Zpět na článek

Diskuze: Sony a3000 (ILCE-3000): CSC co nejlevněji

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

vineer
vineer
Level Level
8. 5. 2014 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, chci si koupit nový foťák. Nejde mi o funkce. Fotit budu na automatiku jako doposud :)
Jedniný pro mě důležitý parametr je výstup...tj. fotky a videa. Nehodlám k foťáku nic dokupovat, možná tak šňurku na krk :D A teď dotaz: Prosím vás o radu, který mi z těchto tří doporučíte?
a) Olympus PEN E-PL3 6300kč
b) Sony ILCE-3000K + objektiv 18-55mm 6 999kč
c) Olympus XZ-2 6990kč
ps:ceny jsou aktuální včetně dopravy z heureka.cz

Děkuji za odpověď...
Zdenál

homozan
homozan
Level Level
5. 3. 2014 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

totok je fakt moc jednochuchý, těsím se ale na recenzi modelu Sony A6000

Jabraz
Jabraz
Level Level
19. 2. 2014 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výbava nic moc, ale u mě pořád o moc lepší než kdejaký ultrazoom. Fotí zejména čip, nejvice by mně vadil hledáček. JK

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 2. 2014 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda lidi, co to hodnocení? Jasně že to má některé parametry na pováženou... ale za ty prachy?

JFL1
JFL1
Level Level
18. 2. 2014 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Alespoň pro mne. Specifikace + uvedená cena napovídají, že zázrak se konat nebude. Pro zkušenější užívatele DSLR zcela jasné. A začátečníci se stejně budou spíše řídit cenou a radami kamarádů. Křížovou cestou od "to mi bude stačit" až po... asi musí projít každý, kterého fotografování lapne do své sítíě. Tato Sonka - Entry-Level se zařadí mezi podobné, jen na rozdíl od N3200 (kterých se - podle reklam - obchody snaží zbavit), nemá zrcátko a umí lépe video, jak se u Sony dalo čekat. Sony nám nějak bobtnají, že by po vzoru Fuji ? Fuj ! (Opel Corsa bylo taky původně malé auto, jenže u aut je to "kynutí " alespoň k lepší bezpečnosti, ale u foťáků?) Dočkám se zde testů "zajímavějších" (vím, že to je relativní pojem, já jsem například řešil nedávno lehčí kompaktovou alternativu DSLR a riskl Oly Stylus 1, nečekal na test, protože by asi mezitím přišla spousta novějších modelů - a co potom, že, zatím nelituji), kousků ?
JFL1

Iudex
Iudex
Level Level
18. 2. 2014 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFL1 No ja to za zbytočný test nepovažujem. Aspoň si človek jasne prečíta, že tadiaľto cesta nevedie. Ak by som pozeral povedzme len DxO mark, mal by som dojem, že je to bomba (senzor tam má veľmi vysoké hodnotenie), lenže iba senzor foťák nerobí a tu je žiaľ skoro všetko ostatné zle.

rousini
rousini
Level Level
18. 2. 2014 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Tak docela nesouhlasím. Je rozdíl jestli se občas zrecenzuje něco, co většina odsoudí a shodneme se na tom, že je to krám a varování pro zájemce nebo jestli se testování slepých uliček stává rutinou.
Většina z nás si spoustu toho nejlepšího nemůže dovolit, tak proč si nepočíst o tom, co by stálo za hřích...

nephilim
nephilim
Level Level
18. 2. 2014 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFL1 Jak se říká: "Negativní informace, také informace." Jak napsali už jiní, i kdyby tato recenze nebyla k ničemu jinému, než aby někoho odvrátila od koupi tohoto foťáku, tak měla smysl. A nebo naopak. Umím si představit někoho, kdo skutečně neřeší rozlišení displaye, hledáčku, RAW, počet čudlíčků, koleče apod., ale především chce něco, co bude z jeho pohledu dobře fotit, bude to vyapdat jako foťák a pande mu to do ruky. Doposud měl na výběr více méně něco z lowend řady DSLR.
Samozřejmě, že si umím představit jak by se dal tento foťák vylepšit. A to jak po SW, tak po HW stránce, ale prodával by ho pak Sony za tuhle cenu? Asi ne, že? Sony by začal kanibalizovat ve svých řadách a o to určitě nestojí. Netvrdím, že vím proč Sony přišel s tímhle modelem, ale umím si představit koho asi tak může oslovit. Potenciální zákazníci budou spokojení. A o to přece oběma stranám jde, nebo ne?

blue.sun
blue.sun
Level Level
17. 2. 2014 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám pocit, že zdejší diskuse začínají trpět stejnou rozmazleností uživatelů dražších výrobků, jako na jiných serverech. Pohrdání levnějším výrobkem v téhle debatě je trošku přes míru, zdá se mi.

bob222.2
bob222.2
Level Level
17. 2. 2014 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Sorry, ale tak tristný EVF hľadáčik bol zúfalstvo pred 10 rokmi, dnes je to na plač.
To je ako by si vytýkal, že ľudia sú rozmaznaní z fábie a nestačí im škodovka kilečko....
Sám používam aj lacné mašinky, napríklad mobily, ale toto už je fakt cez čiaru....

Jirka X
Jirka X
Level Level
18. 2. 2014 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bob222.2 Před deseti lety stály takovéto hledáčky 5x tolik.

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 2. 2014 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bob222.2 Skoro. Takovej má např. Nikon 8800 z roku 2004 - cena - tehdy cca 30 000 Kč ;-).

Iudex
Iudex
Level Level
18. 2. 2014 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Nie je to o pohŕdaní. Práve naopak, javí sa mi to ako výsmech zo strany Sony voči zákazníkom, niečo v štýle: vy ste takí blbí, že si kúpite hocijakú kravinu, len keď to vyzerá ako poriadny fotoaparát. Neviem, aké máš skúsenosti s ultrazoomami, ale ak by si niekedy vyskúšal 0,2" hľadáčik s 200t bodmi, pochopil by si, prečo majitelia týchto UZ fotia s natiahnutými rukami a nie cez hľadáčik. Je skrátka nepoužiteľný. Moja subjektívna hranica pre slušný (použiteľný EVF) je 1,4M. 200t je ako pohľad na 30 rokov starý televízor cez hračkársky ďalekohľad.
Ak by to bolo v 2 cm hrubom kompakte, ako Pana LF1, alebo v tom ultrazoome za 150 eur, čer to ber, to človek pochopí. Ale ak je to v seriózne sa tváriacom tele v veľkosťou a tvarom zrkadlovky, naviac vnútri so slušným APSC senzorom, tak to naštve. Pretože dať tomu lepší EVF a displej a foťák je niekde úplne inde. Takto je to ako Trabant s dvojlitrovým turbobenzínom: skvelý motor v strašnom aute.

Ganec
Ganec
Level Level
18. 2. 2014 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex To nie je od Sony výsmech, to je nastavenie zrkadla: keď zákazníci chcú čo najlacnejší foťák bez ohľadu na jeho funkcionalitu, nech len má kvalitný snímač .. tak nech ho majú.

Podľa mňa je to skvelý obchodný ťah, takto aspoň zákazníci ľahšie zistia za čo si priplácajú vo vyšších modeloch.

nephilim
nephilim
Level Level
18. 2. 2014 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Mno, tvrdit že je takový hledáček nepoužitelný je poněkud silné tvrzení. Coby bývalý majitel Sony F828, s nímž jsem strávil příjemných 5 let mám bohaté zkušenosti s hledáčkem podobného rozlišení. Že by byl nepoužitelný, tak to tedy ani náhodou. Mimochodem F828 byl tehdy vrcholným modelem a kupovali si ho fotografové na focení do studií, ale i nároční krajináři. Dokonce byl ve své době tak trochu označován coby konkurence modelu Canon 350D. Já vím, může to znít směšně, ale při argumentaci jakou zde často používá Milan, tj. světelný objektiv na kompaktu versus setový objektiv na zrcadlovce, tahle Sonka měla hodně co nabídnout (28-200/2.0-2.8).
Chtěl jsem říct, že ještě před deseti lety bylo podobné rozlišení hledáčku standard. Kdo to pamatuje, bude si také pamatovat co ho na jeho foťáku opravdu brzdilo. Malý dynamický rozsah, šum, rychlost AF, pomalé sekvenční snímání, pomalé ukládání RAWů apod. Rozlišení hledáčku to určitě nebylo.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 2. 2014 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Problémem toho hledáčku je vedle malého rozlišení také jeho velikost. Zatímco F828 má 0,44" EVF, a3000 má jen 0,2" EVF (nějakým zázrakem se jim však povedlo dosáhnout 0,7x zvětšení, což ale na APS-C čipu není zrovna žádný zázrak - po přepočtu jen 0,47x).

