Zpět na článek

Diskuze: Další střípky o fotoaparátech Sony NEX

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

xtonda
xtonda
Level Level
26. 4. 2010 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je opravdu hloupé, všechny kompakty i entry level zrcadlovky blesk mají, to by znamenalo výdaj navíc a zároveň ztrátu praktičnosti, ze stejného důvodu mě nezajímaly ani PENy E-P1 a E-P2. Navíc ten přepočet z dolarů v článku mi přijde příliš optimistický, já bych tipoval spíš tak 14 000 a 18 000 (PEN E-PL1 má MSRP 599 USD a u nás je za 15 000).

xtonda
xtonda
Level Level
25. 4. 2010 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto je jistě vítané zpestření produktové nabídky na trhu, konkurence pro micro FT a NX je jedině vítána. Pro mne jsou tyto bezzrcadlové systémy způsob jak získat kvalitu výstupu srovnatelnou se zrcadlovkou v co nejmenším balení, ideálně srovnatelném s kompakty. Tělo vypadá že se povedlo, podle obrázků už skoro ani menší být nemohlo. Ovšem jestli to na tom červeném těle má být základní zoom, tak se obávám, že udělali stejnou chybu jako Panasonic, ten objektiv je na to tělo prostě moc velký. Ze současné nabídky by moje volba byl asi Olympus E-PL1 + M.Zuiko 14-42 + Lumix G 20mm.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 4. 2010 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napriklad v tom, ze dokazu premietat obraz fotenej sceny na ovela ovela vecsiu plochu (vecsi cip) pri zhruba rovnakych svetelnostiach ako maju kompakty.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2010 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by me docela zajimalo, jestli FocusX povazuje i "Géčka" a "Eska" od Canonu a LX od Panasonicu za tak špatné, třeba ne.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
24. 4. 2010 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Focusx se k tomu nedavno vyjadroval v jine diskuzi -> "Za 6t. se dá sehnat starší Panasonic LX3, pokud chceš mizerný foťák, tak tenhle je z nich nejméně mizerný"

focusx
focusx
Level Level
24. 4. 2010 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek G-čko mám a je to dobré akorát na fotky detailů. Ryhlost a forty z terénu na větší vzádalenost jsou zoufalé. Naopak se zrcadlem je rychlost i kvalita rozlišení vzdálenějších předmětů - stromů atd. parádní.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2010 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Cim inym by to malo byt ?"

No nevim, taky se mi to nejak nezda. Zrcadlovky snad jako ze maji mekci kresbu, ale toto? To snad neodpovida ani tomu setaku, pokud je to vyrez ze stredu fotky. S priclonenim jde kresba obvykle do... Nemels tam moc velkou clonu?

focusx
focusx
Level Level
22. 4. 2010 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neznám spokojeného majitele kompaktu staršího 7 let. Teda děti a tak to možná. Ale když jsem synovi mého souseda (10 let) ukázal fotky ze zrcadlovky, hodil kompakt do kouta a táta už mu střádá na levnou zrcadlovku :) Kompakt je prostě hračka a tak je to třeby brát. Zvlášť pokud někdo fotil ještě na film, tak o kompakt ani nezavadí.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
22. 4. 2010 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx Toz ja znam spoustu spokojenych majitelu kompaktu, a jsou mezi nimi i takovi, kterym jde dost o kvalitu snimku. Ne kazdy totiz s sebou chce vlacet velkou a tezkou zrcadlovku a dokonce ze zrcadlovky prechazeji zpatky na kompakt, protoze jim to vyhovuje a kvalita obrazu je v nekterych pripadech dosti dobra. Ale to tobe nikdo ocividne nevysvetli.

