Zpět na článek

Diskuze: Fotograf zkusil nafotit svatbu telefonem Sony Xperia Pro-I, jak to dopadlo?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

2xs
2xs
Level Level
1. 5. 2022 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě je to na mobil až překvapivě dobré a série svatebních snímků, kdy často není čas na rozmýšlení a ladění pozice, úhlu, času, clony, je zcela uspokojivá pro průměrného svatebčana. A ti mega-nároční si pozvou ověřeného fotografa se špičkovou mašinou a budou pak hledat hnidy a zrno ap.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 4. 2022 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk A který poslední model by to měl být? Vždyť použil poslední model a ten má plošně cca 3krát větší senzor než ten nejlepší telefon z toho odkazu, který jste prezentoval.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
28. 4. 2022 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Máte pravdu, moja chyba, je to PRO verzia.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
28. 4. 2022 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ešte by to trošku dávalo zmysel, keďže ten 1" používa iba 1/1,31" a ten druhý má 1/1,7". A tiež mi nesedí potom vaše vyjadrenie, o trojnásobnej ploche. Pri tých uhlopriečkach to neurobí ani dvojnásobok.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 4. 2022 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Moje chyba, já to v rychlosti počítal na plnou plochu 1". Při těch cca 1/1,3" to není až tak brutální rozdíl, 1,8um proti 2,4um pixelům a asi 70 % plochy více. Mně ty fotky přijdou někde lepší, někde horší. Co se týče ISO citlivosti, tam je to u telefonů hodně ošemetné, to je v podstatě virtuální číslo, které až tak moc neřekne. Nastavte stejné expoziční hodnoty u telefonu a u fotoaparátu a uvidíte, že dostanete patrně o hodně jiný výsledek. Přestože tam vidíme ISO 500 a ISO 200, kdo ví, které ISO bylo vlastně o kolik vyšší. Snímek z PRO-I je navíc viditelně podexponovaný proti 1 II, což také změní úroveň šumu.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
29. 4. 2022 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Áno, to podexponovanie tam vidno. Ale v zásade nevidím diametrálne odlišnú kvalitu. A nakoniec vychádza, že Pro model má zmysel pre tých, čo využijú previazanosť s ich CSC Alpha a budú ochotní za to priplatiť. Kto chce len fotiť na mobil, tak asi nemá zmysel ísť do verzie Pro. A onedlho bude asi nový model IV s novým čipom.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 4. 2022 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 "Áno, to podexponovanie tam vidno. Ale v zásade nevidím diametrálne odlišnú kvalitu."

No a to může být ten důvod. Lepší expozice zvětšuje odstup signálu od šumu, proto někteří fotografové fotí metodou ETTR, kdy snímek vyfotí s tou největší expozicí, kterou je možné dosáhnout bez přepalů (které by ve výsledku vadily - rozumějte, které už nechce akceptovat, protože mohou být takové, se kterými se smíří), aby se snížil šum. Pak to jen v editoru stáhnou na normální expozici. Pokud bude dynamickým rozsahem jednoduchá scéna, tak přeexpozice na malém čipu může srovnat výkon se standardně exponovaným obrazem z většího senzoru. Chtělo by to vidět snímky, které jsou exponované stejně. Tam by ten rozdíl byl více vidět. Takhle to moc nejde.

pidalin
pidalin
Level Level
26. 4. 2022 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všichni řešej kvalitu těch fotek a to chápu, ale pro mě je největší překážka pro používání mobilu jako foťáku to hrozný ovládání, pomalý reakce a celkově ta nejistota že nevim jestli se mi vubec podaží vyfotit co chci, protože než naskočí ta aplikace, tak mi to uteče, navíc už se mi kolikrát stalo že foťák nefungoval a musel jsem restartovat mobil a to je na minutu. U foťáku prostě zapnu a okamžitě fotim, žádná prodleva, fotí to vždycky. U mýho dřívějšího Panasonicu G7 se mi sice taky občas stalo že zamrznul a najednou odmítal fotit ale vypnout a zapnout foťák je záležitost vteřiny, takže to neni takovej problém.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 4. 2022 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Máte naprostou pravdu. Mně přijde držení telefonu při focení také dost nepohodlné. K tomu to "ťapkání" po displeji. Sice pořízení fotky můžu převést na tlačítko, ale to není dvoufázová spoušť. O dalších tlačítkách, kroužcích atd., které foťáky mají a telefony je nemají, pak už ani nemá smysl mluvit.

Navíc kdybych chtěl fotit mobilem aspoň okrajově, první, co bych musel změnit, je fotoaplikace. Ta od výrobce (Samsung) je fakt otřesná.

Vlastně to moc nechápu - když fotomobil, tak by měl výrobce klást důraz na mech. ovládání. Kroužky zapuštěné do těla a dvoufázová spoušť by tělo mobilu větší nedělaly - klidně tam mohou být.

pidalin
pidalin
Level Level
26. 4. 2022 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Fotoaplikaci jsem jeden čas používal docela placenou a byl to velkej pokrok, problém je že teď maj ty mobily třeba 3 foťáky a ty alternetivní aplikace už to nedokážou ovládat, takže člověk musí používat tu aplikaci od výrobce mobilu a ta je dělaná pro masy, ne pro někoho kdo o focení něco ví, často je to fakt nepoužitelný, mně třeba muj asus dělá to že když chci fotit tim foťákem s delšim sklem, tak se musim přepnout na portrétní režim, ten ale dělá umělej bokeh a něco to dopočítává, takže to pak tu fotku ukládá 10 vteřin, jediná možnost jak fakt fotit normálně s tim druhem sklem je nejdřiv se přepnout na manuální režim a pak zmáčknout ikonku s horama, to je prostě hrozně komplikovaný a nechci to řešit pod tlakem když nemam čas ale potřebuju fotit. Hlavně teda ta dvoufázová spošť mi chybí, ale tohle neni o tom že by bylo nemožný jí tam dát, to je politický rozhodnutí, protože tim chtěj říct že klasický foťáky jsou out a dneska stačí zmáčknout jedno tlačítko, jenomže ono to nefunguje, furt maj nějaký kecy o UI a chytrosti, ale pitomá aplikace přece nemůže vědět na co chci ostřit a namířit na něco, namáčknout spoušť a pak s tim pohnout jinam je přece mnohem rychlejší než něco patlat po displeji a klikat na to co chci zaostřit, to je prostě naprosto retardovaný.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 4. 2022 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Pidalin: To záleží na telefonu a aplikaci. Obzvlášť dnes, kdy se aplikace zapíná ze zamykací obrazovky, mi prodleva nepřijde být nějakým problémem. Tam už je spíše otázkou, do jakého módu to najede. Třeba nedávno jsem na dovolené fotil s testovaným realme a fotil jsem po dvou poklepáních (nebo dokonce jen vzetím telefonu do ruky) a jednom swipu. Má to i režim, kdy dvojstisk tlačítka hlasitosti přímo spustí aplikaci fotoaparátu (režim Ulice, který je právě určen k pohotovému focení a umí i rovnou focení do RAWu). Schválně jsem si to teď změřil a pokud držím fotoaparát/telefon v ruce, tak s Lumixem S5 jsem vyfotil snímek za 1,4 sekundy, RX100 za 2,5 sekundy a realme za 2,4 sekundy. Pokud ten přístroj nemáte hned připraven, tak si myslím, že ta sekunda se více než ztratí v manipulaci s přístrojem (např. myslím, že telefon rychleji vytáhnu z kapsy, než fotoaparát z brašny).

Choakinek: Mně osobně se s telefonem (záleží jak kterým) fotí docela dobře a obvykle u něj preferuju ťapkání po displeji než tlačítko. BTW Xperia PRO-I má i funkcí namáčknutí (dvoufázovou spoušť), ale osobně mi to u telefonu nepřijde až tak důležité a u žádného telefonu mi to zatím nechybělo. Měla to třeba i Nokie 808 PureView.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 4. 2022 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "telefon rychleji vytáhnu z kapsy, než fotoaparát z brašny". Telefon mám většinou v batohu, zatímco foťák na popruhu. Takže co je rychlejší je zřejmé :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 4. 2022 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To sice ano, ale pokud se bavíme o tom, že fotíte i telefonem (a tedy nepoužíváte fotoaparát), tak ho asi nebudete dávat do batohu, ne? Mně přijde logické mít zařízení, kterým chci fotit, po ruce.

pidalin
pidalin
Level Level
27. 4. 2022 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Mobil při dnešních rozměrech fakt tak snadno nevytáhnu, zvlášť když mam třeba jeany, foťák mam na krku když vim že budu fotit, to je pak otázka fakt vteřiny.

pidalin
pidalin
Level Level
27. 4. 2022 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Každej člověk co propaguje mobily řiká jak už je to v týhle generaci rychlý a že PC umře a foťáky umřou a podobně, pak když ten jeho mobil vezmu do ruky tak zjistim že se mu třeba nastavení otevírá vteřinu pokud to předtim neměl uspaný a už spuštěný, je to fakt bída i u novějších mobilů, s foťákem cvaknu do polohy on a fotim, nemusim se na to ani koukat, to tlačítko nahmatam, navíc v situaci kdy už jsem fotil to mam často zapnutý a jenom se to uspalo, probudit to stačí namáčknutim spouště, fotit mobilem prostě nemůže bejt ani náhodou stejně pohotový, vubec se to tomu nemá šanci ani přiblížit, spouštět foťák ze zamykací obrazovky je furt pomalejší než vzít do ruky foťák a fotit, zapnu ho cestou k oku, pokud je vypnutej a už mam prst na spoušti ve chvíli kdy dávam oko k hledáčku. Co se týče namačkávání spouště, tak dobře tohle řešila jedna aplikace co jsem kdysi používal, dneska už bohužel nefunguje, tam to bylo tak že podržení spouště = namáčknutí, takže můžu zaostřit (s klasickym bodovym ostřením, což je to jediný co dává smysl) a pak přenést kompozici a vyfotí se tim že to tlačítko na displeji pustim, to je jako domáčkutí, tohle fungovalo skvěle a nechápu proč to neni standard v mobilních aplikacích, hádam že to je kvůli mobilním zombiem co by nikdy nepochopili co to je namáčknutí a pak přenesení kompozice, měli by to tam dát ale aspoň jako možnost volby, protože tohle posouvá rychlost focení s mobilem na uplně jinej level, v momentě kdy pustim spušť už mam dávno zaostřeno, takže můžu číhat na správnej moment a pak to pustit a vyfotí to okamžitě, takže stejně jako u foťáku, u většiny mobilních aplikací to ostří buď kontinuálně a nebo až při stisku spouště, oboje je na h*vno, v prvnim případě to žere baterku a ostří si to na co chce, ve druhym případě je moc velká prodleva mezi stiskem spouště a vyfocením, alternativa je si ťuknout do displeje na to na co chci ostřit, ale to je hrozně komplikovaný a potřeboval bych třetí ruku aby to šlo dělat pohodlně.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 4. 2022 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "je to fakt bída i u novějších mobilů"

To je ale spíše záležitost nastavení. Ano, dokážu s telefonem pracovat tak, že se k aplikaci fotoaparátu budu dostávat 8 sekund. No problem. Ale s tímtéž telefonem to může být klidně nastaveno tak, že máte fotku za 2,5 sekundy.