Irving
Irving
Level Level
18. 2. 2014 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex No, Sony proste chtelo udelat co nejlevnejsi fotak s hledackem a ukazalo se, ze si zvolili moc nizkou cenovou hladinu. Tech kompromisu je proste moc. Cena o nejake 3 000,- vyssi by jim umoznila pouzit vetsi hledacek s vyssim rozlisenim, lepsi displej, a myslim, ze tyhle dve veci by uz stacily na to, aby ten model byl konkurenceschopny levnym zrcadlovkam. V te soucasne podobe je to ale proste za hranici pro pohodlne pouzivani...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 2. 2014 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex 3000 korun navíc za hledáček a displej? Pětikilo možná, ale tři litry? Vždyť jednoduchý 7" LCD displej do tabletu s rozlišením 800x480 pixelů výrobci nakupují za necelých 10 dolarů, s dotykovými senzory je za nějakých 16 dolarů. Jestli lepší displej u fotoaparátu navýší cenu pro výrobce o dva dolary, bude to moc. Na eBay seženeš (pro koncového zákazníka!) nový 3,0" LCD dsplej na fotoaparát od 120 korun z Číny (údajně originální) a originální třeba z USA/Německa od 300 korun.

U EVF bude ten příplatek asi větší, ale myslím, že s větším hledáčkem a lepším displejem by výrobní náklady stouply max. v řádu stokorun.

Jirka X
Jirka X
Level Level
18. 2. 2014 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex " by výrobní náklady stouply max. v řádu stokorun" A prodejní o pětikilo?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 2. 2014 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex No pokud by to chtěli mířit jako konkurenci těm zrcadlovkám, tak proč ne. Sony SLT-A58 má stejný snímač, k tomu 3,0" LCD displej se 460.000 body, EVF s automatickým přepínáním a rozlišením 1,44 milionu bodů a se setovým objektivem je za 10.000 Kč, tedy o tisícovku dráž než a3000 ;-) Takže nějak nevidím důvod, proč by to najednou mělo být za 12 tisíc kvůli hledáčku a displeji.

Jirka X
Jirka X
Level Level
18. 2. 2014 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Já jsem tím chtěl jenom naznačit, že výrobní náklady versus prod. cena jsou podstatně odlišné než mohlo z toho příspěvku vyplynout.

Ganec
Ganec
Level Level
18. 2. 2014 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex > Sony SLT­-A58 .. se setovým objektivem je za 10.000 Kč

Už nie za 10-ku, tento týždeň zdražela o 40%!

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 2. 2014 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex U nás je pořád docela snadno k dispozici za původních 10 tisíc (před napsáním příspěvku jsem to schválně kontroloval, protože začala zdražovat už před měsícem, kdy její cena v některých obchodech vyskočila o tři tisíce). A i kdyby, tak dlouhou dobu byly oba fotoaparáty k dispozici za stejnou cenu a až nedávno a3000 zlevnila o tisícovku na nynějších 9000.

blue.sun
blue.sun
Level Level
19. 2. 2014 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Kurňa, Iudexi, zrovna ty se tak snobsky projevuješ nejvíce.
Používal jsem svého času Sony H2, která měla hodně bídný hledáček, ale fotil jsem výhradně přes něj, protože v něm bylo něco vidět, na rozdíl od nevýrazného displeje na zadní straně. A i ta H2 mě stála ve své době dost slušné peníze, přitom v ní byla nic moc optika a bídný snímač. Tohle má APS-C, tělo taky musí něco vydržet kvůli bajonetu, v sadě je nesrovnatelně lepší objektiv. Zdá se ti to za devět tisíc málo?
Majitelé ultrazoomů fotí s nataženýma rukama ne kvůli mizerným hledáčkům, ale protože jsou tak naučení z předchozích parodií na foťáky, zvaných levný kompakt. Naopak, spoustu lidí jsem naučil fotit přes hledáček i na ultra, jen jim stačilo tu možnost ukázat a ukázat jim to, jak si jej nastavit, aby dobře viděli (třeba dioptrickou korekci).

Irving
Irving
Level Level
19. 2. 2014 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Ona uz je taky A58 asi rok na trhu, pri uvedeni stala tech 13 000. Jak pise Jirka X, nejde jenom o vyrobni naklady ale i o pozicovani na trhu, s lepsim hledackem a displejem by se dostala A3000 parametrove velmi blizko nebo i nad ILCE-5000 (btw. to nove znaceni Sony je priserne).

blue.sun
blue.sun
Level Level
19. 2. 2014 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Když koukám do běžných obchodů, tak je A58 už za třináct tisíc a to je trošku rozdíl...

Iudex
Iudex
Level Level
19. 2. 2014 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Žiadny snobizmus, ja práveže v tom foťáku vidím veľký potenciál, chýba mu len trochu menej okatého šetrenia. Ako písal Milan, čo stojí taký lepší LCD/EVF? Pár stoviek korún. Teda keby foťák nemal 200t EVF, ale 1,4M a stál o 500 Kč viac, bola by to úplne iná liga a stále by bol super lacný. Ešte raz: 200t 0,2" hľadáčik je prakticky nepoužiteľný a za tým si stojím. Hocijaký lowendový pentamirror v zrkadlovke je o dve triedy lepší. To nie je snobizmus, to je fakt.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
19. 2. 2014 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Řeknu to jinak. SLT-A58 a a3000 jsou v prodeji už nějakou dobu. Za tento časový úsek oba fotoaparáty dlouho shodně stály 10.000 Kč s DPH včetně 18-55mm objektivu. Jsou podobně velké, mají elektronický hledáček, stejný senzor, stejný procesor... Před pár týdny se ceny změnily a A58 šla z 10 na 13 tisíc (nicméně stále jde sehnat i ve větších obchodech za 10, dlouho to už asi nepotrvá) a a3000 šla z 10 na 9 tisíc.

Ale, jak říkám, základ mají oba fotoaparáty stejný a stály dlouho stejnou cenu. A58 mimo to ale nabízí lepší hledáček, lepší displej, který je navíc výklopný, má zrcátko a fázový AF modul... Tzn. součástky, které tento model dělají dražším. Přesto oba stály dlouho stejně, tzn. (když to přeženu) buď byla A58 jen těsně nad výrobními náklady nebo a3000 předražená. Pokud byla a3000 předražená (vůči výrobním nákladům), pak by logicky mohla mít lepší displej i hledáček a zůstat dokonce na nynější ceně, natož aby šla s cenou o několik tisíc výše. Myslím, že lepší EVF a čidlo pro automatické přepínání (lepší displej podle mě ani není tak akutně potřeba) dle mého názoru bude v nákladech v řádech několika málo stokorun.

Samozřejmě pozicování na trhu má svůj smysl a ořezávání funkcí naprosto chápu a souhlasím s ním. Něčím se ty fotoaparáty lišit musí. Ale jak jsem už naznačil výše, dražší fotoaparát by měl za příplatek nabízet vylepšení proti levnějšímu a ne to, že za příplatek se teprve stane "použitelným". A o tom to je. Dražší fotoaparát by měl nabízet "luxusní" funkce navíc a ne aby konečně dostal "základní" funkce. To je to, co se mi na a3000 a Nikonu D3200 nelíbí.

Irving
Irving
Level Level
20. 2. 2014 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Jeste jedna vec k te cene - oboji je to za set se setakem - u Nexu ale stoji setak samostatne 7500,- u SLT 5500,-. A i vyrobni cena tech objektivu bude ruzna, minimalne kvuli mnohem lepsimu zpracovani a stablilizaci v setaku NEXu. Takze je dost dobre mozne, ze vyrobni naklady tel jsou mnohem vetsi a ten maly rozdil ceny mez SLT 58 a A3000 je dan cenou setaku...

