Seznam kapitol
Po dvou letech tu máme nový špičkový ultrazoom od Panasonicu. Lumix FZ2000 dostal ještě větší 20× optický zoom, přitom má stále 20MPx 1" senzor, podporu 4K videa a potěší také další optimalizace pro video včetně přítomnosti třípolohového ND filtru.
Nyní se budeme věnovat focení v protisvětle. Objektivy Panasonicu mívají dost často problém s odlesky, takže bude zajímavé sledovat, zda je to i případ Lumixu FZ2000.
	
 expoziční čas 1/1000 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Jak je vidět, odlesky jsou problém i zde. Mají velmi zvláštní tvar, který na mnoha fotkách vytváří hodně nevzhledné fleky. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu. Dynamický rozsah senzoru je solidní, kresba se dá vytáhnout ze světel i ze stínů. Pochopitelně to ale není dobré přehánět, pak byste se totiž dočkali zvýšeného množství šumu.
	
 expoziční čas 1/200 s, clona F6,3, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde je to rovněž vidět. Odlesky pokrývají velkou část plochy obrazu a závoje snižují kontrast. Ve větvích je vidět i chromatickou aberaci. Opět je k dispozici snímek v RAW formátu.
	
 expoziční čas 1/640 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Na tomto snímku se fotoaparátu dařilo o něco více. Odlesk je sice stále vidět, ale celkově nezabírá tak velkou plochu. Také kresba je poměrně detailní. Stinnou stránkou je chromatická aberace. K dispozici je RAW verze fotografie.
	
 expoziční čas 1/800 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Funkce I.Dynamický slouží k lepší práci s dynamickým rozsahem. Expozice se trochu stáhne a stíny prosvětlí. Na rozdíl od minulých přístrojů Panasonicu tato funkce u FZ2000 skutečně docela dobře funguje. Prosvětlené stíny nejsou tak drasticky odšuměné. Tento snímek byl pořízen na nejnižší nastavení.
	
 expoziční čas 1/1000 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Tato fotografie byla pořízena na nejsilnější nastavení funkce I.Dynamický. Jak je vidět, kresba ve větvích je o něco lepší, větvičky se méně ztrácí. Stíny v krajině jsou více prosvětleny. I když tam nenajdete nějak dech beroucí kresbu, je to použitelné.
	
 expoziční čas 1/800 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 Najdete tu také klasické hardwarové HDR. To vyfotí několik snímků s různou expozicí, které složí dohromady. Výsledkem je dobré prokreslení světel i stínů. Musíte počítat s o něco nižší ostrostí, nicméně nižší je také šum.