Zpět na článek

Diskuze: Nikon D3200: poněkud okatý low-end

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

vanaondrej10
vanaondrej10
Level Level
4. 1. 2016 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ano lze ovládat ISO atd. otočným voličem podržíme tlačítko které jsme si nastavily pro ISO a otočným voličem zvolíme.

Nameless42
Nameless42
Level Level
16. 8. 2015 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim lidi.

Mam takový problém a rád bych se tady zeptal co s tím můžu udělat. Předem ještě řikám, že jsem úplný začátečník na poli focení. Mám tento Nikon s 18 55 (bez stabilizace). Při focení do JPEG na rozlišení M (4512x3000) ostrost docela ujde, ale když fotím na plné rozlišení JPEG a do RAWu (kde lze fotit jenom na plné rozlišení) tak to je hrůza. Fotky jsou prostě rozpatlaný a ani doostření v PC nepomůže. Vyzkoušel jsem focení jak zruky tak i ze stativu a výsledek je stejný. Zato fotky v této recenzi taky na plný rozlišení mi přijdou mnohem ostřejší než to co leze z mého zrcadla. Je mi jasný že tenhle objektiv nění ideální na taková rozlišení, ale že to bude vypadat až tak hrozně to bych nečekal. Nejvíce mě asi štve, že ten RAW nemůžu fotit aspoň do toho nižšího rozlišení jako JPEG.

No a pak mám ještě jeden problém. Při delších expozicích (25s a více, ISO 100) se mi objevují na fotkách barevné (modré, červené a šedé) tečky, které jsou vždy na stejném místě. Poprvé jsem si toho všiml, když jsem zkoušel fotit ty Perseidy. Dočetl jsem se že to souvisí se zahříváním snímače při vysokých hpdnotách ISO a/nebo dlouhých expozicích a po nějaké době to je u zrcadlovky docela normální. Viditelné jsou pouze když dam zvětšení na 100%. Normálně vidět nejsou, ale i tak mě to zeklidňuje, protože tu zrcadlovku mám od Prosince 2014, tak by mě zajímalo jestli může být nějaký problém v tom senzoru a nebo jestli je to u takového lowendu při dlouhých expozicích normální.

Tady přikládám nějaké fotky (v první složce pak jsou snímky pořízené s krytkou na objektivu kde lze vidět ty tzv. hot pixels). Předem díky za pomoc a odpovědi.

http://uloz.to/xDhMJSDi/d3200-rar?do=web-login&_fid=4tfr

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
17. 8. 2015 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nameless42 Preco ta stve ze RAW nema moznost nastavenia nizsieho rozlisenia ? RAW su (resp. mali by byt) nespracovane data z cipu, este pred postprocessingom do vysledneho jpg. A znizovanie rozlisenia je vecou az toho postprocessingu, preto RAW zvykne byvat iba v plnom rozliseni.

Pokial si vyfotenu fotku nechas vo fotaku ulozit aj do rawu a zaroven aj do jpg a jpg sa ti zda lepsi, to svedci iba o jedinom - dobrom postprocessingu, t.j. prevode tohto rawu do jpg priamo vo firmware fotoaparatu.

Farebne bodky su tzv. hot pixely, t.j. fotobunky ktore nefunguju poriadne. Je to evidentna chyba senzora - rozhodne treba skusit fotak reklamovat.

mach21
mach21
Level Level
14. 7. 2015 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj lidičky, jsem začátečník v této oblasti a vlastním jeden den Nikon D3200 a prosím o radu, je normální, že chci fotit a foták mi fotku prostě neudělá, nezaostří a ikdyž docvaknu tak fotka není?? Nevim co dělám špatně,ale myslela jsem si, že fotka se udělá vždy když secvaknu spoušt.
Pak se třeba musím oddálit a to už pak zaostří a secvakne. Takže mě zajímá, jestli je to scela normálná jev nebo je třeba závada na fotoaparátu??? děkuji za odpovědi

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 7. 2015 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mach21 To je normální jev. Pokud fotoparát nezaostří (třeba proto, že jsi moc blízko), nedovolí vyfotit snímek. Toto chování se dá nastavit v menu (něco jako priorita ostření, priorita závěrky nebo tak nějak). Pak je možno vyfotit snímek i při špatném zaostření, tedy neostře.

