Zpět na článek

Diskuze: Canon PowerShot A590 IS: malý, ale šikovný

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Per
Per
Level Level
1. 3. 2012 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám ho dodnes a už se mi stalo, že mi došlo místo na kartě (4GB), aniž bych dával druhou sadu eneloopů.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
21. 10. 2010 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V takom pripade s velkou pravdepodobnostou nepomoze ani software od Canonu a najlepsie bude vymenit PC, alebo aspon skusit preinstalovat OS.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 10. 2010 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jestli nejde precist fotky z karty pomoci normalni ctecky, tak chyba asi nebude v chybejicim softwaru, ale v one karte (pripadne ve fotoaparatu nebo kabelu). Naformatovat kartu, zkusit, jestli to funguje (hlavne bezny presun dat z pocitace na kartu a z ni pomoci ctecky). Kdyz to nebude fungovat, kartu vyhodit a koupit novou. Pokud karta bude po naformatovani fungovat ve ctecce a ve fotoaparatu ne, tak bud je spatny kabel fotak-PC nebo spatny fotak. Pokud je dobry fotak (zapis na kartu), kabel a karta, tak to proste i bez softwaru fungovat MUSI.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 10. 2010 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak potom je mozne ze sa Canon konecne umudril. Pretoze starsie modely A610 a A630 este mass storage nepodporovali (osobne prakticky overene).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
16. 10. 2010 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Canon dodnes Mass Storage nepodporuje. Ale to ani v nejmensim neznamena, ze ty fotky nelze stahnout do pocitace. Jde to uplne normalne. Propojim to kabelem s pocitacem a fotak se neobjevi jako externi disk (jako je tomu u jinych znacek), ale jako multimedialni zarizeni. To ale lze otevrit a tahat z toho snimky snad uplne stejne jako z externiho disku.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 10. 2010 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Myslel som si to :)

Ale, ako je potom mozne, ze fotak je vidiet v Total commanderi ? Pokial viem, tak Total commander vidi len disky (ktore maju priradene pismeno) a pocitace/disky zapojene v lokalnej sieti.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 10. 2010 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, ale pre tych z nas, co kopirovanie v prieskumniku vnimame ako skrabanie sa lavou rukou na pravom uchu, a este trikrat obtocenou okolo hlavy, a na pracu so subormi zasadne pouzivame nejaky svoj oblubeny suborovy manager (Salamander, Total, Far...) to Canon s nepodporovanim USB mass storage prilis dobre nevyriesil...

Ale k veci. Myslim ze tam bude nejaky iny problem, pretoze Vlastimil Richter vo svojom prispevku pise, ze ani nacitanie cez citacku to neslo.

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
27. 9. 2010 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, možná se tato informace bude někomu hodit, vzhledem k ceně totoho foťáku v inzerátech, aukru atd. Mám ho už dva roky jako druhý fotoaparát (na kolo, motorku, k vodě...) a jsem s ním velice spokojený. Po vyzkoušení několika novějších kompaktů mohu říci, že dělá super fotky. Dnešní 14M foťáky mají méně detailů než tento 8M. Objektiv se světelností F2,6 na 35mm ohnisku se dnes nevidí ani u EVF za 10000kč. Plně manuální režim a priorita času se po seznámení s foťákem využije opravdu častěji, než se může zdát. Cvakání na AUTO člověka přestane bavit, když zjistí že to jde dělat kreativněji.
V recenzi se chválí výdrž na baterie, s tím bohužel nemůžu souhlasit, mám nabíjecí Panasonic 2600mAh, předtím jsem měl Sanyo 1800mAh a ani na jedny plně nabité jsem nenafotil víc jak 200 fotek. Možná kdyby to bylo v jeden den... ale jakmile foťák týden leží na stole, baterie ztrácí hodně na kapacitě. Tím nemůžu vinit Canon, ale akumulátor je prostě lepší volba. Nabíjí se x-krát kratší dobu, náhradní je pomalu levnější než 2 kvalitní tužkovky (záleží na fotoaparátu) a ukazuje přesný stav. Bohužel tento A590 stav baterie neukazuje (je to pochopitelné, baterii nezná, neví jakou má kapacitu). Už se mi hodněkrát stalo, že jsem nově koupené baterie nabil, týden nechal ležet foťák na stole, potom si ho vzal na výlet, udělal jsem 50 fotek a začal blikat ukazatel vybité baterky - pak následuje kolem 15 fotek a konec.
Jinak hodnotím fotoaparát velice kladně.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 9. 2010 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rimmerak U AA baterek proste zalezi na jejich kvalite a jak se k nim clovek chova. NiMH trpi na samovybijeni, takze je dobre bud koupit Sanyo Eneloop, ktere na toto tolik netrpi, nebo se o clanky vice starat. Tzn. opravdu je nechat uplne vybit - pokud se na ne fotak uz nespusti, pak jeste ani zdaleka nejsou vybite. Resi to bud nabijecka s vybijenim, pripadne udelat si vlastni vybijecku (ja to vyresil tak, ze na baterky pripojim stary ventilator z graficke karty). Predtim nez to dam do nabijecky, necham to takhle pres noc vybit a az pak nabijim. Nabijecka to zvladne za dve hodiny, takze stejne jako u Li-Ion. A svete div se, vydrz je pak jeste o polovinu vyssi nez udava vyrobce.

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
27. 9. 2010 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To je vše pravda. Bohužel je to na mou vrozenou lenost komplikace navíc :-) Druhý foťák mám s akumulátorem (7,2V@900mAh) Fujifilm S100FS a druhý akumulátor stál 190kč a má kapacitu 1100mAh. Nabije se za 1,5 hodiny, vydrží plně nabitý klidně měsíc v brašně a druhý ve foťáku nafotí s klidem 400 fotek.
Vždycky jsem byl zastáncem tužkovek, ale doba pokročila. Už není nutné mít z akumulátorů strach. Stejně jedinná věc, kterou lidé obhajují tužkovky je to, že si je můžete kopit kdekoliv na světě. Ale bohužel už nikdo nemluví o stáří a kvalitě tužkovek koupených na safari v Africe atd... To už je opravdu jednodušší a jistější mít z domova nabité 4 akumulátory po 200kč kus.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 9. 2010 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tak ono oboje ma sve vyhody a nevyhody. Nejsem zastancem ani jednoho, protoze dle zkusenosti s vice nez 80 otestovanymi fotoaparaty si myslim, ze je to vazne jedno, Ale samozrejme zalezi na tom, jak casto clovek foti a podobne, proto pro nekoho muze mit AA vetsi vyznam, zatimco druhemu to vyhovovat nebude. Clovek, ktery foti hodne a casto, muze mit z AA velky uzitek, naopak svatecni fotograf bude jiste preferovat Li-Ion.

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
27. 9. 2010 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Pokud se musí dělat s AA takové psí kusy, jako je vybití ještě mimo foťák, tak nevidím pro člověka který fotí často taky moc přínos. Stejně jako má v kapse náhradní AA, může tam mít za stejnou cenu i Li-Ion akumulátor.
Ale nehádám se, taky si myslím, že je to každého věc, každý na to bude mít svůj názor.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 9. 2010 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Tak ono zakladem pro pouziti AA by mela byt nabijecka, ktera toto vybiti sama provadi. Pokud to ale nabijecka neumi, jde to zachranit timto vybitim mimo fotak. Jinak receno, pokud si clovek koupi nejakou hloupou nabijecku a k tomu nekvalitni baterie, pak se nelze divit, ze na AA nadava, to bych delal taky :-)
Pokud do toho ale trosku zainvestuje, koupi slusnou nabijecku (mam sice model bez vybijeni, ale jinak rychlou a kvalitni) a koupi kvalitni baterie (pouzivam Varta PowerAccu 2700 mAh), pak si doslova lebedim, kdyz mi fotak, jehoz vydrz je vyrobcem stanovena na 420 snimku, ve skutecnosti vydrzi na 1100 fotek (u vetsiny fotoaparatu je to tak o 50-70% vice než udava vyrobce). To se pak vydrzi Li-Ion skutecne nechyta. Nicmene ja jako recenzent s temi fotaky fotim denne, takze tam neni cas na projevy samovybijeni. Dnes ale tech fotaku na AA je strasne malo, takze ono ppri testu AA fotaku jednou za pul roku zas chvilku trva, nez se ty baterky dostanou zase do kondice.

