Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix GF1 s pancake objektivem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
22. 3. 2010 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tomto vlakne je iba jedna jedina :)

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 3. 2010 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tomuto věřím, takhle nějak to funguje v oboru počítačovém ;-). Nechápu to, někteří lidé si vytvoří pouto ke kusu plastu, železa, plošných spojů, softwaru atd. nějaké firmy stejně jako např. k fotbalovému klubu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
16. 3. 2010 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To srovnani bezzrcadlovek jsem vztahoval k te narazce na me projevy v diskuzich. Samozrejme, ze ten objektiv neni uplne dokonaly, ale Panasonic s jeho neduhy (ktere navic nejsou zas tak hrozne) dokaze velmi dobre softwarove bojovat. Takze pro prakticke pouziti je kombinace GF1 + 20mm F1,7 objektiv dle meho nazoru velmi dobra. Zkresleni bych diky automaticke korekci nevidel vubec jako problem, ta aberace sice mohla byt trochu nizsi, ale take si nemyslim, ze by to bylo nejake velke negativum.
Chapu, ze jste rozhorcen nad surovou "kvalitou" objektivu. Myslim ale, ze je dulezite, jaka je opravdova praxe a jak se v te praxi bude fotoaparat chovat. At budete fotit do JPEG nebo do RAW, ty problemy si proste clovek nevsimne, protoze jsou softwarem odstraneny. A pokud to neni na ukor kvality (coz neni), tak si myslim, ze je jedno, zda Panasonic vyrobi genialni objektiv nebo objektiv dobry a k lepsim vysledkum mu dopomohou softwarove upravy.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
16. 3. 2010 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pancake je objektiv s výrazně zkrácenou stavbou. Velikostí připomíná lívanec (je placatý), od toho také název. Má sotva tři centimetry, proto jsou fotoaparáty s ním velmi kompaktní.

zemekf
zemekf
Level Level
17. 3. 2010 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 notabene se mi ta palačinka vleze aj se zrcadlem/E-400/ do kapsy u saka.

A vůbec nikdo tu nenutí nikoho něco kupovat, ostatně je to každého věc čím a zakolik fotá.

Např. mě visela fotka z E-400 braná jen v jpg zvětšená na 50/70cm v Mánesu ano ze 4/3 - 50/70cm
Vono je to asi v ručičkách a očičkách. Visela tam společně seJ. Štreitem, B. Holomíčkem,F. Dostalem atd. (projekt 1den) víte, nikdo s těch OPRAVDOVÝCH fotografů se tam nikoho neptal čím sto dělal, ale padaly tam dotazy jako, pročs to bouch tak, že to je takové, nebo dame si este po stamprli slivovice ???

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
16. 3. 2010 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybyste se naučil pořádně číst, také by to vůbec ničemu neuškodilo :-)
1, Poduškovitost. Fotoaparát v JPEG provádí automatickou korekci. Když fotíte v RAWu, každý moderní nástroj rovněž provede automatickou korekci. Takže mi není jasné, proč by měla poduškovitost vadit. Snad mi to vysvětlíte. Já Vás totiž ani trochu nechápu. Ať budu fotit do JPEG nebo RAWu, vždycky se provede softwarové narovnání bez znatelného újmu na kvalitě i rychlosti (o tom by mohli vyprávět majitelé kompaktů Nikon, kde zapnutí korekce zkreslení fotoaparát dost výrazně zpomalí a výsledky nejsou ani z poloviny tak dobré jako u Panasonicu). Výsledek je, že poduškovitost u tohoto objektivu zjistí pouze s prominutím "pitomec", který si korekci naschvál v RAW konvertoru vypne (např. RAW v Silkypixu je opravený i bez zapnutí této korekce :-)). 99% lidí v životě ani nepřijde na to, že ten objektiv nějaké zkreslení má. Zjistí to je ten, kdo fotí do RAWu a má nějaký hodně starý, hodně hloupý nebo naopak vymakaný RAW nástroj, který je schopen tuto korekci obejít.
2, Aberace. Ta se vyskytuje v silném protisvětle u nejnižších clon (které se ale v protisvětle zpravidla nepoužívají). Fotoaparát ji opět vynikajícím způsobem softwarově odstraňuje, takže fotíte-li do JPEG, aberaci si všimnete tak na F1,7 až F2,5, výš už moc ne. V RAWu je patrná trochu více, zhruba do F3,5.
3, Zastánce žádné značky nejsem. Jen opravdu nemám rád takové výpady, jako ty Vaše. Na základě dvou obrázků a nepřečteného textu (nebo možná nepochopeného, to je také možné) okamžitě na všecko nadávát bez zamyšlení. To je hloupost. Např. se tady nadává, že 4/3" snímač musí zákonitě šumět jak prase a APS-C v Samsung NX10 bude na 100% mnohokrát lepší. Jo, je to možné, ale viděl jsem i APS-C čip, který šuměl dvakrát tak více jako GF1 (starší zrcadlovky Sony). Takže hodnotit bez toho, aniž by se srovnala praxe, to mi přijde dost uhozené, nemyslíte? Zatím nehodlám tvrdit, že NX10 je horší nebo lepší nebo já nevím co, v ruce jsem ji nedržel, tak nevím. Mohu hodnotit jen papírové předpoklady.
Ptám se tedy, KDE JE PROBLÉM?

