Zpět na článek

Diskuze: Canon PowerShot G1 X Mark III: s ještě větším srdcem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

RiMr
RiMr
Level Level
12. 2. 2018 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další foťák, který mě (opět) utvrzuje v tom, že opoštění této značky před několika (deseti? patnácti?) lety byl z mé strany a pro moje potřeby rozumný krok...

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 2. 2018 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr To bych skoro řekl, že jsi vizionář, neb před 10, 15 lety Canon ještě tak tragický nebyl (ve srovnání s konkurencí) :-).

RiMr
RiMr
Level Level
13. 2. 2018 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No začalo to u GH-1, pak první Sony s polopropustným zrcátkem... Ale jak říkám, pro moje potřeby. Každý má jiné.

drooper
drooper
Level Level
11. 2. 2018 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém je, že v tom, že ten foťák (ač se to některým nezdá) má opravdu smysl... Spousta komentů, jak si za tu cenu mohu pořídít zrcadlovku či bezzrcadlo s tím a s tím objektivem, ale zapomínáte na jednu důležitou skutečnost. Ten fotoaparát nemá za úkol nějak konkurovat nebo překonávat kvalitní zrcadlovky/CSC s dobrými objektivy (ano v tomto ohledu lze koupit pomalu za stejné peníze lepší foťák, možná i s lepším objektivem). Jde o to, že tady dostanete slušnou zrcadlovkovou kvalitu obrazu v maličkém a lehkém těle (je menší a lehčí než naprostá většína CSC bez objektivu, o zrcadlovkách ani nemluvě). A když si k tomu připočítáte velikost a váhu objektivů, tak jste bezmála na dvojnásobku... Takže ano, kdo má zájem o zrcadlovkovou kvalitu v kapesním provedení, aby se nemusel vláčet s ničím těžkým nebo prostě chce záložní fotoaparát k zrcadlovce, tak tento je pro něho jako dělaný, to je bez debat. Komentovat tím, že si sice mohou koupit skoro za stejnou cenu něco s lepší kvalitou výstupu ale dvojnásobou velikostí i hmotností je přece nesmysl. Proto je to přece kompakt :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 2. 2018 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drooper To všechno, co říkáš, je pravda. Mnozí tu nepochopili ten účel v kompaktnosti. Problémem tohoto modelu je ale především to, že s velmi podobným výkonem tu Canon má už G5 X o 10 tisíc levněji.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
20. 2. 2018 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Já si myslím, že Canon testuje trh, jak bude reagovat na APS-C v kompaktu. Objektiv je dobrý, ale mohl být o něco lepší.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 2. 2018 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drooper No, situace pro CSC s APS-C nebo s MFT snímačem, hledáčkem a se základním objektivem nevyznívá tak tragicky, že by disponovaly AŽ dvojnásobnou hmotností proti G1 X Mark III, nicméně G1 X III si se svými 399 gramy oproti těmto CSC nestojí vůbec špatně, to je pravda.

Otázkou je, jak moc velkou výhodou je fakt, že mám třeba o 150 gramů lehčí fotoaparát. Přeci jenom v kategorii do cca 550 gramů se už nachází dost CSC se zákl. objektivem.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
20. 2. 2018 00:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Kompatnost není jen hmotnost.

blue.sun
blue.sun
Level Level
11. 2. 2018 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drooper Kdyby ten kompakt měl třeba lepší zoom, nebo světelnost, pak řeknu, že za danou cenu ještě má smysl (byť i u toho bych se musel přemáhat). Jenže tady je zkrátka všechno špatně. A tu "zrcadlovkovou kvalitu" ani tak nedostanu, protože to, co mi udělá zrcadlovkovou kvalitu, je především objektiv. A přes všechnu snahu se Canon na nic s výměnným pevným objektivem nechytá.
Před pár lety jsem si koupil přesně z takových důvodů cestovní kompakt s větším snímačem... nafotil jsem s ním pár set fotek za tu dobu a nikam ho nevozím. Zato zrcadlovku tahám pořád. Omezení toho kompaktu mě totiž štvou. Větší zoom? Nelze. Rychlost? Nelze. Lepší kvalita objektivu? Nelze. Výdrž baterie dost slabá.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 2. 2018 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Jaký kompakt (prosím přesný typ)? Jakou DSLR (stačí jen APS-C nebo FF)?

