Seznam kapitol
Canony PowerShot řady S jsou dlouhodobými zástupci malých profi kompaktů a dnes se podíváme na nejnovějšího zástupce, model S110. Ten nabídne 1/1,7" CMOS snímač s 12 megapixely, objektivem s 5× optickým zoomem a Wi-Fi.
Noční scéna
Oproti starším Canonům byla o něco zlepšena úspěšnost ostření za tmy. Musíte si akorát dávat pozor na zapnutý ND filtr, který logicky úspěšnost zhoršuje. Expoziční časy mohou být až 15 sekund, ale všechny delší než 1 sekunda mohou využít pouze citlivosti ISO 80.
expoziční čas 15 s, clona F4,5, citlivost ISO 80, ohnisko 56 mm, klikněte pro zvětšení
U tohoto snímku jsem použil ND filtr pro dosažení delšího expozičního času. Nasvícené detaily jsou velmi dobré, naopak stíny jsou méně viditelné. Můžete se podívat i na snímek v RAWu. Dále se podíváme na snímky při různých citlivostech, vlevo je výřez z JPEGu, vpravo pak z RAWu s vypnutým odšumováním.
ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)
U nejnižší citlivosti není žádný problém, kvůli lehkému smogu je ale kontrast poněkud nižší.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 je k dispozici maximálně s expozičním časem 1 sekundy. Proto je snímek tmavý a šum se tak těžko posuzuje.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 200 čekejte odšumování ve stínech, RAWy trpí na lehký jasový šum.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 dále navyšuje barevný šum, je to ale ještě použitelná citlivost.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 přichází s barevným šumem, naopak v JPEGu začíná dosti silné rozmývání i ztráta barev.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
S dalším navýšením citlivosti na ISO 1600 dále klesá barevnost JPEGů, detaily jsou rozmyté.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 snímky prakticky celé rozmyje, pouze výrazné kontrastní detaily (bílá dodávka vlevo dole) jsou stále velmi dobře viditelné.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
ISO 6400 je v podstatě k ničemu, a to i při multiexpozici. Tam sice není tak vysoký šum, ale detaily jsou stále velmi nízké a barevnost prakticky neexistuje.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost je v RAWu plná barevného šumu, JPEGy jsou v podstatě bez barev a detailů.
Standardní scéna
Nyní se podíváme na dva standardní snímky (první bude prezentován dvakrát).
expoziční čas 1/200 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 61 mm, klikněte pro zvětšení
I přes jemnou mlhu je kresba na kompakt velmi slušná a detailní, stromy vpravo jako tradičně vypadají poněkud méně ostře (je zde spousta jemné kresby, kterou už čip s objektivem nevykreslí). Můžete se podívat i na snímek v RAWu.
expoziční čas 1/400 s, clona F4, citlivost ISO 160, ohnisko 61 mm, klikněte pro zvětšení
S technologií i-Contrast je obloha o něco tmavší a snímek působí jasově více vyrovnaně. Prosvětleným stínům to příliš neuškodilo, šum je jen o trochu vyšší.
expoziční čas 1/640 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 46 mm, klikněte pro zvětšení
Výsledek je slušný, kresba je po celé ploše dostatečná, pravý růžek je trochu "mléčný".