Recenze Fotoaparáty Fotoaparáty s EVF Panasonic

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera? | Kapitola 9

Milan Šurkala

Milan Šurkala

25

Seznam kapitol

1. Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera? 2. Ostření, expozice, videosekvence, bokeh 3. Stabilizace, portréty, výdrž, displej, Wi-Fi 4. Digitální šum 5. Protisvětlo
6. Vlastnosti objektivu 7. Optický zoom, rychlost 8. Noční a standardní scéna 9. Galerie ilustračních snímků 10. Závěr

Po dvou letech tu máme nový špičkový ultrazoom od Panasonicu. Lumix FZ2000 dostal ještě větší 20× optický zoom, přitom má stále 20MPx 1" senzor, podporu 4K videa a potěší také další optimalizace pro video včetně přítomnosti třípolohového ND filtru.

Reklama

Dále se můžete podívat na 16 ilustračních snímků.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/500 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 38 mm, klikněte pro zvětšení



Rohy jsou zde neostré (platí to zejména pro ten vpravo dole, což bude kusová chyba), zbytek obrazu je v pořádku.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/500 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



I ve stinných plochách je vcelku rozumná kresba (díky stáhnutému odšumování). Pokud si pohrajete s RAWem, dokážete výrazně stáhnout přepaly a také dodat kresbě ve stínech mnohem lepší jas. Sice je nutné počítat trochu se šumem, ale není to nikterak tragické a dynamický rozsah čipu lze určitě chválit.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/1300 s, clona F4,5, citlivost ISO 125, ohnisko 480 mm, klikněte pro zvětšení



Na maximálním zoomu při plně otevřené cloně je kresba trochu slabší, mám ale pocit, že fotoaparát také s DFD neostřil naprosto přesně (jednobodový AF předváděl trochu přesnější výkony).

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/50 s, clona F4,2, citlivost ISO 800, ohnisko 120 mm, klikněte pro zvětšení



Focení panningu je s FZ2000 poměrně snadné. Přes hledáček se tyto snímky snáze fotí, bohaté nastavení expozice a možnost výrazně clonit i ve dne pak nelimitují focení těchto fotografií jen na pěkné dny. Také stabilizace nedělá problémy.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/1000 s, clona F4,4, citlivost ISO 125, ohnisko 213 mm, klikněte pro zvětšení



Příjemně malá hloubka ostrosti, odlesky mají nicméně zvláštní tvary i barvy (typické u snímků kapek nebo krystalků). Zde je vidět, že fotoaparát snímek dost podexponoval a bylo by dobré použít kladnou korekci.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/640 s, clona F5, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Objektiv se zde docela mírnil a vytvořil jeden viditelnější odlesk a další se už trochu schovaly v trávě. Kresba je dostatečná. Můžete se podívat také na snímek v RAW formátu. Z něj lze vytáhnout trochu kresby ve světlech, ale se stíny bych zde byl opatrný, neboť se více ukážou výše zmíněné odlesky. Prosvětlený snímek pak nevypadá pěkně.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/60 s, clona F4,5, citlivost ISO 1600, ohnisko 480 mm, klikněte pro zvětšení



Výklopný displej usnadňuje focení od země (displej je ale nejprve nutno vyklopit a pak otočit). Bylo velmi málo světla, tak se nelze divit horší kvalitě snímku, vyššímu šumu i odšumování. K dispozici je snímek ve formátu RAW.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/125 s, clona F5,6, citlivost ISO 125, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Docela dobrý výsledek, ocenil bych však trochu vyšší ostrost a méně chromatické aberace.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/400 s, clona F4,5, citlivost ISO 125, ohnisko 480 mm, klikněte pro zvětšení



Dlouhá reálná ohnisková vzdálenost a krátká snímací vzdálenosti dokážou spolu vykouzlit poměrně malou hloubku ostrosti. Na aspoň trochu hladkých objektech vypadá bokeh pěkně.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/60 s, clona F2,8, citlivost ISO 800, ohnisko 24 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Citlivost ISO 800 už nepatří mezi ty nejnižší a není divu, že je ve snímku poměrně dost šumu. Barevné odšumování pak snímek barevně dost zneutralizovalo a barevné fleky sice zmizely, ale s tím i některé menší barevné plošky, které ve snímku měly být. K dispozici je RAW snímek.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/8 s, clona F7,1, citlivost ISO 125, ohnisko 32 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



I přes kladnou korekci je snímek stále dost tmavý. Stabilizace se zde předvedla slušně, snímek byl totiž focený z ruky a ostrost je akceptovatelná (s kratším časem by patrně o moc lepší nebyla).

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/4 s, clona F2,8, citlivost ISO 2000, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Toto je rovněž snímek focený z ruky. Byla tma, a tak nepřekvapí velmi vysoká citlivost ISO 2000 a spolu s tím i nízká kvalita snímků. Můžete se podívat i na RAW.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/400 s, clona F6,3, citlivost ISO 125, ohnisko 60 mm, klikněte pro zvětšení



Ostrost a detaily patří spíše k průměru. Rohová ostrost je slabší. Opět se můžete podívat na snímek ve formátu RAW.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/80 s, clona F3,7, citlivost ISO 640, ohnisko 58 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Zde je i přes poměrně vysokou citlivost kvalita obrazu dost solidní a šum je nízký. Pozadí se u makra docela maže.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/100 s, clona F3,9, citlivost ISO 125, ohnisko 77 mm, klikněte pro zvětšení



V pozadí jsou stromy, takže bokeh už nepatří mezi ty nejjemnější. Pozadí už v tomto případě více nerozmažete, přeci jen čip není zas až tak obrovský a světelnost ne tak dobrá.

Panasonic Lumix FZ2000: ultrazoom nebo profi kamera?



expoziční čas 1/80 s, clona F5, citlivost ISO 200, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení



Ve stromech a křoví, kde je spousta tenkých větviček, se moc kresby nedočkáte, za což může také počasí s velmi nízkým světelným kontrastem. Jinde je kresba dobrá.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama