Seznam kapitol
Tato recenze se podívá na nový základní objektiv Canonu pro své CSC fotoaparáty. Jeho velkou výhodou je širokoúhlá 24mm přepočtená ohnisková vzdálenost. Díky skládací konstrukci nabídne také malé přepravní rozměry.
Sférické a poduškovité zkreslení
JPEGy padající z fotoaparátu jsou korigované a s nějakým zkreslením se v podstatě nesetkáte. Na nejširší ohniskové vzdálenosti je to v podstatě neznatelných +0,3 %, na maximálním zoomu čistých +0,0 %. RAWy nejsou korigovány, ale ukládá se do nich záznam o korekci, který je pak možné provést. Na nejširší ohniskové vzdálenosti čekejte už poněkud patrné soudkovité zkreslení s +2,4 %. Na maximálním zoomu je to pak jen málo znatelných +1,0 %.
 
	
  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
Vinětace
Pokud jde o ztmavení rohů, to je na nejširší ohniskové vzdálenosti a plně odcloněném objektivu hodně vidět i po korekci (skoro -1,4 EV). Po zazoomování nebo přiclonění se to ale rychle mění a ve většině případů se budete pohybovat pod 0,4 EV, což si nevšimnete. 
	V RAWu je to mnohem horší, tam se u nízkých clon začíná až na 2,5 EV a pak to jde víceméně rovnoměrně k 0,5 EV. U vyšších clon se i tak začíná na 1 EV a až na větším zoomu vinětace postupně padá.
Chromatická aberace
Nezapomeneme se podívat ani na úroveň chromatické aberace, a to jak v JPEGu, tak i nekorigovaném RAWu.
	15mm ohnisko, clona F3,5 (JPEG)
	15mm ohnisko, clona F3,5 (RAW)
	15mm ohnisko, clona F8 (JPEG)
	15mm ohnisko, clona F8 (RAW)
	15mm ohnisko, clona F16 (JPEG)
	15mm ohnisko, clona F16 (RAW)
RAW ukazuje mírnou chromatickou aberaci na kontrastních hranách, která se v JPEGu po jejím potlačení mění spíše na jasové duchy. Ty jsou trochu viditelné u nízkých clon, ale po přiclonění se vše zlepšuje.
	18mm ohnisko, clona F3,5 (JPEG)
	18mm ohnisko, clona F3,5 (RAW)
	18mm ohnisko, clona F8 (JPEG)
	18mm ohnisko, clona F8 (RAW)
	18mm ohnisko, clona F16 (JPEG)
	18mm ohnisko, clona F16 (RAW)
Podobné je to i u 18mm ohniskové vzdálenosti, chromatická aberace mi ale přijde být trochu silnější a u nižších clon jsou tak duchové v JPEGu výraznější.
	24mm ohnisko, clona F4,5 (JPEG)
	24mm ohnisko, clona F4,5 (RAW)
	24mm ohnisko, clona F8 (JPEG)
	24mm ohnisko, clona F8 (RAW)
	24mm ohnisko, clona F16 (JPEG)
	24mm ohnisko, clona F16 (RAW)
U středních ohniskových vzdáleností je to o něco lepší, chromatická aberace se zde téměř nevyskytuje. Ukazuje se však špatná kresba při plně odcloněném objektivu.
	35mm ohnisko, clona F5 (JPEG)
	35mm ohnisko, clona F5 (RAW)
	35mm ohnisko, clona F8 (JPEG)
	35mm ohnisko, clona F8 (RAW)
	35mm ohnisko, clona F16 (JPEG)
	35mm ohnisko, clona F16 (RAW)
Chromatická aberace je u středních a vyšších clon mírná, problémem je zde opět akorát špatná kresba při nejnižších clonách. Tam je aberace hodně viditelná zejména v podobě duchů.
	45mm ohnisko, clona F6,3 (JPEG)
	45mm ohnisko, clona F6,3 (RAW)
	45mm ohnisko, clona F11 (JPEG)
	45mm ohnisko, clona F11 (RAW)
Velmi podobné je to i na maximálním zoomu. Kresba je neostrá a obsahuje hodně duchů při nižších clonách, s trochou clonění to velmi rychle mizí.