Seznam kapitol
Řada Panasonic Lumix G se s nejnovějším modelem Lumix G6 postavila technicky o něco výše a nápadně se přibližuje vlajkové lodi Lumix GH3. Jak si tento fotoaparát s 16MPx Live MOS snímačem a výklopným dotykovým displejem povede?
V této kapitole se můžete podívat na několik ilustračních snímků.
expoziční čas 1/400 s, clona F8, citlivost ISO 160, ohnisko 14 (28) mm, klikněte pro zvětšení
Snímek je solidní, detaily jsou dobře prokreslené, kvůli nevýraznému světlu má fotografie slabší kontrast a zpracování obrazu i objektiv dává snímku průměrnou ostrost. Můžete se podívat na snímek v RAWu.
expoziční čas 1/60 s, clona F3,5, citlivost ISO 800, ohnisko 14 (28) mm, klikněte pro zvětšení
Při citlivosti ISO 800 už čekejte projevy odšumování, plochy jsou poněkud máznuté, barevný šum byl ale velmi dobře eliminován a přitom zůstala solidní barevnost. Z RAWu vytáhnete trochu lepší detaily, které jsou v JPEGu odšuměné, každopádně výsledek zpracování obrazu hodnotím jako přiměřený.
expoziční čas 1/60 s, clona F8, citlivost ISO 160, ohnisko 29 (58) mm, klikněte pro zvětšení
Slušný výsledek, objektiv netrpí na chromatickou aberaci, přepaly jsou na většině plochy vcelku dobře zvládnuté, jen některé větvičky uprostřed vyloženě "visí" ve vzduchu. Ostrost je opět jen průměrná.
expoziční čas 1/500 s, clona F8, citlivost ISO 160, ohnisko 14 (28) mm, klikněte pro zvětšení
Tento snímek využil lehce staženého odšumování, což trochu prospělo prokreslenosti ve stínech. Pravá spodní strana je tu trochu slabší.
expoziční čas 1/800 s, clona F5,6, citlivost ISO 160, ohnisko 42 (84) mm, klikněte pro zvětšení
Toto je ukázka slabších makro schopností základního setového objektivu, jehož bokeh moc nenadchne. Rovněž tu vidíte zvláštní žlutozelené podání zelené barvy, na můj vkus poněkud moc do žluta a je vidět, že tyto zelenožluté odstíny působí více saturovaně než zbytek).
expoziční čas 1/60 s, clona F5,3, citlivost ISO 3200, ohnisko 36 (72) mm, klikněte pro zvětšení
ISO 3200 je už na 4/3" senzor poněkud moc, vzniká tu spousta ustřelených pixelů. RAW zde ale hodně pomůže, protože z něj sice také dostanete zašuměný snímek, ale šum může být mnohem jemnější a přirozenější.
expoziční čas 1/200 s, clona F5,6, citlivost ISO 160, ohnisko 14 (28) mm, klikněte pro zvětšení
Při silných stínech a světlech můžete očekávat rychlé tažení k přepalům. V RAWu něco z toho můžete zachránit. Barvy jsou poněkud vybledlé.
expoziční čas 1/400 s, clona F9, citlivost ISO 160, ohnisko 19 (38) mm, klikněte pro zvětšení
Zde nelze snímku v podstatě cokoli vytýkat, kresba je detailní, přiměřeně ostrá, oceňuji i o něco zlepšenou prokreslenost ve stínu pod mostem.
expoziční čas 1/60 s, clona F4,1, citlivost ISO 1250, ohnisko 19 (38) mm, klikněte pro zvětšení
Díky odšumování je kresba trochu rozmazávána, šum je nicméně dobře držen pod kontrolou a nejsou zde ustřelené pixely. RAW opět nabízí možnost dodat detailům trochu více života a šum zpříjemnit.