Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix GF5 s novým 12MPx čipem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Ganec
Ganec
Level Level
9. 4. 2012 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GF5 nie je obycajny kompakt .. ma asi 6x vacsi chip ako tie najlepsie kompakty .. a keby mal mat aj podobnu svetelnost, musel by mat omnoho vacsi objektiv. Preto sa zakladaky zrkadloviek a bezzrkadloviek robia s takou zlou svetelnostou: vdaka vacsiemu chipu mozu pouzit vyssiu citlivost a tym sa ta nevyhoda svetelnosti zrusi.

Inak v dnesnej dobe je podobna svetelnost uz relativne standard (vo viac ako 10x ultrazoomoch).

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 4. 2012 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, to právě není :-(.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 4. 2012 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V této třídě objektivů je to naprosto normální hodnota (což ale neznamená, že je dobrá).

Choakinek
Choakinek
Level Level
6. 4. 2012 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi tu někdo, kdo tomu rozumí, zodpovědět dotaz ohledně citlivostí? Abych v tom měl konečně jasno.

Příklad: Imaging Resource, Sony Nex 5N, ISO 1600, F8, 1/250 vs. Panasonic GX1, ISO 1600, F8, 1/160.
Podle Imaging Resource se tudíž zdá, že Panasonic má mnohem horší citlivost při stejné ISO.

Nicméně podle DxOMark se mnohem lépe drží předepsané citlivosti právě Panasonic, narozdíl od Sony.

Jak to mám teda chápat? Že Sony lže v časech nebo to celé chápu úplně špatně?

Ganec
Ganec
Level Level
7. 4. 2012 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nie, znamena to ze Sony voli tmavsiu expoziciu (aby zachranili detaily v svetlach) a kedze na zaberoch rozdiel moc nevidno to znamena ze viac zosvetluju tmave miesta. Maju inu konverznu krivku z RAW do JPG.

ISO merania DxO-marku su mozno o comsi inom. Asi dokazu zistit presnu informaciu analogoveho zosilnenia signalu (nameranej ISO hodnoty) pri delkarovanych citlivostiach.

Choakinek
Choakinek
Level Level
9. 4. 2012 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Čili něco jako že softwarově přidávají jas? Zajímavé ale je, že fotka z Nexu jeví se být kontrastnější než z toho Panasonicu. Hmm, no, lepší je se do toho asi nezamotávat ;-).

Ganec
Ganec
Level Level
9. 4. 2012 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec ano, vlastne softwarovo pridavaju jas .. aj tak sa to da povedat.

Rozdielny kontrast moze byt sposobeny rozdielnymi algoritmami (viem ze Sony, Olympus, Nikon a Samsung pouzivaju Apical algoritmy: http://www.apical.co.uk/products/iridix-hdr/), alebo napriklad aj lokalnym kontrastom.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 4. 2012 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Zajímavé. To pak ale dost podkopává praktický význam měření na DxOMark, když tyto úpravy s fotografií prakticky nic špatného neudělají, ale časy jsou o 2/3 lepší než u konkurence (Panasonic), přestože ale dle DxOMark má čip od Sony mnohem větší problém s dodržováním citlivostí než Panasonic. Anebo existuje nějaká scéna, která by ukázala, že tyto úpravy můžou působit i negativně? A nevíte, proč Vám furt někdo dává záporné hodnocení příspěvku? Když se nevyjádří taky, tak je to dost na nic.

Ganec
Ganec
Level Level
11. 4. 2012 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Merania DxO marku su dobre v tom ze kedze mam PEN tak viem ze si niekedy mozem dovolit aj preexponovat (co vo vysledku znizuje sum) a prepaly u mna nastanu aj tak neskor ako u inych fotakov ktore viac dodrzuju predpisovu citlivost.

Ganec
Ganec
Level Level
11. 4. 2012 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec > A nevíte, proč Vám furt někdo dává záporné hodnocení příspěvku?
Tiez som si to vsimol .. zrejme mam (anti) fanclub ;-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
12. 4. 2012 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Ganec je na ceskem (a mozna i slovenskem) fotografickem internetu docela nepopularni kvuli ponekud vtiravemu prosazovani PENu a obecne CSC fotoaparatu i tam, kde to obcas nema opodstatneni. Holt jak rika, buduje se jakysi antifanclub :-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 4. 2012 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Tak to jo. No, zrovna Peny považuji vedle Samsung NX za to nejméně vydařené na CSC scéně. Je mi líto Ganec ;-). To CSC systém - to je něco jiného. Osobně považuji klasickou DSLR za již značně zastaralý systém (kromě Sony s polopropustným zrcadlem) a CSC systém za něco, co je dřív nebo později nahradí, přestože bych si podobu CSC představoval ještě trošičku jinak (ještě o něco menší rozměry).

Iudex
Iudex
Level Level
13. 4. 2012 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Skús s týmto názorom vyjsť napr. na ephoto.sk. Na tom webe sa to hemží profesionálmi, ktorí sa fotografiou živia a podľa toho, ako si tam kupujú Canon 5D Mark III ako teplé rožky, tak to na zastaralosť či nebodaj skorý zánik DLSR systému nevyzerá. ;-)

Ganec
Ganec
Level Level
13. 4. 2012 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Ti co sa tym zivia zvycajne nemaju sajnu o moznych alternativach: vobec netusia ze veci sa daju robit aj inak.
Moj kamos ktori si tym privyraba este stale pouziva 350D s argumentom ze pouzivat vysoke citlivosti a objektivy so stabilizaciou je blbost.
Kupil si stare manualne objektivy a vytesuje sa ako lacno a vyhodne kupil.
Asi taky ludia to su.

No ti ktori to vyskusaju tak zistia ze na vacsinu veci aj bezzrkadlovky stacia, dokonca je to vacsia zabava a ich dovtedajsie velke kravy sa len povaluju na policke. Su toho plne zahranicne fora.

Ze sa 5DIII dobre predava ma neudivuje: mnohi maju plny arzenal Canonackych objektivov (takze sa boja prejst na iny system) a nemaju ich na co nasadit - ich doterajsie modely boli v podstate nekonkurenciaschopne a neprinasali nic nove

Iudex
Iudex
Level Level
13. 4. 2012 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Hm, takže 5D Mk II či 1D Mk IV boli nekonkurencieschopné krámy... Zaujímavý názor. Asi preto polovica profesionálnych fotografov fotí práve jedným z uvedených Canonov. ;-)

Ganec
Ganec
Level Level
13. 4. 2012 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec > No, zrovna Peny považuji vedle Samsung NX za to nejméně vydařené na CSC scéně. Je mi líto Ganec ;?-?)
s prichodom E-M5 to uz vyzera ze zase patri medzi tie najlepsie

Kazdy system ma svoje vyhody:
- micro-four-thirds vseobecne - najpokrytejsie objektivy, optimalny pomer velkost chipu/kvalita
- Panasonic - najlepsie video, zvycajne ma istu dobu lepsi chip ako Olympus
- Samsung - pomerne lacne a kvalitne objektivy (s E-P3 najlepsie LCD)
- Olympus stabilizovany chip (co je pre mna priorita koli pevnym sklam), najoptimalnejsi JPG, jediny utesneny z CSC
- Nikon fazovu detekciu a najmensie rozmery
- Sony najlepsi chip a multiexpozicne rezimy, moznost fazovej detekcie s adapterom

Ganec
Ganec
Level Level
13. 4. 2012 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec zabudol som este vyhody Panasonicu:
- pancake setak - ktory sa akurat hodi ku GF5
- najdokonlejsie dotykove ovladanie

