Jsem rád, že po 5 letech kdy jsem koupil za 15,- D5100+105VR, nemusím upgradovat na to samé za 24000,- Jsem zvědav kolik let ještě budou kopat do mrtvoly. Zkostnatění firmy NIKON je už do nebe volající :-)
Každopádně celkem se nám tady smazal rozdíl od řady D7XXX... tenkrát to byl skoro dvojnásobek, dnes pár procent.
Titulek je opravdu výstižný, až bych řekl dvojsmyslný. Oni se o ten zánik zrcadel nakonec postarají. Jen tak dál.
moc si přeji aby polovina uživatelů foťák reklamovala a byly jim vráceny peníze za neodrstranitelnou vadu. Tohle nikon podělal, já bych tenhle šmejd teda nechtěl. Hodnotím podprůměrnou známkou :-(
Co se týče těch duchů, dá se teda říci čím to tedy je? Moje D5100 na to totiž trpí taky - duplicitní obraz posunutý horizontálně o cca 1-2 pixely, ale neobjevuje se mě to pokaždé. Téměř vždy je to když dám časy rovnající je 1/ohnisko x crop. a zapomenu vypnout stabilizaci (18-105VR) ... je to třeba důvod k reklamaci?
Za 15 jsem ho minulý měsíc taky koupil, vč. dopravy a té 8GB karty. Oproti předešlému UZ Lumix mám 50% fotek mázlých tak půl na půl buď pohybovou neostrostí (1/60), s UZ jsem udržel 1/15. Mám řekl bych klidnou ruku, ale ta stabilizace prostě nějak nestíhá.. druhá půlka je špatně doostřená.
To pásmo ostrosti je na delším ohnisku zrádné. Ovšem když se fotka povede, tak kdokoliv jde kolem tak se zarazí.. "to si nefotil ty že? to snad ani není možné - to je jak od fotografa" , jo a proto mě to baví. Celkově jsem nadšenej..
Pravda, každý půlsnímek vzniká v jiný moment. A to je právě ten rozdíl jak říká Milan Šurkala mezi 60i(50i-alias PAL) pravých, nebo 60i-paskvil vytvořených z 30p ... tady se půlsnímky akorát složí a není rozdíl ani není ztráta kvality na hranách při pohybu. A je jedno zda složím jako první liché a druhé sudé řádky nebo naopak.. Všimni si v televizi když někdy v nějaké reportáži technici špatně složí pořadí řádků jak se obraz krutě cuká tam a zpět.. je to vidět dost často.
Rozhodně prokládání ale není jen ke škodě, však získáte 2x větší framerate.. když mám 50i tak mě grafická karta analyzuje vektory, přizpůsobí a díky tomu že půfodní zádnam má 50fps jen s polovičním vertikálním rozlišení (jak by řekl odeesákEda :-)) jenže to není pravda protože ty řádky jsou posunuty a skládáním se získá plné rozlišení a navíc plný framerate 50fps.. to vše za cenu závislosti na chytrosti a výpočetní síle deinterlacing algoritmů. Takže nějaký primitivní deinterlacing, který se dnes asi nepoužívá, nám ubírá rozlišení na polovinu, ale pouze v místech pohybu (rozdíl mezi sousedními snímky)..
Jinak k té CRT vs. LCD jak píšeš je to ale přece přesně naopak.. Však proč se u crt neudává doba odezvy? Ano crt má teoreticky nulovou odezvu (bliká 50Hz u nás a 60 Hz v améru) a proto bylo nutné 50 či 60 fps, jenže to se na daném kmitočtu nedalo analogově přenést tak se vymyslel proklad.
To video je dobrý vtip, když to srovnám s naší stařičkou PAL kamerou, tak má přibližně 2x detailnější obraz a 2x vyšší rozlišení..
Proč to tenhle NIKON neukládá rovnou jako 320x240 je mi záhadou :-) vyšlo by to nastejno
Jinak souhlas i s fotkami, rybníček používám jako odstašující příklad srovnatelný s telefonem. Závěr recenze je vlastně stejný, nejhorší UZL n trhu.. toitž nejprodávanější..