focusx
focusx
Level Level
22. 4. 2010 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Naopak, přesvědčí mě zřejmě například tento Sony NEX :) Samsung NX10 mě taky přesvědčil, udělal na mě skvělý dojem , je lehký a s objektivem 30mm/2 je opravdu do kapsy. Já bych řekl, že se v kompaktech blízká na lepší časy s použitím pořádného čipu APS-C a doufám, že nějakou firmu napadne udělat kompakt s tímto čipem a s pevným objektivem :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
22. 4. 2010 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx Napriklad ja som spokojny majitel svojho prveho digitalneho kompaktu Olympus Camedia C-2, ktory som si kupil este v roku 2001. Je pravda, ze dnes je uz mierne moralne prekonany, ale pocas tych rokov, co som ho aktivne pouzival, mi nejeden majitel ineho kompaktu zavidel ake pekne a kvalitne fotky to robi. Samozrejme na profesionalnu DSLR to nemalo, o tom nieto ziadnych pochyb. Ale ! Predtym, ako som si kupil tento svoj C-2, som fotil na kinofilm - a to kompaktami (Canon) aj zrkadlovkami (stara dobra Praktika). Kvalita fotiek nebola zla, ale fotky z C-2 boli obrovskym kvalitativnym skokom dopredu - voci kinofilmovym boli krasne, ciste, ostre, no proste brilantne. Ten prechod v nasom rodinnom fotoalbume sa proste neda nevsimnut :)

focusx
focusx
Level Level
22. 4. 2010 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je jednoduché a nestojí to nic. Je to VÝŘEZ z kvalitní fotky zrcadlovky :) Co je mi platný zoom 30x, když mi z něho vypadne patlanina, ať už na nejkratším, nebo na nejdelším ohnisku. 99% fotek je v rozmezí zoomu 3x :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
22. 4. 2010 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx Jo, uz vidim jak z cca 4000x3000px fotky ze zrcadlovky vyrezes 30x zazomovanych 150x100px, zvetsis to na puvodni rozliseni a budes to prohlasovat za kvalitnejsi :-D

Choakinek
Choakinek
Level Level
22. 4. 2010 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No když vezmeme v úvahu opravdu mizernou úroveň kresby levných univerzálních DSLR ultrazoomů, tak si myslím, že pokud by vyšel dejme tomu s nějakou 25Mpx fullframe zrcadlovkou a s kvalitním pevným objektivem tak např. 100mm a náhle by mu toto ohnisko nestačilo, tak by si určitě mohl v počítači dovolit min. nějaký 2x digitální zoom - tj. napodobit 200mm ohnisko, které max. nejdelší by mu poskytl nějaký levný univerzální ultrazoom objektiv (typicky 28-200mm).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
22. 4. 2010 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Iste, ale ak by chcel pokryt cely ohniskovy rozsah takeho ultrazoomu nejakym objektivom (alebo objektivmi) a FF zrkadlovkou, stalo by ho to mnohonasobne viac penazi, a musel by nosit mnohonasobne tazsi batoh. A to je proste pre vela ludi, hlavne takych co si fotia len tak pre radost (a nezivia sa tym) absolutne neakceptovatelne.

focusx
focusx
Level Level
22. 4. 2010 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To vypadá nadějně a zabudovaný čip APS-C ze zrcadlovek umožní dělat fotky ve slušné kvalitě a ne ty rozpité a rozmatlané hrůzy z dnešních kompaktů s 1/2,33 čipem. Ty malé čipy by měla EU zakázat, je to podvod na zákazníky, kterým je nabízeno šidítko, namísto fotoaparátu, s mini čipem a světelností od 3 a víca a s tím opravdu nejde udělat pořádná fotka za jen o málo horších světelných podmínek, nebo objektů v pohybu. Sony má teda kvalitní kompakt řady NEX, Samsung má NX10 a jsem zvědavý na Nikon a Canon :)

a1bert
a1bert
Level Level
22. 4. 2010 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx ...jo a taky by meli zakazat male auta, velke boty, a cervene notebooky.....

