Recenze Objektivy Zoom Canon Tamron Sigma

Megatest ultrazoomových objektivů | Kapitola 10

Milan Šurkala

Milan Šurkala

26

Seznam kapitol

1. Megatest ultrazoomových objektivů 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh, stabilizace 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi 1 5. Kresba v praxi 2 6. Protisvětlo a optický zoom 7. Noční a standardní scéna
8. Galerie: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS 9. Galerie: Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS 10. Galerie: Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM 11. Galerie: Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 12. Galerie: Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di-II PZD 13. Závěr

Dnes jsme vyzkoušeli pětici ultrazoomových objektivů na zrcadlovkách Canon. Postavíme proti sobě Canon 18-200 mm, dále Sigmu 18-200 mm, Sigmu 18-250 mm, Tamron 18-200 mm a Tamron 18-270 mm. Který z nich bude nejlepší?

Reklama

Pokračujeme objektivem Sigma 18-250mm F3,5-6,3.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/400 s, clona F7,1, citlivost ISO 1000, ohnisko 250 (400) mm, klikněte pro zvětšení

I přes použití optické stabilizace fotoaparát nastavil velmi krátký čas a kvůli tomu i vyšší citlivost. Kresba je uprostřed obrazu velmi slušná, bokeh je rovnoměrný, nelze si však nevšimnout chromatické aberace. Chcete-li, můžete si stáhnout

RAW soubor

.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/320 s, clona F7,1, citlivost ISO 640, ohnisko 250 (400) mm, klikněte pro zvětšení

S kresbou nejsou potíže, problémem je však opravdu velmi silná chromatická aberace.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/125 s, clona F5,6, citlivost ISO 640, ohnisko 95 (152) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení

Na středních ohniscích ale objektiv na aberaci tolik netrpí. Kresba je o ostrost ochuzena trochu vyšší citlivostí kvůli nedostatku světla.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/125 s, clona F7,1, citlivost ISO 400, ohnisko 50 (80) mm, klikněte pro zvětšení

S tímto objektivem zrcadlovka EOS 550D strašně ráda nastavuje clonu F7,1. Vzhledem k silnému smogu mě příjemně potěšila detailnost obrazu a ostrost až do rohů. K dispozici je i

RAW soubor

.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/100 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 43 (69) mm, klikněte pro zvětšení

Ani zde nelze objektivu cokoli vyčítat. Kresba je s ohledem na sněžení dobrá (ale ne vynikající) a optické chyby nejsou příliš patrné.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/125 s, clona F5,6, citlivost ISO 320, ohnisko 95 (152) mm, klikněte pro zvětšení

V rozích obrazu dochází k jakémusi "mlžení", dobře to jde vidět zejména na SORce (autobusu s nápisem Euro) vpravo.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/125 s, clona F7,1, citlivost ISO 200, ohnisko 18 (29) mm, klikněte pro zvětšení

Ostrost je dobrá až do rohů, bohužel jako u ostatních objektivů, i zde najdete chromatickou aberaci a bohužel ne v právě malém množství.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/320 s, clona F6,3, citlivost ISO 400, ohnisko 250 (400) mm, klikněte pro zvětšení

Obraz tu není bohužel plně ostrý, a to i přes docela krátký čas (jen o trochu delší než je převrácená hodnota ohniska).

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/125 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) m, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení

Na dané povětrnostní podmínky je kresba slušná, opět mi ale vadí chromatická aberace.

Megatest ultrazoomových objektivů


expoziční čas 1/320 s, clona F6,3, citlivost ISO 320, ohnisko 210 (336) mm, klikněte pro zvětšení

Trochu mi bylo líto, že na 210mm ohnisku nemá objektiv lepší světelnost pro více rozmazané pozadí. Na zaostřených plochách si lze všimnout silné chromatické aberace.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama