipu je už svým principem omezující) a dvěma poměrně kompaktními a lehkými objektivy (14-1400 + 100-300) pokrýt většinu myslitelných ohnisek při cestování po světě. Jsem ochoten za to zaplatit, nejsem ochoten s sebou tahat jedenapůlkilová telata pro APS-C/FX. Jestli s tím máte problém, je to problém Váš, jestli to nechápete, je mi to vskutku ukradené.

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
28. 1. 2013 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Překlep u objektivů: 14-140 + 100-300.
14 -1400 se ale určitě jednou objeví ve třídě ultrazoomových patlátek.

kikapu
kikapu
Level Level
28. 1. 2013 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 1.)Add lež-váš první příspěvek byl podrážděnou reakci na kritiku vašeho miláčka, co je to jiného než owner syndrom? Tudíž mi to nedalo a holt jsem si rýpnul, je vidět že do úrodné půdy. Pořád jste mi neodpověděl na otázku, kdeže je ekvivalent k 17-50/2,8? Taky by mně zajímalo, kde jste vzal váhu 1.5kg pro APS-C zoom, když špičkový stabilizovaný full frame Tamron 70-200/2,8 váží 1,1kg. Jistě, m4/3 skla jsou menší a lehčí, (většinou i horší a dražší) když si vyberete, přeju vám to, jen se nerozčilujte nad tím, že někomu jinému ta nabídka nevyhovuje. Jestli vám teda ještě nepraskla cévka, můžete mi prosím objasnit tvrzení o tom, že stabilizace OM-D je z principu omezující?

kikapu
kikapu
Level Level
28. 1. 2013 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 neodpustím si ještě jednu poznámku: ne, nepsal jste prvně o tom co vyhovuje vám, nad tím totiž trůní titulek označující názory druhých za snůšku blábolů či nesmyslů, poté jste opět podobně uvedl svoji odpověď na můj příspěvek- takže vlastně pište si dál co chcete, názor urážlivého hulváta mně zas až tak moc nezajímá :-)

Jaro-us
Jaro-us
Level Level
28. 1. 2013 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Celá Vaše, ehm, argumentace je postavená na neexistenci 17­-50­/2,8, bagatelizaci rozdílů hmotností objektivů a Vaší dotčeností mým titulkem. Asi jste si ho vzal osobně, opět Váš problém. Celá diskuze začala bizarními spekulacemi lidí se zjevně dočista zkostnatělým myšlením, proč je špatně, že je GH3 velký, a jak to nikomu nemůže vyhovovat, a celý se to přetočilo v doslova blábolení o HO Micro4/3 vs FX. Tím vším se táhne utkvělá představa "zdcadlovkářů, včetně Vás zdá se, že lidé používajíci CSC fotoaparáty je považují za stejně kvalitní/lepší, než DSLR. Připomíná to hospodské mudrování chlapů u píva, jak větší auto = lepší auto a jen blbec si kupuje malý, protože v tom neodveze tchyni, lednici a chlév.
A ještě mě domýšlivě nazýváte hulvátem, ač jste mi sám přisoudil cizí výroky.

Zřejmě jste četl úplně jinou diskuzi.

lt
lt
Level Level
28. 1. 2013 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Uz sa skoro .. tusim canon 24-1200

lt
lt
Level Level
25. 1. 2013 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobre si to napisal. Ovsem dnes som mal v ruke profikompakt Olympus X-Z2. Je to dost velka potvora a nie uplne lahka. Radsej E-PL3, alebo co som osahal si aj Samsung NX1000. Ak slusny maly kompakt na bajk, tak nieco ako S95 .. dost som najazdil svojho casu s S45tkou. No ale zas tiez je to kompromis kvalitativny.

frasve
frasve
Level Level
25. 1. 2013 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Raději piju šampaňské a fotím. Než abych do nekonečna počítal pixely :-)

blue.sun
blue.sun
Level Level
25. 1. 2013 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na bajk jedině nějaký profikompakt, vše ostatní je těžká ludra.

lt
lt
Level Level
25. 1. 2013 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun taky gf3 a 20/f1.7 ani nie

blue.sun
blue.sun
Level Level
26. 1. 2013 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Nemá zoom, to je na cestování docela vhodná vlastnost.

Reklama
Reklama