"tohle fungovalo skvěle a nechápu proč to neni standard v mobilních aplikacích"

Opět, tohle může být záležitostí nastavení. Podržení funguje jako AF lock (namáčknutí a zamčení AF) snad na všech telefonech, vyfocení po puštění tlačítka, to bych se musel podívat. Já tedy až na výjimky, kdy jsem si opravdu hrál s hloubkou ostrosti, neměl potřebu řešit polohu nějakého AF bodu a fotil jsem hned.

"u většiny mobilních aplikací to ostří buď kontinuálně a nebo až při stisku spouště, oboje je na h*vno"

Jak už bylo řečeno, snad všechny telefony mají možnost AF locku, takže se nemusí ostřit kontinuálně a nemusí až při stisku spouště.

pidalin
pidalin
Level Level
28. 4. 2022 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Měl jsem mobily zatim jenom od Lenova a Asusu a ani u jednoho výrobce v jejich aplikaci nejde nic nastavit do podoby aby se s tim dalo pracovat jak s klasickým foťákem, toho nastavení je tam zdánlivě hodně, ale reálně jsou to kraviny které stejně nic užitečného nemění, při podržení spouště to většinou fotí sériově a když to jde přenastavit na AF lock, tak zase nejde nastavit bodové ostření, takže to nic neřeší protože si to pořád po mobilovsku ostří kam chce a musim matlat prstem po displeji. Ta placená aplikace měla ovládání že se s tim fakt dalo fotit skoro stejně jako s nomálnim foťákem. Jinak i 2,5s je hrozně dlouhá doba oproti tomu za jak dlouho jsem schopnej zamířit a fotit s klasickym foťákem. Navíc i když se dostanu do aplikace, tak to neni všechno, ten foťák musí nejdřív "rozmrznout" což je někdy hned a někdy to trvá i několik vteřin, rád bych věřil, že lepší modely jsou na tom líp, ale ani ne, je to pořád jenom blbej android a seká se to i když máte 8 jádro 2 GHz. Nejrychlejší android co jsem vyděl byl na dvoujádrovym atomu, takže je vidět že ty klasický mobilní procesory jsou fakt strašně slaboučký a je uplně jedno kolik to má jader.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 4. 2022 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Souhlasím a přidávám ještě můj největší problém, že to není vůbec zábava fotit mobilem.

pidalin
pidalin
Level Level
26. 4. 2022 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jo, to taky. Když jdu někam kam se s velkym foťákem nesmí (což je dneska skoro všude), tak beru obyčejnej kompakt, i když fotí možná hůř než ten mobil, ale vyfotim s nim co potřebuju a mam pocit že fakt fotim, ne že něco matlam po displeji. Asi budu muset pořídit nějakej ten profikompakt s většim snímačem protože dneska fakt neradi viděj foťáky skoro nikde, je to dost problém, ta doba kdy člověk mohl svobodně fotit třeba ne festivalecha koncertech je pryč, dneska když si chcete udělat pár lepších fotek, tak musíte mít vysačku "press" a akreditaci a samozřejmě za to zaplatit, fakt šaškárna. Jediná možnost je koupit kvalitní kompakt a dělat jakože to je obyčejnej kompakt se kterym se tam smí. Tohle taky nechápu, lidi co na koncertě točej s mobilem nad hlavou překážej daleko víc než někdo kdo koukne do hledáčku a udělá cvak, navíc definice profi foťáku tak že to má vyměnitelnej objektiv je taky nesmysl, člověk se základní zrcadlovkou se setovym objektivem tam toho taky moc nevyfotí, když si koupim nějakej ten profikompakt, tak budu mít dost možná lepší fotky ale já tam s tim smim a člověk s nejlevnějšim zrcadlem a objektivem ne, chápe to někdo? Já ne.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 4. 2022 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 S těmi velkými festivaly je to bohužel pravda. Jezdím jen na zahraniční (Německo) a tam to také mají v podmínkách. Řeším to Panasonic LX15 kompaktem, který nikomu nevadí a z RAWu ty fotky nejsou zlý. Na malých koncertech, kde se znám s účinkujícími a vlastně se tam zná už každý s každým je to většinou všem jedno. Nakonec jsou rádi, že jsou z toho i nějaké lepší fotky než běžné mobilní mazanice :-) Ono se to vlastně jinak než focením naučit nedá.