Kreator75
Kreator75
Level Level
25. 12. 2014 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak si tady pročítám vaše názory na Nikon D 3200 a rozhodl jsem se zareagovat. Jsem ve focení naprostý amatér, tak mě berte trošku s rezervou. To, že jsem začínal s fotoaparátem Petri na kinofilm někdy před třiceti lety a pak jsem přešel na "krabičky na mýdlo" se nepočítá ... :-)
Asi před měsícem jsem se rozhodl pořídit fotoaparát s cenou kolem 5000 Kč pro focení zvířat, akcí, krajiny ap. Po přečtení nějakých recenzí jsem zjistil, že to bude asi problém a cena bude asi kolem 10 000 Kč. Otázka zněla : Kompaktní ultrazoom nebo levná zrcadlovka ?
Pořídil jsem Nikon D3200 s objektivem 18-55 bez VR za 9000 Kč. V recenzi na Megapixelu ho hodnotili docela dobře. Když jsem si ho kupoval, tak jsem nepočítal s tím, že u setového objektivu zůstanu. ( dalo se to koupit pouze jako KIT ). Naučím se s tím fotit a koupím pořádný objektiv. Nějaký univerzální abych je nemusel přehazovat. Dumám, který z těchto třech bude asi nejrozumnější : 18-200 Nikon s VR ( na Aukru za 9000 Kč ), 18-270 Tamron se stabilizací nebo 18-200 Sigma se stabilizací ? ( Vše cena kolem 10 000 Kč ). Za radu bych byl vděčný ...
Jinak myslím, že s novým objektivem za celkovou cenu do dvaceti tisíc, to je lepší volba než kompaktní ultrazoom.
Kor když pak časem můžu vyměnit tělo za lepší ( ale o tom zatím neuvažuji ). Kompakt bych musel koupit úplně nový.
Jinak o proti 3100 se mě líbí u 3200 dálková spoušť fotoaparátu. ( Tu myslím 3100 nemá )
Tak toto jsou důvody, proč si někdo koupí Nikon D3200, ale jak říkám, jsem amatér a moc tomu nerozumím ... :-)

ice.mike
ice.mike
Level Level
28. 12. 2013 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobrý den,
je zde spousta vláken ohledně kvality výstupu s objektivem 18 - 55, ale teď po Vánocích se prodávají sady s 18 -105. má ji někdo doma nebo měl ji možnost si vyzkoušet? jsou výsledky s tímto, ač setovým, objektivem lepší?
děkuji

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
4. 6. 2013 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A nielen vecsina pokrocilych zrkadloviek, ale aj vecsina lepsich kompaktov :) Napriklad cely rad Panasonikov vie nativne (t.j. snimaci cip + elektronika) ISO iba do 1600, avsak ponuka pre uzivatela je az do 6400. Pri foteni na vyssie ISO pracuje elektronika na ISO 1600, avsak hodnoty nacitane z RAWu sa (velmi zjednodusene povedane) vynasobia vhodnou konstantou (kolkokrat vyssie ISO chceme).

Ganec
Ganec
Level Level
4. 6. 2013 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokiaľ som si všimol, tak v tomto je rekordman Fuji X100, ktorý aj na ISO 1600, 3200 aj 6400 používa podobné reálne ISO: 1000 - 1076

Ganec
Ganec
Level Level
3. 6. 2013 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> E?-M5 hlavně neuvěřitelně fixluje s ISO

To nie je fixlovanie, ale vnútorná implementácia, ktorá slúži na záchranu prepalov.
Fotenie na nižšie reálne ISO so s krátením expozičného času na polovicu a následným digitálnym zosvetlením (lebo o to sa v praxi jedná) totižto aj trošku zvyšuje šum (moje pokusy sú v diskusii: Rozne ISO pri rovnakom case expozicie).
To isté robili napíklad staršie 12M Nikony (a robia to dnes viac/menej všetci) a možno práve preto im mohol byť Canon vyrovnaným súperom (aj keď ich senzory neboli lepšie).