pavel_p
pavel_p
Level Level
15. 3. 2010 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Následující odstavec se moc neshoduje s mými zkušenostmi:

Fotoaparát se snaží krátit expoziční čas co nejvíce, takže i za velmi jasného dne se budete s clonou při automatice pohybovat kolem F2,2 až F4. Jen při opravdu výrazném protisvětle je clona nastavena výše. Další výhodou světelného objektivu je i to, že při horším světle proudí na čip tak velké množství světla, že je stále možné fotit při citlivosti ISO 100. Naopak nevýhodou je to, že bez optické stabilizace je opravdu vidět menší ostrost při časech cca 1/30 s a delších.

Řekl bych to asi takto (možná to bude nepřesné, protože nakonec fotím téměř výhradně s prioritou clony a ručním ISO):
Fotoaparát se snaží použít co nejnižší clonu. Za jasného dne, kdy se čas dosahuje zlomku milisekundy musí jít pochopitelně s clonou nahoru, protože naráží na limit závěrky. Tohle nemusí být žádoucí, pokud chce člověk rozumnou hloubku ostrosti a nesnaží se zrovna izolovat focený objekt od okolí jeho rozmazáním. Ve tmě foťák zvedá ISO tak, aby dosáhl času 1/30s. To je sice čas udržitelný z ruky, ale není už tak vhodný na focení pohybujících se osob.
Co se tyká optické stabilizace, tak to vidím tak, že pokud člověk nefotí zrovna blbě osvětlenou noční ulici a překousne ISO800, tak není potřeba, protože se dá foťák na tomto ohnisku udržet z ruky (fotka teda nebude perfektně ostrá a perfektně bez šumu, ale po zmenšení na 2mpix nikoho neurazí). Pokud člověk fotí živé lidi v hospodě, tak mu stabilizace v nejmenším nepomůže. Každopádně je to konkurenční nevýhoda proti Olympusu v okamžiku, kdy se rozhodnete pořídit si redukci a plně manuální objektiv na jiný foťák.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 3. 2010 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jj, je elektronicke, ale na rozdil od SP-570UZ funguje naprosto skvele. Neni vubec ceho se bat, osobne se mi s objektivem ostrilo vyborne.

pavel_p
pavel_p
Level Level
15. 3. 2010 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přes elektroniku,jakmile otočíš prstencem,zobrazí se na displayi výřez 1:1

smelijohn
smelijohn
Level Level
15. 3. 2010 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jestli je tohle foceno pevným sklem a zrcadlovkou s 12MPix (i když elektronickou) za tuhle cenu, tak jsem asi v životě neviděl fotku pevným sklem vyfocenou klasickou DSLR byť "jen" s 10MPix... Asi prodám svůj Nikon D80 a ten Nikkor 50/1.8 asi hodím z balkonu. Myslím, že v tomhle poměru kvality by ty ceny měly být spíš obráceně... A taky nechápu výrobce micro 4/3 standardů v tom, že když je valná většina trhu v klasických kompaktech za zlomek ceny tohoto tak proč přišel s tímhle, pro mě nesmyslným, standardem. Když budu chtít výměnná skla a zrcadlovku za rozumnou cenu, tak radši sáhnu po APS-C DSLR od kvalitnějších výrobců, kde se dají sehnat za rozumnou cenu, která je nižší než u tohoto a fotky z ní budou ve srovnání s tímto "klenotem" určitě mnohem, mnohem jinde...

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 3. 2010 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smelijohn Asi myšlenka byla taková, nabídnout zákazníkovi kompaktní přístroj, který ovšem zároveň obstojně fotí, když už tedy trh s běžnými kompakty je beznadějně zahnojen spousty megapixely a nic nového, co by zároveň obstojně fotilo, tam již nenajdeme.

pavel_p
pavel_p
Level Level
15. 3. 2010 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smelijohn Bohužel kvalitu fotek degraduje hlavně to, jaké foťák produkuje JPEGy. V RAWu dostaneš rozlišení snad dvojnásobné (nemyslím tím 24MPix, ale perfektní kresbu, takže je krásně použitelný i výřez 1:1). Kresba v JPEGu sice je také, ale fotka nepůsobí ostře. Na druhé straně ten objektiv už zachytí víc detailů než oko.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 3. 2010 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smelijohn Když budu chtít výměnná skla a zrcadlovku za rozumnou cenu... A co kdyz nechci zrcadlovku, ale kompakt s vymennymi objektivy? Ocividne jste ani v nejmensim nepochopil, o cem GF1 je. Je to fotoaparat, ktery nabizi obrazove vystupy podobne zrcadlovkam (ale ne az tak vynikajici) pri rozmerech podobnych kompaktum. A tohle GF1 splnuje vice nez dokonale. Jestli chci neco maleho s dobrou obrazovou kvalitou, tak to mi nesplni kompakt (sumi, nekvalitni objektiv,...) a nesplni to ani zrcadlovka (velka, tezka).

pavel_p
pavel_p
Level Level
15. 3. 2010 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Asi tak. GF1 mi v tuto chvíli přijde z kompromisů jako nejlepší. Samsung je konkurence pro G1/G2/G10, GH1 nabízí proti NX10 lepší video (také méně šumí, takže už menší chip není taková nevýhoda) a GF1 trochu menší rozměry.
Jenom by Panasonic mohl rozšířit nabídku objektivů o světlejší zoomy a jít s cenou dolů. Jejich objektivy 14-140 nebo 7-14 jsou už dost mimo v porovnání s tím za kolik jsou objektivy pro zrcadlovky. Je fakt, že všechny objektivy jsou hodnoceny narozdíl od jiných seťáků velmi dobře.

focusx
focusx
Level Level
15. 3. 2010 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to snad i můj FujiFilm F200EXR dělá přibližně srovnatelné fotky a to je kapesní foťáček za čtvrtinovou cenu. A když srovnám fotky tohoto Panasonicu se Samsungem NX10, tak je tam rozdíl dvou tříd. Zvlášť v protisvětle je vidět kvalitativní převahu Samsungu a jeho objektivu 18-55mm, který umí vykreslit paprsky slunce skoro podobně jako např. objektiv Tokina F4 za 14t. Kč. Je jasné, že objektiv 20/1,8 bude horší než Samsung 18-55mm, ale když si můžu koupit o 6t. Kč levnější (!) sadu double (!) Samsung NX10 s kvalitním elektronickým hledáčkem, skvělým AMOLED displayem a velkým APS-C čipem a dvěma objektivy 30mm/2 a 18-55mm/3,5-5,6 kdy se druhý blíží kvalitou Tokině za 14. Kč, tak opravdu nechápu cenovou politiku Panasonicu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 3. 2010 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx Tak výrobce určuje vždy cenu maximální možnou, přičemž při volbě ceny musí respektovat své výrobní kapacity. V praxi to lze přirovnat zhruba k faktu, že Panasonic zřejmě vyhradil na výrobu svých foťáků malou továrničku, zatímco Samsung velkou továrnu nebo továrny, může proto vyrobit víc ks za nějakou jednotku času než Panasonic a tak si může dovolit nižší ceny, přestože vyrábí lepší fotoaparát než Panasonic. Výrobní cena je pochopitelně jinak zlomkem ceny prodejní.

focusx
focusx
Level Level
15. 3. 2010 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zajímalo by mě, která firma to z Japonska vyváží. Ten vejvar 100% to musí být bašta.

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 3. 2010 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Výrobní cena = výrobní náklady, výrobce sám pochopitelně shrábne daleko vyšší částku nad tyto náklady. Na distributora ovšem toho taky určitě zbude dost. Přesné poměry neznám. Přesto ovšem, a je to hlavně vidět na kompaktech, snaha stále snižovat náklady je veliká. Každá ušetřená korunka se počítá, že ;-).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 3. 2010 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx Nebudou ty paprsky napr. tim, ze byla pouzita vyssi clona? Ono pri F5 moc paprsku objektiv vetsinou neudela. Cenova politika je naprosto pochopitelna. Mate na vyber prodat hodne fotaku se ziskem nekolik tisic na jednom kusu, nebo prodat o neco vice kompaktu se ziskem par stovek (to samozrejme prehanim). Kdyz si tak moc lidi je schopno koupit si GF1 za danou cenu, proc by mel Panasonic cenu snizovat? Kazde snizeni ceny znamena male snizeni ceny pro zakaznika, ale vyrazne snizeni zisku pro vyrobce. Takze cena je naprosto pochopitelna. Kazdopadne s prichodem NX10 a jeji agresivne nizkou cenou bude muset Panasonic zlevnovat.

Reklama
Reklama