Seznam kapitol
Panasonic nedávno představil nový fotoaparát Lumix GH6, který byl napjatě očekáván. Zvýšilo se rozlišení 4/3" čipu na více než 25 MPx, dostáváme zde 4K video při 120 fps, většina režimů je v 10bitové hloubce a máme tu především Dynamic Range Boost.
Rychlost
Lumix GH6 je sám o sobě velmi rychlým fotoaparátem. Pro test jeho rychlosti jsem využil kartu SanDisk Extreme UHS-I U3 microSDXC 128GB v adaptéru. Podporovány jsou i karty SDXC UHS-II a velmi rychlé CFexpress Type B.
- První snímek - 2,45 sekundy
 - Snímek bez namáčknutí - 0,1 až 0,15 sekundy
 - Odezva na spoušť - naprosto OK
 - Prodleva mezi snímky JPEG - 0,2 sekundy
 - Prodleva mezi snímky RAW+JPEG - 0,2 sekundy
 - Sekvenční snímání H AFC- 7,8 fps (mírně začne zpomalovat po cca 115 JPEG snímcích)
 - Sekvenční snímání H AFS - 13,1 fps
 
Docela zvláštní bylo měření náběhu, kde fotoaparátu dlouho trvalo, než načetl paměťovou kartu (jak SDXC, tak i CFexpress). V praxi jsem si toho všiml poprvé až při tomto testu rychlosti. Většinou, když chcete fotit, zapínáte fotoaparát už v době, kdy ho vytahujete z brašny, takže při přiložení k oku je dávno nastartovaný. Každý další snímek je už bleskurychle vyfocen. Z uspaného fotoaparátu je start také v podstatě okamžitý. Prodlevy jsou krátké, sekvenční snímání slušně rychlá.
Noční scéna
Velkou výhodou Lumixu GH6 je jeho mechanická stabilizace obrazu. Ta přináší téměř 8EV účinek, takže v noci můžete fotit z ruky, clonit a ještě používat nízké citlivosti. Přesto se podívejme, jak to vypadá, když použijete stativ.
	expoziční čas 40 s, clona F8, citlivost ISO 50, ohnisková vzdálenost 12 (24) mm, korekce +1 EV, klikněte pro zvětšení
Kvalita obrazu je solidní, detailů je tu hodně, šumu málo. Viditelný je nicméně v RAWu v obloze při větších snahách o prosvětlení. Potěší i dosti citlivý autofokus, nicméně v případě využití systému se sledováním objektu je citlivost znatelně nižší. Pro noční snímky doporučím spíše některé ze zónových režimů AF.
	výřezy z 25MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)
Do citlivosti ISO 400 jsou snímky jen s minimálním šumem. Pak už pomalu roste, ale i ISO 1600 vypadá stále docela dobře a nebál bych se ani citlivosti ISO 3200, která už ukazuje více barevného šumu. Skutečné problémy jsou ale až u vyšších citlivostí. 
Standardní scéna
Nebudou chybět ani dvě tradiční scény.
	expoziční čas 1/400 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 12 (24) mm, klikněte pro zvětšení
Vynikající výsledek. Ostrost je celoplošně dobrá, zde se dobře projevuje jak objektiv, tak i vyšší rozlišení senzoru. K dispozici je snímek ve formátu RAW.
	expoziční čas 1/400 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 12 (24) mm, klikněte pro zvětšení
Znovu velmi dobrý výsledek. Čáry na stěně mlýnů jsou docela dobře vykresleny a můžete se podívat i na to, jak vypadá RAW.