Sakini
Sakini
Level Level
1. 6. 2013 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně tak to působí i vizuálně.

Sakini
Sakini
Level Level
31. 5. 2013 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

G5 už nějakou dobu znám, a aktuálně už pár dní i jeden mám (setu s 14-42 za devět tisíc v známém elektru se nedalo odolat). Na první pohled "plasťák", ovšem všechno přesně sedí a lícuje, nic nevrže a při podrobnějším pohledu je zpracování velice kvalitní. Ergonomicky blízký zrcadlovkám, dobře se drží (šikovná jsou zapuštěná a přitom dobře použitelná tlačítka napravo od displeje, díky kterým se grip dá pořádně vzít aniž by si uživatel mačkal funkce).Nemůžu se ubránit srovnávání s špičkovým Olympusem E-M5 (který jsem měl k dispozici nedávno), i když je to na první pohled mnohem vyšší kategorie:
- G5 se materiálově a zpracováním E-M5 nemůže rovnat, ale líp se drží. U Olympusu se podobného držení dosáhne až s gripem - Panasonic je lehčí a má větší dotykovou plochu.
- Senzor E-M5 je pravděpodobně o něco lepší než u G5, ale ne o moc. Chování při vyšších ISO je podobné, 1600 je velice dobře zpracovatelné a použitelné. Olympus je lepší ve jpegu, díky pokročilejšímu zpracování, ale v rawu se to docela srovná. E-M5 fotí přece jen líp (pohlednější snímky), ale určitě tam není stejný rozdíl jako v ceně, a bude to spíš zpracováním dat než senzorem samotným. Zato oproti starším Olympusům s 12 MPx senzorem jako E-P3 je rozdíl už i viditelný, kde E-P3 přepálí nebe tam G5 zachytí modrou oblohu.
- Autofokus je ďábelsky rychlý, a nejnovějším Olympusům se určitě vyrovná. Navíc je i při automatické volbě bodu dost úspěšný a přesný, a má opravdu hodně různých nastavení pro nejrůznější situace.
- Rychlé menu je podobně bohaté jako u Olympusů, jen nahoře a dole místo napravo. Obsahuje všechny potřebné parametry, a do hlavního menu se vůbec nemusí chodit.
- G5 má vestavěný blesk oproti Olympusům - i drahý E-M5 má pouze malý externí.
- Ve videu nejsou Olympusy nijak nadprůměrné, maximálně standartní, a starší modely jsou známé i želé efektem. G5 (a Panasonicy vůbec) je co se týče videa nadprůměrný, natáčí opravdu kvalitně se stereo zvukem, a i setový objektiv je při autofokusu velice tichý. Nový G6 má dokonce plné videoschopnosti od GH3 a jack na mikrofon, víc už do foťáku v otázce videa nejde čekat.
- Setový 14-42 je dost slušný objektiv, se stabilizací, a standartně dodávaný s clonou.Ostří rychle a foťák nijak nebrzdí. Výsledky je hodně podobný m.Zuiku 14-42, který je ovšem výrazně menší.
- Hledáček je velkým trumfem Panasonicu. Velký, jasný, rychlý - nijak si nezadá s hledáčkem E-M5. S takovým dokáže být i uživatel zrcadlovek spokojený, je větší než kukátka nejlevněších DSLR. Mohl jsem srovnat s externím VF-3 pro Olympusy, a jde opravdu o nesrovnatelné.
- Výdrž baterie je průměrná, Olympusy vydrží víc a chce to každopádně jednu v rezervě.
- Výklopný displej G5 je výrazně flexibilnější než u E-M5, na druhou stranu Olympusy mají dotykáče jednoznačně citlivější. U Panasonicu je potřeba důraznějších dotyků, samozřejmě použitelné to je ale jsou i lepší.

G5 je na první pohled vyšší třída, nepostrádá sáňky na blesk a jiné příslušenství, a může sdílet velké množství různých m4/3 objektivů. Za původní nástupní cenu to bylo těžké rozhodování, ale za tu dnešní je to kauf - nejlevnější hledáčkový CSC je Nikon V1 od cca sedmi tisíc, ale ten se G5 určitě nemůže rovnat.Výkonný všestranný stroj za dobré peníze s řadou vychytávek v zdánlivě laciném těle - hlavním výprodejovým konkurentem ve světě m4/3 je Olympus E-P3, který je mnohem líp udělaný ale jinak G5 ničím nepřekonává.

simonik2
simonik2
Level Level
1. 6. 2013 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Jaká je rychlost snímek - snímek? Třeba Nikony řady 1 na tom byly hrozně. Ale nové (J3,V2,S1), u kterých jde vypnout náhled, jsou rychlé jak zrcadlovka. Je G5 taky tak rychlá?

Sakini
Sakini
Level Level
1. 6. 2013 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 Jde to i bez náhledu, a záleží jen na podmínkách a jak rychle dokážeš mačkat spoušť, zrcadlovce se vyrovná. Dá se fotit jedna za druhou, dokud se nenaplní vyrovnávací paměť - pomalá karta bude omezovat nejvíc. Běžná třídy 10 nestačí, UHS-I je nutností pro toho kdo chce větší dynamiku. Naštěstí takové karty už nejsou nákladné.

simonik2
simonik2
Level Level
1. 6. 2013 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 A ještě srovnání G5 s EP3 ohledně kvality fota,videa a rychlosti. Testoval je někdo ? Dík

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
1. 6. 2013 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 myslím, že pokud v předcházejících komentech zaznělo něco o srovnatelnosti se současnou generací Olympusů, tak EP3 by měl být podstatně horší, ve videu je Panasonic taková jednička, že Olympus se mu ani nepřibližuje

jinak od uvedení G5 jsem marně čekal na jeho recenzi, v podstatě nejlepší co jsem našel je tady http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lumix_g5_review/ a ta mně velice potěšila

za aktuálních 9k je to supr volba, jen nechápu to zdržení se slevama, v USA byl za 500 USD už v zimě, dokonce za 550 v DZ kitu v B&H photo

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 6. 2013 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 No, G5 má novější 16MPx čip, který ten starší 12MPx použitý u E-P3 docela slušně překonává. Videa byla také vždy doménou Panasonicu, takže zde bych neměl obavy. Snad jen ta rychlost by mohla být podobná.

Sakini
Sakini
Level Level
1. 6. 2013 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simonik2 Olympus má výrazně lepší dotykový displej (ovšem zase ne výklopný), který reaguje na letmý dotyk. Panasonic má mnohem tupější, ale zase je hodně polohovatelný. Zpracování E-P3 je řádově lepší, prvotřídní a kovové. Ostření je podobně rychlé, ale LightSpeed AF G5 má víc možností nastavení a připadá mi přesnější.
Jinak je převaha na straně Panáku - lepší ergonomie a držení, rychlejší sériové snímání (až 20 sn/s), lepší senzor a procesor, mnohem lepší video. A to v současnosti za srovnatelné ceny obou typů. Přitom oba jsou m4/3, takže se člověk nemusí vzdát kvalitních objektivů od Olympusu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
31. 5. 2013 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

G5 jsem v rukách neměl, ale na základě zkušeností s obdobnými modely bych řekl, že půjde o výbornou koupi hledáčkového CSC.

Sakini
Sakini
Level Level
28. 5. 2013 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to bude spíš o zvyklosti - E-P3 už je docela solidně řešený, kdyžtak namontuješ větší grip. E-PM1 se pořádně držet nedá, tam je to hooodně velký kompromis. E-P3 s 40-150 je na tom překvapivě dobře, protože ten objektiv je sice dost velký, ale zato nečekaně lehký takže za to tělo nijak netahá, a větší rozměry dávají lepší oporu. Kdyby byl tak těžký jak vypadá, bylo by to asi docela těžké, ale je to vážně papírová váha. Naopak tělo je hodně masivní a solidní, ten kov je poznat. Ovšem každému sedí něco jiného - za původní cenu by se určitě našly lepší varianty, ovšem momentálně po velké slevě je to nabídka jak když bičem švihne. Kdo zatím zrcadlovku nepoužíval, může se s takovým "kompaktem" cítit líp a přitom má plné možnosti nastavení a ovládání.