blue.sun
blue.sun
Level Level
13. 2. 2018 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Upřímně, co je ti do toho?
Řekněme, že ve své době to byl nejlepší kompakt s větším snímačem a teoreticky nabízel opravdu kvalitu. Zrcadlovka je naopak už docela stará, ročník 2008 a základní APS-C.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
13. 2. 2018 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Vzhladom na tu slabsiu vydrz baterie tipujem ze nebude od Panasonicu :)

pa10
pa10
Level Level
11. 2. 2018 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ach, dalsi kandidat na vynimocny fotak zabity,...
cakal som, ze tie mizernu svetelnost a rozsah zachrani ostrost resp. rozlisovacia schopnost, ale nestalo sa, ostrost je priemerna. nevadi, v skutocnosti sa canonov aj tak zbavujem v prospech lumixov, toto bolo len take ocakavanie, ci motyka vystreli. nevystrelila.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 2. 2018 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pa10 "... v skutocnosti sa canonov aj tak zbavujem v prospech lumixov..."

Choakinek má radost :-).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 2. 2018 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pa10 Mně naopak ta ostrost a rozlišovací schopnost přijde jako jeden z největších kladů toho fotoaparátu. Např. právě ta kvalita kresby je dle mého názoru jediný důvod, proč mi přijde, že by mohlo mít smysl koupit G1 X Mark II proti G5 X.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 2. 2018 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, někde kolem f/8 už to začíná být velmi slušné, ale na nižších clonových číslech? Celoplošná ostrost se nekoná a to je pro mě zklamání. Foťák za 30 tisíc Kč už by přeci jenom mohl disponovat výstupem s celoplošnou ostrostí i na základních clonách, v celém rozsahu svého malého zoomu. Zvlášť, když ta clonová čísla nejsou nikterak malá (f/2.8 - 5.6).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 2. 2018 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, právě na těch nižších. Asi mám opravdu jiné nároky nebo že bych si snad nepamatoval, co jsem testoval jinde, ale právě ta kresba včetně nízkých clon mi přijde být nadprůměrná. Zejména u nízkých clon vidím větší výhodu proti G5 X, která ty nižší clony má dost slabé, kdežto tady G1 X Mark III kreslí nad průměrem své třídy v celém rozsahu clon. Nerozumím tomu, co se ti nelíbí na kresbě tohoto objektivu. Podle mého názoru jde o jeden z nejlepších objektivů u kompaktů (co do celoplošné kresby) v posledních letech nemluvě o charakteru bokehu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 2. 2018 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Já bych řekl velmi lehce nadprůměrná. Ve srovnání s různými objektivy kompaktů či CSC objektivů s malým zoomem si nevede špatně (jsou tam lepší kusy, ale na druhou stranu i dost tragické kusy), nicméně výrazně ostřejší střed než kraje je na některých ohniskách znát dost, kde právě kolem f/8 se ty rozdíly dost stírají a už to vypadá zhruba tak, jak bych si asi přál.

Bokeh je ovšem výborný, s tím souhlasím.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
9. 2. 2018 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sony Alpha A7 + FE 28-70 mm OSS - 27 990 Kč ;-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
10. 2. 2018 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Jo jo, cena toho Canonu je zkrátka velmi přesycená :-).

