Začínající fotografové nepotřebujou historii aktu, tu si najde každej na netu. Než opsat fakta a vydat to jako svuj článek by mi přišlo mnohem užitečnější popsat problémy, které se můžou při samotném shánění modelu pro akt naskytnout, způsoby focení aktu apod!
Celej článek je úplně o *****!!! Zase zbytečnost, kde stačilo založit téma použitim poslední tázací věty z článku. Ubožejší řetězec článků jsem už dlouho nečetl! Kdyby to alespoň bylo o něčem!
Tak tohle je už článek fakt totálně o ničem. To je spíš téma do diskuze ale ne článek. Prostě o ničem. Ale abych nekazil diskuzi, tak tohle se netýká jenom foťáků. U aut, televizí a skoro všeho, jsou nějaký narážky kvůli značce.Ale to mi vůbec nevadí. Jestli mi něco vadí, tak jsou to lidi, co ví prd o určité oblasti, ale kecaj do toho. Např.znám člověka co nezná Pentax, tak na něj řekl: "Co to je? To je ňákej foťák z tržnice od vietnamců ne? To dělá fotky?". Když se mu dostalo odpovědi, jestli vůbec ví, že zrcadlovky dělá například i Sony a Panasonic, prohlásil: "Co? Ty dělaj videa ne?!". Prostě idiotem se nemá cenu zabejvat..
Spíš teda slyšim věci typu: Ať se s tim dá fotit všechno a je to malý. No ale k věci. Když po mě někdo chce radu ohledně foťáku, řeknu mu jako první, za kolik to má bejt. Pak mu klidně řeknu: "Za tři tisíce to bude fotit, ale nečekej něco solidního". Nebo když je to za větší peníze řeknu: "Jestli umíš fotit, kup si zrcadlovku, jestli ne, kup si kompakt (což je většina, protože kdo umí fotit, ptá se spíš na výhody a nevýhody určitých modelů - má jasno co chce, ale nechce kupovat naslepo). Jestli někdo neumí fotit a má opravdu zájem, nechá si několik věcí vysvětlit. Jestliže mu řeknete pár věcí a on jen odvětí něco jako: "Já se v tom nevyznám, to je zbytečný mi vysvětlovat", tak zájem nemá, protože ty nejzákladnější věci může pochopit každej, když má zájem. A když řekne, že o tom nic neví a je mu zbytečný to vysvětlovat, tak ať si koupí co chce, stejně prd pozná!
Proč nemají pochopení? Dejte foťák někomu, kdo rád fotí a ať všechny zdržuje a zůstaňte bez něj. Pak uvidíte, jak vám to bude příjemné! A navíc nechápu, když někdo pročeká na jednom místě tolik času. Z vlastní zkušenosti vim, že je lepší to za rozumnou dobu vzdát a pak se tam kdyžtak stavit po nějaký době znova..
Tak ty snímky jsou fakt hnus. Musim souhlasit s kolegou výše, že takhle FZ50 nefotí. Když mi řeknete kam, klidně dám někam fotky z mé FZ50 na ukázku. Ono když si člověk tu redukci šumu v menu nastaví na minimální a umí fotit, tak takhle hnusný fotky neudělá. Na druhou stranu, když budu chtít udělám hnusný fotky z jakýhokoli foťáku...A opakuju, že jsem vlastnim FZ50, kamarád FZ28, zkoušeli jsme je a FZ50 má kvalitu fotek lepší!
Co má FZ50 lepší než FZ28? FZ50 má větší čip 1/1.8 ", větší maximální clonu - 11 oproti 8, výklopný a otočný displej, sáňky na blesk, ovládání ostření i zoomu naprosto plynule prstencem objektivu, netrpí náladovostí některých funkcí, lepší viditelnost LCD displeje, menší míra šumu (mám naživo ověřeno - FZ50 vlastním a kamarád má FZ28), FZ50 zvládá optické vady bez problémů narozdíl od FZ28 - např. protisvětlo..zatím vše, na co jsem si teď vzpoměl.. Je toho snad málo? FZ28 je díky svému rozsahu ohnisek univerzálnější, ale komu stačí 12x zoom za cenu vyšší kvality, pro toho je určena FZ50. Ta se neprodává i po letech za tak vysokou cenu jen tak!
Kvalita obrazu na velmi dlouhém konci (nad cca 300 mm) je již často velmi sporná. - No, u lepších ultrazoomů s kvalitní optikou, v případě zrcadlovek u kvalitního objektivu, toto pravda není a proto bych slovo "často" nahradil spíše slovem "někdy", aby každý laik hned nenabyl dojmu, že "zoom jenom devastuje kvalitu", jak jsem již několikrát na vlastní uši slyšel od mnoha neznalých lidí, co si něco podobného kdesi přečetli.
Takže zoom je dobrá věc, ale rozsah cca 24 (28) až 200 mm (8x) lze považovat v mnohém za dostatečný a ideální. - Tak to je velmi hrubě řečeno, jelikož některé fotoaparáty mají horší optiku při 6x zoomu než jiné při 12x zoomu. A např. Panasonic DMC-FZ50 má optiku při 12x optickém zoomu výbornou.
Kompaktem stejně nemáte šanci pořídit kvalitní snímky např. z divoké přírody. -V případě, že jsou tímto myšleny i pokročilé kompakty (např. již zmiňovaný Panasonic DMC-FZ50) nemohu souhlasit. Rychlé ostření, dostatečný zoom a dobrá světelnost spolu s rychlou odezvou fotoaparátu toto focení umožňují a sám to mám úspěšně odzkoušeno!
Upřímně – kvalita obrazu je dána cenou fotoaparátu (jeho třídou) a objektivem. Uvnitř tříd je srovnání velmi podobné.Budete-li se snažit srovnat kvalitu snímků, tak se v tom s nejvyšší pravděpodobností zamotáte a stejně budete porovnávat neporovnatelné. Smiřte se s tím, že kvalita snímků je dnes již dobrá a samozřejmě odpovídající třídě a ceně fotoaparátu. -Nečekal jsem, že na stránce zaměřené na digitální fotografii se objeví rada typu: "Prostě čim víc dáš, tim lepší budou fotky". Kdyby to alespoň zhruba byla pravda, tak neřeknu! Ale rozdíly v kvalitě fotografií mezi digitálními fotoaparáty ve stejné kategorii a dokonce i cenové hladině, jsou tak velké, že jsem tento výrok nemohl nechat bez povšimnutí! U zrcadlovek: Olympus E-520 a Canon EOS 450D - stejná cena, U Olympusu horší úroveň detailů zhoršující se s vyšším ISO a dokonce se u něj občas projeví Moire (neříkám často a silně, ale projeví - a to tuto vadu nemají ani nějaké kompakty). U pokročilých kompaktů: Sony DSC-H50 za 8.500 Kč, Canon PowerShot S5 IS za 8.000 Kč, Panasonic DMC-FZ18 za 7.000 Kč. Celkem cenový rozdíl a to s tím, že nejdražší z těchto tří fotoaparátů (Sony DSC-H50) má vcelku dost neduhů a zbývající dva ho jak v kvalitě optiky, tak v kvalitě výsledných snímků, nechávají daleko za sebou! Troufám si tvrdit, že u kompaktů "do kapsy" jsou rozdíly v kvalitě fotografií ještě propastnější a to opět i mezi modely ve stejné cenové hladině. Na tyto typy fotoaparátů však existuje mnoho srovnávacích testů a tak není problém si je najít na internetu.
Proč není v tabulce u rychlosti fotografování uveden nějaký lepší kompakt? Pořízení snímku má dnes mnoho lepších kompaktů např. pod 0,2 sec. Rychlost blesku 2,8 až 6 sekund?! Se svym Panasonicem FZ50 čekám na nabití blesku necelou 1 sekundu při plně nabité baterii, při horším stavu (kdy zbývá cca 1/3) baterie cca 2 sekundy. A sekvenci snímání při plném rozlišení ve fine módu mám 2-2,5 sn/s, což by v tabulce znamenalo 0,5 sec či 0,4 sec.(Při snížení např. na 8 megapixelů) se tato rychlost zvyšuje. A to musím podotknout, že FZ50 nepatři v tomto k nejrychlejším fotoaparátům. Dnešní kompakty udělají např. i více jak 5 sn/sec, což by v tabulce znamenalo údaj pod 0,2 sec.
Blesk kompaktních fotoaparátů má však dosah jen řádově 3 až 5 metrů, a tak na snímky s bleskem z ochozu stadionu zcela zapomeňte! -Dosah blesku např. u již zmiňovaného Panasonicu FZ50 je 7m. U externích blesků za cca 15-20.000 Kč bývá dosah cca 15-20 metrů, což taky na focení z ochozů zrovna není.
Vestavěný blesk však poskytuje jen velmi špatné světlo (a to je důvod, proč některé profi DSLR blesk nemají), a proto nepočítejte s pěknými snímky a to ani na krátké vzdálenosti. -Jeden z největších keců, co jsem kdy slyšel! I s vestavěným bleskem se dají udělat nádherné fotky, jen fotograf nesmí být trdlo! Výhoda externího blesku je nesporná - možnost odrazu blesku v interiéru, více funkcí časování apod. Ovšem i přes tento fakt je tvrzení, že věstavěný blesk poskytuje jen velmi špatné světlo a neuděláme s ním pěkné snímky ani z malé vzdálenosti, velmi přehnané!
-Nechápu, proč u světelnosti objektivu uvádíte jen ty horší, zatímco u zrcadlovek ty lepší varianty. Např. můj Panasonic FZ50 má při rozsahu 35 - 420 mm světelnost 2,8 - 3,7. Což je podstatně lepší, než uvedené příklady(3,5 - 4,4). U zrcadlovky je uvedeno, že pomocí dvou objektivů není problém zajistit rozsah zoomu 24 – 200 mm o stálé světelnosti 2.8 bez ohledu na ohnisko (zoom). Daní za to není však jen velká a těžká sada DSLR + dva objektivy, ale také cena! Na pokrytí ohniska cca 25 – 75 mm se stálou světelností 2,8 jsem nejlevnější našel TAMRON SP AF 17-50mm F/2.8 Di II XR LD Asp.(IF) za 12.500 Kč a na pokrytí cca 75 – 225 mm se stálou světelností 2,8 jsem nejlevnější našel SIGMA 50-150 mm F 2.8 APO EX DC HSM za 17.500 Kč. Takže k těm daním za tento rozsah zoomu při světelnosti 2,8 bych ještě s dovolením přidal 30.000 Kč za tyto objektivy, nehledě na to, že jsou to cca ty nejlevnější při této světelnosti bez ohledu na jejich kvality či neduhy!
Článek mi přijde místy velice nepřesný až nesmyslný a někdy mám dojem, že autor se snaží i za cenu "manipulace s informacemi" (u rychlosti fotografování uvedeny snad ty nejpomalejší kompakty, u světelnosti nápodobě) "vyzdvihnout" za každou cenu zrcadlovky. Ano, jsou lepší, rychlejší atd. , ale nic se nesmí přehánět..