Zpět na článek

Diskuze: Canon PowerShot G11: géčko, o jakém jsme snili

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

DejvCZ
DejvCZ
Level Level
24. 8. 2017 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Existuje na tento foťák nějaký alternativní firmware který by uměl časozběr (timelapse)?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 3. 2011 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kompakty obecne ostri ponekud pomalu (byt Panasonicy jsou v tomhle ohledu rychle), u FZ38 a FZ45 byste jen prisel o dobre snimky za horsiho svetla, to nema smysl.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 3. 2011 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obavam se, ze rychle ostreni na sport Vam zadny z techto kompaktu nenabidne. Predpokladam, ze nejlepe na tom bude asi Panasonic LX5, ale rozdily moc velke nebudou. LX5 (a Oly XZ-1) budou mit vyhodu v lepsich fotkach za horsiho osvetleni, na druhou stranu maji trochu mensi zoom.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
6. 10. 2010 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To opravdu netusim, fotoaparatu na otestovani je mnoho.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
27. 6. 2010 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokial je vydrz baterie jedna z hlavnych poziadaviek, je vhodne kupit nejaky "vecsi" fotak (napr. ultrazoom). Do vecsieho tela sa obvykle vojde vecsia baterka (v pripade Li-Ion) alebo viac AA bateriek (obvykle styri). Energeticka spotreba ultrazoomov je porovnatelna s mensimi fotakmi, avsak vdaka vecsej baterke maju ovela lepsiu vydrz.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 6. 2010 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Rekl bych, ze chtel dobre fotici pristroj (dle rozhodovani mezi G11 a S90), coz temer zadny ultrazoom zas tak dobre nesplnuje. Navic dnesni ultrazoomy maji baterky casto naprosto priserne, sve by o tom mohli vypravet majitele Nikonu nebo Pentaxu, kde horko tezko dosahnou vydrze na 200 snimku (u novych modelu je to o neco lepsi). Napr. Pentax pouziva alespon u modelu X70 baterku z malych stylovych kompaktiku Olympus. Pak se nelze divit tomu, ze to nic nevydrzi. Zas tak pausalne bych to nebral, kdyz takrka polovina nabizenych ultrazoomu vyhodu velikosti nevyuziva a opravdu vydrzi jen cca 200-250 snimku. To i ta S90 ma vydrz pres 350 fotografii (aspon pri mem testu to nebyl problem).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
27. 6. 2010 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Priznavam sa ze o ultrazoomoch od Nikonu a Pentaxu ma ani nenapadlo uvazovat :) Myslel som skor Canon a Panasonic (napr. moj FZ28 mi bez pouzivania blesku na jedno nabitie spravil vyse 1200 fotiek) alebo napriklad aj Olympus (napr. s C8080WZ som na jedno nabitie zvladol tusim okolo 600 fotiek).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 1. 2010 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ověřená informace to rozhodně není. Na stránkách Panasonicu bylo velké odpočítávání s tím, že představí nové fotoaparáty série G a L. A zatím jen rozběhli novou singapurskou stránku :-) Takže těžko říci. Uvidíme.

focusx
focusx
Level Level
31. 1. 2010 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 LX4 bude prý mít 12,1 MPx, čip 1/1,7 , manuální ostření a bude stát těsně pod 600 US $.

Osty
Osty
Level Level
8. 1. 2010 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vlastním Lx3,je to úžastný foťáček který mě stále překvapuje svou obrazovou kvalitou,totéž nemou konstatovat o mé A100.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
7. 1. 2010 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Linux na rozdiel od Win s tym nema problemy a ako novy disk ukazuje aj Canon fotaky.
Ale pod win sa ako dalsi disk neukaze :(

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 1. 2010 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Při použití čtečky se stáhne všechno. Problém je v tom, že pokud fotíš RAW+JPEG, tak se stáhne RAW+RAW (Canon z nepochopitelného důvodu neukládá RAW+JPEG, ale surový RAW a ještě jeden tentýž RAW, u kterého nastaví nastavení foťáku, aby se z toho pak udělal ten JPEG, který by se byl býval udělal ve fotoaparátu, kdyby to ovšem fotoaparát uměl :-D)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 12. 2009 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

CHDK se dá obecně stáhnout z http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK. Nicméně v češtině určitě nebude a pro G11 zatím neexistuje (ostatně zatím není k dispozici ani pro G10). Výhody jsou již zmíněné rozšířené možnosti všeho možného. Samozřejmě je zde teoretické riziko poškození fotoaparátu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 12. 2009 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud je mi známo, G11 ve formátu 3:2 nefotí. Umožňuje nastavit vodítko 3:2, ale to by mělo jen ukazovat, jaký bude tisk na formát 3:2. V manuálu se hovoří jen o focení do 4:3 a 16:9.
Čas závěrky 15 sekund je správný. To mají všechny kompakty Canon bez výjimky. Teprve zrcadlovky Canon mají 30 sekund. Bulb režim u kompaktů není podporován, lze si však stáhnout neoficiální nadšenecký firmware CHDK, který umožní možnosti fotoaparátu výrazně rozšířit, tedy i expoziční časy,...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 12. 2009 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tuto otázku má opravdu spousta lidí a opravdu na ni neexistuje přímá odpověď. Sám s určitostí nevím, který bych si z nich vybral, něco mě táhne k LX3, něco zase ke G11. Dnes bych asi ani jeden z nich nekupoval, do dvou měsíců by se měl představit nástupce LX3. Nicméně pokud opravdu chcete znát odpověď na to, který fotoaparát z těchto dvou bych si osobně koupil, kdybych musel, myslím, že bych asi sáhnul po LX3. To ale neznamená, že je LX3 lepší, jen, že o malinkatý chloupek lépe splňuje mé osobní preference. Odpověď, který z dvojice LX3 - G11 je lepší, ze mě nevymámíte, sám to nevím.

nikto
nikto
Level Level
28. 12. 2009 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nuz ak mozem za seba, asi by som siel do Canonu. Predsalen sa mi zda, ze jeho G11 ponuka viac a vseobecne plati, ze ak digifotak, tak radsej znacky ako Canon (kompakty a zrkadlovky) alebo Nikon (zrkadlovky). G11 ponuka sirsi rozsah zoomu a celkovo sa mi zda prepracovanejsi. Ja by som siel do Canonu G11, aj ked doma mam vsetko len Nikon - Nikon CoolPix 8800 a zrkadlo D40. A vsetko najlepsie vsetkym v Novom roku 2010, nech nam tie nase fotaky pekne fotia!

JKonny
JKonny
Level Level
25. 12. 2009 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den. Mám jeden z prvních kousků G11 dovezených do ČR a tak doufám, že to nemá vliv (nevychytaná verze FW 1.0) na mnou učiněné negativní zkušenosti s vyvážením bílé "Žárovka" (s automatickým vyvážením bílé při osvětlení místnosti úspornými nažloutlými žárovkami) a s funkčností funkce iContrast.
Tento fotoaparát (můj kousek) si zkrátka nedovede poradit s výše uvedeným osvětlením místnosti při nastavení na režim "Auto". Prostě nepřepne na režim "Žárovka" a tak je vše zcela přehnaně žluté (mám i G9 a té to problémy vůbec nečiní). Až když přepmu třeba na manuál a nastavím vyvážení ručně na "Žárovka", je vše OK. Co se týče toho iContrastu, tak zkrátka žádné stíny neprokresluje a přepaly nesnižuje (např. při režimu manual a ručně zaplý iContrast), ale naopak při protisvětle ještě zesvětluje celou scénu, což si myslím že asi správně není. Né že bych se bez něj neobešel, ale čekal jsem jeho funkčnost s následným posouzením, zda pro mne bude někdy využitelný či ne.
Takže mám pro mne důležitý dotaz. Jakou verzi firmware obsahoval Váš testovaný kousek a dá se změnit FW v tomto foťáku, pokud vyjde nová verze a jak?

