Zpět na článek

Diskuze: Canon si nechal patentovat objektiv 50-80mm F1.1

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
15. 8. 2019 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kladiem si otazku (a nie je to po prvy raz) ci ma vobec zoom 1.6 nejaky prakticky zmysel. Zoomove objektivy maju komplikovanejsiu stavbu, viac optickych clenov a s tym spojene vecsie straty na optickych rozhraniach a vecsie riziko nepresnosti nastavenia clenov pri ich pohybe.

Nebolo by jednoduchsie (lacnejsie, lahsie), a zvlast pri takto extremne svetelnych objekitivoch, radsej vyrobit dva (popr. tri) pevne objektivy ? Napriklad pre 50-80 mm by to mohli byt pevna 50-ka a pevna 80-ka. Kolko je takych situacii, ze clovek nutne potrebuje napriklad zrovna 65 mm a 50 mm (s orezom) by uz bolo nepouzitelne ?

martinX34
martinX34
Level Level
15. 8. 2019 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Moj posledny kinofilmovy fotak, Canon Prima BF Twin mal zaujimave riesenie objektivu - 2 prepinatelne ohniska 38mm a 80mm. Ohnisko medzi tym sa nastavit nedalo.
https://camerapedia.fandom.com/wiki/Canon_Sure_Shot_80_Tele/Prima_BF_Twin/Autoboy_BF80
Bolo by zaujimave, ak by nieco podobne (ale s lepsou svetelnostou) vzniklo aj teraz. Kombinacia 35mm a 80mm je velmi prakticka (ak by to 80mm este umoznovalo aj makro bol by to ideal) a opticky by to bolo jednoduchsie, ako zoom s podobnou kvalitou.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 8. 2019 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Nejsem si jist, zda by to bylo nutně nějak výrazně opticky jednodušší než objektiv, který by umožnil zoomovat v celém rozsahu.

martinX34
martinX34
Level Level
15. 8. 2019 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Ak by ta konstrukcia nebola jednoduchsia, tak by asi Canon do toho fotaku dal rovno zoom.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
6. 11. 2019 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Také si myslím.

xvasek
xvasek
Level Level
15. 8. 2019 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Těžko říct. 50 - 80 mm je můj oblbený rozsah, ale když se podívám na výsledné rozměry toho zoomu, tak bych do toho teda určitě nešel, ani kdyby to stálo stejně, jako pevná padesátka.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 8. 2019 00:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Tááák jako při konstantních F1.1 by mi 1.6 zoom smysl dával, jen bych radši ohniska 35-56 mm, než 50-80 mm.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
16. 8. 2019 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ja osobne zase radsej ten 50-80. Rozsah okolo 35 mm je hrozne nudny, je to taky klasicky "mobilovy" uhol zaberu, a pokial nie je aspon dostatocne rozmazane pozadie (pouzitim extremne svetelneho objektivu) tak mi tie fotky pridu take ... nezaujimave, prilis obycajne. Nerad fotim s takymi ohniskami.

Naproti tomu od 50mm vyssie to zacina byt ovela zaujimavejsie, strata hlbky priestoru doda fotke menej tradicny a velmi putavy "look" a za velku vyhodu tiez povazujem aj to ze na dostatocne rozmazanie pozadia uz postacia aj bezne svetelnosti objektivov.

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 8. 2019 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek V podstatě souhlasím s určitými výhradami:

1) 35 mm na telefonu... jééé, kde jsou ty časy (na základním objektivu). Dnes je standard řekl bych 24 mm.

2) Tak 35 mm při F1.1 (předpokládám pro FF či APS-C snímač) zajistí solidně malou hloubku ostrosti ;-).

3) Jinak plný souhlas, akorát mně jde o to, že v rozsahu 50-80 nevidím nějak zásadní univerzálnost takového rozsahu, zatímco v případě rozsahu 35-56 vidím pokrytí ještě jakž takž širokého ohniska až po poměrně delší ohnisko a to se mi líbí - prostě když už takový jeden speciální zoom objektiv, tak aby měl pěkně univerzální rozsah ohnisek.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
6. 11. 2019 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Právě že ně. Nad 50 jsou portrétní objektivy, tato clona by dokonale mazala vše mimo portrétovanou osobu. Kratší ohniska spíše se používají s větší hloubkou ostrosti.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
6. 11. 2019 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Možná proto tyhle objektivy se zatím nevyrábějí. Ale určitě význam to má - raději jedno monstrum než 2. A na portrét by mohlo jít o velmi zajímavé sklo.

Reklama
Reklama