Zpět na článek

Diskuze: Nikon má problém s D750, některé kusy trpí na zvláštní odlesky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Mireczech85
Mireczech85
Level Level
2. 1. 2015 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I D7000 měla problémy se znečištěním senzoru (kapky olejové substance na snímači), které byly vidět při velkých clonách.

nephilim
nephilim
Level Level
2. 1. 2015 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako majitel D750 sice nejsem z tohoto bugu nadšený, na druhou stranu musím říct, že z těch několika stovek fotek, které jsem zatím tímto foťákem nafotil se mi uvedený problém neobjevil ani na jedné. A to jsem si vyzkoušel, že i můj kus touto vadou trpí. Samozřejmě, že by se mi líbilo, abych nemusel myslet na to, že pokud fotím proti silnému bodovému zdroji světla, jako například proti Slunci, tak bych si měl pečlivě zkontrolovat výslednou fotografii. Osobně si ale myslím, že se s tím dá žít. Někomu tak zkušenému jako je Nikon by se ale podobné úlety stávat neměly. To určitě ne. Je to jen další daň v předhánění se výrobců kdo "dočůrá" dál. Každý ušetřený gram a milimetr se v ohromných výrobních sériích projeví v úspoře materiálu, obalového materiálu, přepravních nákladech atd. atd. Zde tedy došlo k onomu pověstnému vylití dítěte i s vaničkou.

Ganec
Ganec
Level Level
4. 1. 2015 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Canon mal podobnú aférku s 5D mark III, keď im expozíciu ovplyvňovalo osvetlenie stavového LCD displeja.
Riešenie: nalepili niekde dovnútrta tela čiernu lepiacu pásku :-)
Čosi podobné už voľakto svojmpomocne spravil s týmto problémom u D750

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 1. 2015 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec No já nevím, zda slovo "opravit" je zrovna vhodné. On totiž fotoaparát po zakrytí AF modulu při focení s hledáčkem jaksi... neostří. Občasná "nefunkčnost" v jednom režimu se akorát nahradila výraznější nefunkčností v jiném.

Ganec
Ganec
Level Level
4. 1. 2015 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec podľa obrázku na http://nikonrumors.com/2014/12/22/nikon-d750-reflectionflare-issue-possible-solution-found.aspx/ treba zakrýť len priestor pred AF modulom (aspoň tak to chápem ja)

Rellik
Rellik
Level Level
2. 1. 2015 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Snad všechno od Nikonu má nějaký nepříjemný problém, i oblíbená D7000, se kterou se potkávám + 16 ?- 85 VR má třeba problém pořídit trochu ostrou fotku při určitých kratších časech."
Jestli ono to nebude zapnutým stabilizátorem, který fotku naopak rozmázne při těch kratších časech... ;)

nameless1
nameless1
Level Level
3. 1. 2015 06:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rellik Ale jo, asi bude. Ale to je vada stabilizátoru, že to dělá. Ale proč to nenazvat feature, pane Nikonisto ;)

Rellik
Rellik
Level Level
5. 1. 2015 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nameless1 To není vada stabilizátoru, to je vada uživatele. ;) Některé novější foťáky (objektivy) už poznají kdy je stabilizátor potřeba a kdy ne, takže se to trochu eliminuje. Nicméně stabilizátor u většiny fotek nemá smysl ani zapínat, pokud tedy nejde o dlouhé ohniska. Dovolím si říct, že stabilizátor do ohniska cca 80-100mm není potřeba vůbec (počítejme s časy od 1/100 nahoru. Pokud se fotí pohybující se lidé, tak i tyto časy jsou dlouhé a tady nepomůže žádný stabilizátor na světe... ;) Ono stačí si o této problematice trochu víc přečíst ;) Všichni se honí za stabilizátory u základních "krátkých" objektivech a přitom je to v 99% zbytečná věc...

nameless1
nameless1
Level Level
8. 1. 2015 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nameless1 Mýlíte se, nejde o vadu uživatele, jde o vadu foťáku / objektivu. A ne, u jiných značek to funguje správně nejen u novějších výrobků, ale i u těch zcela historických.

nephilim
nephilim
Level Level
8. 1. 2015 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nameless1 Plně souhlasím. Až do nedávné doby vše fungovalo jak mělo. Pak začaly problémy s olejem na snímači, záhadné kritické časy pro stabilizaci, odlesky od AF modulu apod. Něco se u Nikonu změnilo. K horšímu. O tom není pochyb. Otázkou je, zda je to dočasné a Nikon se poučí a vyvaruje dalších chyb nebo to je trend, tedy chyby zůstanou a s každým novým modelem přijdou další.

Ganec
Ganec
Level Level
14. 1. 2015 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nameless1 Rovnako ako Nikon majú problémy aj Canony (kvôli problémom so 70D vznikla dokonca až petícia). Problémy tu boli stále, ale ignorovali sa. Prečo je to tak, píšem v článku: http://www.gancovky.sk/2015/01/zvysene-naroky-na-ostrost-alebo-problemy-zrkadloviek/

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 1. 2015 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nameless1 Zajímavé počtení, i když tam máš občas blbosti. Třeba to naprosto jasné hodnocení "čo je samozrejme nezmysel, skôr je to naopak: na recenziu sa posielajú tie najlepšie kusy a v predaji sú horšie" mě pěkně rozesmálo. To na takovou hloupost jsi jak přišel? Když ti přijde nerozbalený fotoaparát ještě s pečetí od výrobce (neplést s dovozcem) a jsi první, kdo jej má v ruce, tak jak někdo pozná, že ti poslal "nejlepší" kus? Nemluvě o starých verzích firmwarů, neseřízených AF,...

Ale vidím, žes našel pár stejných záběrů jako já, na základě kterých jsem si dovolil tvrdit, že to není problém jen tří testovaných kusů, ale že jde o problém mnohem častější (BTW, zkus si na DPreview ukázat snímky při různých ISO citlivostech, uvidíš to tam taky).

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
1. 1. 2015 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikon trpí na víc věcí, třeba podání bílé obzvlášť ve stínech, popravdě, omnělé osvětlení také nezvládá, že ))))))

nameless1
nameless1
Level Level
2. 1. 2015 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Snad všechno od Nikonu má nějaký nepříjemný problém, i oblíbená D7000, se kterou se potkávám + 16 - 85 VR má třeba problém pořídit trochu ostrou fotku při určitých kratších časech. Ale já bych se nebál. Vydají D760, která to bude mít vyřešeno (a bude mít jiný problém) a všichni v ČR jim zas urvou ruce :)

Reklama
Reklama