No, Zuika, njn, drahé jenže i tem nejlevnější zuikovský kiťák kreslí líp jak stř, Ca,Ni, můžu doložit běžte se podívat do galerie Lyra, starobrněnská 12, mám tam z 4/3 E-3 10Mb - fotky krajin o délce strany 70cm ;-) Jo, Zuiko ....... Akorát mě nas..., že odešli od E-řady a dělaj ty M.4/3 pidimašiny )))))
Vezměme si to jinak, kde kdo ani neví, kde se dá vytisknout fotka z jeho kompaktu mobilu, nepotřebuje to .... kouká na monitor ;-) Na to mu stačí to co má, má to několik let, dal za to třetinu, polovinu vejplaty, protože to nemá mechanické díly, nekazí se mu to, tak naco by kupoval něco jiného.
Když jsem kupoval svůj první kompakt Ca710is //7Mb, 28=200, makro od 2cm. Fotky sem z toho tisknul i 30x40cm - spokojený//, stál mne deset tisíc. Několikrát mi spadl na zem, několikrát zmokl, kdyby to mělo počítadlo, zjistil bych, že jsem někde za životností zrdcadlovky, používám jej furt, používám jej i jako skener na archivaci všech důležitějších lejster. A je to na tužkovky. Takže, ty modernizace, vychytávky, novinky, pixely - na co ??? V téhle kategorii je trh nasycen. Pro ty méně náročné stačí mobil.
Zrdcadlovky - doba kdy stála 4-6Mb mašina s použitelnou citlivostí někde u 400-800 iso, a cenou několikati výplat je chválabohu už za námi, už se nevrátí. Většina uživatelů je někde u 12-16Mb s výkonými čipy použitelnou citlivostí někde u 16-32200 iso a stačí jim to, notabene, tyhle mašiny stojej dnes tak jednu vejplatu. Amatérům to stačí, poloamatérům popravdě také. Rentabilita focení je někde v této kategorii, cokoli dražšího jsou vyhozené peníze ....
Ano, prodejci se nás snaží oblbovat, že bez toho nejnovějšího, nejvýkonnějšího nemůžeme existovat - prd, můžem, existujem ;-)
Jako, když mám to štěstí, že udělám čtyři svatby za rok, prodám v galerii 5-8 fotek, dostanu z fotobanky peníze za takovej dvacet snímečků a nafotám v aťasu takových 8-1O placených portrétů v ceně jednodenní mzdy fotografované osoby - Čemuž říkám velice slušný rok. Tak sory, nevidím důvod, proč ty peníze vyhazovat, proč se zadlužovat, proč, modernizovat. Proč si raděj za ně někam nezajet ))))) Tak co, dvouměsíční vandr někde v Rusku, Karpatech, Skotsku, s tím co mám tj. desetimegové ,,poloprofi,,
Čím větší umělec tím exotičtější fotodestinace, rozjetí sme do kejaké pr..., takže sem se rozhod následovat a pojedu do Řitky. Bafnu kolo, stařičkého favorita a pěkně na štorc republikou až do oné dědiny, kudy nevím, jak dlůho je mi jedno. Akorát doufám, že nefotím každou dědinu kerou budu projíždět, každou její pamětihodnost. Určitě to bude čurina, už sa těším, pivko s dědáčkama po hospodách či u sámošek, chrupec nekde na kopečku aby bylo ranní panorama /kdo ba sa ráno kdesi plahočil/. Možná že sa potkáme. ZF
Evičko, tak zas tu máte jednoho co nepochopil, to bývaj ti co ve fotkách viděj techniku a pro samé pixely maj zdělení v pr.., No a někoho kdo tvoří a ví o čem je řeč. tímhle obdobím si projde každý tvůrčí fotograf a často i několikrát. Žel, cvakařů se to netýká, zrovna mám taky pidikrizi. Taky cosi řeším a po včerejší cestě za zakázkou sem na to ASI káp. No uvidí se.
Vo tom psaní, pište, já vás rád čtu. Dotýkáte se věcí co jsou neměřitelné, často nedefinovatelné a proto technokratům nepochopitelné, ale s tím nic nenaděláte. Snad by pomohlo kdyby diskuse každý podepisoval vlastníém jménem, ale taková odvaha to je pro mnohé z nich nadlidský výkon.
