Zpět na článek

Diskuze: Leica oživuje Summaron-M 28mm f/5.6, nyní pro M systém

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

bob222.2
bob222.2
Level Level
26. 10. 2016 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Lepšie" hodnoty vinetácie majú už len seťáky sony na NEX-a. Ale zasa na 5,6 už sú v pohode a v sete stoja pár dolcov...

J77
J77
Level Level
26. 10. 2016 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevim, ja tomuhle pocinani Leicy dlouhodobe moc nefandim, to uz je za hranici zvrhlosti (jakoz i uvazovani lidi, kteri maji potrebu si toto kupovat, stejne jako hodinky za milon, atd.). Leica pochopitelne nedela nic jineho, nez to, ze uspokojuje nemoralni poptavku po techto zbytecnostech, nicmene rozhodnuti se na tom podilet ucinila vedome a vypocitave. A ze tyto odznaky dekadentniho radobyluxusu, slouzici k predvadeni toho, ze 99% svetoveho majetku vlastni 1% populace a zbyle 1% ostatnich 99% lidstva, ke sve vyrobe potrebuji suroviny, ze se kvuli takovymto zhovadilostem a zbytecnostem spotrebovavaji prirodni zdroje, to take neni nepodstatne. Tohle je ale dobra ukazka absolutni a samoucelne zbytecnosti a doufam, ze se Leica v odhadech velkeho zajmu a nestihani vyroby hluboce zmyli.

neutrinograf
neutrinograf
Level Level
26. 10. 2016 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 otazka je jestli ten zisk pretavuji v neco rozumneho. a tim nemyslim populistickou charitu, ale neco pro udrzitelny upgrade civilizace.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 10. 2016 02:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 Tento objektiv je v žebříčku dekadence ještě na zatraceně posledních místech, to mi věřte ;-).

Hlavní příčinou této a jiných (mnohem horších) dekadencí je současný systém "tisku" peněz. A ten by nás měl znepokojovat. Že Leica uspokojuje poptávku opravdu ne ;-).

J77
J77
Level Level
27. 10. 2016 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Oba mate pravdu, jen nesouhlasim s tim, ze Leicy pristup by mel zustat bez povsimnuti. Dle meho minimalne v rovine nekupovani tohoto ano (coz ale v pripade toho zcela zbytecneho objektivu neni az takovy problem :). Nehlede na to, ze produkce takovych veci je proste podilenim se na celem tom ekonomickem cyklu, ktery nazyvas "tiskem penez" (ja tomu rikam virtualni penize). Tak nebo tak, pokud vubec nekdo muze vyprodukovat toto a domnivat se, ze se to bude prodavat tak moc, ze nebude stihat vyrabet, tak neco je opravdu spatne.

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 10. 2016 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Výraz "virtuální peníze" coby negativní jev se mi nelíbí, protože např. Bitcoin jsou také virtuální peníze, jen systém Bitcoinu je nastaven tak, že tyto peníze nelze ve velkém rozsahu (tj. ke škodě jejich držitelů) množit.

"Tisk peněz" je pak lidový výraz pro zvětšování měnové zásoby celou řadou nástrojů (které provádí centrální banky). Peníze výhradně vlastní vlády a "tisk peněz" se děje v podstatě za zády veřejnosti, protože většina lidí se v tom bohužel zkrátka nevyzná, tento jev "obchází" bez povšimnutí. "Tisk peněz" tak tedy takřka bez povšimnutí zvýhodňuje jedny na úkor druhých a dále je neudržitelný - odsouzen ke svému konci už na začátku, což je dokázáno ekonomickými studiemi.

neutrinograf
neutrinograf
Level Level
28. 10. 2016 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek kdyz maji penize nastaveny limit, ma schopnost limitovat i rust populace, protoze emuluje limit zdroju (avsak zdroje jsou pevne v rukou mocnosti a chraneny proti svevolnemu pouzivani krutymi sankcemi, krutejsimi, nez je pouzivani penez - napr. dane - proto lide sklouznou radeji k placeni dani, nez k prijeti trestu vladcu obcanu). pokud ale existuje nekonecny prisun penez (rozumej vyuzitelna energie) pak se lidstvo premnozi do neudrzitelneho stavu, protoze jen maly podil lidi se dokaze uvedomele sam omezit ve sve spotrebe. ale my nemame schopnost videt kdy dojde k preklopeni do chaotickeho stavu bez moznosti jednoduche regulace, protoze zpetna vazba tohoto signalu je umele inhibovana (ultimatni pokrytectvi + tisteni penez z nahodnych a nesmyslnych duvodu neodpovidajicich realite). dusledky neodhadnutelne, ale urcite to nebude nic pekneho.

