Seznam kapitol
Panasonic nedávno představil svou vlajkovou loď, fotoaparát Lumix GH3, kterému se dnes podíváme na zoubek. Má nový 16MPx snímač, odolnější tělo a znovu vylepšené videosekvence. Vyzkoušeli jsme ho s ultrazoomovým objektivem 14-140mm a ultraširokoúhlým 7-14mm.
Panasonic Lumix GH3 má i přes stejnou velikost a efektivní rozlišení jiný čip než původní GH2. Celkové rozlišení se totiž snížilo o celý megapixel (z 18,3 MPx na 17,2 MPx), díky čemuž už fotoaparát nenabízí zachování ohniskové vzdálenosti při změnách poměru stran. Všechny jiné poměry stran než 4:3 se řeší prostým ořezem 4:3 snímku. Efektivní rozlišení zůstalo na 16 megapixelech a pořád jde o Micro 4/3 čip s rozměry 17,3×13,0 mm. Uvidíte výřezy z JPEGu se středním odšumováním a z RAWu. Ty jsem konvertoval přes Adobe DNG Converter a Camera Raw. Odšumování v JPEGu bylo nastaveno na střední úroveň.
	
 ISO 125 (JPEG)
	
 ISO 125 (konverze z RAWu)
 RAW je krásně čistý, JPEG je hladký, bez šumu, méně viditelné linie se zahlazují.
	
 ISO 200 (JPEG)
	
 ISO 200 (konverze z RAWu)
 ISO 200 je nativní citlivost a množství šumu v podstatě stejné.
	
 ISO 400 (JPEG)
	
 ISO 400 (konverze z RAWu)
 Při citlivosti ISO 400 není v RAWu ještě skoro žádný šum, i JPEGy jsou velmi kvalitní a není tu co vytýkat.
	
 ISO 800 (JPEG)
	
 ISO 800 (konverze z RAWu)
 ISO 800 dává v RAWu velmi jemný jasový šum, JPEGy se jen velmi lehce hrudkují. Naprosto bezpečně použitelná citlivost.
	
 ISO 1600 (JPEG)
	
 ISO 1600 (konverze z RAWu)
 Ani citlivosti ISO 1600 se nemusíte bát. V RAWu se objevuje trochu barevného šumu, JPEG chytá jemnou zrnitost, ale stále si zachovává velmi solidní detaily i barvy.
	
ISO 3200 (JPEG)
	
 ISO 3200 (konverze z RAWu)
 ISO 3200 už dává v RAWu trochu výraznější barevný šum, stále to ale v slušném RAW konvertoru stačí na dostatečně kvalitní snímky. JPEG zůstává detailní, najdete tu ale ustřelené pixely. S ohledem na citlivost a velikost čipu je to vynikající práce.
	
 ISO 6400 (JPEG)
	
 ISO 6400 (konverze z RAWu)
 Až citlivost ISO 6400 je první taková, která je hodně kompromisní. Zde už musíte přeci jen počítat se ztrátou barev i slabších detailů, ani z RAWu už toho tolik nevytřískáte.
	
 ISO 12800 (JPEG)
	
 ISO 12800 (konverze z RAWu)
 ISO 12800 už začíná být opravdu nad síly čipu. RAW hraje všemi různými barvami, JPEG si zachovává jen výrazné detaily, barvy jsou potlačovány.
	
 ISO 25600 (JPEG)
	
 ISO 25600 (konverze z RAWu)
 Nejvyšší citlivost ISO 25600 je tu spíše jen do počtu. Barevný šum je vysoký, JPEGy jsou rozmyté a flekaté. Podíváme se také na snímky vousů plyšového zajíce, na kterých budeme sledovat míru zachování detailů. 
 
	ISO 125 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 1600 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 3200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 6400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 12800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 Panasonic Lumix GH2 mi zde udělal opravdu velkou radost. Do citlivosti ISO 1600 téměř nevíte o šumu, jen velmi lehce klesá ostrost a dokonce i ISO 3200 je překvapivě koukatelné. ISO 6400 už ale přináší barevný šum a v JPEGu silné rozmývání ploch. Vyšší citlivosti jsou na tom pochopitelně už jen hůře.
 
	ISO 125 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 1600 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 3200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 6400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 12800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
 Do ISO 800 je barevný šum mírný, při ISO 1600 ještě akceptovatelný. ISO 3200 je na hraně a teprve ISO 6400 je opravdu hodně zašuměné. Zde se nový snímač předvedl opravdu dobře. U fotoaparátu můžete nastavit i sílu odšumování v rozsahu -5 až +5.
	
 ISO 125, odšumování -5
	
 ISO 125, odšumování +0
	
 ISO 125, odšumování +5
 Výchozí nastavení (použité prakticky v celé recenzi) je dost agresivní, co se týče stínů. Zde to není ani tolik vidět, ale třeba tráva pod stromem vypadá s potlačeným odšumováním o něco lépe. Naopak nejvyšší odšumování tyto plochy silně rozmývá, rozmyté jsou i některé větve stromu, a to při ISO 125!
	
 ISO 1600, odšumování -5
	
 ISO 1600, odšumování +0
	
 ISO 1600, odšumování +5
 Při vyšších citlivostech je to ještě více patrné. Střední síla odšumování už vytváří nepěkné digitální artefakty, silnější nastavení pak snímek doslova mydlí.