Ganec
Ganec
Level Level
28. 5. 2013 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pre tých ktorí nevedia ako sa má foťák držať odporúčam si prečítať aktuálny článok na digiarene "Fotíme na dovolené", kapitolu "Pevné základy"

Ganec
Ganec
Level Level
28. 5. 2013 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> Líbí se mi Olympus E?-P3, ale nevím, jestli by mi nechyběl hledáček.

Mne nechýba :-)

Sakini
Sakini
Level Level
28. 5. 2013 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když teď koupíš E-P3 za deset, a zaregistruješ se u Olympusu, dostaneš slevu na řadu objektivů - 40-150 je za čtyři, 45/1.8 za pět tisíc. Ono se to dá (a E-P3 s dvěma objektivy je momentálně za třináct), jen je trochu potřeba zarýt v nabídkách.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 5. 2013 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řeším to tak, že dám fotoaparát na výšku a cvaknu dva snímky do panoramatu :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 5. 2013 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z těchto dvou bych vzal D5100, ta je takovým slušným fotoaparátem a nepůsobí až tak moc očesaně jako D3200. Ze zrcadlovek bych pouvažoval také o Pentaxu K-30, ale to už je cenově trochu výše. Co se týče pevného objektivu, tam už záleží na tom, co člověk vlastně potřebuje. Ona 35ka dává po přepočtu 52,5mm a třeba osobně si neumím představit, k čemu bych to použil. Fotím s přepočtenými 46mm, což je pro mě ideální, ale neumím si představit, že by to mělo být byť jen o milimetr delší (skoro pořád jsem tak pěkně na hraně). Ale toto samozřejmě nemusí být vaše priority, osobně bych si na APS-C koupil buď něco kratšího než 35mm nebo naopak delšího. Osobně bych si v této cenové hladině dnes koupil asi Samsung NX20 s 30mm F2 pancakem, ale uznávám, že ten skutečně nemusí sednout každému.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
26. 5. 2013 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

D5100 ve výprodeji je jasná volba

add seťák 18-55 - nekvalitní je zpracování, opticky je velmi dobrý, vadil by mi jenom běžný rozsah - ideální mi přijde kombinace 18-105 jakožto opticky v pohodě a rozsahem výborné sklo a k tomu na portréty buď 50/1,8 AF-S G, nebo přitlačit na pilu a rovnou 85/1,8 AF-S G. Von se pěkný porrét nechá vyfotit na dlouhém konci i s 18-105-kou, ale s padinou to jde líp a je to hlavně sklo s rychlým ostřením a ta světelnost spolu s výbornou ostrostí samozřejmě taky potěší.

od Gance si nech speciálně sestavit ceník, to je slabá stránka jeho pindání okolo m4/3 :-)

Sakini
Sakini
Level Level
26. 5. 2013 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gance ber s rezervou, je to starý protizrcadlovkový terorista :-) a kdekoliv kdokoliv napíše dotaz na zrcadlovku, začne mu nabízet bezzrcadlovky. Ganec, to ti to nestačí na Digiaréně, přesvědčovat zájemce o zrcadlovku o správné volbě? ;-)
D5100 by ti posloužila líp co se týče pokrytí objektivy, není taková potíž ten senzor pokrýt, a dá se momentálně koupit za dobré peníze i s lepším seťákem 18-105. K tomu 35 na reportáž a je to pěkný základ. Ovšem na portréty opravdu je 35 hraniční, padesátka by posloužila líp. Takže je otázka na co to pevné sklo spíš ptřebuješ, s padesátkou musíš na větší celky jít dál což není vždycky možné.
Je ale pravda že i bezzrcadlovky dneska nabízejí slušné možnosti - výkonné senzory, dostupné levné objektivy. Je otázka nakolik to nutně musí být zrcadlo, a jestli potřebuješ bezpodmínečně hledáček. Minulý týden jsem výhodně koupil Olympus E-P3 (Gancův oblíbený) a i jako dlouholetý uživatel zrcadlovek jsem byl příjemně překvapený. K tomu na portréty výhodně 45/1.8, a nebál bych se to srovnat s low-end zrcadlovkami.

