Zpět na článek

Diskuze: Canon představil profesionální EOS-1D X Mark III, umí 5.5K při 60p

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
10. 1. 2020 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

polovině termínů nerozumím, do ruky mě to nikdo nedá, tak bafnu tu svoju patnáctiletů vykopávku a pudu se popasovaz s realitou )))))))

třebaň
třebaň
Level Level
8. 1. 2020 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle monstrum považuji za jedničku na reportážním profi trhu. Hardwarově i softwarově state of the art. Nové kompresní standardy heif/h265, 12 bit raw interní(!) video je prostě šílené, kdo chce mít AF při 4k/60 přepne do crop DCI módu. Ve vší úctě připomínám, že Nikon Z laškuje s Prores raw s externím nahráváním (Atomos) a Sony se tváří, že raw video neexistuje (jsem zvědav zda A7S3 bude mít nový quad bayer senzor).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
7. 1. 2020 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Isto skvela zrkadlovka, ale trosku sa divim tomu ze aj ked je urcena hlavne na video, nevie automaticky ostrit pri natacani narocnejsich videi. Pritom s Dual Pixel-om je v kazdej jednotlivej snimke zo snimaca plna informacia o tom ci je zaostrene (a ak nie tak ktorym smerom treba ostrit) takze uz postaci aby ju firmware vyhodnotil.

Alebo mozno pri vecsich rychlostiach to ten Digic 8 proste nestiha a aj pre ostrenie by to chcelo Digic X ...

Choakinek
Choakinek
Level Level
7. 1. 2020 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy To je prostě Canon v oblíbené verzi "nekupujte mě" :-).

Stačí počkat na obdobný přístroj Sony se 60p 4K a uživatel bude mít k dispozici vše:

Canoních 5.5K už to má dávno, protože Sony už dávno generuje 4K video z většího rozlišení, náročnější uživatel si tak Canoních 5.5K vytvoří v editoru videa prostým zvětšením obrazu.

No a AF při videu u Sony asi také funguje a asi se této vlastnosti při 60p nevzdají :-).

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
7. 1. 2020 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nejsem si jistý, zda jste přečetl kompletní parametry přístroje.

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 1. 2020 03:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, přečetl. Kde mám chybu?

blue.sun
blue.sun
Level Level
8. 1. 2020 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek V hlavě.

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 1. 2020 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Vás jsem se neptal, tedy pokud tu nepřispíváte i pod přezdívkou "Jirik_H".

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
8. 1. 2020 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A umí nějaký jiný přístroj to, co umí tenhle Canon? Pokud ne, tak potom nechápu, co to tady píšete. Je jasné, že jednou se ten problém vyřeší pokrokem technologií. Ale firmy musí uvádět modely průběžně a nemohou čekat. Takže je i logické, že dříve nebo později se objeví model, který bude zase o krok dále. Ovšem nyní je o krok napřed Canon.

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 1. 2020 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Viz můj příspěvek níže.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
8. 1. 2020 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Podobné schopnosti nabídne např. Panasonic Lumix S1H. Ten třeba umí vyšší rozlišení 6K, ale naopak jen při 30p. 4K umí při 60p, ale bez oversamplingu (a s ořezem), nicméně zase má AF (byť nepatří ke špičce a v této kategorii nejde o něco příliš nutného - často se používá MF). Umí slow-motion při 180 fps (také bez AF), ale zas nemá 12bitové video, atd... Takže bych neřekl, že je Canon zas až tak výrazně napřed, ale patrně jde asi o to nejlepší na trhu.

blue.sun
blue.sun
Level Level
8. 1. 2020 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Veřejná diskuse mi dává právo odpovědět, smiř se s tím.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 1. 2020 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jo, ještě jsem zapomněl na Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K, která umí 6K při 60p, nicméně tam jde zase jen o APS-C senzor.

blue.sun
blue.sun
Level Level
9. 1. 2020 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Takže Canon JE o krok napřed. Díky za důkazy, Milane.

Hirogen
Hirogen
Level Level
7. 1. 2020 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Přesně tak, datový tok (data z videa + data o ostření) je již tak ohromný, že to prostě nejde. Vlastně datový tok je dvojnásobný v režimu DP. Proto lze například pro plynulé video 25sn/s nastavit minimální čas závěrky 1/50. Každá lichá jedna padsátina je určena pro zaostření a každá sudá jedna padesátina pro sejmutí obrazu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 1. 2020 03:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen To by mě zajímalo, jestli podobně postupují i u Sony např. při vývoji A7 IV, jestli si také říkají, že to PROSTĚ NEJDE.

bedo.
bedo.
Level Level
8. 1. 2020 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Technologické limity sú úplne reálna vec, v prípade aparátov sú tu navyše komplikácie ohľadom rozmerov (aby sa to stíhalo chladiť) a napájania z batérie. Obávam sa, že napr. bez CFexpress by nebolo možné ani to, čo ponúka Canon. Sony aspoň pokiaľ viem zatiaľ nič porovnateľné nemá, takže sa ťažko vyjadrovať k funkčnosti...

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
8. 1. 2020 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Někteří prostě toto nechápou.

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 1. 2020 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Dobrá, ale pak tedy nevydávám přístroj za cca 200 "klacků" s takovým omezením, ze kterého doslova čučí možnost, že až to třeba za rok bude technologicky možné, tak třeba vznikne model "EOS-1D X Mark III B", který chybějícím autofokusem už bude disponovat.

Nehledě na to, že to je podle mě spíš o penězích, než o technologických limitech. S velkou pravděpodobností ty obrazové procesory nevyrábějí 7 nm technologií, která je už dnes k dispozici, ale nějakou starší technologií právě kvůli ceně výroby takového procesoru. Dva konstrukčně shodné procesory vyráběné různou technologií také odlišně "topí" a tedy pochopitelně také mají odlišnou spotřebu.

Hirogen
Hirogen
Level Level
8. 1. 2020 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Tento přístroj taky není pro amatéry. Kategorie, kam míří, jsou i profi kameramani. Ukaž mi profi kameramana, který ostří pomocí AF. To nemluvím o někom, kdo natáčí svatby. Tohle míří do filmařiny. Až s tím bude profík natáčet celovečerní film, AF zrovna řešit nebude, to mi věř.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
8. 1. 2020 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Pán si všímá pouze problémů u Canonu. U jiných nikoliv nebo ho tolik nepálí.

blue.sun
blue.sun
Level Level
8. 1. 2020 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen 7 nm je tak drahý proces, že se na něm dnes stěží začalo něco produkovat, a ty bys ho ve velkém cpal do foťáků. Jen trollíš, nebo jsi fakt tak tragicky mimo?

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 1. 2020 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen V žádném případě netrollím. Zabývám se myšlenkou trvanlivosti přístroje za 200 klacků. Až s AF v podobné kvalitě videa přijde konkurence, což nemusí trvat ani rok, tak už si ten přístroj skoro nikdo nekoupí. Ti, co jej zakoupili, pak budou litovat. Tedy nikoliv za předpokladu, že by AF nikdy v této kvalitě videa nepotřebovali, to by se pochopitelně zcela reálně stát mohlo, to nevylučuji.

bedo.
bedo.
Level Level
9. 1. 2020 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Ty si fakt myslíš, že si to kúpi aj normálny človek? Toto sú pracovné nástroje, ktoré typicky kupujú agentúry pre svojich reportérov. A myslím, že jeden z najväčších dôvodov prečo bol uvedený práve teraz (a prečo ešte príde Nikon D6) je letná olympiáda v Tokiu.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
9. 1. 2020 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Kdyby hrozilo, že za půl roku tento přístroj nikdo nekoupí, tak určitě s ním Canon v této podobě nepůjde do světa. Prostě je Vám svět této úrovně neznámý.

blue.sun
blue.sun
Level Level
9. 1. 2020 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Koupí si ho ti, kdo mají pro takový aparát využití. To, že ty to ze své zaujatosti nepochopíš, na tom nic nezmění. Takže prostě jen trollíš.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
7. 1. 2020 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Ona má Digic X, pravda ale ne na zaostřování. Ovšem pokud by toto řešil Digic X, určitě by tam byl i na zaostřování.

blue.sun
blue.sun
Level Level
8. 1. 2020 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H Je otázkou, zda by se dva Digic X na desku vůbec vešly. Zpracování takových datových toků už nezvládne "šváb" 5x5 milmetrů.

jardaomd
jardaomd
Level Level
9. 1. 2020 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Hlavně na video asi není určena.
Automatické ostření není u profesionálů většinou považováno za nutnost.
Procesor by asi stíhat mohl, ale při snímání do 12bit RAW by produkoval přístroj více tepla, což je nejspíše v rozporu s kritériemi, které se Canon pro nejvyšší kategorii své profesionální techniky snaží dodržet.
Tedy nechce udělat to, co dělají jiní, do návodu napsat, že přístroj se může přehřívat a zákazníku, poraď si, jak umíš.

Reklama
Reklama