Choakinek
Choakinek
Level Level
22. 4. 2010 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx Co furt máš s tou EU? Nemá smysl něco zakazovat nějakou státní nebo dokonce státy placenou mezinárodní organizací. To je strategie blízká úplnému centrálnímu plánování a to už jsme tu měli v letech 1948 - 1989 a jak víme, nefungovalo to.

focusx
focusx
Level Level
22. 4. 2010 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Měla by to EU zakázat proto, protože malé čipy nesplňují základní podmínky pro název "fotoaparát". Je to podvod na lidi. Zatím co dřív byly všechny foťáky minimálně na kinofilm (až na malé vyjímky jako Minox a pod.) a kvalita byla relativně dobrá, u digitálních fotáků není miniaturní čip 1/2,33 schopný vykreslit fotku tak, aby se dala nazývat fotkou, jsou to jen nejasné obrysy objektů, místo trávy kaše a stromů mlha atd. Červené NB a malá auta nejsou vhodným příkladem :) Prostě si Japončíci a Korejci mastí kapsy prodejem atrap !!! A s tím by měla EU něco udělat, aby se ty atrapy tzv. fotoaparáty nemohly prodávat.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
22. 4. 2010 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jsi uplne mimo. Dyt i 1/2,33" cip dokaze delat pekne fotky. Jenze za 1) mel by mit rozumne rozliseni - tj. do cca 10 MPx vcetne a za 2) nesmi byt aplikovano brutalni odsumeni - a to je ten hlavni problem. Ono pokud mas 1/2,33" cip a rozumne nastavene odsumovani s aspon trochu solidnim objektivem, fotku z kompaktu a normalni zrcadlovky od sebe skoro nerozeznas, a to si nedelam srandu - samozrejme za dne. Takhle muzes pokracovat dale a chtit zakazat cokoli, co nema full frame cip, protoze to prece sumi vice nez APS-C (coz neni pravda, mrkni treba na brutalni sum full frame zrcadlovek Sony, kde je to skoro jak z kompaktu). Vzdyt to je uplny nesmysl takhle neco zakazovat. Navic "že by konečně konec kompaktů s 1/2,33 čipy ?". Dalsi nesmysl, tohle nema ani v nejmensim nahradit tyto kompakty, je to naprosto jiny system a 1/2,33" kompakty budou samozrejme existovat nadale. To je jako by ses pri uvedeni Skody Superb radoval, ze uz nebudou vyrabet trivalec HTP. Samozrejme ze budou, je to totiz naprosto jina kategorie auto pro jinou klientelu stejne jako naprosto jina kategorie fotoaparatu pro jine fotografy.

focusx
focusx
Level Level
22. 4. 2010 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Já bych to spíš než s auty srovnal např. s atrapami, vypadá to jako foták, má to napsáno na sobě "foták", ale je to atrapa :) Já bych to srovnal s konzervou masa, je tam napsáno masová konzerva, ale není, např. když obsahuje 15% masa, 35% kůží a 50% mouky a soje atd. Nebo džus, co má 15% pomerančového koncentrátu a 85% vody. To jsou taky atrapy. Prostě mini čipy nejsou technicky schopné vykreslit běžnou fotku A4. A to vůbec nemluvím o rychlosti focení a nebo o rychlosti ostření. To je u kompaktů doslova zoufalství. Ti kdo byli zvyklí na běžnou kvalitu kinofilmu, jako já z mého Kyjev4 - Kontax s objektivem 50mm/2, tak jsou z tzv. kompaktů s mini čipy 1/2,33, o světelnosti 3,5 zděšení. Na fotáky kompakty s čipem by se mělo psát např. pozor atrapa ! :) A název fotoaparát by měla EU povolit jen u čipů APS-C a větším.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
22. 4. 2010 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Doporučuji chytnout nějaký moderní kompakt do ruky, protože vůbec nevíš o čem mluvíš. Mini čip, pokud má aspoň trochu solidní objektiv a neagresivní odšumování, do ISO 200 vykreslí denní fotku v takové kvalitě, že to od zrcadlovky jen stěží poznáš (mluvím tady samozřejmě o zrcadlovkovém low-endu se setovým objektivem). Co se týče rychlosti focení, moderní zrcadlovka má prodlevu mezi snímky asi 0,4 sekundy, tebou děsně propagovaná Alpha 230 asi 0,65 až 0,9 sekundy. Dnešní moderní kompakty se pohybují kolem 2 sekund (spíše lehce nad), ale už jsou i takové, kde tyto časy klesají někam k 1,5 sekundy. A to není špatné. Nicméně tady máš pravdu, stále mají zrcadlovky navrch. A konečně rychlost ostření. Tady jsi úplně mimo, neboť většina moderních kompaktů už ostří tak rychle jako zrcadlovky, tj. kolem 0,4 sekundy. Rozdíly jsou teprve u delších ohnisek a horších světelných podmínek. U běžných denních fotek rozdíly mezi dobrým kompaktem a zrcadlovkou nejsou tak výrazné, jak si pořád myslíš. Ano, jak se setmí, je to o něčem jiném.

Choakinek
Choakinek
Level Level
22. 4. 2010 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nemohu souhlasit. Ať už je to nekvalitním objektivem, odšumováním nebo difrakcí (o které psali na Technetu) anebo vším dohromady a ještě něčím navíc (odpověď nechme vývojářům) pravda je prostě taková, že fotografie typického dnešního kompaktu (12 Mpx, 1/2,33" čip) pořízená za denního světla, při ISO 100, na jakémkoliv ohnisku, jeví se prostě, že její plné rozlišení je prostě jakoby interpolované ze zhruba 6 Mpx (plus nějaké další problémy s kvalitou, např. vykreslení trávy atd.). Získáme tak mnohem horší kvalitu fotky, než z levné 12 Mpx zrcadlovky.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
22. 4. 2010 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Objektivy mnoha kompaktu jsou az prekvapive kvalitni. Chyba je na strane odsumovani, pak 12MPx fotka kompaktu muze vypadat jako interpolovana i ze 3 MPx (Nejnovejsi Olympusy, prvni 12MPx Samsumgy). Pokud se to odsumovani udela poradne, resp. neudela skoro vubec (odsumi se jen barevny sum), pak rozdil mezi kompaktem a zrcadlovkou temer neni - za dne samozrejme. Co se tyce difrakce, tak ta je u kompaktu patrna pri clonach nad cca F5.

Souhlasim vsak s Vami, ze z dnesniho bezneho kompaktu to tak je, protoze to odsumovani je proste brutalne agresivni. Kdyby se ale chtelo a neodsumovalo tak hrozne, spousta dnesnich kompaktu by kreslila mnohem lepe.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
23. 4. 2010 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Pan Neff to předevčírem porovnal: http://www.digineff.cz/art/jaknato/prepaly_srovnani.html

Jak to tak vypadá, za dobrého světla nefotí kapesní Panasonic o nic hůř, než Canon 5D (tedy fullframe) se špičkovým L-kovým sklem. Rozdíl je v hloubce ostrosti, jinak to laik nemá šanci rozeznat. Samozřejmě jakmile musí jít ISO nahoru, jde kvalita obrazu z kompaktu jinam.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
23. 4. 2010 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, cital som, je to velmi zaujimave porovnanie. Pan Neff tam ma jeden (nastastie nie zasadny) omyl - nevie spravne vypocitat pixelovu hustotu. TZ10 ma nie 25 ako uvadza, ale dokonca az 50 MPix/cm^2.

Inak, o urcite porovnanie som sa pred casom pokusil aj ja (aj som o tom uz pisal). Avsak do suboja som zapojil lacnu a lowendovu zrkadlovku Canon 1000D (3.1 MPix/cm^2) s jej setakom a proti nej som postavil jeden z najlepsich kompaktov z minulosti - Canon PowerShot A630 (21 MPix/cm^2).

A tu je vysledok (jedna sa o vyrezy 1:1 z fotiek):
http://busy.speccy.cz/tmp/a630verzus1000d.jpg

Legenda:
Horny riadok: ISO 100
Dolny riadok: ISO 800
Lavy stlpec: Canon EOS 1000D
Pravy stlpec: Canon PowerShot A630

Zrkadlovka ma obraz taky aky ma, proste ten setak nie je nic extra, a low-pass filter ostrosti tiez prilis nepomoze, avsak so zvysujucim sa ISO kvalita obrazu az tak neklesa. Kdezto kompakt ma na ISO 100 kraaasny cisty ostry krystalovy obraz, ale vyssie ISO az tak dobre nezvlada.

Choakinek
Choakinek
Level Level
23. 4. 2010 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No ta fotka kostelu ve stínu, ale za denního světla, který je vyfocený v samotné recenzi TZ10 na stejném webu při ISO 125 už nevypadá tak přesvědčivě jako ty větve a stromy v tom srovnání s 5D. Ale samozřejmě po zmenšení fotky např. při prohlížení na monitoru nebo pro tisk malé fotografie se nic nepozná, to je mi jasné. Taky proto nejsem na kompakty tak tvrdý jako FocusX, netvrdím, že na trhu nemají své místo. Pak je také nutné zmínit, že ne všechny současné kompakty s podobnými "číselnými" parametry fotí tak dobře jako TZ10. Zde na tom bude zřejmě nejhůř asi ten Olympus.

focusx
focusx
Level Level
23. 4. 2010 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Sorry, co o je :) Jestli jsem to správně pochopil, tak vlevo to rozmazané je zrcadlovka Canon a vpravo to ostré je kompakt :D Tak to asi nebude fotoaparáty :)

Jinak se tu v dizkuzi vůběc nepíše, že jednou z hlavních výhod velkých čipů a jejich elektroniky např. v zrcadlovkách je rychlost ostření, sekvenčního snímání a náběhu foťáku a to dělá asi 50% výhod a zbylých 50% je kvalita fotek z APS-C čipu. Když si postavím plyšového medvídka na stůl a nasvítím si ho, tak bude rozdíl v kvalitě mezi kompaktem a zrcadlem asi 10%, ale v terénu, např. vlivem rozpité trávy a větví, listů atd. a při focení pohybu, sekvencí a za horšího světla bude kompakt s čipem 1/2,33 naprosto nepoužitelný.

pavel_p
pavel_p
Level Level
24. 4. 2010 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek U zrcadlovky máš nějaký čas na přinejmenším na sundání a uklizení krytky :) Nehledě na to, že větší foťák nemůžeš mít v kapse ani ho neustále mít na krku (zatímco pidikompakt můžeš dát s pouzdrem na hrudní popruh batohu). Až s foťákem vyrazíš mimo město, tak ty kompaktní rozměry oceníš...

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
25. 4. 2010 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek U zrkadlovky by som obcas zaratal aj cas na vymenu objektivu. V takom pripade su kompakty jednoznacne rychlejsie :)

nephilim
nephilim
Level Level
23. 4. 2010 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx No ty máš dost. Z mého "kompaktu" Sony F828 mám mnoho vytištěných fotografií 90x60cm a pokud nenalepíš nos na papír, tak nenajdeš jedinou chybičku. A vlastně ani poté ji nenajdeš.
Kompakty si pořizují lidé, kteří si buď tisknou fotky do alb nebo je předvádějí na monitorech. Ani v jednom z obou případů se "nekvalita" nemá šanci projevit. Takže, o čem to píšeš?

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 4. 2010 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nephilim Tyhle "kompakty" s 2/3" čipem se už dnes nové neprodávají (poslední byl snad ten Fujifilm S100fs). Zpracování obrazu ze snímacího čipu za těch několik let přeci jenom trošku pokročilo. Kdyby to výrobci nepřehnali s megapixely, dneska by tyto "kompakty" byly úplná bomba. Nechápu, proč se přestaly vyrábět.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
22. 4. 2010 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na konci videa tam promrkla "nudle", takže bych se odvážil konstalovat, že součástí výbavy bude i automatické panoráma jako v HX5.

Reklama
Reklama