Zpět na článek

Diskuze: Olympus Stylus XZ-10: to nejlepší z 1/2,3"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

evap
evap
Level Level
7. 11. 2014 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den,

diskuse je sice starší, ale třeba mi někdo odpoví.
Mám tento foťák a z recenze i návodu jsem pochopila, že by se měl dát i v automatickém režimu nastavit limit ISO. Pokud jsem v režimu Auto, tak mi v nastavení ISO měnit nelze, pokud jsem v režimu P, tak mi jde nastavit limit ISO, u kterého se píše, že nebude v automatickém režimu překročen. Ale i když ho nastavím, tak v režimu Auto mi ten nastavený limit ISO stále překračuje. Co dělám špatně? Nebo jsem to špatně pochopila a v režimu Auto nejde zvolit max. limit ISO?
Chci ho nastavit na nižší, protože v interiéru mi při horším osvětlení hodně zrní fotky.
Děkuji za případné odpovědi :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
7. 11. 2014 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@evap XZ-10 nemam, ale myslim si ze nastavenie limitu ISO pre rezim P nie je platne v rezimu Auto a tento rezim Auto vyuziva cely rozsah moznych ISO. Aspon na mojich Panasonicoch je to tak.

Mam ale otazku: Preco chcete pouzivat rezim Auto a nie rezim P ? V rezime P Vam automatika tiez nastavuje vsetky parametre expozicie - ISO, cas, clonu, takze o spravnu expoziciu sa ani tu nemusite starat.

A este jednu poznamku. Ak chcete pri foteni udrzat ISO na nizsich hodnotach, pri slabsom svetle bude treba pouzit dlhsi expozicny cas, a hrozi tu riziko ze fotky budu (napr. pohybovo) rozmazane. V takom pripade je podla mna sum mensie zlo - minimalne preto lebo na rozdiel od pohyboveho rozmazania sa da z fotiek pomerne jednoducho odstranit.

evap
evap
Level Level
7. 11. 2014 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Moc děkuji za odpověď!
Zřejmě je to tak, jak píšete, jenom mě zmátla ta formulace, která je i v nápovědě ve foťáku, že limit ISO nebude v "automatickém režimu" překročen, tak jsem si to špatně vyložila tak, že se to týká režimu Auto.
A děkuji za vysvětlení toho šumu, je pravda, že fotím hlavně děti, a ty se opravdu pohybují velice rychle, někdy mi utečou z toho "ostřícího čtverečku" i venku za super podmínek, a to je foťák opravdu velice rychlý na focení, rychlejší jsem nikdy neměla :)
Teď jsem si vyzkoušela režim P a asi to bude fakt lepší, nějak jsem měla pocit, že v něm musím hodně věcí nastavit sama, aby to dobře fotilo, ale teď stačilo nastavit bílou barvu a fotky jsou pěkné a za nízkého ISO s bleskem. Právě mi přijde, že režim Auto ten blesk použije opravdu výjimečně a pak jsou fotky s vysokým ISO zrnitější.
Ještě jednou děkuji!

stonc
stonc
Level Level
21. 12. 2014 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@evap Nastavení limitu pro ISO olympus XZ-10:
MENU...Užívatelské menu...E-Exp/o/ISO...ISO-Auto Set...Limit ISO(nastavit požadovaný limit)...OK a je hotovo

tomil2002
tomil2002
Level Level
5. 7. 2014 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Postahoval jsem si ukázkové fotografie v původním rozlišení bez úprav a mám za to že nic moc .Ta náročná scéna s průjezdu udělám lepší fotku s horším aparátem i třeba stařičkým UZ FZ28 . Celkově ty detaily , rozpitá tráva . Fotoaparát mě zaujal svoji dobrou světelností a článek jsem si přečetl možná 2 x a nebo se vrátil k některým věcem. Určitě je zajímavý, ale než bych si jej koupil , musel bych jej mít nejdříve zapůjčený na pár dní a všeobecně to je nejlepší cesta když bych si chtěl koupit nový fotoaparát , buď jej už někdo má a mám dobré reference, ideálně si to sám zkusit nebo zapůjčit na den dva .

RiMr
RiMr
Level Level
17. 6. 2013 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...a do Vám brání, natáčet jen v HD 720p? Nebo třeba v 480p?
Dotykový displej se určitě do ceny promítne a tam bych to brblání dovedl pochopit (i když mám jiný názor), ale vyšší rozlišení reálně určitě ne (marketingově možná). Dneska umí fHD i lepší mobily (i když mizerně).

martt
martt
Level Level
16. 6. 2013 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omlouvám se, pokud jsem podráždil vaše mínění o technologii. O ekopolitice zde nepadlo ani slovo...
Přeji pěkný den.

martt
martt
Level Level
16. 6. 2013 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co na to odpovědět...
Ano, mohli bychom dnes fotit stále na skleněné destičky nebo vyvolávat negativy v tanku, na zvětšováku delat fotky, točit filmy na 8čku, vývojka, ustalovač, žehlička atd atd... Jenomže doba cválá jako splašená a vývoj techniky nikdo nezastaví... Ano, kdo chce může fotit a dělat filmy i takto, nikdo to nikomu nezakazuje ale pokud už mám techniku na dnešní úrovni, tak cesta zpátky, alespoň pro mě, není...

simonik2
simonik2
Level Level
15. 6. 2013 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkoušel jsem již dřív tento foťák. Nevěděl jsem o možnosti nastavení odšumu, a tak z toho vylezlo toto foto. Podívejte se na slečnu úpnlě vlevo - na její vlasy a na aberaci. http://www.kolo-bezky.cz/akce/simonik/images/P4240011.JPG

rousini
rousini
Level Level
15. 6. 2013 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedalo by se něco udělat s odlišením již přečtených a nových příspěvků?

martt
martt
Level Level
15. 6. 2013 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasím. Mám LX-7 a FullHD video je vinikající. Je ovšem rozdíl zda se na toto video někdo dívá na 37" nebo jako já na 50" plazmě... A formát VGA je opravdu tak akorát na velmi, velmi nenáročné věci...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 6. 2013 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už mnohokrát jsem řekl, že plán je jedna věc a realita věc druhá. V plánu je, ale to nic neznamená...

Iudex
Iudex
Level Level
14. 6. 2013 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Oly XZ-10 naozaj vyzerá ako fajn foťáčik a rozhodne to bude najlepší foťák s 1/2,3" čipom. Má len jeden "malý" problém: cenu. Ak sa totiž predáva momentálne za 345 eur, avšak taký Nikon P330 s o polovicu väčším 1/1,7" čipom je za 269 eur, neviem, kto by bol ochotný dať za Oly o 76 eur viac. Obdobne konkurencia z vlastných radov: XZ-1 s väčší senzorom a rovnako svetelným objektívom za 243 eur.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 6. 2013 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex S tím XZ-1 bych byl opatrný. Ten fotoaparát nenabízí v podstatě nic navíc proti XZ-10. Čip je sice větší, ale to je tak všechno (DR i šum bych řekl, že je nižší u 1/2,3" CMOS varianty). XZ-10 má Full HD video, zpomalené video, větší zoom a pár dalších vymožeností. Osobně bych dal určitě přednost XZ-10 proti XZ-1. Nikon P330 má sice větší čip, ale opět, je ten větší čip v praxi skutečně nějak výrazně lepší? Nebo co vlastně přináší podle tebe navíc? Nejsou to jen předsudky "větší = lepší"?

Iudex
Iudex
Level Level
14. 6. 2013 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Vychádzam z recenzií na iných weboch (ephotozine, photographyblog...), kde P330 vcelku chvália a všade bola "highly recommended". A tiež vychádzam z toho, že napr. na DxO mark má senzor P330ky 54 bodov proti 49 bodom Olympusu XZ-2 a logicky predpokladám, že XZ-10 (zatiaľ netestovaná) nebude mať lepšie hodnotenie, ako jeho väčší brat. ;-)
Teda áno, myslím si, že o polovicu väčší snímač za použitia rovnakej technológie bude lepší. ;-)

Iudex
Iudex
Level Level
14. 6. 2013 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 P.S: Každopádne dnes, ak by som hľadal náhradu za môj čerstvo pokazený Canon S100, pozeral by som po Pana LF1, ktorý má pridanú hodnotu v podobe elektronického hľadáčika, pritom zachováva kompaktné rozmery ako ostatné vreckové profikompakty.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
14. 6. 2013 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 A ty víš, že mají stejnou technologii? Otázka nezní, zda je lepší, ale o kolik je lepší... tedy zda je to tak "brutální" rozdíl, aby ten snímač měl být zatracen.

rousini
rousini
Level Level
14. 6. 2013 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex Nikon P330 vyniká brilantní ostrostí (doostřením...) a taky na forech propíraným barevným podáním, kdy modrý kanál je na hranici akceptovatelného a celkově studené barevné podání udělá ze slunného dne noční snímek za úplňku.
Ale jinak se potvrdilo, že vliv autora na výběr přístrojů je nezanedbatelný, tak by se u Milana přimluvil za K-30 s univerzálem SMC DA 17-70 F4,0 a Fuji X20. A děkuji, i za ostatní na fóru.

Iudex
Iudex
Level Level
14. 6. 2013 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rousini No recenzie Pentaxu na tejto stránke sa asi nedočkáš; naviac recenzia K-30ky by už asi bola zbytočná, nakoľko Pentax teraz predstavil už nástupcu K-50. Ale ani tú tu iste neuvidíme.

Reklama
Reklama