Ganec
Ganec
Level Level
26. 5. 2013 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak samozrejme že na veci ktoré si vypísal sú najvhodnejšie bezzrkadlovky :-)
(tým že sú menšie a skladnejšie sa "na cesty" hodia viac; a pri fotení so svetelným objektívom zaostrujú presnejšie)
Pevná 35-ka nie je až taká dobrá na portréty (tá sa hodí skôr na "reportáž"), to by sa zišlo skôr trošku dlhšie sklo.

Ganec
Ganec
Level Level
19. 3. 2013 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokiaľ som si všimol, príspevok sa neuloží ak obsahuje http linku
(aspoň keď som ju nezadal tak sa uložil)

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 3. 2013 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vyzkoušej, uvidíš, celkem zřetelně pocítíš i rozdíl ve focení na Japonce vs s foťákem s hledáčkem - a ten seťák bych tolik nezatracoval, určitě ne Nikkor 18-55 VR - buď si jist, že D3200 s ním nedá šanci sebelepšímu profikompaktu ani v nejmenším

jinak ten článek byl značně tendenční už výběrem zrcadla s nejhorším možným výstupem, nicméně mám za to, že otázku ergonomie taky zohledňoval

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 3. 2013 00:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Tak Nikkor 18-55mm VR zrovna žádný zázrak optiky teda není. Myslím, že si "auru" něčeho lepšího vysloužil ještě z dob, kdy tu byl velmi nepovedený Sony 18-70mm a podobně nedokonalý Canon 18-55mm bez stabilizace, ale dnes rozhodně k tomu lepšímu nepatří (zejména pokud do srovnání započítáme i seťáky pro CSC, zejména od Samsungu).

Co se týče toho článku, vzal tehdy dostupnou zrcadlovku za stejné peníze jako ty kompakty. V té době tam byl ještě Nikon D3100, který fotil o něco lépe, ale byl, pokud vím, o trochu dražší a pak možná ještě nějaké Sony. Dnes se situace zlepšila pokud jde o snímače v low-endu, nicméně výrazného zlepšení se dočkaly i čipy v profi kompaktech, nemluvě o tom, že dneska přešly dokonce i na světelnost F1,4.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 00:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Milane, potom nezbývá než se smířit s tím, že patrně všichni výrobci sekají seťáky s poměrně velkým rozptylem kvality, protože to, co prošlo rukama mně, bylo dost jinak, než se všeobecně hodnotí - perfektně dopadl seťák Sony NEX a Nikkor, Samsung bída (skládací 20-50 ale supr) - beru v potaz kresbu při stejně veliké fotografii. Nejlepší lowend byl podle mně Pentax K-x se seťákem který nejenže na ten 12mpix snímač stačil v poho, ale hlavně tato sestava ostřila celkem rychle.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 3. 2013 01:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, to je asi pravda... ale pak nechápu, proč vždycky jenom já dostávám ty špatné kusy :-D 18-55mm Nikony jsem měl za dobu mého působení tuším pět kusů a ani jeden nebyl nějak extra. Sony, tam je rozptyl asi největší, též kolem pěti kusů, 2-3 kusy okolo 30-40mm ohniska velmi špatné (tam by mě zajímalo, proč tak často mají stejnou "výrobní vadu"), jen jeden byl vcelku slušný bez viditelné výrobní vady. Co se týče Canonu, tak tady mívám štěstí asi na dobré kusy, protože ze zrcadlovkových objektivů bych řekl, že v průměru bývá (o chloupek) nejlepší. Pentax jsem v ruce neměl, nevím. Samsung 18-55mm bych dle mých zkušeností hodnotil jako výrazně nadprůměrný setový objektiv (a 20-50mm je naprostá špička). Ale jak říkáš, je to prostě o kusu, já měl od každého už tak cca 3-5 kusů a v průměru je to tak, jak jsem napsal výše. Nikon si celkem drží úroveň kvality, ale opticky průměr, Canon v podstatě totéž (v něčem je lepší, něčem horší), Sony má obrovský rozptyl kvality a u každé značky už jsem narazil na vyloženě špatný kus (no... ve skutečnosti špatný je v podstatě každý a narazit na dobrý kus, který nemá někde na nějakém ohnisku nějaký roh vyloženě neostrý, to jde snad jen u pevných objektivů a i tam velmi zřídka), u Samsungu je kvalita taky vcelku vyrovnaná, co se týče 18-55mm verze.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
18. 3. 2013 00:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 Jo, jinak dneska vyšla první recenze se standardizovaným srovnáváním šumu, takže bude dobře poznat, co si z jakého fotoaparátu půjde dát dovolit. Pak už jen bude stačit srovnat třeba ISO 1600 zrcadlovky a ISO 400 kompaktu (nebo ISO 200 u F1,4 kompaktu) a hned bude jasné, jaké jsou ty rozdíly, zda jsou a jak velké.