Iudex
Iudex
Level Level
13. 4. 2012 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec A každý systém má svoje nevýhody:
M 4/3: menší čip s najmenším dynamickým rozsahom, väčšou hĺbkou ostrosti, u Olympusu až do OM-D v princípe ten istý 12 MPix čip od začiatku, menší čip sa ale nepremieta do menších tiel, veľmi drahé objektívy a príslušenstvo;
Samsung: starý čip asi najhorší APS-C čip na trhu, nezvláda vyššie ISO a veľmi šumí, nový má zbytočne vysoké rozlíšenie, v dôsledku čoho je NX200 pomalá a má obrovské RAWy;
Nikon: najmenší čip s najmenším DR a veľkou HO, rozmery foťáku ako NEXy s podstatne väčším čipom, veľmi obmedzená ponuka objektívov a príslušenstva;
Sony: malé rozmery nevhodné s väčšími objektívmi (zlá manipulácia a stabilita), NEX 3 a 5 nelogické ovládanie, slabá ponuka objektívov (ultra drahé Zeissy alebo biedne Sony, aj to malý výber či zlá svetelnosť).
Väčšina CSC síce umožňuje s adaptérom použiť aj zrkadlovkové sklá, tým sa ale úplne stráca rozmerová výhoda oproti DSLR.
A pre všetky CSC (okrem Nikonu) je to pomalšie a nepresnejšie ostrenie (kontrastom), čo ich diskvalifikuje pre použitie na dynamické akcie (šport, deti).

Ganec
Ganec
Level Level
13. 4. 2012 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec keby boli, tak by Canonisti tolko neskomrali ze chcu ich naslednikov a ze Nikon je lepsi.
Canon by mozno ani nevydal 1DX a 5D3.

v skutocnosti 5D mk II nie je az take terno (fotil som nou cez vikend) .. kvalitativne je vystupom asi na urovni K5, v nizkych citlivostiach citelne zaostava (koli nizkemu DR). Mozno aj vo vyssich (koli bandingu).

No uznavam ze oba mali svoje opodstatnenie: 1D4 je stale najlepsia crop zrkadlovka, 5D na svoju dobu mala dost megapixlov za rozumnu cenu

Ganec
Ganec
Level Level
13. 4. 2012 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec > nepresnejšie ostrenie ?(kontrastom?)
Kontrastne ostrenie je presnejsie. Navyse netrpi na FF/BF.
Pre porovnanie pozri "High-precision Contrast AF System" zo stranky GF5:
http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/gms/gf5/performance.html#noisereduction

> v princípe ten istý 12 MPix čip od začiatku
pravda .. chip co zvlada extremne citlivosti nebol prioritou pri uvadzani noveho systemu .. no zlepsovali sa ine veci koli ktorym sa kupa aj tak oplatila .. kdezto u DSLR je to naopak jediny dovod: bez lepsieho chipu je nova DSLR nepredajna

> väčšou hĺbkou ostrosti
vo vacsine pripadov je toto vyhoda - kto foti so svetelnym pancakom tak vie...
A keby aj nebola, pri existencii Noktonov so svetelnostou F0.95 toto vobec nie je problem.

> Sony: malé rozmery nevhodné s väčšími objektívmi ?(zlá manipulácia a stabilita?)
treba proste drzat fotak dvoma rukami .. presne ako DSLR .. v com je teda manipulacia horsia?

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
14. 4. 2012 01:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Asi ještě hodně vody proteče japonskými řekami, než CSC doženou zrcadlovky - i když na časy se už blýská... Zatím největším oříškem je kontinuální AF, nebo ještě lépe s 3D trackingem. Nikon1 je blýsknutí se na časy s 2x ale - velikost snímače a rychlé ostření jen za dobrého světla. Jsem zvědav, jaký bude v praxi OM-D, tam mám 1x ale - crop 2 mně taky nebere, ale už se to blíží alespoň k APS-C. Jen doufám že se dočkám dejme tomu do 4 let plně hodnotného CAF i u Samsungu NX, který zase já beru jako jediný použitelný, neboť 4/3 jsou mi fakt málo (portréty) -navíc jde o systém s poměrně drahými skly- a jediný protihráč APS-C chrlí parádní NEXy jeden za druhým a na skla zapoměl, Samsung modelem NX200vylepšil skóre (i když to mohlo být ještě lepší,že) a má skvělá skla za velmi dobré ceny.