JKonny
JKonny
Level Level
25. 12. 2009 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JKonny Opravuji chybu v mém textu výše:
Až když přepnu třeba na "Manuál", začne automatika vyvážení bílé "AWB" fungovat bez problémů (na "Žárovka" to zkrátka nastavovat ani nemusím).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
25. 12. 2009 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JKonny Myslím, že má verze měla také firmware 1.0. Osvětlení s úspornými žárovkami je obecně problém, ale oranžovou barvu bych čekal u Nikonu (ten je tím známý), u nových Canonů tyto jevy nepozoruji. Canony s úspornými žárovkami mají spíše zelené než oranžové ladění.
Pokud zapínáte i-Contrast v manuálním nastavení expozice, tak pochopitelně žádný přepal ani snížit nemůže, protože jeho funkcí je právě úprava expozice (a následné prosvětlení stínů). Když tedy natvrdo zadáte expozici, jediné, co už může udělat, je jen ono prosvětlení scény. Pokud ale necháte expoziční automatiku, fotoaparát upraví expozici tak, aby snížil přepaly a následným prosvětlením stínů dodá jas tmavým oblastem. Pochopitelně je to jen softwarová úprava, takže ve skutečnosti dynamický rozsah zvýšen není.

JKonny
JKonny
Level Level
26. 12. 2009 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Přeji dobrý den a děkuji Vám za odpověď. Jelikož jsem jen nadšený amatér, předpokládám, že asi jediné správné nastavení, kde mohu svobodně zapínat a vypínat iContrast se správným účinkem a s tím, že nechám expoziční automatiku na foťáku, je funkce "Program". Nebo se mýlím?
Co se týče toho vyvážení bílé, tak zkrátka pěknou momentku na automatiku nemáte šanci s tímto foťákem při nažloutlém (nejpřirozenějším - podobném běžným žárovkám) umělém osvětlení úspornými zářivkami (žárovkami), pořídit. Vyzkoušel jsem to v nejednom bytě a hóóódně mě to štve. V tomto zlatá G9!

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 12. 2009 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, rozumíte tomu dobře. Na režim Program (tedy režim P, případně automatické režimy), kdy se o expozici stará automatika, má i-Contrast plné pole působnosti a dokáže tedy ze snímků vydolovat nejvíc. Osobně bych ale tuto funkci vypnul a zapínal jen v případech, kdy by mohla pomoci od přepalů. Lepší fotografie dělá fotoaparát většinou bez ní, ale není to pravidlem.
Ta automatika vyvážení bílé mě opravdu poněkud překvapuje, u G11 jsem s ní takové problémy neměl.Asi to bude chtít ruční nastavování v takových podmínkách (ruku na srdce, zapnout toto vyvážení bílé a fotit s tím celý večer, není zas až tak hrozné). Tak mě napadá, nefotíte náhodou na slow-synchro blesk? Tam je takový efekt docela častý, obličeje jsou světlé od blesku a pozadí bývá oranžové.