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
19. 2. 2014 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun V tom může být i něco jiného - zarputilí zrcadlovkáři prostě musí potápět přístroj, který se zrcadlovkám trochu podobá, takže by svou cenou mohl přilákat nějaké kupce. Netvrdím, že všichni, taky koneckonců fotím zrcadlovkou (ale střídám ji s kompaktem), ale je takových dost. Přitom když tohle srovnám třeba s D3200 - ono to sice ostří pomalu, ale pořád rychleji, než amatérská DSLR Nikon se seťákem... :-)

Iudex
Iudex
Level Level
17. 2. 2014 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak po prečítaní špecifikácie musí byť každému jasné, pre koho je tento foťák určený: pre začiatočníkov, ktorí chcú mať "foťák ako zrkadlovka", veľký a budiaci z diaľky rešpekt, ktorým ohúria svojich rovnako neznalých známych. 200t EVF á la prastaré ultrazoomy je na smiech, 230t displej rovnako, až sa človek čuduje, kde tu vlastne má komponovať snímku. To, že tu nie sú žiadne ovládače, samostatný RAW formát a pod. je už najmenší problém (kto z adresátov tohto foťáku bude vyvolávať RAWy?).
Napriek všetkému negatívnemu je tu jedno pozitívum: za 9000 Kč je tu APSC senzor, ktorý navyše patrí k tomu lepšiemu (teda aspoň podľa DxO mark, kde má slušné skóre; podľa testu by som to však nepovedal, zdá sa mi dosť priemerný). Za cenu lacnejšieho profikopaktu s 1/1,7" senzorom tu človek dostane plnohodnotný APSC a to je pre výsledok to najpodstatnejšie. Lacnejší nový APSC sa jednoducho kúpiť nedá, aj ten porovnávaný D3200 je drahší (nehovoriac o fakte, že je to fakticky výbehový model, už je na trhu D3300). Napriek tomu by som sa rozhodne prikláňal ku kúpe lowendovej zrkadlovky, kde síce kompromisy sú, ale oproti a3000ke je to z hľadiska funkčnosti úplne iná liga.

nephilim
nephilim
Level Level
17. 2. 2014 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milan si po dlouhé době musel rýpnout do Nikonu. :) Proč mu tahle Sonka nepřipomněla svou plastovostí víc Canon 1100D? A pokud jde o tlačítka, tak jak Nikon D3200, tak Canon 1100D mají násobně!!! víc tlačítek. Takhle spartánské ovládání jsem snad ještě neviděl. A to jsem si myslel, že méně tlačítek, než kolik jich má Sony NEX-3 už být nemůže. U Sony se překonali a ukázali nám, že může. Bohužel.

Když se na to ale podívám očima potenciálního zákazníka, pak je ovládání nepodstatné. Uvedu to na příkladu z této sobotu. V Dolánkách mě oslovila dvojice, zda bych je nevyfotil (asi, že viděli v mé ruce Nikon). Souhlasil jsem a oni mi dali do ruky D3100+18-55VR. Oproti mému D7100+16-85VR, který jsem měl na rameni působil tento Nikon jako dětská hračka. Řekl jsem si: "Foťák jako foťák a tenhle znáš." Ale to jen do chvíle, než jsem se podíval na nastavení. Zelená ikonka a sekvenční snímání. Zatajil se mi dech. Vždyť ten kluk před chvílí fotil pod jezem prudkou vodu!!! Zdvořile jsem se zeptal, zda je mám opravdu vyfotit s tímhle nastavením. Odpověď byla plně v intencích nastavení foťáku: "To je jedno." Alespoň, že měli jasno v kompozici. Namáčkl jsem spoušť, zaostření bylo okamžité. Zde se překvapení nekonalo. Až na to, že ačkoliv bylo venku dost světla, vyskočil blesk. Udělal jsem jim dva snímky (blesk se skutečně odpálil). Prohlédli si je, spokojeně pokývali a rozešli jsme se. Byli spokojení. A tak to má být.
Nějak takhle si představuji potenciálního majitele této Sonky.

Iudex
Iudex
Level Level
17. 2. 2014 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Neviem, či je to pre majiteľov D3x00 typické, ale ja mám úplne rovnaké skúsenosti: všetci fotia na zelený štvorček a každému vyskočí blesk, hoci je evidentné, že ho úmyselne nedávali. Takto fotila spolužiačka svoje dieťa na karnevale (dieťa niekoľko desiatok metrov od nej), ale to by som ešte pochopil. Dorazila ma však situácia na Silvestra, keď známy vyšiel fotiť ohňostroj a rovnako mu na D3200 vyskočil blesk. Hoci sa toho vždy vyvarujem, neovládol som sa a zmenil mu nastavenie a známy spokojne konštatoval, že ten ohňostroj vyzerá oveľa lepšie. :-)

nephilim
nephilim
Level Level
17. 2. 2014 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Ono by stačilo otočit volič režimů na druhou automatiku, kde je blesk zakázaný. Nejspíš je jim ale sympatický ten zelený obrázek. Dnes je In mít všechno Green. ;)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 2. 2014 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim 1, Sony NEX-3 má ale méně tlačítek než a3000. Nemá PASM kolečko a tlačítko na zapnutí hledáčku :-) a3000 je prostě NEX ve větším těle a jako takový s ním má shodné ovládání.
2, K tomu Nikonu. Plastovost předmětem srovnání určitě nebyla. Byla to až nadměrná snaha o ořezání všemožných funkcí na minimum, vyložené ergonomické naschvály, podobně jako u Nikonu D3200 to člověk cítí např. z absence některých docela důležitých funkcí (bracketing), roller je v podstatě jen pro jednu funkci a v menu, kde by se dal dobře používat, jednoduše nic nedělá, resetující se samospoušť, nemluvě o barevně naprosto ulítlém displeji... Canon EOS 1100D je samozřejmě mnohem zaostalejší fotoaparát co do funkcí a ten jeho hladký grip je strašný, ale má všechny funkce (i všechna omezení jako malý buffer nebo hledáček), které by člověk od low-endové zrcadlovky (v roce 2011) čekal a dá se vcelku pohodlně ovládat.

nephilim
nephilim
Level Level
17. 2. 2014 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Máš pravdu. Chytil jsem se toho, že jsi psal o počtu tlačítek. Pokud do toho počítáš i kolečko režimů, tak to NEX-3 skutečně nemá. Ovšem to jak ti padne foťák do ruky jsi zmínil (tři prsty).

Já tě chápu, že ti absence bracketingu stále leží v žaludku. Zkus se ale na to podívat očima těch, kteří si takový foťák koupí. Zvlášť takových o nichž jsem psal. Začni jim povídat o bracketingu a budou na tebe koukat stejně, jako kdybys jim přednášel čínsky. Když někdo chce fotit vodu pod jezem a má zvolenou plnou automatiku a sériové snímání, tak to o jeho znalostech fotografování hodně vypovídá. Stěží to bude člověk, kterému by scházel bracketing, vadilo mu, že roler nemá funkci v menu a nebo že se mu resetuje samospoušť.
Takových vylepšení by se našlo dost a dost u každé značky, ale my nejsme výrobci. A pokud má výrobce pocit, že například absencí některých fcí sizuje výrobek do nějaké skupiny, pak to tak musíme brát, protože vylepšení, která požadujeme jsou, ale ve vyšším modelu. Kdo je chce, nechť si koupí vyšší model. :(

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 2. 2014 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, padne jen na tři prsty, ale přesto je to lepší než na D3200, která je na 3,5 prstu. Ani tak ani tak. Navíc ten grip je hodně dlouhý směrem dopředu, takže na to, že se dá držet jen třemi prsty, je to držení přímo fantastické.

Jinak v tom druhém odstavci samozřejmě máš taky pravdu, spousta uživatelů tyto funkce řešit nebude. To je jasné a ty příklady, které tu byly uvedeny jsou rozhodně naprosto pravdivé a běžné. Nicméně také vím, kolikrát se mě lidé ptali na focení HDR a D3x00 byla ve výběru a musel jsem je od tohoto fotoaparátu odrazovat. Navíc ten bracketing je vyloženě softwarová funkce, kterou má i spousta kompaktů.

Jde však hlavně o to, že Canon je prostě levný, je oholený o spoustu věcí, ale nenajdeš tam (s výjimkou toho pitomého gripu) nic, kde by se ti výrobce vysloveně smál do obličeje a říkal ti "kup si dražší verzi". Ten fotoaparát dobře funguje jak pro ty laiky, o kterých píšeš ty, tak i pro ty fotografy, kteří si chtějí hrát, ale prostě jen nemají peníze. Je levný tak nějak "komplexně". Prostě máš omezení, se kterými počítáš kvůli ceně, ale nemáš tam vyložené naschvály.

