Zpět na článek

Diskuze: Fujifilm uvádí X-T100, levné CSC s hledáčkem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Opomartin
Opomartin
Level Level
26. 5. 2018 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tolik povyku pro A5 s hledáčkem. Jen mezičlánek, vyplnění mezery modelových řad. Průměr místa a času, ničím nevyniká (kvalitou, cenou, technickými inovacemi).
Kdo chce šetřit na nepravém místě a chce krabičku s nápisem Fuji...tohle bude v Asii trhák, v těch rozkastovaných společnostech mít na krku Fujifilm.
Jen ta chybějící fujirůžová v nabîdce barevných variant je podivující, je to přeci přístroj pro nenáročné široké masy a opomenout určitou menšinu... Tak snad ten goldšampaň bude na tom krku více cool.

Kikiris Kakabus
Kikiris Kakabus
Level Level
4. 6. 2018 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin No tak jsem si ten Fuji nepodarek objednal...

Kikiris Kakabus
Kikiris Kakabus
Level Level
25. 5. 2018 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A můžeš mi Sakini vysvětlit, jak se projeví to úplné ochromení foťáku, jehož následkem
je pak ztráta smyslu mít fotoaparát a fotografovat...?

Kabe
Kabe
Level Level
25. 5. 2018 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikiris Kakabus jestli on to nahodou nemyslel ironicky ....

Sakini
Sakini
Level Level
26. 5. 2018 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kabe Náhodou ano ;-)

Kikiris Kakabus
Kikiris Kakabus
Level Level
25. 5. 2018 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A bez 15fps v 4K nejde udělat fotka...?

Sakini
Sakini
Level Level
25. 5. 2018 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikiris Kakabus Evidentně tím je pak úplně ochromený foťák a ztrácí smysl...

Kabe
Kabe
Level Level
25. 5. 2018 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikiris Kakabus A to nekdo psal?

Kabe
Kabe
Level Level
24. 5. 2018 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pokud tech 15 fps neni jen omyl, pokladam to za marketingove sdeleni pro zakaznika typu:
"jsi debil, co nutne chce 4K? tak si kup tenhle srot"
15fps je preci hranice, kdy lidske oko zacina vnimat sekvenci jako plynuly pohyb
Tak ve Fujifilmu asi vedi, co jsou jejich zakaznici zac .... :D

Sakini
Sakini
Level Level
25. 5. 2018 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kabe Převážně fotografové?

Kabe
Kabe
Level Level
25. 5. 2018 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini No mi prijde spise ze ti, kteri se zenou za parametry, kterym ani nerozumi. Tedy pokud Fujifilm nesplanul marketingove vedle. Protoze prave takove lidi timhle produktem oslovuje.

Tak trochu mi to prijde jako treba kdyby zacali vyrabet cenove dostuplnej FF bez moznosti pouzivat pametova media.

Jeee ty s tim(Fujifilm) fotis vlastne ze? Si to hned nevztahuj na sebe, jsem nikde nepsal ani nenaznacoval, ze kazdej, kdo foti na Fuji je dupa :)

Kabe
Kabe
Level Level
25. 5. 2018 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Druha moznost na vysvetleni 15 fps je proste snaha podelat zakaznika, ktery kupuje neco, v cem se zas az tak moc nevyzna .... chce tu funkci, tak mu ji tam dame...co na tom, ze pod hranici smysluplne pouzitelnosti ...

David H
David H
Level Level
25. 5. 2018 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Je zajímavý, jak se tady strhla debata téměř výhradně na téma 4K/15p. Mně třeba tahle věc vůbec nezajímá. (Když už, tak by mě spíš zajímala kvalita videa jako takového, jak rychle přeostřuje a pod.) Kdo chce plnohodnotné 4K video, může jít do X-T20. Kdyby X-T100 uměla cca všechno co X-T20, tak by pak ta dvacítka moc nedávala smysl. Mně třeba spíš vyhovuje to manuální ovládání Fujifilmů u vyšších řad, zatímco tady je klasické PASM kolečko a scénické režimy, které jsou mi k ničemu, ale chápu, že nejsem právě cílová skupina pro X-T100, tak to z toho důvodu přece nebudu odsuzovat, protože to tam třeba je právě proto, aby se to prodávalo a absence toho kolečka by mohla naopak jiné odrazovat. Podle mě je to zajímavý fot'ák s určitě výborným objektivem už v setu, s výklopným displejem a kvalitním slušně velkým hledáčkem, a určitě velmi kvalitním výstupem, a to za hodně dostupnou cenu.

Kabe
Kabe
Level Level
25. 5. 2018 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Za to strhnuti mohu samozrejme ja a me hloupe pohledy na svet :). Ale tvuj postoj mi proste prijde podobny jako bychom sli spolu do nevestince, tys tam narazil na princeznu svych snu, ona by ti rekla, ze sluzbu dela za 250/hod, tak bys byl nadsen, zaplatil ji, nacez by ti sdelili, ze je HIV+, ty by jsi zacal protestovat a ja bych te chlacholil, ze si z toho nic nemas delat, ze ma krasny oci, boky, prsa i pas.
Nebo jako bych si sel kupovat auto a v jeho popisu bylo napsany, ze produkuje "jen tolik a tolik emisi", po koupi bych zjistil, ze na emisich mozna projdu mozna ne.
Protoze preci bezny clovek nevi, kolik jakych emisi muze jeho auto produkovat.
Myslim, ze obecne vsichni predpokladame, ze nam vyrobci nepredkladaji produkty s parametry na hranici pouzitelnosti.
Tak nejak se m v zivote osvedcilo hledat na vsem chyby...je to IMO jediny zpusob jak se "pohybovat kupredu". Jinak samozrejme souhlas, ze pokud si nekdo ten produkt/jeho vybaveni a predpokladanou kvalitu a vyuzitelnost dovede rozebrat tak jako ty nebo dalsi lidi, co tomu rozumi, muze se mu produkt jevit jako dobra koupe, kdyz vi, do ceho jde.

David H
David H
Level Level
25. 5. 2018 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Milý Kabe. Když si přečteš pozorně můj příspěvek, tak zjistíš, že jsem vyjádřil svůj pohled na daný produkt. Tedy můj názor, který není potřeba nijak vyvracet. Můžeš mít svůj názor, že je hloupý, jsi hned v první větě napsal sám. Takže fakt s tebou nebudu diskutovat o emisích aut, ani s tebou nepůjdu do nevěstince, protože mám krásnou a hodnou ženu :) Když si koupíš levnější auto, tak samozřejmě nebude tak vybavený, jako to drahý. Ale ne každý potřebuje to drahý auto, někomu stačí přibližovadlo z místa A do místa B, protože tu službu to udělá. U Fuji X-E3 se zase v diskuzích pohoršovali, že nemá výklopný LCD. Takže ono je lepší podívat se komplexně na portfolio produktů daného výrobce a vybrat si to, co komu vyhovuje. Takže já X-T100 vidím jako zajímavé rozšíření nabídky pro ty, kteří by si třeba jít do těch víc profi přístrojů netroufli, anebo pro ty, kteří třeba potřebují záložní tělo. Nikdo po tobě nechce, abys to kupoval. Zdar.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 5. 2018 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini No, ono je to opravdu docela hloupé. Článek jasně hovoří o formátu videa a prostě 15 fps video je zkrátka "srágora". Kdyby to mělo "jen" FullHD video a možnost fotit časově neomezenou 15 fps sérii 8 Mpx JPEGů, neřeknu jediné křivé slovo.

Kabe
Kabe
Level Level
25. 5. 2018 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Ja si ho precetl pozorne uz predtim. Já ti ho nevyvracel, snazil jsem se ti vice osvetlit ten svuj pohled, protoze jsi ho predtim zjevne nepochopil a ani na podruhe se ti to nepovedlo. Auta a nevestinec byl primer, ne pozvanka. Btw o krasnych a hodnych zenach jsem nejvice slysel prave od klientu v nevestincich :D.
Nemám důvod studovat portfolio, jejich portfolio souvisí s mým hodnocením tohodle produktu asi stejně jako ten nevěstinec. Vůbec jsem netvrdil, že po mě někdo chce, abych to kupoval :))
Jde o jediné, nabízejí produkt s parametrem funkce na hranici použitelnosti. To je špatně a je zcela fuk, jestli jinak nabízejí to či ono a taky je fuk, co jinak zvládá tenhle produkt. Ale chápu, že dnešní většinové společnosti to prostě nevadí ... to je taky důvod, proč je ta společnost tam, kde je :D

Kikiris Kakabus
Kikiris Kakabus
Level Level
26. 5. 2018 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Chochainek: no a já se domníval že Fujifilm X-T100 je fotoaparát na fotografování.
A on je to velmi nepoužitelný videoaparát na točení videa, to jsou mi safra věci...

Kikiris Kakabus
Kikiris Kakabus
Level Level
26. 5. 2018 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Kabe: takže ten (např. já), který netočí video a nepoužívá sekvenční focení,
si nemá takový fotoaparát pořizovat, i když jinak bude skvěle fotit ? A to jen
proto, že má parametr nějaké funkce, který ani s focením vlastně nesouvisí,
na hranici použitelnosti...?

Kabe
Kabe
Level Level
26. 5. 2018 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Ale ne preci.
Nepsal jsem o tom, kdo si ma co kupovat ci delat.
At si kazdy udela, co chce.
Tvrdim jedine a to ze podle me, pro mne, z meho uhlu pohledu, pokud nekdo nabizi nejaky produkt s parametrem funkce na hranici pouzitelnosti, vnimam to jako podelavku od takoveho vyrobce a podelavku ci neschopnost od prodejce, ktery na to neupozorni.
Navic zde je takovy parametr u funkce, ktera je v soucasnosti zadana a modni, tudiz to vnimam jako cileny marketing.
Nikomu neradim, jestli si ten pristroj ma ci nema koupit ci co s nim ma delat, klidne at si ho kdokoliv koupi treba jako dekoraci nebo naopak jako fotak ci videokameru.

Kabe
Kabe
Level Level
26. 5. 2018 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Tak ma byt snad na oboji ne?

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 5. 2018 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Však to také nekritizuji, to je v pořádku. Klidně to může mít i úplnou absenci 4K videa.

Vadí mi terminologie zvolená výrobcem, kterou potvrdil i volbou formátu. V takovém případě je rychlost 15 fps při pořizování videa zcela nevhodná.

Pochopitelně ve srovnání s konkurencí ten foťák v tomto parametru zcela selhává, ale to je jejich věc, že nechtějí konkurovat, pokud někdo bude chtít levný foťák se 4K videem.

Sakini
Sakini
Level Level
26. 5. 2018 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Kritika Fuji se mě určitě nedotkne, nejsem na značce závislý, kdyby to co potřebuji dělala ETA, tak fotím na ETu. A co je z hlediska marketingu špatné na tom, cílit na ty co se ženou za parametry? V současnosti jich je plno, a vydělává to, byli by hloupí kdyby to nezkusili jako všichni ostatní, když vidí jak se Sony daří se šponováním parametrů a halekáním světovosti. Byznys je holt byznys.

