Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix LX100: pozoruhodný profi kompakt

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Goose86
Goose86
Level Level
14. 2. 2016 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám tento fotoaparát necelý měsíc a zatím mě docela děsí výdrž baterie. Vydrží ani ne 100 fotek a je jedno v jakém režimu to je. Baterii nechám vždy vybít do úplného vybití a nabíjím do plného nabití. Zatím jsem vše fotil bez blesku, nezapínám wi-fi ani nic jiného co by zbytečně žralo baterku a přesto nenafotím na jedno nabití ani 100 fotek. Vypadá to, že baterka bude nejspíš v háji a budu muset reklamovat :-(

RiMr
RiMr
Level Level
2. 6. 2015 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"vše, co zavání "fázovým" ostřením nebo jeho simulací, zavání také případným průšvihem"

Tož nevím přesně, jak to autore myslels, ale přijde mi to jako hodně a nešťastně paušalizující...
V jakých podmínách? V jakých režimech? V jakých aparátech? Nedávno jsem fotil kamarádovou Canonem G1X Mk.II a svou a6000 jak psy v "akci" tak "hromadnou zábavu" v interiéru s většinou mizerným osvětlením na oslavě jubilea. Stovky fotek. Tam kde G1X rozvážně přejížděl a hledal (ne zoufale, prostě v klidu...) čeho by se chytil, sekala a6000 jeden ostrý snímek za druhým. A při následném probírání jsem musel hodně těch "zaostřených" fotek z G1X vyhodit, protože ostré nebyly. Z a6000 taky nelezlo všechno ostré, ale těch špatných fotek bylo poměrově MNOHEM méně.
Když jsem nasadil na a6000 objektiv který PDAF nepodporoval, tak se ostření v těchto situacích citelně zhoršilo.
Jasně, v jiné situaci by to možná bylo jinak, ale myslím, že se to nedá takto hodit do jednoho pytle..

Každé ostření zavání případným průšvihem. Ani klasické APSC nejsou bezchybné a to nemluvím o back a front focusu...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 6. 2015 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Chtěl jsem upozornit na to, že fázové ostření nebo jeho simulace mají potenciální problémy, se kterými je nutno počítat. Je tam slůvko "případný", takže to není paušálně vždy, ale dost často. Vybrat do srovnání G1X s jedním z nejhorších kontrastních ostření a A6000 s jedním z nejlepších fázových není úplně fér.

Pointa je v tom, že u mnoha fotoaparátů, které mají fázové ostření na čipu, se vyskytují problémy s přesností ostření, které se u kontrastně ostřících verzí nevyskytovaly. Záleží pochopitelně na konkétní implementaci, pravda je však taková, že spousta přístrojů má z počátku problémy (např. NEX-6 s 16-50mm objektivem byl v ostření hodně náladový, tady LX100 s DFD rovněž). A to nemluvím o zcadlovkách, kde se bez mico AF adjustmentu skoro nedá žít a co namáčknutí spouště, to lehce jiné zaostření. Tím fázovému ostření neupírám jeho nezpochybnitelné výhody, nicméně je nutné počítat i s problémy. A stejně tak tím neříkám, že nejsou kontastní metody, které ostří nepřesně (taky jsem jich pár zažil). Jde o to, že u většiny výrobců se s přechodem na kontrastní ostření na senzoru snížila jeho přesnost a zvýšila náladovost, přičemž tohle trápí fázové ostření u DSLR "by default".

