Recenze Fotoaparáty Kompakty Canon

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času | Kapitola 7

Milan Šurkala

Milan Šurkala

18

Seznam kapitol

1. Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času 2. Ostření, expozice, videosekvence, stabilizace, portréty 3. Digitální šum, protisvětlo 4. Vlastnosti objektivu
5. Optický zoom, rychlost, scénické režimy 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

V dnešní recenzi se budeme věnovat dalšímu ultrazoomu od Canonu, střednímu modelu SX500 IS. Nabízí dnes už nezvyklý CCD snímač a naopak moderní objektiv s 30× optickým zoomem. K tomu nechybí plná nabídka manuálních režimů a irisová clona v objektivu.

Reklama

V této kapitole se můžete podívat na několik ilustračních snímků.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/100 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Fotoaparát nezvládl pobrat jasy oblohy (lze vyřešit i-Contrastem). Kresba je dobrá zejména uprostřed, stromy v pozadí se ale mažou, je v nich chromatická aberace, kterou si můžete všimnout nejen tam, ale dokonce i na stéblech trávy ve spodních rozích.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/400 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 628 mm, klikněte pro zvětšení



Telemakro je přiměřené, potěší docela pěkný bokeh. Při citlivosti ISO 200 ale čekejte na větší množství ustřelených pixelů.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/20 s, clona F5, citlivost ISO 800, ohnisko 53 mm, klikněte pro zvětšení



Při citlivosti ISO 800 už čekejte výraznější šum, který je viditelný zejména v hladkých plochách.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/400 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Tento snímek dopadl docela dobře. Detaily jsou solidní, chromatická aberace je viditelná jen ve spodní části snímku. V obloze je vidět jasový šum.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/320 s, clona F5,8, citlivost ISO 200, ohnisko 720 mm, klikněte pro zvětšení



Toto je další ukázka telemakra a velmi příjemně rozmazaného pozadí. Opět zklame docela znatelný šum v pozadí.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/500 s, clona F5, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Množství detailů je solidní, ve stínech je odšumování opět poměrně silné, místy je vidět chromatickou aberaci.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/1600 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Tento výsledek mě naopak vůbec nepotěšil. Stíny jsou hodně rozmyté, bez kresby, ve větvích je mnoho chromatické aberace. Je zde i odlesk objektivu.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/60 s, clona F3,4, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Tady lze opět vytýkat klasické problémy spočívající v ustřelených pixelech a chromatické aberaci.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/1600 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Makro režim na nejširším ohnisku nabízí solidní zvětšení, musíte však počítat se zkreslením širokého ohniska. To se hodí zejména pro snímky toho, co samo produkuje světlo (nedochází ke stínění si objektivem). Pozadí bohužel trpí na ustřelené pixely.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/320 s, clona F5,8, citlivost ISO 100, ohnisko 720 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Nižší kontrast je zde způsoben smogem, což dále umožňuje degradovat obraz (málo kontrastní plochy jsou považovány za šum a rozmyty). Opět vidíte spoustu chromatické aberace.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/60 s, clona F5, citlivost ISO 160, ohnisko 135 mm, klikněte pro zvětšení



Zde bych moc nekáral, detaily jsou většinou slušné, občas by trávě a stromům neuškodilo slabší odšumování, ale dá se to přežít.

Canon PowerShot SX500 IS: fotící stroj času



expoziční čas 1/250 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Zde je to opět snímek plný chromatické aberace. Ta je bohužel jedním z hlavních problémů fotoaparátu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama