Seznam kapitol
Dalším fotoaparátem, který se objevil u nás v redakci, je Fujifilm X-M1. Jde o malý stylový CSC fotoaparát, je tedy bez hledáčku, díky čemuž má kompaktnější rozměry. Vyzkoušeli jsme jej se setovým objektivem 16-50 mm.
Noční scéna
 Nyní se budeme věnovat focení v noci. S autofokusem není větší problém, expoziční časy mají maximum na 30 sekundách, ale je tu i bulb režim, jehož maximum je hodinové.
	
 expoziční čas 14 s, clona F13, citlivost ISO 200, ohnisko 31 (47) mm, korekce -1,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Clona se sedmi lamelami vytváří na setový zoom trochu výraznější hvězdičky, než je v této kategorii zvykem. Šum je velmi nízký, detaily dobré. Nechybí ani snímek ve formátu RAW. Dále se podíváme na snímky v různých citlivostech, vlevo bude JPEG, vpravo pak výřez z RAWu (s výjimkou citlivostí ISO 100, 12800 a 25600, které jsou dostupné pouze v JPEGu.
	
 ISO 100 (JPEG)
 Nejnižší citlivost ISO 100 je čistá, bez šumu. Nevýrazné barvy a kontrast jsou dány počasím. Zima na Ostravsku bez smogu je v podstatě neexistující jev.
	
 ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 200 je nejnižší citlivost, která je dostupná i v RAWu (jde o základní citlivost čipu, ISO 100 je citlivost rozšířená). Detaily jsou v rámci atmosférických možností dobré.
	
 ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 400 je nadále prakticky bez šumu, zde není fotoaparátu co vytýkat.
	
 ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 800 lehce navyšuje jasový šum v RAWu a tráva tak paradoxně začíná vypadat, že dostává kresbu (což ale není kresba, nýbrž šum). Množství šumu je nicméně stále docela malé, i JPEGy vypadají stále celkem dobře.
	
 ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 1600 opět zvyšuje jasový šum, ten už v RAWu začíná být docela patrný. JPEGy lehce ztrácejí i to minimum barev, které měly.
	
 ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 3200 očekávejte větší ztrátu barev a detailů v JPEGu. RAW přináší viditelný jasový šum.
	
 ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 6400 už JPEGy hodně maže a barvy v podstatě neexistují. RAWy jsou hodně zašuměné.
	
 ISO 12800 (JPEG)
 Citlivost ISO 12800 je v JPEGu už prakticky bezbarvá, méně výrazné detaily rychle mizí.
	
 ISO 25600 (JPEG)
 Nejvyšší citlivost ISO 25600 (stejně jako ISO 12800 jde o rozšířenou citlivost) nemá ani detaily, ani barvy. Nepoužitelné.
Standardní scéna
 Budeme se věnovat i standardním scénám, které najdete v každé recenzi.
	
 expoziční čas 1/950 s, clona F10, citlivost ISO 400, ohnisko 37 (56) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Objektiv hezky prokresluje i tenké větvičky, nicméně v JPEGu jsou docela málo prokreslené stíny. To bych ale nedával tolik za vinu fotoaparátu jako počasí, holt ostravský smog. Můžete se podívat na snímky v RAWu.
	
 expoziční čas 1/180 s, clona F5,6, citlivost ISO 400, ohnisko 31 (47) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Zde se fotoaparát předvedl velmi pěkně. Objektiv spolu s X-Trans senzorem dokázali vykreslit i vodorovné linie na šedé stěně mlýnů, což jen tak nějaký fotoaparát nedokáže. Solidní kresba je i v jiných částech obrazu.
	
 expoziční čas 1/58 s, clona F5, citlivost ISO 200, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení
 Úhel záběru je krásně široký, kresba uprostřed vynikající. Směrem k rohům se výraznost kresby trochu snižuje, ale nelze říci, že by rohy byly neostré. Dobrá práce.