Petronel1
Petronel1
Level Level
4. 6. 2015 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Fotím z Canonem 5D Mark III a převážně s objektivy 24-70 f2,8L II a 70-200 F2,8L IS II. Micro AF adjustment jsem zkoušel a ladil jenom krátce u 50 f1,8 a jinak ostatní bez problémů. A co namačknutí spouště - "lehce jiné zaostření"? Nevím, nemám jediný problém. Pochopitelně, problémy jsou nebo se můžou vyskytnout, ale střední a vyšší řada DSLR si s tím hravě poradí a fotí se a v jaké kvalitě!
Pravděpodobně ale autor s FF DSLR asi dlouho nefotil, neměl by se proto vyjadřovat k tomu, čemu bohužel dobře nerozumí. Fotím ještě Oly E-M1 a Fuji X-T1 a průběžné ostření je k ničemu, nepoužitelné. Jednorázové prosím, na statické věci.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 6. 2015 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 U lepších zrcadlovek jsou samozřejmě systémy autofokusu propracovanější a spolehlivější než u levnějších APS-C zrcadlovek. Nicméně v kategorii, o které se tady bavíme, tomu tak skutečně je. Ty rozdíly v zaostření tam sice nejsou obvykle nějak dramatické, ale jsou. Pár FF zrcadlovek jsem už v ruce měl a ani tam bych neřekl, že je to stoprocentní. 5DMkIII se mi však do rukou zatím nedostala, takže ta možná opradu ostří vždy stejně a přesně. Měl jsem u ale např. rozsáhlý test objektivů s 5DMkII a tam to rozhodně vůbec přesné nebylo. Jedno FF tělo, dvě APS-C těla, čtyři objektivy a každý objektiv na každém těle dělal úplně něco jiného. Snad jen ta 50/1,8 byla na všech tělech jakž takž konzistentní.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 5. 2015 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Parádní foťák. Po velmi dlouhé době je to opravdu stroj, který má "koule" :-). Jak už je dnes zvykem, i zde si výrobce ovšem zakázal udělat to naprosto dokonalé. Takže "zapomněl" na dotykový displej, vylepšit z hlediska pohotovosti více zónové ostření a ten objektiv (nevysouvací část) také asi mohl být o něco delší, když jsou na něm dva kroužky. Ale jinak ovládání ve stylu "Leica" je parádní. Dokonce od určité doby, co jsem se s tímto stylem ovládání seznámil (poprvé u fotoaparátů spol. Fujifilm), jsem došel k jednoznačnému závěru, že klasické "PASM" kolečko je jen zcela nesmyslný úlet, který postrádá logiku.

rousini
rousini
Level Level
29. 5. 2015 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No on má, resp. dělá koule hlavně v protisvětle...

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 5. 2015 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rousini Tak to by mě netrápilo, já proti světlu (slunci) nefotografuji a když už, tak právě proto, abych tam měl i ty odlesky.

rousini
rousini
Level Level
27. 5. 2015 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zjednodušeně je to m43 kompakt. S ohledem na jeden nevýmněnný objektiv mě výsledky nepřijdou nic extra...
Např. na std. paneláku není čitelný název ulice (Mládí). A to dokázala spousta kompaktů s miniaturním čipem.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 5. 2015 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rousini Jmenuj z té spousty alespoň dva. Jsem zvědavý. Respektive by mě zajímalo, který kompakt s miniaturním čipem kdy nabízel více jak REÁLNÝCH 12 Mpx.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
29. 5. 2015 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No ked uz sme u toho, tak (kvoli bayerovej maske) ani LX100 nema sancu ponuknut REALNYCH 12 Mpix ... ;)

rousini
rousini
Level Level
29. 5. 2015 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Já neumím počítat pixely ani nestuduju DxOmark. Prostě se podívám a buď tam obrazová informace je nebo není.
Takže si pamatuju, že např Nikon P7600 to zvládl.

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 5. 2015 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jasně, ale to jsem nyní zanedbal. Tak dobře - který kompakt s malým snímačem měl těch reálných řekněme 6 Mpx? Nyní prosím odpustit, že polovina Mpx z těch 12 je jen velmi zjednodušený ohled na tu interpolaci výstupu z klasického snímače :-).

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 5. 2015 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak P7600 neznám, ale jestli myslíš P7700, tak jsem se na to podíval a tam je otázka, jestli to spíše není jiným kontrastem fotografie, protože třeba já ten nápis ulice u LX100 na monitoru vidím, jen zřetelnost je rozdílná mezi LX100 a P7700. Scény nejsou fotografovány za stejného osvětlení a navíc zde lze výsledek ovlivnit jiným nastavením výstupu u fotoaparátu. Dokonce i ohnisko je jiné, v tomto případě to jde v zásadní neprospěch LX100.

Takže takhle to srovnávat nemůžeš, resp. můžeš, ale dojdeš akorát k omylu.

rousini
rousini
Level Level
30. 5. 2015 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ohnisko jsem nezohlednil to máš pravdu a hraje to roli. Ani jsem ten výstup detailně nezkoumal nebo nezjišťoval, co dovolí RAW, protože neřeším nový aparát a z nudy se v tom nevrtám. Prostě za dvacku mi to nepřijde, jako něco před čím padnout na zádel. A to byl i smysl mého prvního příspěvku.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
30. 5. 2015 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Napriklad LX7 - ma plosne temer 6x mensi snimac, rozlisenie "iba" 10 MPix, a aj napriek tomu dokaze poskytnut nielenze rovnaky, ale dokonca este vecsi pocet realnych megapixelov nez LX100. Staci si porovnat standartnu scenu (mlýny Šenov):

LX100: Objektiv a senzor s relativně nízkým rozlišením si zde neporadil a stěna vykazuje silný moaré efekt.

LX7: Míra detailů je výrazně nadprůměrná, ... obecně je míra detailů skutečně vynikající ... mnoho 16MPx zrcadlovek a CSC fotoaparátů (tedy s o 60 % vyšším rozlišením) se setovým objektivem tyto linie nedokázalo vykreslit! Panasonic to zvládl s 10 megapixely!

janfran
janfran
Level Level
30. 5. 2015 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A díval ses taky na jiné části těch fotek, než stěnu s moiré? Vždyť prakticky všude jinde je LX100 detailnější. A slovní hodnocení je potřeba brát v kontextu kategorie, do které je foťák zařazen.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
30. 5. 2015 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Oba fotaky - LX100 aj LX7 patria do tej istej kategorie. Su to profikompakty, zamerane na kvalitu fotografii, svetelny nevymenny objektiv, cip vecsi ako bezne kompakty ale mensi ako zrkadlovky, fotenie do rawu, rozsiahle moznosti nastavenia vratane manualnych rezimov.

Ale aj keby nepatrili, na veci to nic nemeni, pretoze ja som len odpovedal na otazku "který kompakt s malým snímačem měl těch reálných řekněme 6 Mpx?"

Choakinek
Choakinek
Level Level
31. 5. 2015 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "A díval ses taky na jiné části těch fotek, než stěnu s moiré? Vždyť prakticky všude jinde je LX100 detailnější."

Ano, ano, to je ten správný objektivní přístup. Vymažeme celý svět, jakoby neexistoval a budeme zkoumat jen šedou stěnu Šenovského mlýna s moaré efektem :-).

Tímto to balím a myslete si odpůrci LX100 co chcete, u mě je to prostě parádní foťák, jaký tu nebyl zatraceně dlouho.

Sakini
Sakini
Level Level
29. 5. 2015 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rousini Přesně můj pocit když vyšel - na to že to je kompakt působivý balík vybavení a schopností, ale jinak nic revolučního, prostě opravdu pokročilý výkonný foťák s odpovídající cenovkou, ke kterému by se daly najít alternativy.

JonSnih
JonSnih
Level Level
27. 5. 2015 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Shrnutí, 4. odstavec shora: "Ostří sice hrozivých 0,8 sekundy" nemá tam být 0,08 sec? 0,8 sec. měly první PENy a byla to celkem tragédie.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 5. 2015 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Ne, nemá :-) Přečti si to pořádně. Ve 3. odstavci hovořím o ostření s DFD a o tom, že s časem pod 0.1 sekundy je to nejrychleji ostřící fotoaparát, který jsem doposud testoval. Ve 4. odstavci se hovoří o ostření bez DFD, tedy o klasickém kontrastním a to opravdu zabere cca 0.8 sekundy. Pokud tedy budeš využívat DFD ostření (v podstatě všechny režimy kromě jediného), bez problémů se budeš pohybovat pod 0.1 sekundy. Pokud budeš využívat klasické kontrastní ostření bez DFD, připrav se na desetinásobek.

JonSnih
JonSnih
Level Level
27. 5. 2015 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Máš pravdu! Měl jsem za to, že AF je na úrovni moderních CSC mašin jako GM5, která ostří bez namáčknutí za 0,15 až 0,2 sekundy (tak jsi to recenzoval). Zvláštní. Čekal bych, že když jsou oba foťáky z jedné stáje, že budou i podobně rychlé...

aperture
aperture
Level Level
27. 5. 2015 01:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

do minusov by som este dal rozhodne absenciu vyklopneho lcd -spolu s tym nestastnym protisvetlom su takymi ciernymi skvrnami na inak paradnom profikompakte skoda ze panasonic na tom protisvetle viac nezapracoval ale aj napriek tym negativam je hlavny kandidat na naj profikompakt na trhu v celej historii a trefa celkom zasluzena!

snejdy
snejdy
Level Level
28. 5. 2015 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aperture já bych k displeji přidal ještě zápor že je nedotykový. Vybírat ostřící body dotekem je strašně návykové... A taky pro mě zásadní nedostatek chybějící blesk.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 5. 2015 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snejdy Tohle je od Panasonicu trochu úlet, no. Vyrobí fotoaparát, který umožňuje neuvěřitelně pohotově fotit i v manuálním módu, ale dotykový displej tam nedají. A přitom lze ostřit dotykem přes smartphone, ale to je dost nešikovné, když je pak nutné držet jednou rukou foťák a druhou telefon.

Kdyby tam byl aspoň pohotový systém výběru ostřících zón, ale ani to tam není, ten jejich systém více zón se od LX3 takřka nezměnil a je neskutečně nepoužitelný.

Reklama
Reklama