JKonny
JKonny
Level Level
27. 12. 2009 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ne, blesk se nespouští vůbec. To špatné vyvážení již vidíte v náhledu na displeji. Máte pravdu, že zapnout toto nastavení ručně a fotit s ním celý večer, není tak hrozné, ale na ty občasné momentky je to nastavování zrdžovánm a práce navíc (často tam mám Auto). Až vyjde (pokud vyjde) ten nový FW, půjde tam nějak dodat? Máte s tím zkušenosti? Když už jsme zmínili ten blesk, tak mě ještě překvapuje, jak pozdě (málo) tento fotoaparát sám rozhodne o použití blesku při jeho nastavení na A(uto). Je to dáno světelností objektivu či jiným parametrem? Od G10 je objektiv jiný, takže tak malé procento použi tí blesku vůbec neznám. Ten foťák už fakt musí mít skoro tmu, aby jej vůbec použil.
Jinak jedna pro mne zajímavost, kterou jsem zjistil. Píšu o tom jen proto, jestli náhodou nevíte čím to je způsobeno. Kromě té G9 mám ješte Canon A710IS. Vyfotíte­-li jedním z těchto dvou foťáků s bleskem z úhlu asi 45 st. spuštěný notebook s matným povrchem displeje , bude na fotografii vidět jen černá plocha displeje. Vyfotíte­-li s bleskem to samé s G11, uvidíte na fotce na displeji vše jasně, jakoby jste se na něj dívali zepředu! Čím to je? JirKa

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 12. 2009 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pokud vyjde nový firmware, měl by jít nahrát, to rozhodně. Jen nevím, jak moc to Canon s firmwary u kompaktů myslí vážně, většinou se dozvídáme jen o aktualizacích zrcadlovek.
Blesk patrně nepoužívá proto, že více důvěřuje kvalitnímu CCD snímači a tedy raději navýší ISO citlivost, čímž zkrátí expoziční čas a přitom zachová klasickou světelnou atmosféru.

stalak
stalak
Level Level
23. 12. 2009 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když už Canon nepodporuje Mass Storage,což je docela podle mého u takového foťáku ostuda,mám dotaz na někoho z majitelů.Dá se alespoň pohodlně a rychle vyjmout karta.Čtečku mám a dál už je to rychlovka přenést fotky na pevný disk,tam kam potřebuji. ;)

Bofh
Bofh
Level Level
25. 12. 2009 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stalak Karta se dá vyndat snadno, jen mi uniká, proč tak činit, když foťák podporuje standardní protokol PTP se kterým si Win i Linux bez problémů poradí.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 12. 2009 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bofh Pretoze protokol PTP mi nezabezpeci aby sa mi fotak objavil ako dalsie pismenko disku a tym padom nemozem s fotakom pracovat v mojom oblubenom suborovom manageri na ktory som zvyknuty, ale musim spustat nejake ine (a pre mna nepohodlne) programy na ktore nie som zvyknuty.

Podla mna, kazde USB zariadenie, ktore uchovava data skopirovatelne do pocitaca, by jednoznacne malo byt USB mass storage. Ved ako by to uz len vyzeralo, keby sa aj USB flash kluce a externe disky zacali robit iba s protokolom PTP ???

nikto
nikto
Level Level
19. 12. 2009 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslim si, ze G11 je velky kompakt. Fotaky rady G boli vzdy trosku vacsie ako "kompakty" a ponukali viac ako kompakty. Komu sa zda G11 velky fotak, tomu je urcena ina rada od Canonu. G rady su pre fajnšmekrov :-) A konecne Canon prestal nahanat megapixely a vzal rozum do hrsti! 10Mpx uplne staci na fotky formatu A4 :-) G11 je super fotak. Bravoo Canon!

V0174
V0174
Level Level
18. 12. 2009 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím co přesně považujete za point and shoot - pokud tím myslíte že blesk sám nevyskočí když je potřeba, tedy foťák není dostatečně "chytrý" pro laického uživatele - pak ano. Nicméně co se týče rychlosti, problém s ním nemám, po chvíli focení jsem byl schopný sundat krytku a zapnout blesk během té vteřiny co foťák nabíhá a vysouvá se objektiv. Když teda pominu, že blesk není naštěstí moc potřeba díky dobré světelnosti a velkému čipu.
Pokud něco s LX3 závidím Canonu G11, tak je to kolečko na nastavení ISO a integrovaný ND filtr. Krytka mě štve jen tím, že nejde nasadit na filtr na předsádce. Což navíc není až tak chyba krytky, jako spíš filtru.

zemekf
zemekf
Level Level
8. 12. 2009 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

,,G-čka,, sou velice dobré mašinky obzvlášť na cesty, jenom škoda, že sou na akumulátor, tak na AA baterky kdyby to bylo.