Opomartin
Opomartin
Level Level
9. 2. 2018 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po představení parametrů mark iii (čekal jsem evoluci, ne revoluci, tedy navýšení rozlišení, zlepšení světelnosti, nebo snad protažení zoomu, nový procesor, ale při stejné velikosti snímače) jsem zakoupil 4 roky starý mark ii. Stále lépe ( čistě subjektivně) než jednopalce Sony kompakt. K mé smůle s čekáním na vytoužený model( zklamání z řady Nikon DL, nebyla nakonec vůbec) jsem pozornost obrátil k řadě kompaktů Canon. Situace mark iii je obdobná jako s uvedením jejího dědečka mark i. Nej snímač, ale velké rozpaky s nedotažením všeho kolem, tedy mark iv zase jako dvojka bude za něco stát. Prostě dvojka je stále ještě v prodeji a za poloviční cenu a není o polovinu(tedy výrazněji) horší.
Místní recenze považuji za velmi kvalitní( přesné grafy a číslíčka) a víceméně není co vytknout, děkuji za ně. Přesto se zeptám u recenze mark ii nemáte obligátní Raynox dcr 150, tedy zvětšení na Canonu G1x mark ii, jaksi ho mám a nemohu se dopočítat zvětšení. Stejně jako vlastním Canon G3x je třeba dokoupit redukci na filtry a předsádky, to tedy jediné už výše recenzovaný mark iii vychytal.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 2. 2018 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Zvětšení s Raynoxem jsem neměřil kvůli tomu, co jste sám řekl, musíte mít redukci na předsádky (ono by se to dalo změřit odhadem). Postup na změření je jednoduchý. Dejte předsádku před objektiv a vyfoťte pravítko co nejblíže to jde. Výsledné přepočtené zvětšení je 3,46 / naměřená vzdálenost na pravítku (3,46 cm je delší strana full frame čipu s poměrem stran 4:3, u fotoaparátů s 3:2 se pak počítá klasicky s 3,6 cm).

Pokud tedy na pravítku vyfotíte třeba 10 cm a blíže už to nejde, bude přepočtené zvětšení 3,46/10 = 0,346×.

Miichaell
Miichaell
Level Level
9. 2. 2018 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V létě jsem na zkoušku koupil G1X MKII (teď jej mají rodiče), abych vyzkoušel, zda se najde slušný kompakt, který bych vyměnil za mojí FZ1000. Potřeboval jsem něco na fotografii na cesty, FZ1000 nefotí špatně a je univerzální, ale lákalo mě něco lepšího (a tady i kompaktnějšího). A první generaci jsem měl v ruce a líbila se mi, přestože to byl takový plasťáček, dělal moc pěkné fotky - a měl plno tlačítek :) U dvojky luxusnější zpracování, 5x zoom idální (na většinou fotek stačí bohatě), rozsah světelností při velikosti senzoru snový, ostrost až do rohů na všech (reálně použitelných) clonách, ND filtr a dotyk - no paráda. Kvalita fotek z toho přístroje mě za danou cenu opravdu nadchla. Bohužel měl jen FHD video, což mě překvapilo (při koupi jsem se na to nedíval, automaticky jsem počítal, že vrcholná třída kompaktů z roku 14 toto má, protože u konkurence tomu tak je, i u mého mobilu ze stejného roku tomu tak bylo!). Z FZ1000 jsem navykl na 4K a prostě ho na foťáku chci, protože točím hodně a i při přerenderování do FHD je kvalita pak jinde. V létě jsem uvažoval nad tím, že každou chvíli Canon určitě uvede MK3, který bude mít 4K a třeba ještě lepší světelnost. Za měsíc od mých úvah došlo k představení a víc jsem se mýlit nemohl. Nechápu to. Marketing? Asi jo, když tam plácli vyšší rozlišení a že jako nikdo nemá kompakt s opravdovým APS-C, tak my ho mít budeme. A kromě čipu pak na vše kašlat? Menší zoom? Horší světelnost? A v roce 2017/2018 bez 4K? Jasně, je to foťák, ale už je to srandard. A za 30K by to mělo být automatické. Uvést produkt, který má po 80% stránek horší parametry než jeho předchůdce, to je trochu sebevražda ne? Chápal bych, kdyby MK3 vyšel po MK1, protože by to logicky navazovalo. Toto ale vážně nechápu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 2. 2018 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miichaell Taky tomu úplně nerozumím. Je třeba možné, že marketing pohlíží na vývoj jen v dané řadě a tak myšlenka byla, že pro zákazníky bude dostatečně atraktivní, že rozlišení fotografií povyskočilo o 11 megapixelů proti G1 X Mark II, tedy ze 13 na 24.