pidalin
pidalin
Level Level
27. 4. 2022 00:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 A nepřipadá vám že poslední roky je to až přehnaná agresivita vůči každýmu kdo má větší foťák? Všímam si toho tak cca 5 let, dřív tohle nebylo. Podle mě to může bejt vývoj danej těma mobilníma zombiema, dnešní lidi co je jim třeba 20 už skoro ani nepamatujou že se někdy fotilo něčim jinym než mobilem a člověk s foťákem je pro ně asi podezřelej nebo co, viděj v tom něco co tam neni, nechápou proč by to někdo tahal pokud neni paparazzi nebo tak něco, v tom je možná ten hlavní problém. Pak samozřejmě manageři těch kapel vyhrožujou že jestli se někde objevěj videa a fotky (mimo jejich oficiální zdroje), tak pořadatel festivalu může dostat pokutu, takhle nějak to vysvětloval Daron z Pragokoncertu, takže pro jistotu preventivně zakážou foťáky v areálu uplně ani náhodou někdo nevyfotil něco co se jakože nesmí. Je to fakt hrozně přehnaný, to že si pro sebe něco vyfotim přece nijak nekonkuruje oficiálním fotkám co prodávaj a nedělam to z komerčních důvodů, takže fakt nechápu proč by jim to mělo vadit, skoro bych až řekl že je to proti našim zákonům a naší svobodě že to zakazujou, samozřejmě je to uzavřenej soukromej pozemek, takže maj právo to zakázat, ale víte jak to myslim.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
27. 4. 2022 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Naštěstí navštěvuju jen koncerty a festivaly, kde hrají většinou "neprofesionální" hudebníci, takže tohle nikoho nezajímá a fotím prakticky jen ty, které znám osobně. U některých jim nejdřív pošlu fotky předem. Pak je dávám jako každý jiný na sociální sítě. Tam je patrné, že naprostá většina lidí neřeší a asi ani nerozezná, zda byla fotka focená foťákem nebo mobilem. Někteří si je pak dokonce tisknou jako plakáty a tam u nich opět kolikrát zvítězí mobilní před focenou fotografem. Takže tohle je opravdu přehnané. Jiná věc jsou videa, protože ne každý koncert se povede tak jak si hudebník přeje a pak samozřejmě nemá radost z toho, když se to dál šíří.

S přehnanou agresivitou mám ale jinou zkušenost. Asi před rokem se v Praze natáčel nějaký akční film a byla uzavřená část prostoru před Rudolfinem. Kolem na chodníku stálo asi 200 lidí s trvale namířenými mobily. ˇŠel jsem kolem s foťákem (28-200 zoom, takže nic velkého) a když jsem si to chtěl zběžně vyfotit, tak hned přiběhla ochranka a začla na mě řvát ať s tím okamžitě vypadnu, že tohle je soukromá akce.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 4. 2022 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Já jsem byl jednou na hokejovém zápasu MS s ultrazoomem a zdálo se, jakoby majitele foťáků filtrovali podle nálady. Na mě bohužel vyšel negativismus a tak jsem nebyl s ultrazoomem vpuštěn. Přitom tam řada lidí ultrazoom měla. Můj byl asi větší a těžší než obvykle a tak neprošel :-).

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 4. 2022 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, v těch horších světelných podmínkách je to fakt bída. Tenhle telefon asi moc nežehlí, tak tam má kupu šumu, ale jiný telefon by měl nejspíš úplně vyžehlenou kresbu, takže je to asi jedno. Resp. já spíš preferuji šum, ale chápu, že někdo by spíš bral vyžehlené plochy bez šumu.

Čili přes různá omezení (např. v hloubce ostrosti) by se to za dobrého světla asi použít dalo, ale v horším světle je to fakt nepoužitelné (na svatbě).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
25. 4. 2022 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ale žehlení je ale záležitostí JPEGu, (obvykle) ne RAWu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 4. 2022 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Aha, pan fotograf převáděl RAWy, to mi nedošlo.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 4. 2022 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Šum by šel asi ještě trochu odstranit nějakým software typu Topaz. Daleko větší problém je jak je to všechno ploché a nezajímavé. Tohle chce zkrátka full frame a světelný objektiv, aby šlo dosáhnout separace pozadí. Možná ten telefon umí nějaký softwarový bokeh, ale to vypadá většinou hrozně.

Ne, na focení svateb a potrétů obecně se telefon vyloženě nehodí. Vždyť dnes máme tolik pěkných full frame fotoaparátů a cenově dostupných 35mm a 85mm F1.4 objektivů.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 4. 2022 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Máte pravdu, ploché to je. V podstatě by s tím měl fotograf počítat a vyfotit zajímavé snímky i "bez bokehu". Což je samozřejmě mimořádně obtížné (právě u svatby).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 4. 2022 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak ono je to ploché kvůli několika věcem. První je ten šum a odšumování, které ubere barvy a potlačí detaily (a detailkontrast), čímž se ztratí kresba. S tímhle u RX100 (která má v zásadě chováním velmi podobný senzor) bojuju často a je dobré to nepřehánět a raději nechat stíny tmavší, než se pokoušet je tak moc prosvětlovat (jinak se z těch obličejů stane taková jednobarevná hrouda - z vlastní zkušenosti vím, že postavy v horším světle jsou s tím opravdu velký problém a najít ten správný kompromis mezi šumem a odšuměním je hodně zapeklité).

Za další mi přijde, že navzdory fázovému AF bylo několik snímků špatně zaostřeno na pozadí (odšumování by ty obličeje tak moc nerozmazalo a chyběl tam ten prostor). S velkou hloubkou ostrosti se pak musí i jinak pracovat a ta prostorovost tam dostávat jinak (objekty v popředí, jiná perspektiva, být o trochu blíže než normálně, což sice použil na některých snímcích, ale asi to mohl využívat častěji). Věřím, že s pořádnými objektivy a tělem by ten fotograf dosáhl i kompozičně mnohem lepších výsledků, a zdá se mi, že to moc dobře nevyšlo také i kvůli tomu, že už dlouho nebyl "omezován technikou". Podle mého názoru by se z toho telefonu dalo na svatbě vytáhnout asi i o trochu víc.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 4. 2022 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Fázový AF je sice pěkný, ale v praxi funguje jen za dobrého světla a dle nastavení clony, jinak to přepne na kontrastní. Mimochodem tohle by bylo zajímavé vidět jako informaci na displeji, i když nakonec se to rychlostí opakovaného ostření pozná.

Možná šlo vytahnout víc, ale směřoval jsem k tomu, že tady předem víme jak to dopadne a celé to poněkud postrádá smysl. Profi kompakt se světelným objektivem (novější než první generace RX100 s kterou tuším srovnáváte) by nakonec stále odvedl trochu lepší práci. Ale proč, když máme přístroje k tomu účelu zcela vhodné.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 4. 2022 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jasně, že by odvedl lepší práci. Jednak proto, že využívá celou plochu 1" čipu, a jednak proto, že má lepší světelnost F1,8 proti F2,0 (nemluvě třeba o LX15, která má F1,4). To se projeví na šumu i hloubce ostrosti. Ono je zajímavé se podívat, jak si takové přístroje vedou v náročných podmínkách, nicméně chtěl jsem říci především to, že se z toho telefonu (dle mého názoru) dalo dostat o trochu více.

Reklama
Reklama