Kabe
Kabe
Level Level
26. 5. 2018 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Co je na tom spatneho? Dle zakonu asi nic. Mne se to nelibi pro to, ze je to zamereno na vyuziti nevedomosti zakaznika. Ano je to bezne, v nasi rozvinute spolecnosti je zcela bezne se okradat a podelavat. Kdyz to nedelas, jdes finacne vetsinou sam proti sobe. pritom v nasich moralnich a pravnich kodexech tvrdime, ze krast a podvadet je spatne .... vnimam to jako lhani si sami sobe. Nedava mi to jaksi smysl takovehle fungovani. Drive jsem premyslel stejne jak pises ty nyni a i se tim ridil ...uspokojeni ci radost mi to ale v dlouhodobe horizontu neprineslo.
Mozna Sony a dalsi delaji horsi "marketingove" kousky, jtere ja neumim rozeznat, tady to rozeznavam, protoze vim jak vypada 15fps. takze proste stejne jako oni zkousi takovyto marketing, ja zkousim vyhadrovat svuj nazor na nej a potazmo i na jejich firmu, protoze tohle na mne pusobi hodne zle. Treba podobne jako kdyz padesatnik, ktery mel prvni fotak v deseti letech a od te doby vzdy nejaky a nafotil si v prumeru 20 fotek za rok sise nyni stane profesionalnim fotografem a do sloganu si da: "40 let zkusenosti v oboru" ...co by to nezkusil preci, bo "sorry jako, šak všici tu kradnú"

Nicmene ja te nepremlouvam, aby presel na muj pohled na vec, jen osvetluji stale neuspesne ten svuj :)

Sakini
Sakini
Level Level
26. 5. 2018 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini No to víš, osobní subjektivní názor, to se dneska lehce odmávne, oni ti lidi třeba i rozumí ale neodpovídá jejich takže nemůžeš očekávat, že se s ním někdy ztotožní. Ostatně opravdu málokdo si dnes může dovolit být morálně nadřazený realitě, moc se to nevyplácí, to už je lepší si realitu uvědomovat a umět s ní vyžít aniž by ses namočil, aniž by ses stal tou tvou oblíbenou "ovcí". Ale to zase chce dobrou hlavu, a většina občanstva k poznání nikdy nedoroste, konzumní způsob života je mocné otupovadlo.

Kabe
Kabe
Level Level
27. 5. 2018 03:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Vcelku souhlas! Akuurat ja teda myslim, ze moralka je jen slovo na smerovani ovci, nic takoveho realne neexistuje tedy ne v tom vyznamu, co jsem slychaval v detstvi :) Ale souhlasim, ze nelhat si do kapsy si muze dovolit malokdo at uz duvody amterialnich ci nematerialnich.
I presto ale rad sdelim svj pohled treba na 15fps :)

Kabe
Kabe
Level Level
27. 5. 2018 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini oprava: z duvodu materia ......

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 5. 2018 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Marketingově je to jistě zajímavý počin - vzhledově to působí jako poměrně drahý přístroj, nicméně v parametrech pak už nikoliv. To 4K 15 fps video je pak solidní úlet, když např. Panasonic dává běžné 4K video i do poměrně levného základního CSC bez hledáčku anebo např. do kapesního ultrazoom kompaktu s malým snímačem.

jozkopower
jozkopower
Level Level
24. 5. 2018 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvelý foťáčik parametrovo, ergonomicky i dizajnom, čierno-strieborná verzia sa fakt podarila. Za tú cenu, teda ako vstupný model je to trefa. Podstatná výhrada ale je - 15fps v 4K, škoda.

stn35
stn35
Level Level
24. 5. 2018 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower toho videa fakt obrovitanska skoda, 4K z nepochopitelnych dovodov len 15 fps, co je nepouzitelne.. zial radsej tam ziadne 4K nemali davat ako toto.. ked uz 4K minimalne 30fps tam malo byt.. jedine zeby to spravil nejaky firmware update do buducna(v tom pripade by som zmenil nazor).. ak by mal 4K aspon 30fps ,by som ani nevahal a bral by som ho, takto je top favorit zial aj ked s mensim cipom panas GX9 (prip lacnejsi starsi GX80)

neutrinograf
neutrinograf
Level Level
25. 5. 2018 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower vstupni model. to zni jako by bylo potreba za rok ho vymenit za jiny, nabusenejsi. proc rovnou nekoupit nabuseny model, vid?

Sakini
Sakini
Level Level
25. 5. 2018 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neutrinograf X-T20 je za 23 tisíc a má plnohodnotné 4K - takže možnost tu je, a ne o moc dražší.

Reklama
Reklama