Filcka
Filcka
Level Level
8. 12. 2009 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zemekf Tak na fóru se dočteš dobrej fór - foťáky na AA jsou prý podřadné přístroje XD

pamětník_oldd
pamětník_oldd
Level Level
8. 12. 2009 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta omezení ovládacích prvků S90 - souhlas. Výdrz baterie - malá. Šum - snad někdy výraznější, ale většinou stejný jako G11 - stejný procesor a čip. Kresba znatelně horší, jiný objektiv, než G11. Vzhledem ke trochu komplikované obsluze také ne dost pohotový. Ale ten pocit - mít v kapse neustále při sobě skoro miniaturku s velkou světelností a rawem bohatě kompenzuje všechna omezení. Fotky dělá fantastické - pokud nejsou, může za to fotograf. Rozhodně se nehodí na plánované fotoakce - to chce nejlépe zrcadlovku, ale jako zápisník nebo rezerva je vynikající. G11 by se mi také líbila, můsí být výborná, kdyby měla objektiv jako G9 - preferuji spíš vzdálené objekty v přírodě a někdy menší hloubku ostrosti, interiéry s ní nefotím.

Lobobery
Lobobery
Level Level
7. 12. 2009 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych koupil tenhle Canon místo Panasonic FZ50 co mám, polepšil bych si?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 12. 2009 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobobery No, zde záleží na tom, co si představujete pod pojmem "polepšit si". Někdo může říct ne, někdo ano a oba budou mít pravdu. Pokud jde o ohniskovy rozsah a o objektiv obecně, tam je FZ50 lepší (jednak větší rozsah, jednak podstatně lepší světelnost). Nevýhodou FZ50 je ale delší základní ohnisko (je méně širokoúhlý), naopak výhodou je mechanické ovládání zoomui - mnohem rychlejší. Kvalita snímků bude u G11 drasticky lepší, v šumu je i přes téměř stejné rozměry čipu a rozlišení G11 o dobré dvě tři generace dále, to je prostě nesrovnatelné.

Lobobery
Lobobery
Level Level
13. 12. 2009 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Děkuji za odpověď, jelikož mi vždy jde přednostně o kvalitu snímků, tak bych si polepšil:-)

dazzer
dazzer
Level Level
7. 12. 2009 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak dik, prave si ma odradil od kupy. Myslim to ale v dombrom ;). To koliecko som si v obchode neuvedomil. Len sa divim ze to nikde na zahranicnych recenziach nepisu. Inak, ako je to s kolieckom na tomto G11 modely? Da sa nastavit nulova funkcia, ma aretaciu?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 12. 2009 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě proto jsou na trhu dva přístroje :-) G11 pro ty, kteří chtějí super kompakt i za cenu větší velikosti a S90 pro ty, kteří chtěji kvalitní snímky v menším balení. Myslím, že Canon nezmatkuje ani trochu.

pamětník_oldd
pamětník_oldd
Level Level
8. 12. 2009 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Naprosto s Vámi souhlasím. Jako kompaktní zápisník do kapsy rozhodně není k zahození. Jsem velmi zvědav na Váš názor na S90. Velice rád čtu Vaše recenze pro jejich - nevím, zda to přesně vystihnu, ale zda se mi to - lehký nadhled nad věcí, neovlivněný osobním vztahem k určité značce, což svědčí o značné objektivitě hodnocení.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
7. 12. 2009 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To zatím nelze říci, nicméně recenze na S90 je určitě někdy v plánu.

papi
papi
Level Level
7. 12. 2009 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
sem na tom úplně stejně,mám G10,ale není důvod přecházet na G11.

Reklama
Reklama