Co se týče té ergonomie, tam je to také všelijaké. Je pravda, že většina zrcadlovek je podstatně rychleji připravena ke startu, byť i tento rozdíl se dramaticky snižuje (z pětinásobku se to nyní dostalo na cca dvojnásobek), problém u kompaktů je spíše se zoomováním - tam má manuální zoom jednoznačně výhodu a jediný srovnatelný kompakt je tedy Fuji X10/X20.

Pokud jde o svižnost nastavení, zde se opět výrazně snižuje rozdíl, zejména pokud srovnáme profi kompakty a low-end zrcadlovky. Zatímco zrcadlovky středních a vyšších tříd v tomto kompakty skutečně rozsekají na cucky, levné zrcadlovky mají velmi málo tlačítek a spousta nastavení je zakopána v různých obsáhlých menu, což výslednou rychlost snižuje. Právě pokud srovnám D3200 a profi kompakty, tak mám-li nastavit třeba ISO, vyvážení bílé, samospoušť a zapnout RAW (nebo řekněme něco podobného, prostě nějaká tři čtyři nastavení), tak na většině profi kompaktů to udělám rychleji (a na některých výrazně rychleji) než na D3200 - ještě si živě vybavuju focení noční scény s D3200, kdy se nastavování těchto parametrů pro vyfocení noční fotografie šplhalo na minuty.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
18. 3. 2013 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 na zrcadlovce - včetně D3200 - nemusíš laborovat a nastavit klidně ISO auto a i WB auto, výsledek bude patrně podstatně lepší, než supr nastavený supr kompakt

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 3. 2013 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pořád to v současnosti je tak, že zrcadlovka je nejlevnější cesta ke kvalitní fotografii, no a i ten nejlowendovější lowend se drží líp, než prťavý kompakt, nebo CSC bez hledáčku

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 3. 2013 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dává i nedává - jedna věc je samozřejmě pravda, totiž že sklo výsledek ovlivní možná víc, než tělo, ale přirovnání k HiFi pokulhává v jedné věci - sladěnost provedení. 16-85 je parádní sklo sehnatelné z bazaru pod 10000 ale konstrukcí a váhou se k lehoučkému lowend tělu hodí asi jako pěst na oko. Nejlepší upgrade v tomto případě bude minisklíčko 38/1,8 AF-S. Jinak on ten seťák nekreslí špatně, možná taky záleží na kusu, co jsem měl možnost vyzkoušet, tak na 16 mpix byl velmi dobrý.

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
17. 3. 2013 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kikapu1 pardon, 35/1,8

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 3. 2013 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak s lepším objektivem samozřejmě člověk dokáže pořídit lepší fotografie a cesta jak udělat nejkvalitnější fotografie za co nejméně peněz je právě koupě levného těla a dobrého objektivu. Problém je v tom, že D3200 si skutečně kupují zejména ti, kteří vkládají rovnítko mezi slovo "zrcadlovka" a "dobrá fotka", vůbec neuvažují o tom, že své v tom hraje i objektiv a zejména fotograf. Ano, jsou i takoví, kteří šetří každou korunu a pak hledají cestu, jak koupit co nejlevněji a co nejlépe... jenže většina lidí toto neřeší a s D3200 stejně fotí na automatiku. A v tom je ten problém. Těch 24 MPx většina z nich jednoduše nevyužije.

Reklama
Reklama