Seznam kapitol
Dnes vás potěšíme testem fotoaparátu Panasonic Lumix LX100. Tento profi kompakt má 4/3" senzor a vysoce světelný objektiv Leica. Jeho světelnost má velmi pěkné hodnoty F1,7-2,8. Umí natáčet i 4K videosekvence
Podíváme se i na chování v protisvětle. To klade velké nároky na čip i objektiv.
	
 expoziční čas 1/2000 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Objektiv má docela velké problémy s odlesky. Ty jsou velké, výrazné a mnohobarevné, takže je ani nelze někam snadno uklidit. Snímek je docela podexponovaný, což se projevuje zejména ve stinných partiích, které jsou bez kresby a po odšumování hodně rozmyté. Z RAWu dokážete nějakou tu kresbu zachránit, byť za cenu šumu.
	
 expoziční čas 1/2000 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 S funkcí "i. dynamický" byste se měli dočkat lepší práce s jasy. Jas je ale na nejnižší nastavení v podstatě hodně podobný a snad jen plot je trošku celistvější.
	
 expoziční čas 1/2500 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Ani na maximální síle této funkce nečekejte nějaké dramatické rozdíly. Stíny jsou lehce světlejší, ale více rozmyté.
	
 expoziční čas 1/2500 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Jako poslední tu máme HDR. Je vidět, že to je podexponované nejvíce, takže v tomto režimu už vám určitě doporučím navolit kladnou korekci expozice. Skládání většinou funguje dobře, ale např. na střeše vlevo vidíte zdvojení linií. Čeho si rozhodně lze všimnout, je výrazně lepší (méně rozmytá) kresba ve stínech.
	
 expoziční čas 1/500 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Fotoaparát se s velkým dynamickým rozsahem scény pral statečně a dopadlo to vcelku slušně. Levá strana je už dost světlá, tenké větve se v náznaku ztrácí, nicméně fotoaparát se je snaží zachovat, co to jde a patří v tomto k tomu lepšímu. V RAWu jim můžete trochu pomoci, ale nesmíte moc, pak mohou začít vypadat nepřirozeně. Chromatická aberace je mírná.
	
 expoziční čas 1/2000 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde to nedopadlo zrovna slavně. Opět odlesk objektivu a ani zpracování obrazu se moc nepředvedlo. Zatímco prostředek obrazu je ostrý jako břitva, rohy jsou na tom hůře. Spolu s výrazným odšumováním méně výrazných ploch tu tedy vznikají nevzhledné rozmyté plochy. Připomínám ale, že odšumování se dá snížit. Tento snímek byl pořízen s automatikou režimu "i. dynamický", což jde vidět např. i na tom, že RAW je výrazně tmavší a JPEG byl firmwarem fotoaparátu prosvětlen (jeden z důvodu rozmytí).
	
 expoziční čas 1/2500 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení 
 Znovu je snímek zbytečně moc podexponovaný. Kresba ve stínech se tak topí v šumu trochu více, než by mohla. Kresba ve stínech není ideální, ale mohlo být i hůře. Opět je vidět výrazný odlesk. K dispozici je i RAW snímek.
	
 expoziční čas 1/2000 s, clona F10, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 HDR snímek opět podexponovalo ještě více (opravdu doporučuji výraznou kladnou korekci v tomto režimu, klidně i kolem 2 EV).
	
 expoziční čas 1/2500 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 75 mm, klikněte pro zvětšení 
 Další ukázka toho, že objektiv má v protisvětle opravdu problém.