Zpět na článek

Diskuze: Pentax přichází s novou zrcadlovkou K-5 II a K-5 IIs

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

lt
lt
Level Level
5. 10. 2012 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

X-sync mi limituje pouzitie blesku predovsetkym pri kratkych casoch. Ak je xsync 1/180 .. nemozem pouzit blesk, ak fotim niekoho s casom 1/1000, pretoze stoji na slnku ale tvar ma v tieni. Kompakty s tymto problem nemaju /leaf shutter/.

Cejpatka
Cejpatka
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Fotomobil: Google
Objektiv: Tamron
4. 10. 2012 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vysokorychlostní synchronizace funguje u všech značek na stejném principu, ať už se označuje HSS (High Speed Sync) nebo FP (Focal Plane), je to vždy série několika rychlých záblesků o vysoké frekvenci a vždy je s tím spojena nižší intenzita záblesku, nebo-li čím kratší čas tím také více klesá směrné číslo blesku.

niuk
niuk
Level Level
14. 9. 2012 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ikdyž není u tohoto fotoaparátu hlavním cílem video nechápu proč nemá možnost 60fps 720p. I levnější K-30 má 60fps při 720p.
Pane Šurkala, je možnost, že bychom se dočkali recenze K-30? Mám ještě stále Lumix GH1 a nějak mě nalákal Pentax na K-30, jen bych chtěl nějakou kvalitní recenzi. Vaše recenze mne vždy přesvědčily. Díky.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 9. 2012 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niuk Recenze na K-30 by měla být, nemohu ale slíbit kdy.

lt
lt
Level Level
12. 9. 2012 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokial viem, D80 ma 1/200 max. x-sync

lt
lt
Level Level
12. 9. 2012 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Vypadlo mi .. a D70 ma 1/500 kedze kombinuje mechanicku a CCD elektronicku uzavierku. No .. proste este ta mechanika nas bude asi nejaky cas prenasledovat :((

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 9. 2012 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt To by ma celkom zaujimalo, ako je technicky zrealizovana kombinacia elektronickej a mechanickej uzavierky, aby kazdy pixel na cipe bol exponovany presne stanoveny cas. Lamelova mechanicka uzavierka odkryva (zakryva) cip postupne, stlpec po sltpci, kdezto elektronicka obvykle spusta (zastavuje) expoziciu v celom cipe naraz. Vedel by som si to predstavit tak ze kazdy sltpec (popr.pixel) na cipe ma svoju vlastnu samostatne ovladanu elektronicku uzavierku. Takto to maju CMOS cipy (a potom robia znamy rolling-sutter efekt) ale u CCD som sa s takym niecim este nestretol.

lt
lt
Level Level
12. 9. 2012 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Nieco som o tom cital, ale relevantne dokumenty som nejak moc nenasiel /nesnazil som sa to nejak zvlast hladat/ ale mari sa mi, ze je to hlavne o tom, ze princip CCD tomu napomaha, ked sa prelievaju naboje z riadku do riadku, co sa u CMOS neda. Tak mozno niekto ,kto tomu venuje viac casu, hodi nejaky link, nech si to nastudujeme a mozeme zas nieco znosit pod ciernu zem (hehe, pokus o vtip). Taky Ganec by mohol nieco nahodit, ked tolko studuje :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
12. 9. 2012 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lt Ano, Ganec je vhodny kandidat, toho mnohi velmi radi znasaju pod ciernu zem :))))

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
11. 9. 2012 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nema Haselblad centralnu uzavierku ? S tou sa daju dosiahnut ovela lepsie sync casy nez s klasickou lamelovou.

lt
lt
Level Level
12. 9. 2012 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Ano .. stredoformaty nemaju nijak zvlast ine sync casy ako hocico ine. Cokolvek nad 1/250 uz asi bude nieco kombinovane, alebo centralne. Alebo bude mat o hodne znizenu zivotnost .. neviem.

Flayer
Flayer
Level Level
11. 9. 2012 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

D80 umí jen 1/200, ještě starší D70s uměla 1/500.

Reklama
Reklama