Ganec
Ganec
Level Level
14. 4. 2012 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec portret s pevnou 45-kou:
http://img.flog.pravda.sk/2012/02/26/qrP_449012_orig.jpg
zda sa ti to nedostatocne?

Kikapu1
Kikapu1
Level Level
14. 4. 2012 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Jo, klidně můžeš namítnout že jsem příliš náročný, ale pro mně je kompromis i APS-C a dost by mi vadilo fotit vždy jen půlku hlavy :-)
abych to zbytečně nerozváděl- chci rozostřené pozadí i při focení celých postav, což jde na 4/3 pouze s opravdu hodně vzdáleným pozadím. Už na APS-C musíš čarovat i oblíbená 50/1,8 má velmi omezené možnosti, 50/1,4 už je na tom lépe no a to pravé ořechové přichází až s 85/1,8 a výš.

Ganec
Ganec
Level Level
20. 4. 2012 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Ak chces viac vediet ako DxO mark funguje, pozri si linku:
http://news.cnet.com/8301-11386_3-57415777-76/how-dxo-labs-tests-hot-cameras-like-canons-latest-slr/

U vysledkov realneho ISO pisu:
The Rebel (yellow dots) has actual ISO higher than the nominal setting, but the T3i is below. The latter case means photographers will have to take longer exposures or set ISO higher to avoid underexposing photos.

=> teda v podstate to co som povedal ja: ze ak sa chcem vyhnut podexponovanym zaberom (viac zasumenym) treba nastavit dlhsiu expoziciu alebo vyssie ISO aby som mal vo vysledku podobne zabery ako ini

Ganec
Ganec
Level Level
20. 4. 2012 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec negativne hodnotenie nie je nic vynimocne .. napriklad pri tomto videu (Fuji HS20 Vs. DSLR Shootout):
http://www.youtube.com/watch?v=rfnv9pRUJrU&feature=player_embedded
zjavne slo o recesiu. Nechapem ako sa niekomu moze nepacit.

Volakto sa to snazil aj vysvetlit:
861 likes ----< These? people bought the camera
71 dislikes ----< These people invested in $2000+ Cameras

:-)

Ganec
Ganec
Level Level
6. 4. 2012 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To som zvedavy ci v porovnani s GH1 (tiez 12 megapixlov) bude v DxO-marku daky rozdiel...

Inak: kedze pouzili technologiu z G3 do senzoru s mensim poctom megapixlov => bola by hanba keby bol vysledok horsi...

Choakinek
Choakinek
Level Level
6. 4. 2012 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, přesně tak se mi to líbí - nehrotit rozlišení ;-).

RiMr
RiMr
Level Level
6. 4. 2012 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A zda-li ví někdo něco o něčem, co by mohlo být pokračováním linie GH1-GH2?

Rnx
Rnx
Level Level
6. 4. 2012 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr Gh3? na 43rumors.com najdes zopar ktovieakopravdivych informacii. Je tam niekde clanok aj na "pravy" obrazok, clanok ktory preposielam je len fotomontaz...
http://www.43rumors.com/ft2-a-gh3-spec-list-from-asia/

RiMr
RiMr
Level Level
6. 4. 2012 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rnx D9ky!
No asi to tak jak tak hned nebude... Tak si asi nějakou bazarovou časem pořídím, ta kvalita videa (obzvláště s hackem) je prostě někde jinde (mám teď A65).
Anebo spíš koupím nějakou nižší řadu (GF), ty už jsou hacknuté taky.

Reklama
Reklama