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 10. 2016 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Vašemu příspěvku moc nerozumím, je takový zmatený. Ale toto je fotoweb, nechtěl jsem, aby diskuze sklouzla do této roviny ;-).

Předně - peníze nejsou zdroj, žádná využitelná energie, je to oběživo, které má svůj zásadní význam ve směně zboží atd., ale cena nějaké jednotky peněz je ryze relativní a zcela se odráží např. v celkovém množství těchto jednotek a v úrovni ekonomiky. Peníze (nějaká jejich jednotka) tak mohou mít vysokou cenu, avšak i cenu zcela minimální - ne vyšší, než má např. topivo do kamen ;-).

Růst měnové zásoby tedy s růstem populace nesouvisí a ani souviset nemůže.

"Tisk peněz" způsobuje vznik nejrůznějších falešných informací v ekonomice. Předně - trh vždy hodnoty vytváří, jde jen o to, že je může vytvářet efektivně či nikoliv. Stát výhradně hodnoty spotřebovává - a zde je první úskalí "tisku peněz", neboť "tisk peněz" schovává náklady, které společnost stojí jev, kdy stát hodnoty spotřebovává. Dalšími negativy "tisku peněz" jsou investice do armád a válek, vznik celé řady mylných investic (což je např. projekt, který se z počátku jeví jako rentabilní - díky falešným informacím v ekonomice, avšak po nějaké době se ukáže, že to tak není a je třeba jej zrušit) atd. Ve svém příspěvku, řekl bych, jste tak nějak narazil na plýtvání různého druhu - ano, i to je zásadní negativum "tisku peněz" a vyplývá ostatně i z toho, co jsem uvedl výše (např. investice do války je v zásadě plýtvání zdroji, mylné investice také).

kaya
kaya
Level Level
28. 1. 2020 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zdravím, souhlasím s vámi, že bitcoin je jako kryptomena samostatná jednotka. Není podřízena žádným institucím jakou jsou banky a podobně. Cena bitcoin je dost zavysla na ekonomice. No více jsem o tom četl a pozoroval na videích tady https://jaknakrypto.cz/krypto-blog/ je to docela srozumitelné.

Popo Bawa
Popo Bawa
Level Level
25. 10. 2016 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Leica taky nevi co lidem prodat a co za to chtit, takova niche alternativa Apple pro fotografy...

Igor_K
Igor_K
Level Level
25. 10. 2016 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Popo Bawa No, z pohľadu marketingu to vyzerá tak, že Leica vie presne čo a komu predávať a čo si za to vypýtať. Klienti z "horných 10-tisích" i akcionári Leicy sú spokojní, niet tu teda čo riešiť. Nemyslím, že Leica mala vôbec v úmysle vytvoriť produkt (aj) pre fotografov. Takéto čisto imidžové a pritom vysoko ziskové parádičky si môžu dovoliť iba legendárne značky typu Leica, Hasselblad, možno ešte Carl zeiss...a oni to vedia... o tom to je.

xvasek
xvasek
Level Level
25. 10. 2016 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor_K Jj, oni to dělají v podstatě dobře - nabízejí exkluzivní zboží (ať už v jakémkoli směru) a mají své kupce, tak to má být.

xvasek
xvasek
Level Level
25. 10. 2016 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...a pokud by to někomu přišlo málo retro, málo vinětující a pomalé, můžu mu za těch 2500USD prodat Industar 69. :-)

bob222.2
bob222.2
Level Level
26. 10. 2016 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xvasek Ja prihodím smenu za 500. :-)

Reklama
Reklama