Ale holky fotěj, jenomže jim chybí ta špetka testosteronu aby vyřvávali do světa, že ony sou ty nejlepší. Náhodou znám hodně bab s foťákem a někerý sou fakt dobrý. Ostatně .....
pak sou eště samotáři, vyznačují se pohybovou rychlostí 0,5-1km/hod. Prlézaje kdejakou zmolu či zákoutí a blunckajíce se krajinou častokráte bloudíc zamestnávají horskou službu či přinejlepším aspoň vedoucí expedice svou nepřítomností, nebo sapoň telefonem s dotazy k.... kde ste? Jak se tam dostanu. Většinou přiznají, že nafotali prd. Ale že to bylo fajn.
nevím moc se k tomu nehrnu, Ať si každý namáhá hlavičku, hlavně u mých antropomorfních záležitostí. Jeden vidí např. sovu, druhý cosi jiného. A do soutěží ? což takhle např. ,,prezentation glass 1,2,3,, Kokořín by se ale mněl nazývat ,,Kokořín,, Myslím, že názvy by se mněly udávat u informativních fotek každopádně, ale u uměleckých ??? ,,Bez názvu,, je výzva k divákovi, aby vstoupil do meditativního dialogu s autorem. A co se toho ňadra týče, tak záleží na tom jak je to vyfoceno.
Naskakuje mi kopřivka, když čtu 18-200 a je mi jedno zda Canom, Nikon nebo Olympus. Dobrá na cesty snad, ale já bych volil dvě, lépe tři skla v tomto rozsahu. Protože jestli je neco na všecko - tak to bývá nanic.
Pevné skla, to je bez diskuse, pokud nenarazíte na nějaký vadný kus, a těch bývá po bazarech plno, protože proč by někdo prodával dobrý.
dělá se to aj na film?? Než toho čtvrt mega profotám ve filmech, tak už budu kudrnatý. A to eště budu mít k dispozici větší dynamiku. Ale proti gustu .... Vono digital je myslím dobrý tak na reporty, ale na atelierovou práci bych volil film. Ano digi jako zkušební, ale sloro půl mega??? No dobře, před koncem roku koupit aby byly nějaké náklady a jeden neměl tak vysoký daňový základ, budiž.
To jako myslíš ty hory sra... s úúúúžasným hystorigramem ??? jo je jich plnej internet.
Jo a ty ,,šumy,, dovedete si lidi představit, že když vyšla 800stovka před cca 25-30 lety tak měla takové zrno, že předčilo i ty ,,zašumované,, dnešní fotky? A dovedete si předsdtavit, že se z nich po čase stala móda??? prostě se fotalo ještě přez tmavé filtry a vyvolávalo na 1600ASA, jenom aby to bylo zazrněný a dokument získal na drsnosti výrazu???
Vono de o výsledný obaz tak, jak dovede emočně zasáhnout diváka, přepaly,šumy,neostrosti se MŮŽOU stát i výrazovými prvky posunujícími fotografii k uměleckému dílu. Jistě, ne vždy. No, ale to už sem se asi moc rozkecal. zdarec
máš recht. ale na podzim sem měl možnost si vošahat různé mašiny a děkuju bohu, teda má záda, že sem šel do 4/3. malé,lehké,pohodové. Když si představím 2-4 hod. reportáž s FF. děkuju nechci, už sem to zamlada zažil na rameně 10kg, vod toho je ,,nová doba,, aby byloi co nejmíň vybočených páteří. A jestli mi chceš tvrdit, že ti na to stačí základové trafo, tak si eště k reportu nečich.
Já bych ty 4/3 moc nepomlouval, dělám s nima a nebrečím. Dovedete si představit váhu vercajku se čtyřmi skly od 18-600mm/ekv. zrcadla, filtrů a náhradních baterek na pěti kilech aj s kabelou??? Ne ? zkuste to tahat pět hodin v kuse.
moc roků sem si vystačil na RAW s firemním Olympus-master, JPG sem dělal ve PhotoFiltre, je zadara. Sice Gimp mám v kompu, ale mepoužívám jej. S novým noťasem sem si koupil Zoner11 a TIFF aj JPG dělám v něm. Ale RAW/ORW/ upravuju a převádím do TIFF furt ve firemním programu. Zoner sem začal používat kvůli fotobance.cz jen proto, že tam musím přidávat klíčová slova. Nepatřím mezi ty co si chcou vysedět mozoly na zadnici.