Seznam kapitol
Jedním z nejlevnějších APS-C fotoaparátů na trhu je Sony SLT-A58. Dnes jej otestujeme a vyzkoušíme, jak si povede nový 20MPx Exmor APS-C snímač i inovovaný setový objektiv 18-55mm F3,5-5,6 SAM II.
Fotoaparát Sony SLT-A58 je vybaven 20MPx APS-C Exmor CMOS snímačem. Vzhledem k nesklopnému zrcátku musíte počítat s úbytkem zhruba jedné třetiny světla a tedy nutnosti použít o zhruba třetinu delší expoziční čas nebo citlivost. Porovnáme snímky v JPEGu, RAWu (konvertované bez odšumování přes Adobe DNG Converter) a multiexpozici v JPEGu.
	
 ISO 100 (JPEG)
	
 ISO 100 (konverze z RAWu)
	
 ISO 100 (multiexpozice)
 Nejnižší citlivost ISO 100 je čistá ve všech případech, o šumu se nedá mluvit. Přesto je vidět, jak je multiexpozice nejhladší.
	
 ISO 200 (JPEG)
	
 ISO 200 (konverze z RAWu)
	
 ISO 200 (multiexpozice)
 Rovněž ISO 200 je krásně čisté, v RAWu je jen velmi jemný jasový šum, který ničemu nevadí.
	
 ISO 400 (JPEG)
	
 ISO 400 (konverze z RAWu)
	
 ISO 400 (multiexpozice)
 Citlivost ISO 400 začíná do RAWu přinášet lehký barevný šum, stále jsou ale výsledky velmi kvalitní a fotoaparátu není co vytýkat.
	
 ISO 800 (JPEG)
	
 ISO 800 (konverze z RAWu)
	
 ISO 800 (multiexpozice)
 ISO 800 zvyšuje šum v RAWu, ostrost se trochu snižuje. JPEG je i nadále dosti slušný, multiexpozice má trochu nižší kontrast, ale stále je to dobré.
	
 ISO 1600 (JPEG)
	
 ISO 1600 (konverze z RAWu)
	
 ISO 1600 (multiexpozice)
 Navýšením citlivosti na ISO 1600 se začínáme dostávat na horní hranici toho, co čip zvládne při dobré kvalitě obrazu. RAWy už barevně dost šumí, JPEGy jsou přijatelné, ale přeci jen už jde vidět lehké snížení saturace barev a patlání na některých místech jako je např. maska Mercedesu.
	
 ISO 3200 (JPEG)
	
 ISO 3200 (konverze z RAWu)
	
 ISO 3200 (multiexpozice)
 ISO 3200 už v JPEGu hodně patlá a RAW ukazuje i proč. Multiexpozice je celistvější, nicméně kontrast je o něco nižší.
	
 ISO 6400 (JPEG)
	
 ISO 6400 (konverze z RAWu)
	
 ISO 6400 (multiexpozice)
 S citlivostí ISO 6400 bych si už nezahrával. JPEGy jsou bez barev, celé rozpité, ani multiexpozice nenabízí nějak přesvědčivý výsledek. A to máme před sebou ještě dvě citlivosti.
	
 ISO 12800 (JPEG)
	
 ISO 12800 (konverze z RAWu)
	
 ISO 12800 (multiexpozice)
 ISO 12800 je celé rozpité a bez barev, a to i při multiexpozici. RAW naopak hraje barevným šumem. I pro snímky v malém rozlišení je to už nepoužitelné.
	
 ISO 16000 (JPEG)
	
 ISO 16000 (konverze z RAWu)
	
 ISO 25600 (multiexpozice)
 Nejvyšší citlivost ISO 16000 je ještě trochu víc rozpitá, v RAWu jsou už jen barevné fleky, kresba je minimální. Multiexpozice nabízí dokonce ještě vyšší citlivost ISO 25600, ale jak sami vidíte, je to k ničemu. Nyní se podíváme na snímky konvertované na 12MPx rozlišení pro vzájemné srovnání s jinými fotoaparáty.
	
 výřezy z 12MPx JPEGů
 Do ISO 400 je vše naprosto v pořádku, ISO 800 přináší jen malé rozpití. ISO 1600 vypadá přijatelně, modrý Mercedes se ale rozpíjí výrazněji než zbytek. I přes snížení rozlišení je vidět, že ISO 3200 je dost rozpatlané a na hranici toho, co lze pro běžnou fotografii akceptovat. Výše bych určitě nechodil.
	
 výřezy z 12MPx RAWů
 U RAWů je to podobné, zhruba do ISO 800 včetně se dá mluvit o kvalitních snímcích. ISO 1600 už barevně docela šumí, ale v RAW konvertoru z toho ještě vytáhnete solidní obraz. ISO 3200 je opět na hraně, výše je to špatné.
	
 výřez z 12MPx JPEGů pořízených multiexpozicí
 S multiexpozicí se snižuje šum, ale také ostrost. Do ISO 1600 ale vypadají snímky velmi dobře (byť s mírnou ztrátou saturace barev). ISO 3200 je přijatelné, ale opět od ISO 6400 to začíná být hodně špatné a těmto citlivostem bych se raději vyhýbal. Nyní se podíváme na vousy plyšového zajíce a míru zachování detailů.
 
	ISO 100 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 100 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 200 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 400 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 800 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 1600 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 1600 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 3200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 3200 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 6400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 6400 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 12800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 12800 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 16000 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
|
 Zhruba do ISO 800 se dají výsledky označit za detailní. ISO 1600 už začíná patlat méně výraznější detaily, multiexpozice je méně ostrá, ale hrany jsou celistvější. ISO 3200 v patlání pokračuje, ale dá se ještě použít, vyšší citlivosti už nikoli. Opět se podíváme na výřezy ze snímků konvertovaných do rozlišení 12 megapixelů.
	
 výřezy z 12MPx JPEGů
 Do citlivosti ISO 800 včetně jsou výsledky dobré, při ISO 1600 už dochází k patlání. ISO 3200 je nouzově použitelné, vyšší citlivosti pak už začínají rozmývat obraz podstatně více.
	
 výřezy z 12MPx RAWů
 V RAWu vidíte šum snímače, který je do ISO 800 nízký a i při ISO 1600 ještě přijatelný. Se snímkem pořízeným při ISO 3200 se jakž takž ještě dá pracovat, ISO 6400 už hraje barvami příliš.
	
 výřezy z 12MPx JPEGů pořízených multiexpozicí
 S multiexpozicí jsou hrany celistvější, ale jak už bylo několikrát řečeno, ostrost snímků je nižší. Do ISO 3200 jsou snímky bez větších potíží použitelné, ISO 6400 pak nouzově, ale počítejte s velmi nízkou saturací barev. Na konec se ještě mrkneme na snímky bílé plochy. 
 
	ISO 100 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 100 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 200 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 400 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 800 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 1600 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 1600 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 3200 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 3200 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 6400 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 6400 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 12800 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	ISO 12800 (multiexpozice)  | 
|
 
	ISO 16000 (JPEG)  | 
 
	
  | 
 
	
  | 
|
 RAWy vykazují více viditelný barevný šum někde od citlivostí ISO 800 až ISO 1600. Pak to pochopitelně roste a při ISO 16000 nemá vyfocená plocha vůbec nic společného s tou původní, bílou (resp. šedou). Multiexpozice dává hladší obraz, zatímco klasický JPEG u vyšších citlivostí přináší trochu více ustřelených pixelů.