Zpět na článek

Diskuze: Samsung vyvíjí 12MPx CMOS BSI čip pro fotomobily

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

strecha
strecha
Level Level
22. 2. 2011 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mozna by se zacalo jednat o prave umeni...hotove impresionisticke dilo :D
Naladu fotky by nerusil ostry obraz, ale clovek by se mohl vice soustredit na vnimani nalad snimku...marketing nas nyni zene ve smycce zpet...treba jednou z toho polezou hotova kubisticka dila ;)

...berte to, prosim, s nadsazkou.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
22. 2. 2011 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@strecha Rawy budu testy farbosleposti a jpgy budu krasne umelecke olejomalby s vyraznym rukopisom autora rozmydlovacieho algoritmu :)

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
22. 2. 2011 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Doufejme, že to takhle nedopadne. Ale mělo by to výhodu v tom, že bysme my, co máme kompakt s 8M čipem, ho mohli prodat, vyvážit zlatem, za zlato si koupit tímto šílenstvím nepostižená zrcadla :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
22. 2. 2011 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Hmm.. tak to mam smolu, ja mam uz 10 MPix :( ... ale mam este svoj stary Oly C-2 ktory ma len 2 Mpix, take by sa mali vyvazovat diamantami :))

Choakinek
Choakinek
Level Level
21. 2. 2011 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak on nenapsal, za fyz. hranice OPTIKY. Pokud by šli za tyto hranice, tak už to prostě nebude fotit ;-). Jinak za fyz. hranicemi jsme už dávno, výchozím prostředkem pro porovnání je DSLR a stačí porovnat např. 14 Mpx fotku z DSLR se 14 Mpx fotkou z kompaktu a situace, ve které jsme, je prostě zřejmá. Zvyšování počtu megapixelů v kompaktech mi připomíná vládní opatření - také jsou k ničemu ;-).

Ganec
Ganec
Level Level
21. 2. 2011 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyraba sa to lebo ludia si to ziadaju. V oznameni 8-megapixlovom senzora sa pise (ktory ale uz je v produkcii):
The new imager with BSI is designed to address the increased demand for 8 Megapixel resolution cameras by high-end mobile phone customers

http://image-sensors-world.blogspot.com/2011/02/samsung-introduces-8mp-14um-pixel-bsi.html
http://www.koreaittimes.com/story/12993/samsung-introduces-8-megapixel-cmos-imager-quality-image-features-high-end-mobile-phones

Ganec
Ganec
Level Level
21. 2. 2011 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podla mna to najzaujimavejsie co je na tomto novom senzore v (prelozenej sprave) chyba: tento senzor nepouziva RGB bayerovu masku, ale RGB-white, teda jeden pixel reaguje na celu intenzitu svetla (kodak to nazval "panchromaticky bod"), cim sa zlepsuje citlivost na svetlo.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
21. 2. 2011 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Tak to by bolo super, o niecom takom rozmyslam uz par rokov ze by to konecne niekto mohol zacat robit.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 2. 2011 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som dokonca zo svojho dvojmegapixeloveho Oly C-2 nechaval robit fotky na A4 a slo to, pri normalnej pozorovacej vzdialenosti sa A4 zdala v pohode. Ale to bolo este v casoch, ked sa tak brutalne nezehlilo a neodsumovalo, takze fotky mali skutocne take rozlisenie, ake mali mat.

Monitory maju 1920x1080 avsak treba si uvedomit ze realne rozlisenie beznych cipov s RGB maskou je 2.5 az 3x mensie ako pocet megapixelov, takze na to aby fotka na FullHD monitore bola maximalne kvalitna a detailna, je potrebny aspon 6 az 8 megapixelovy cip. Ale inak suhlasim, viac ako tych 8 megapixelov na malom pidicipe v kompakte naozaj nema vyznam a vyrobcovia to robia len preto aby to bolo "viac adidas" ...

nephilim
nephilim
Level Level
20. 2. 2011 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fotky se čím dál tím míň tisknou a čím dál tím víc se prohlíží na displayích počítačů a televizích. Obě zmíněná zařízení mají rozlišení maximálně 2MPix (FullHD= 1920x1080). Proč tedy všichni výrobci šílí a zvyšují rozlišení snímačů? Ty 2MPix by stačily i na fotku 10x15. Tak o co výrobcům jde? Je jasné, že o kvalitu ne, takže zbývá ťamanské: "Víc proužků, víc Adidas".

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
20. 2. 2011 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Ja som dokonca zo svojho dvojmegapixeloveho Oly C?-2 nechaval robit fotky na A4 a slo to, pri normalnej pozorovacej vzdialenosti sa A4 zdala v pohode. Ale to bolo este v casoch, ked sa tak brutalne nezehlilo a neodsumovalo, takze fotky mali skutocne take rozlisenie, ake mali mat.

Monitory maju 1920x1080 avsak treba si uvedomit ze realne rozlisenie beznych cipov s RGB maskou je 2.5 az 3x mensie ako pocet megapixelov, takze na to aby fotka na FullHD monitore bola maximalne kvalitna a detailna, je potrebny aspon 6 az 8 megapixelovy cip. Ale inak suhlasim, viac ako tych 8 megapixelov na malom pidicipe v kompakte naozaj nema vyznam a vyrobcovia to robia len preto aby to bolo ?"viac adidas?" ...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
19. 2. 2011 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vau, a mame tu dalsi rekord .... 77.5 MPix/cm^2 a este k tomu CMOS, no, ja sa realne obavam, ze to uz naozaj budu tie klasicke testy farbosleposti, kde musi clovek v zmeti farebnych bodiek rozpoznat velmi slabucke siluety nejakej kresby. Chcel by som z toho vidiet RAW pri najnizsom ISO...

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 2. 2011 01:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prostě a zkrátka hromada buněk úplně k ničemu. Kolik to tak reálně bude mít - 3 Mpx? Přepočteno na Foveon 3/2,5 (2,5 je moje vlastní hodnota, vypozoroval jsem, že Foveon má zhruba 2,5x větší rozlišení při stejném počtu Mpx než běžný snímací čip) = úžasných 1,2 Mpx, takže přesně 10x méně. A to se vyplatí :-).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
19. 2. 2011 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Foveon je jediny cip co ma realne rozlisenie totozne s poctom pixelov (kedze kazdy pixel snima plnu farebnu informaciu). To klasicke cipy s RGB maskou maju cca 2.5 krat nizsie rozlisenie pretoze pre informaciu o jednom bode sa musia brat hodnoty nielen z daneho snimaca ale aj z minimalne dvoch susednych snimacov. Takze realne rozlisenie tohto 12 MPix snimaca bude (za idealnych podmienok bez sumu) tak zhruba 4 az 5 MPix. A kedze to bude isto hrozne sumiet, tak zehlenie sumu to este zrazi na nejakych 1 az 2 MPix. A pri vyssich ISO este menej.

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
20. 2. 2011 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Tak co, kdo první pokoří fyzikální hranice? :-(

Reklama
Reklama