ralna
ralna
Level Level
9. 12. 2008 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, jsem začátečník, takže nemám moc zkušeností, proto bych chtěla poprosit o radu. Zakoupila jsem si tento foťák a moc si nejsem jistá tím ostřením. Při fotografování se má tlačítko nejprve namáčknout na zaostření a pak teprve domáčknout na vyfocení. Při domáčknutí, tedy v okamžiku kdy foťák zaostří se rozsvítí oranžové světýlko a na displeji se objeví rámeček kam přesně foťák zaostřil, jakmile se toto objeví, má se domáčknout a tudíž vyfotit. Chtěla jsem se zeptat jestli se má domáčnout okamžitě (co nejrychleji po zaostření) nebo je možná nějaká prodleva. Jde o to, že když jsem chtěla fotit a foťák zaostřil a já okamžitě nedomáčkla, foťák cvaknul sám. Chci se proto zeptat jestli to takto je u tohoto foťáku v pořádku a nebo je to nějaká závada, případně dělám snad někde chybu? Díky.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 12. 2008 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ralna Foťák sám určitě necvaká :-) Patrně jste to zmáčkla úplně. Nebo je něco špatně ve foťáku, i to je možné. V podstatě to funguje takto: Namáčkuntím spouště přinutíte fotoaparát zaostřit a nastavit expozici. Pak ale klidně můžete fotit něco jiného. Uvedu příklad. Chci třeba fotit makro z 5 centimetrů. Jenže objekt, na který ostřím, je málo kontrastní a fotoaparát na něj není schopen zaostřit. Pomůžu si jednoduchým fíglem. Zkusím zaostřit na úplně něco jiného v totožné vzdálenosti, více kontrastního (řekněme třeba na vlastní prst), namáčknu tedy spoušť. Fotoaparát zaostří na oněch pět centimetrů. Pořád držím namáčknutou spoušť a přemístím se k objektu, který jsem chtěl fotit. Nyní už mám zaostřeno na 5 centimetrů, můžu tedy bez problému fotit se zaostřením na tuto vzdálenost - fotím plným domáčknutím spouště.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 12. 2008 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento přístroj bych začátečníkovi určitě doporučil. Jedná se o levný přístroj, který navíc umožňuje si trochu hrát s expozicí. V dané cenové kategorii mnoho lepších fotoaparátů nenajdete, pokud vůbec. Problémem je špatná dostupnost. A myslím, že dnes A590 IS stojí už necelých 3500 Kč.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
10. 11. 2008 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vcelku jedno, který režim zvolíte. Děti a zvířata vám navolí kratší čas stejně jako režim priorita času, kde nad časem máte plnou kontrolu. Záleží už jen na vás, co máte raději. Osobně bych preferoval prioritu času, není třeba nastavovat na ovládacím kolečku scénický režim a poté v menu hledat ten sportovní.
Rozdíl mezi srdíčkem a AUTO režimem? Při srdíčku nemůžete nastavit prakticky vůbec nic, v režimu AUTO máte pár možností, jak fotoaparát ovlivnit (viz článek). Nicméně uznávám, že toho moc navíc není. Obecně Canony bývají docela rychlé, takže většinou kompaktem od této společnosti neuděláte chybu. Rychlé jsou i kompakty Nikonu a společnosti Panasonic. Ostatní značky bývají ve výkonu většinou v průměru, ale dnes se zrychlujícími se procesory se to zlepšuje i u ostatních a rozhodně nelze vždy říci, že všechny fotoaparáty dané značky jsou pomalé nebo rychlé.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
10. 11. 2008 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na vaše požadavky by byla ideální spíše zrcadlovka. Nicméně jak Canon A590 IS, tak Nikon P60 patří v rychlosti ostření k těm nejlepším kompaktům (od namáčknutí spouště do pořízení snímku cca 0,4-0,5 sekundy). U Canonu se pod sportovním režimem myslí sekvence snímků.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 5. 2008 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud je světlo zapnuto, pak se v horších světelných podmínkách rozsvítí samo, automaticky. Někde bude chyba, zkuste jej zanést k prodejci, ať se na to podívá.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 5. 2008 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Daný problém je z části způsoben mým nastavením monitoru, mám raději tmavší a kontrastnější barvy. Ale i tak fotoaparát produkuju mírně tmavší snímky (ovšem nijak tragicky, nebral bych to zase jako nějakou vadu), což je však poměrně typické pro většinu fotoaparátů, zejména v trochu horším osvětelní. Viz nová recenze na Fuji S8100fd, kde tmavší snímky (např. ta jedoucí Audi) byly zobrazeny na LCD monitoru v pěkné expozici, ale výsledkem je dosti tmavá fotografie. Proto mě mrzí, že tento Canon neumí nastavovat jas LCD displeje, díky němuž byste si pak mohl snadno zkorigovat jas na fotoaparátu a na monitoru, aby to odpovídalo.
V dané kategorii bych řekl, že jde o jeden z nejlepších fotoaparátů na trhu, opravdu jsem jím byl nadšen. Je lehký, velmi rychlý, dobře ovladatelný, má spoustu automatických režimů i manuálních, takže se s ním vyblbne každý. Předpokládám, že podobně bude na tom i Canon A720 IS, který má větší rozsah zoomu (6× zoom) a dokáže ostřit již od jednoho centimetru. Pokud si zachová vlastnosti modelu A590 a přidá tyto dvě vlastnosti k dobru, odstraní tak to z mála, co mi na A590 IS vadilo. Takže bych volil asi A720 IS, ale říkám, nedržel jsem jej v ruce, tak nevím.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 5. 2008 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, přesně tak, jak bylo řečeno. Fotograf prostě nemá možnost zhodnotit snímek v LCD náhledu neboť tam se ukazuje světlejší. Velkou roli zde hraje samozřejmě i nastavení monitoru PC, osobně jej mám trošku tmavší.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
23. 4. 2008 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do A590 CRV3 zcela jistě nejde, viz fotku zezdola v recenzi na http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a590-review/

Reklama
Reklama