Zpět na článek

Diskuze: Canon PowerShot SX1 IS vs. SX10 IS: souboj CMOS a CCD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jkmaxfli
jkmaxfli
Level Level
20. 5. 2010 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím
Krátce vlastním sx1 is a potřebuji o Vás radu:
1.Kde najdu na foťáku indikátor stavu baterií,jak zjistím jejich stav?
2.Jde nějakým způsobem foťák připojit k pc,aby se paměťová karta hlásila jako samostatný disk např. v Totalcommanderu?
3.Mám nejnovější firmware a nemohu najít přepínání RAW a JPG formátů
4.Nemohu za boha najít možnosti rozlišení ,jak při focení,tak při natáčení videa.

Všem děkuji za reakce.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 5. 2010 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jkmaxfli Nestačí to dát do fóra? Není třeba to tu dávat dvakrát, lidi si to všimnou. Už jsem ti tam napsal i odpověď. Navíc SX1 IS má EVF, takže je to ve špatné kategorii, přehodím :-)

Minimiro
Minimiro
Level Level
11. 3. 2010 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to: "Hi-Speed USB (mini-B)" - štandardné miniUSB

Lako
Lako
Level Level
19. 8. 2009 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam v SX1 kartu SANDISK SDHC Ultra II 4GB 15MB/s a video nahráva a prehrava bezproblemov.Po pripojení na LCD 46" cez mini HDMI prevodku je obraz špičkový!!!!Pre velký datový tok videa konvertujem v Allock video converter to MP4.
Z povodneho bitratu cca 42 Mbit/s na cca.10-15 Mbit/s. pri zachovaní rozlišenia a framerate.
Na žiadnom inom kompakte som nevide takú kvalitu videa ako na SX1!

Krutas57
Krutas57
Level Level
15. 7. 2009 01:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednoduchý test - zkus si video v něčem překonvetovat na třeba 720p MP2 (třeba v PowerDirectoru 7 to de dobře) a pokud skutečně je chyba v souboru, bude trhaný i převod.
Mě osobně se původní MOV z foťáku taky sekají (Turion X2 2,2ghz, 4gb ram, ATi 3650, Vista) - mají 1080p rozlišení a brutální bitrate. Plynule to přehraje třeba SMPlayer při určité ztrátě kvality pro zachování plynulosti. Po převední na MP4 1080p 15mbps nebo třeba MP2 1080p 25mbps to de krásně plynule a obraz je fajn. Jinak karta OCZ 2GB 150x. :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 7. 2009 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemáte pomalou SD kartu ve fotoaparátu? Je možné, že fotoaparát nestíhal takové datové toky zaznamenat a video je pak sekané.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 7. 2009 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednoduchá odpověď. Ano, je. Panasonic FZ28 je stále nejlepší ultrazoom na trhu. Ostatní jej sice občas v některých jednotlivých aspektech předhánějí (větší ohniskový rozsah, lepší makro, menší šum nebo lepší LCD displej), ale není mi znám přístroj, který by měl těch "pro" dostatek. Má třeba jednu dvě věci lepší, ale zase spoustu horších, FZ28 je stále takový nejvyváženější fotoaparát.

Krutas57
Krutas57
Level Level
28. 6. 2009 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak včera jsem si to rychle zkusil na SX1 s CHDK. Přes něj se dá nastavit čas až 2048 sekund (!), já jsem zkoušel nejvíc 160s expozici. Problém je trochu s šumem. U expozice přes cca. 50s už se nedá použít nic než ISO 80, jinak to moc šumí. Při 160s už nebyl šum moc přijatelný ani na ISO 80. Při vynuceném vypnutí redukce šumu se objevovaly výrazné hotpixely vlastně pořád. Třeba na A650 s CCD se dalo krásně fotit i minutou na ISO 200, sice byla fotka celkem zašuměná, ale bez hotpixelů a dalo se to ještě odšumět. Zde je to asi chyba CMOS snímače - proto to omezení na 1s, resp. 15s pouze na ISO 80. Při vyšších hodnotách už se objevují hotpixely.

Ale SX10 s CCD snímačem by se měla chovat podobně, možná i lépe než A650, takže minutová expozice při ISO 80 se zapnutou redukcí šumu bude asi OK. Jen mě hodně zklamalo ostření - automatika se nechytá vůbec (ikdyž zase taková tma u nás na sídlišti neni) a manuální ostření se dá použít spíš odhdem na kratších ohniscích. Na 50mm při F3.5 byla hloubka ostrosti už asi malá - na displeji vypadalo vše dobře, ale na PC bylo všechno neostré. Nejlepší bylo asi ostřit těsně před nekonečno. Možná to bylo jen silnou redkcí šumu, nevím. Jinak v CHDK existuje i funkce kalkulátoru hloubky ostrosti, kterou jsem nezkoušel, ale měla by to dost ulehčit.

Pokud už SX10 máte doma, doporučuji to vyzkoušet osobně, CHDK je celkem bezpečná a jednoduchá zábava ;-)

Krutas57
Krutas57
Level Level
17. 6. 2009 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obojí lze pomocí CHDK - http://chdk.wikia.com , ale je to samozřejmě neoficiální = na vlastní nebezpečí. Na mojí A650ce jsem si s tím docela vyhrál - http://www.youtube.com/watch?v=4NAsp3RoHeE . Na SX1 jsem to zatím pořádně nezkoušel, ale umí fotit přímo do full HD rozlišení a teoreticky až 4fps, takže by to mělo fungovat dobře.

Filcka
Filcka
Level Level
8. 6. 2009 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nekupujte jim to, dyk je to šméčko na první pohled!

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
8. 6. 2009 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak A640 byla bomba (1/1,8", 10 MPx, F2,8-4,1, to už dnes nikdo nechce vyrobit). CMOS snímač na SX1 opravdu není žádná výhra, naopak CCD na SX10 podává jedny z nejlepších výsledků, které jsem kdy na 1/2,3" s 10 MPx viděl.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
9. 5. 2009 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Osobně odhaduji, že bych byl schopen dosáhnout až kolem 1200 fotografií u SX1 IS a možná i přes 1500 fotografií u SX10 IS" - to je na jednu sadu 2700 mAh NiMH naozaj pekna vydrz. Ale, tak ma napadlo - na jedno nabitie baterie na svojom FZ28 som urobil 822 fotiek. Li-ion bateria z FZ28 ma pritom iba 710 mAh. Ak by som miesto 710 mAh baterie pouzil (dajme tomu) nejaku 2700 mAh, mal by som na jedno nabitie zvladnut vyse 3100 fotiek ! Takze, trufam si tvrdit, ze SX1(0)IS ma uzasnu vydrz, ale taky FZ28 ma voci nim vydrz vyse dvojnasobnu :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 5. 2009 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Nicméně jedna poznámka. FZ28 má napětí 7,2 V, kdežto u SX10 jsou to čtyři baterie 1,2 V, takže celkem 4,8 V. Takže FZ28 má 7,2V×710mAh = 5,1 Wh. U SX10 je to pak 4,8V×2700mAh = 13,0 Wh. Takže je to zhruba 2,55x více a ne 3,8x. Na to pozor! Záleží i na napětí. To je také důvod, proč v malých kompaktech baterka vydrží sotva na 200 fotek, když má rovněž kapacitu 700mAh. Mají totiž napětí 3,6V až 3,7V, tedy vlastně poloviční výdrž. Jinak já jsem s FZ28 dosahoval zhruba 500-600 snímků na jedno nabití, takže i zde to matematicky sedí, když by FZ28 měla 4 AA baterie a její výdrž tedy vynásobím 2,55krát, vyjde mi zhruba 1300-1500 snímků. Tudíž jsou na tom zhruba stejně :-) Protože vy jste schopen s FZ28 dosáhnout 800 snímků, dá se předpokládat, že s SX10 byste se dostal přes 2000 v pohodě.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
9. 5. 2009 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, viem ze pri vypocte celkovej energie treba pocitat aj napetie. Vychadzal som z toho, ze SX10 je stavany na 6V, co voci 7.2V nie je az taky rozdiel. Myslim ze ta teoreticky "dvojnasobna" vydrz FZ28 nie je ani tak dana spotrebou fotaku ako takeho, popripade teoretickou energetickou kapacitou baterii, skor tym, ze miesto NiMH pouziva Li-ion. Usudzujem tak z toho, ze s mojim Oympusom C-2, do ktoreho mam moznost pouzit NiMH aj Li-ion, urobim na dve kvaitne plne nabite 2400 mAh NiMH AA baterie zhruba tolko isto fotiek, ako na jednu plne nabitu 1200 mAh Li-ION R-CRV3, ktora ma presne 3.0 V.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 5. 2009 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jasně, chápu. Ale zase, ty NiMH mají 2,4V a ne 3,0V, proto na CRV3 není problém dosáhnout tu výdrž poněkud vyšší, dvojnásobek je však výrazně vyšší vzhledem k dopočítaným watthodinám, takže Li-Ion má v tomto navrch. Jen si představ, kdybys měl Li-Ion akumulátor s 2700mAh :-) To bys nabíjel jednou za rok :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 3. 2009 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No SX10 i SX1 s delšími ohnisky ostří poněkud hůře, ale i při žlutém rámečku zaostření často ostří správně. Každopádně v tomto ohledu nejsou právě přeborníky.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 3. 2009 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já nevím, ale jestli SX10 IS vydrží na kvalitní AA baterie 1500 snímků, tak mi to přijde jako zatracená výhoda proti Li-Ion akumulátoru (např. u FZ28). Býval jsem zastánce spíše Li-Ion akumulátorů, ale jejich výdrž nebývá vždy příliš vysoká. Když si koupíte kvalitní AA články, Li-Ion u kompaktů nemají šanci co se týče výdrže. Pochopitelně Li-Ion má své výhody, ale rozhodně bych žádné z řešení nezatracoval. Prošlo mi pod rukama už hodně fotoaparátů a jsem raději, když mají AA baterie. Nemusím akumulátor nabíjet každý den nebo každý druhý den testování :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 3. 2009 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, stále nepodporují. Ale i tak lze fotografie stahovat, jen se fotoaparát ve Windows tváří jako multimediální zařízení, takže je to poněkud komplikovanější (nelze je přetahovat, ale musíte označit, dát kopírovat, vložit, tam kam chcete a pak ručně smazat,...). Tedy alespoň mně to tak ve Windows XP jde.

Krutas57
Krutas57
Level Level
3. 3. 2009 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No moje A650 podporuje mass storage, včetně automatického stahování fotek (jak XP, tak Vista a 7).
Podmínkou ovšem je NEinstalovat software z CD a nechat to zcela na OS.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 3. 2009 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krutas57 U SX1 a SX10 je to ještě celkem jedno, ale třeba z G10 RAW+JPEG jinak než přes Canon software bohužel nedostanete. Přes OS jste schopni natáhnout RAWy i JPEGy pokud byly foceny zvlášť. Pokud však fotíte do RAW+JPEG, přes OS natáhnete dvakrát RAW. Takže zde je software Canonu nutný. U SX 10 a SX1 to jde i přžes Windows, ale není to mass storage (ono se to tak jen trochu tváří).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 3. 2009 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl by, ale očividně není. Škoda, že EXIF neukazuje přesné vyvážení bílé, nicméně oba fotoaparáty byly nastaveny na automatiku. Také mě to zarazilo.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 2. 2009 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, tento režim se jmenuje "Dlouhá závěrka" a je o něm v článku zmínka minimálně třikrát včetně fotek :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 2. 2009 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omluva přijata, pěkný večer.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 2. 2009 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě poznámka, recenze nemá jen jednu kapitolu, ale hned osm ;-) Mrkněte i na ty další. Pravděpodobně jste zůstal u té první a dál jste se nepodíval.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 2. 2009 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Smím se zeptat, co jste vlastně četl, když jste v recenzi žádné porovnání snímačů nenašel??? Čtvrtá kapitola je srovnáním celá přeplněná, galerie snímků také není v recenzi pro smích. Příště se, prosím, lépe dívejte.

Krutas57
Krutas57
Level Level
24. 2. 2009 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, chci se jen optat, kde jste vzal (spíš kde Canon vzal) informaci o 11,8mpx u SX1? Ikdyž je čip stejně vysoký (2736px) a širší (3840px), tak mi to vychází jen něco kolem 10,5 milionu px... Vím, že se další px můžou používat i na ostření a měření expozice, ale že by jich bylo přes megapixel? Ostatně nemá to nějaký vliv i na tolik zmiňovaný šum?
Jinak u A650 Canon uvádí 12,1mpx, přičemž fotky mají přesně 12mpx a snímač (fotka v RAWu) má 12,2mpx, někdy z nich fakt šílím. :)

V recenzi mi taky docela chybí ukázka širokoúhlých fotek z SX1, kde by mělo docházet ke změně ohniska, čili by to stálo za zkoušku. Docela by mě zajímalo, jak je na tom aberace a ostrost na stranách širokoúhlé fotky...