Protože třeba srovnání s mnohem levnějším G5 X dopadá pro G1 X Mark III opravdu poměrně tragicky. Ta těla si jsou velmi podobná (oba přístroje mají např. hledáček), no a lepší světelnost objektivu u G5 X se snímačem vel. 1" srovnává obrazový výkon právě s G1 X Mark III, jehož snímač je typu APS-C. A to jak z hlediska výkonu ve vyšších ISO, tak z hlediska hloubky ostrosti. Takže G1 X Mark III je proti G5 X lepší v podstatě jen tím, že jeho výstup má o (směšné) 4 Mpx více a objektiv má závit na filtry. Zase G5 X má o fous delší zoom.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
9. 2. 2018 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Podla mna, inzinieri v skutocnosti vyvinuli G5 X Mark II ale marketing sa na poslednu chvilu rozhodol ho pomenovat G1 X Mark III, aby ho mohli drahsie predavat :)

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 2. 2018 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ha ha, to je dobré :-).

smARTin
smARTin
Level Level
9. 2. 2018 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto ma tragicky vystup. Ani sa mi nechce verit, ze je tam APS-C. A ze toto ma prijemny bokeh? No mozno ma Milan nejake fotky co neukazal. Lebo neviem ci sa pri tych prikladoch z clanku da vobec o bokehu hovorit...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 2. 2018 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smARTin Pozor, hovořím o charakteru bokehu. Ten ne o tom jak moc je rozmazané (o hloubce ostrosti), ale o tom, jak plynule a jemně je to rozmazané. A zde je nutno říci, že ten rozmazání je tak jemné, že tohle je vysoce nadprůměr nejen u kompaktů, ale za takový charakter bokehu by se nemusel stydět ani pevný objektiv přicloněný na stejnou clonu. Výstup mi přijde v pohodě zejména co do optické kvality objektivu (celoplošné kresby). Bohužel ten snímač není až takový zázrak (ve stínech to opravdu dost šumí), zpracování obrazu by také mohlo být lepší.

smARTin
smARTin
Level Level
9. 2. 2018 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smARTin Presne o tom aj ja hovorim. Mne ale ten bokeh nepride nijako uzasny. Ty to asi beries ako zvycajne podla tych dvoch lediek na tom kompakte? Tak tie kruzky svetelne su pekne, ale nic viac.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 2. 2018 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smARTin Ne, však v recenzi je těch fotek s bokehem více a musím říci, že ten bokeh je rozhodně vysoce nad průměrem. Brzy přibude ještě video s více fotkami, takže tam se dostane na další. Mezi kompakty v kvalitě bokehu patří nový MkIII jednoznačně mezi ty nejlepší. Pokud se ti nelíbí, tak opravdu nevím, co by ten bokeh měl dělat, aby byl krásným.

danhar1
danhar1
Level Level
9. 2. 2018 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a opět canon vyrobil něco co by mi vyhovovalo do kapsy ale objektivem to opět zabil ;-(

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
9. 2. 2018 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danhar1 Ten objektiv je právě dobrý. Zabil to hlavně cenou, ta půjde dolů. Světelnost obj. by mohla být lepší (nevíme, za jakou cenu).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
9. 2. 2018 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H Vieme - za cenu vecsieho a tazsieho objektivu a tym padom este vyssej ceny celeho pristroja :(

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
9. 2. 2018 05:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale za třicítku už je slušnější zrcadlovka ne )))))))
Nehledě na to, že za ty love už se dá koupit i bezzrcadlo s vysoko rozsahovým zoomem

Reklama
Reklama