Ten Nikon sice dobře funguje pro laiky (a řekl bych, že i lépe), ale ty hračičky, kteří jsou nešťastníci jen v tom, že nemají peníze, bude štvát od rána do večera. A o to mi šlo. Nikon osloví jednu skupinu, Canon jakž takž obě. A to Sony je to samé. Když už udělám CSC s hledáčkem, tak snad by ten hledáček mohl také k něčemu být. Ale 202k EVF a navíc bez automatického přepínání... To je prostě naprostý výsměch zákazníkům. Popření základní podstaty tohoto fotoaparátu. Je to hledáčková verze NEXu, která má naschvál (téměř) nepoužitelný hledáček. Nemám nic proti tomu, aby levnější model neměl některé funkce dražších modelů. Ale nesouhlasím s tím, že dražší model si kupuju proto, že chci fotoaparát dobrý a ne špatný. Podle mě by levný model měl být dobrý a příplatkem bych měl dostat fotoaparát hodně dobrý. Ale ne, abych se příplatkem dostával z kategorie špatný (myslím tím uživatelskou příjemností).

Každopádně pro toho, kdo chce za 9 tisíc fotoaparát s kvalitními snímky, je to i přesto solidní volba.

blue.sun
blue.sun
Level Level
17. 2. 2014 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Milane, nemáš pocit, že potenciální kupci zrovna to, zda má hledáček 200 nebo 500 tisíc bodů neřeší? Stejně jej i tak málokdy použijí. Bude se jim líbit zrcadlovkový vzhled za nízkou cenu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 2. 2014 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jak říkám, jsou dvě kategorie lidí, které kupují levné DSLR, hledáčkové CSC nebo třeba i ultrazoomy. Jednak to jsou ti, kteří prostě razí heslo "větší foťák = lepší foťák" a pak ti, kteří na pořádnou DSLR/CSC jednoduše nemají peníze. Takže zatímco první skupině ten hledáček bude celkem šumafuk a naprosto s tebou souhlasím, druhé to bude vadit.

Věř mi, že znám docela velké množství lidí, kteří chtějí DSLR a podobné fotoaparáty kvůli jejich kvalitám, možnostem focení a ne "DSLR rozměrům", ale prostě si ji nemohou dovolit nebo si mohou těsně dovolit nejlevnější model. A ti rozumný hledáček a solidní ergonomii určitě ocení. Nevím, zda jsou ve většině nebo ne, každopádně se mi zatím nezdá, že by tato skupina byla zrovna malá. Ale mohu se mýlit. Každopádně tak, jak je a3000 postavená, cílí výrazněji na první skupinu než na tu druhou. Přitom stačilo poměrně málo, trochu lepší hledáček (ten zase nestojí tisíce) a jedno čidlo a dost dobře by uspokojil i tu druhou.

nephilim
nephilim
Level Level
18. 2. 2014 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Chápu tvůj postoj a tvou argumentaci. Mám však pocit, že měřítko toho co je či není postačující jsi si do značné míry určil ty. Když si vzpomenu co se řešilo a řeší v diskusích o lowendech na různých serverech, tak se obvykle kladou zcela jiné otázky, než jaké nastoluješ ty. Tím netvrdím, že tvé požadavky nejsou ligitimní, spíš mám pocit, že jsou prostě tvoje, případně mlčící minoritní skupiny lidí.

Jak jsem už napsal, nejsme to my kdo určuje jaká bude funkcionalita jednotlivých foťáků, ale jsou to jejich výrobci. Je fajn, že se dá vybrat si. Byť za cenu investice do vyššího modelu. To se mi také nelíbí, ale nic s tím nenadělám. Proč bych si tedy zkracoval život rozčilováním se nad tím? Beru to tak, jak to je, protože to patří mezi ty věci, které změnit nemohu.
Hezký den Milane.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 2. 2014 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No takhle, otázkou je, odkud bereš ty údaje co lidi chtějí a co nechtějí a proč uvažují o tamtom nebo onom fotoaparátu. Mně jako redaktorovi, který ty fotoaparáty testuje, chodí (resp. chodily) kvanta mailů s žádostmi o rady a pokud jde o low-endové DSLR, tak nemálo lidí se zájmem o malou DSLR se ptalo jen na to, která má lepší automatiku, ale obrovské množství lidí, kteří mi píšou nebo psali, chtějí na low-endovou DSLR přejít kvůli tomu, že si chtějí s fotoaparátem hrát (něco se už naučili zpravidla na ultrazoomu, který nahrazují), ale nemohou si dovolit něco pořádného.

Prostě se mi nechce věřit, že ty desítky lidí, kteří takto argumentují a psali mi žádosti o radu, jsou ti jediní, kteří toto kdy řešili a že si vybrali zrovna mě, kdo jim má v tomto poradit... Já tyto mé názory na to, co lidé očekávají, zakládám i na tom, na co se mě lidé hodně často ptají a s co s nimi každou chvíli řeším.

bob222.2
bob222.2
Level Level
17. 2. 2014 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To si snad dělaj kozy....
Je to veľké ako zrkadlovka, AF má horší jak najlacnejšia zrkadlovka, hladáčik o ničom. To kúpi fakt len masochista.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
17. 2. 2014 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bob222.2 V ČR se to prodává za devět tisíc i s objektivem. Je to cena za trošku lepší kompakt a schopnosti tomu odpovídají. Naopak, kompakt s hledáčkem za ty prachy nedostanete.

bob222.2
bob222.2
Level Level
17. 2. 2014 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Akékoľvek ďalšie sklo to u sony parádne predraží. To už radšej akciový XZ-2 so sveteľným objektívom. S tým aspoň urobím foto pri horšom svetle. No a bez toho pidihľadáčika by som asi radšej obišiel. Mal som to svojho času na ultrazoome a bolo to do plaču. Never more...

Hirogen
Hirogen
Level Level
17. 2. 2014 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Pořád ale nechápu, proč bych si za ty peníze neměl raději koupit skutečnou zrcadlovku, byť výprodejovou.
Budu mít:
- lepší ovládání
- skutečný hledáček
- lepší AF
- kvalitnější a levnější zázemí v příslušenství
- atd...

Kdyby s tímto Sony útočila na cenu 6999,-, neřeknu ani popel.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 2. 2014 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Víceméně souhlasím. Za dané peníze se dá koupit EOS 1100D a D3100 se setovým stabilizovaným objektivem (s nestabilizovaným levněji). Sony A3000 jsem viděl v lepších obchodech (větší elektra a podobně) od 8500 Kč, což není špatné. S těmi tvými čtyřmi body tedy rozhodně souhlasím, nicméně stále existují i argumenty pro a3000. Např. lepší senzor s vyšším 20MPx rozlišením, kvalitnější Full HD video s většími možnostmi nastavení expozice, fičurky jako Sweep Panorama, HDR,... Takže až tak marná ta a3000 zase není. Ale i já bych kvůli ergonomii dal přednost některé z těch zrcadlovek... mít to však trochu lepší hledáček s automatickým přepínáním, šel bych asi do Sony.

xvasek
xvasek
Level Level
17. 2. 2014 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bob222.2 Do jisté míry ano, ale na druhou stranu a přes všechnu tu šmejdnost - ono z toho lezou přece jenom lepší fotky, než jsme v kategorii čehokoli pod 10 000Kč zvyklí. Dokonce bych řekl, že by to byl býval byl i docela dobrý základ pod stará manuální skla, kdyby to mělo lepší display nebo EVF. Mám tady krásný Vivtar 28/F2.0 a ten by tomu vyloženě slušel.

Ale takto taky marně přemýšlím, kdo si to koupí jiný, než vymetači akcí "zrcadlovka za 8999Kč".

bob222.2
bob222.2
Level Level
17. 2. 2014 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek Keby tam dali aspoň 1 megový hľadáčik, poviem budiž. Ale takto?

rousini
rousini
Level Level
17. 2. 2014 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek Za 9000Kč to nedělá špqatný fotky, ale jinak jako foťák kde už čekám i něco z uživatelského komfortu to zajímavé není. A vzhled? Nějak mi na tom chybí logo Rubeny. Ta dodává puky do Soči

Jurawood
Jurawood
Level Level
17. 2. 2014 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u ukázek blesku je 3x stejná korekce :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 2. 2014 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jurawood Díky, opraveno

Reklama
Reklama