Jinak sem na tuhle recenzi čekal, model SX1 mě dost zaujal. Recenze je tradičně výborná, samozřejmně překlepy trochu jsou (místo SX1 máte SX10, možná i vícekrát; u SX10 máte video 620x240 atd.), ale nejsme na serveru pro nechápavce / o češtině. Popravdě SX1 mě trochu zklamal, nárůst šumu je nepříjemný a ta 1s v M je opravdu hloupý vtip, ikdyž by to měl ověřit někdo s finálním prodejním kouskem, nezdá se mi to. S příšerným EVF jsme se již smířil, na 2,5" / 173k bodů jsem zvyklý z A650, takže mi to je jedno. Manuální ostření stále na nic, optika no comment.
Na druhou stranu kombinace 1080p kamery a foťáku se mi zamlouvá, normální 1080p kamera stojí zhruba stejně a rozhdně nefotí takto "kvalitní" fotky. Ano kamera má možná trochu lepší ostření, někdy 5.1 zvuk (to fakt potřebuju) a líp se drží, ale zase široký ohnisko, mamutí zoom (+ 2x telekonvertor bez ztráty kvality), lepší fotky... Nemáte v plánu sebrat kolegy z tvfreak-u a zkusit přímý souboj mezi SX1 a nějakou normální 1080p kamerou s podobnou cenou? Asi nebudu sám, koho to zajímá a na netu jsem to nějak nenašel.

Jinak pořád se mi honí hlavou myšlenky "bože proč? co maj proti manuálnímu ostření?" atd. Myslíte, že k mojemu stávajícímu Canonu A650IS je lepší přikoupit kameru a tahat to vše s sebou, nebo je SX1 oba bezpečně nahradí?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
24. 2. 2009 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krutas57 Kde vzal Canon 11,8 MPx, to opravdu nevím. Ale když to tak uvádí :-) S těmi širokoúhlými fotografiemi máte pravdu, tak jsem jednu do recenze přidal (Galerie ilustračních snímků, poslední snímek). Pokud najdete více překlepů, dejte mi prosím vědět, ať je mohu opravit (ono SX1 a SX10 se děsně plete, nevím proč je nomohli rozlišit třeba SX1 a SX2 nebo nějak rozumněji). Jinak díky za ocenění.

Hirogen
Hirogen
Level Level
24. 2. 2009 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Recenze pěkná, muselo to dát práci. Hlavně proto, že to jsou velmi podobné stroje.
Na obhajobu značení: Jako u zrcadlovek chtěl Canon, aby z označení bylo vidět, který model je "vyšší" třída. Čím méně cifer v označení, tím vyšší model. Bohužel se do toho člověk snadno zamotá.

Hirogen
Hirogen
Level Level
24. 2. 2009 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krutas57 A650 je poměrně zdařilý a mladý fotoaparát a asi bych jej řadou SX1/10 nenahrazoval. Buď bych si ho nechal, nebo koupil zrcadlovku.

Krutas57
Krutas57
Level Level
24. 2. 2009 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen No mě jde spíš o to video v kombinaci s focením...
Právě proto mi SX1 padla do oka. Ikdyž jak tak koukám na testy (a zkušenosti), tak A650 asi fotí o něco lépe... Jenže zase VGA video s nekvalitním zvukem, bez zoomu a bez kontinuálního ostření není nic moc. A 4fps bych taky asi využil. A s kamerou se toho zase moc nevyfotí...
Jinak fotím jen neprofesionálně (výlety, kroužky...), takže mi zrcadlo přijde zbytečná investice. Přecejen kvalitní zrcadlovka s optikou je tak od 25k výš a low-end typu Nikon D40 bych nekoupil. Nebo myslíte, že by kvalitní fotky z levnějšího zrcadla byly lepší než video?

Hirogen
Hirogen
Level Level
25. 2. 2009 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Sekvenční snímání u hodněmagapixelových kompaktů je problém. SX1 je na to dobrá. V dobách, co jsem měl S2IS, jsem to také využíval. Add video, ber tedy SX1, protože v nižším video můžeš natáčet vždy a až si koupíš nějaká čtyřjádrový procesor (je to přeci jen náročnější na zpracování), tak jen přepneš. Ujišťuji tě, že to video je super a s přehledem šoupne FullHD kameru za 15000,- do kapsy. Lidi, co si koupili SX1/SX10 jsou s nima velmi spokojení.

Filcka
Filcka
Level Level
25. 2. 2009 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krutas57 HD Video je u Canonu HD jenom formátem, nikoli detaily... Videa jsou k shlednutí na U tube...

Hirogen
Hirogen
Level Level
25. 2. 2009 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Filcka No, tak větší blábol jsem už dlouho neslyšel. Evidentně si to nikdy neměl v ruce. Esková řada od Canonu je právě na video super. Počínaje od S1IS.

Filcka
Filcka
Level Level
25. 2. 2009 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Filcka No s tou humpoláckou optikou to jsou opravdu super snímky a video bude určtitě ještě lepší :))) Stačí se podívat na tu fotku s kapkama deště. SUPER! Předražená hračka pro děti...

Reklama
Reklama