Recenze Fotoaparáty Kompakty Sony

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka | Kapitola 7

Milan Šurkala

Milan Šurkala

16

Seznam kapitol

1. Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka 2. Ostření, expozice, videosekvence 3. Stabilizace, portréty, výdrž, Wi-Fi 4. Digitální šum, protisvětlo 5. Vlastnosti objektivu
6. Optický zoom, rychlost, scénické režimy 7. Noční, standardní a 3D scéna 8. Galerie ilustračních snímků 9. Závěr

Dnes se budeme věnovat velmi kompaktnímu ultrazoomu Sony Cyber-shot WX300, který ve velmi malém těle skrývá objektiv Sony G s 20× optickým zoomem. Nechybí ani bezdrátové Wi-Fi připojení. Jaký bude?

Reklama

Noční scéna


V automatickém režimu se dočkáte maximálně 4sekundové expozice, což není mnoho, postačí to jen pro základní potřeby. Autofokus občas trochu stávkuje, ale na druhý pokus se už ve většině případů chytí.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



expoziční čas 4 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 36 mm, klikněte pro zvětšení



Kvalitnější výsledek se mi dosáhnout nepodařilo. Některé linie jsou poměrně detailní, některé plochy snímku jsou ale dost neostré, odšumování je docela agresivní. Dále se podíváme na detaily při různých citlivostech. Při ručně nastavené citlivosti je maximální expoziční čas jen jedna sekunda, proto jsou snímky s nižšími ISO citlivostmi tak tmavé.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 80



Na nejnižší citlivosti je vše tmavé, a tak není divu, že systém odšumování vše považoval za šum a většinu plochy hodně rozmazal.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 100



V podstatě totéž platí pro citlivost ISO 100.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 200



ISO 200 už konečně přináší trochu rozumnější jas, detaily jsou ale velmi špatné, snímek neostrý a bez detailů.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 400



ISO 400 dále zvyšuje barevné fleky v šedivých plochách, je tu i výraznější jasový šum ve stínech.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 800



ISO 800 začíná ztrácet barvy, slabší detaily mizí úplně, silnější na tom také nejsou zrovna dobře.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 1600



Citlivost ISO 1600 přidává lehce fialový závoj do stínů.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 3200



ISO 3200 dává viditelně rozmytý obraz ve stínech i nasvícené ploše. Nepoužitelné.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 6400



Citlivost ISO 6400 je k dispozici pouze jako multiexpozice, což by sice mělo snížit šum, ale skládání způsobí spíše efekt "akvarelu".

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



ISO 12800



Nejvyšší citlivost ISO 12800 je opět multiexpozicí, nicméně v praxi naprosto nepoužitelnou.


Standardní scéna


Podíváme se také na standardní snímky.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



expoziční čas 1/500 s, clona F4,5, citlivost ISO 80, ohnisko 55 mm, klikněte pro zvětšení



V silném protisvětle se obloha hodně přepaluje, naopak stíny jsou hodně rozmyté, což ostatně platí i o trávě, která nemá žádnou kresbu.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



expoziční čas 1/160 s, clona F10, citlivost ISO 160, ohnisko 55 mm, klikněte pro zvětšení



V HDR režimu je obloha aspoň trochu vidět, stíny jsou opět nemilosrdně rozmydlené.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



expoziční čas 1/800 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 42 mm, klikněte pro zvětšení



Navzdory vysokému rozlišení čipu je skutečné rozlišení snímku poměrně malé. Kresba se zejména ve trávě hodně rozmývá, ale ani na budově nejsou přehnaně ostré detaily.


3D scéna


Podobně jako u Wi-Fi, i u popisu 3D snímání je manuál dost zbytečný, neboť v něm není napsáno, jak tyto snímky vlastně fotit. Tedy zda se máte někam hýbat nebo co vlastně máte dělat, aby bylo dosaženo 3D efektu (fotoaparát vyfotí dva snímky ve velmi krátkém sledu za sebou). Zkoušel jsem tedy oba přístupy, lepší bylo nic nedělat, nehýbat se. I tak je posunutí obrazu v MPO souboru minimální, 3D efekt je ale překvapivě trochu patrný.

Sony Cyber-shot WX300: nejmenší dvacítka



klikněte pro zvětšení


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama